Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 my14 D2

  • 2 Vastauksia
  • 1494 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
V70 my14 D2
« : 07.01.2021, 12:08:31 »
Esitellään parivuotta käytössä ollut V70:
Tämä yksilö löytyi Oulun Laakkoselta n.180tkm ajettuna joka tuntui kaikista järkevimmiltä ratkaisulta varsinkin kun kauppaan kuului jakopään laitto ja Kuntotohtorin tarkastusraportti tarran kera. Toki muutama ”puute” mutta muut asiat puolsi valintaa, eli varusteet oli ruksittu uutena lähes kaikki mitä löytyy, mutta moottori/vaihteisto oli unohdettu valita eli tässä on D2 ja manuaali mutta tämä ei haitannut ja jos olisi katsonut mieleisen vaihteisto/moottorin niin varusteita ei ollut vaan hinnat alkaen Kinetic versioita ja jos varusteita oli laitettu niin hinnat karkasi liian kauaksi. Tämä päätös oli jälkeenpäin mietittynä oikea, enemmän mukavuutta kuin tehokkaita liikennevalokiihdytyksiä.





Huoltoa jouduttu tekemään parinvuoden ja 60tkm aikana:
198tkm
Huolto + PA suodatin
217tkm
Normi huolto + alapallonivelen vaihto tai oikeastaan alatukivarren vaihto, tuo kun on yksi ja sama osa. Täydet pisteet sjoen Carcomille työstä ja palvelusta
235tkm
Volvo kävi katsastuksessa, ei mennyt läpi. Syynä raidetangonpää. Raidetangonpää vaihdettiin ja samalla lisäksi 4pyöräsuuntaus, löpösuodatin ja webaston korjaus/huolto. Nyt onkin leimaa seuraavalle kahdelle vuodelle. Webasto ei aina lähtenyt päälle ja jos lähti niin voimasavua koko pihan täydeltä, tuo korjaantui poltinyksikön vaihdolla
Itse vaihtelin jo seuraavaa huolto varten valmiiksi (3000km päästä) ilmansuodattimen ja raikkarin (aktiivihiili), niin ja tuulilasi vaihdettiin muutama kk sitten onneksi oli lasivakuutus..
237tkm
Taakse jarrulevyt ja palat Brembon tuotteilla

Parin viikon päästä taas huolto ja samalla recall kamppania turvavyöjutuista, samalla sai -10% huollosta

Huoltovälit 20tkm on menty ns. välivaihdon taktiikalla, tuo kun ei ole kuin 60€ itsetehtyen kerta ja joka syksy vaihtoon PA suodatin, tuo suodattimen vaihto on jotenkin iskostunut edellisestä Volvosta.

Kesällä uusittiin renkaat, entiset Nokia Hakka Bluet oli ihan loppu, tai pintaa oli mutta reunat kuluneet ihan hampaille ja sisämelu sen mukainen. En osta enää ikinä..
Nyt kerrankin kokeilin LingLongia josta kuullut pelkästään positiivistä ja nämä on kyllä oikeasti hyvät olleet ainakin viimekesän ajeluissa

Marraskuussa jouduin ostamaan uuden hinaussilmukan peitelevyn etupuskuriin, tuo kun oli lentänyt johonkin. Uusi peitelevy sinisen tiskiltä sekä samalla maskiin VOLVO teksti. Peitelevyyn väri pintaa ja tarra maskiin. Peitelevyn kiinnityksen varmistin muutamalla nippusitteellä, jos joskus taas lähtee irti niin jää roikkumaan nipparin varaan





« Viimeksi muokattu: 07.01.2021, 12:13:18 kirjoittanut RATSUNI »

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 my14 D2
« Vastaus #1 : 02.03.2021, 13:55:07 »
Päivitellään hiukan: Pikavisiitti Rukalle tehty, edestakaisin 1200km yhteensä. VOC mukaan keskikulutus 5hlön kuormalla + suksiboksi 4,7l/100km tiedä sitten mitä oikeasti.
Talvirenkaat asennettiin viikko sitten, nasta Hankookit. Entiset Contit oli kyllä ihan loppu. Essential huollossa huomattiin että takatukivarsien etupuslat saisi vaihtaa kummallekkin puolelle, vaihdetaan keväällä sitten. Toimii kuten pitääkin ml 243tkm


« Viimeksi muokattu: 03.03.2021, 08:23:51 kirjoittanut RATSUNI »

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 my14 D2
« Vastaus #2 : 17.06.2021, 13:38:27 »
Päivitystä jälleen, takatukivarsien puslat vaihdettu ja pyöränsuuntaukset tehty samalla öljyjen välivaihto eli huoltoväli kahden pysähdyksen taktiikalla. Myös raikkari ja ilmansuodatin vaihdettu. Kelpaa taas kurvailla 8)




 

Futurez  Kulkukoira