Carcom Oy  Ateho

Volvo 850 T5 94. Miten ajonesto/varashälytin pois päältä?

  • 10 Vastauksia
  • 23272 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa houston

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Tervehdys! Olin aamulla menossa kouluun tenttiin ja kävin menomatkalla kahvilla. Kahvin jälkeen ei auton ovet yllättäen auenneetkaan kaukosäätimellä. Vajaan parin tunnin etsimisen jälkeen löysin vihdoin avaimenperään uudet patterit, mutta ovet pysyvät edelleen kiinni. Osaisiko joku neuvoa miten saan nyt auton käyntiin? Autossa on boschin keskuslukko järjestelmä ja käsittääkseni alkuperäinen, vai onkohan? Oven saa tietenkin avaimella auki, mutta ajonesto estää käynnistämisen. Auton tekniikka on minulle sen verran hepreaa, että kaipaisin seikkaperäistä opastusta eri vaihtoehdoista mitä tehdä. Opiskelijana minulla ei löydy tällä hetkellä yhtään ylimääräistä rahaa, joten kotikonstit pitäisi löytää auton ajokuntoon saattamiseksi.

Poissa houston

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vielä lisäyksenä sellainen, että autoni on Belgiasta tuotu malli. Systeemi toimii siten, että kun auton ovet avaa avaimella, eikä kaukosäätimellä niin varashälytin aloittaa heti hälyttämään. Ja auto ei starttaa ollenkaan.

hevonen

  • Vieras
Olisko tuosta ketjusta jotain apua? http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=63813.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3712.0
Lues noi ajatuksella.  :)

Hyppyjohto tai sulake pois?
Minä näistä mitään ymmärrä...

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
FAQ-osiossa on nyt ohitusohje. 8)

Linkki siihen: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11293.0
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011, 21:27:09 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa vollo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Jos sinulla on aluperäinen hälytin  (avaimenperässä 2 nappia Lock ja Unlock) ,niin avaa avaimella vaan ovi ja anna auton "rääkyä". pistä avain virtalukkoon ja 5 kertaa pistät virrat päälle ja pois --niin että 5 kerralla jätä sytytysvirrat päälle. sen jälkeen painat jompaa kumpaa kaukösäätimen nappia . nappia on painettava 5 sec. sisään tai homma on tehtävä uusiksi. nyt PITÄISI kaukossädin taas toimia.  toivottavasti tämä vinkki toimii . Itselläni on myös belgian tuonti T5 -94 ja pääsi siinäkin patterit loppumaan kaukkarista ja kyseinen kikka toimi minulla.

Nercs

  • Vieras
Joskus olen kirjoittanut tuollaisen novellin noihin Volvon omiin hälytimiin.Tämä sattuu joskus jolloin patteri on tyhjä ja ei ovia aukaise tai jokin muu vika.
 Kun menet avaimilla sisään hälyt huutaa.
 Avaa konepelti ota se hälytin torven sähköjohto pois paina lukitussalpaa(rautalanka jutska) ja vedä .Tätä välttämättä ei tarvitse tehdä mutta jos sulakkeen etsimiseen menee kauemmin aikaa ettei tulee kuulovaurioita korviin siksi laitoin tämä jutun.
 Torvi on siinä keskellä rintapeltiä konehuonetta.
 Avaa sulakekotelo ota sulake NUMERO 6 pois se on keskuslukitus 25 A sulakekotelon kansi kiinni ja konepelti alas ja starttaa auto ja poistu paikalta kesto vajaa minuutti.
 Kuka sanoi että auton korjaaminen on vaikeaa.
 Muista että avaimilla ainoastaan ovet aukeaa joten korjaa ja tarkista vika joka sai hälyt huutamaan ja autossa ei ole ajoestoa.
 Laita sulake takaisin silloin toimii se keskuslukitus jolloin joka ovi menee kiinni sähköllä kun muistaa ettei sitä kapulata painele ennen vian selviytymistä.
 Jos epäilet asennustaitoja harjoitukset vaan pystyyn ja kello käymään.

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Morjens:)


Mulla autona -95 850 2.3 T5 ja belgiassa tehty.
Minä sain tuon ajoneston pois, kun otin sieltä kuskin jalkatilasta hälytysreleeseen tulevan vihreän pikku liittimen irti. Hälytin on nyt pois pelistä, mutta eipähän temppuile tuo ajonesto.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Tiedoksi että jos autosi vakuutuksessa on tieto että siinä on hälytin/ajonesto ja autosi varastetaan niin et saa korvauksia.
Sinne voi ilmoittaa erikseen että hälytin/ajonesto on poistettu käytöstä. (vakuutus maksu voi nousta)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Tähän on asennettu Volvon guard alarm I jälkiasennuksena, eikä tuosta hälyttimestä ole merkintää vakuutuksissa eikä otteessa.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Tähän on asennettu Volvon guard alarm I jälkiasennuksena, eikä tuosta hälyttimestä ole merkintää vakuutuksissa eikä otteessa.
Kukahan siihen on noinkin kalliin systeemin laittanut jälkiasennuksena  :(
No, ei kai tuota hälyytintä tarvii vakuutusilmoitusta tehdessä sanoakkaan, jos ei vakuutus hinnasta halua alennusta.
Vai onko niin, että ikkunassa lukee Volvo Guard ja leluista ei ole tietoakaan mitkä ne on, näinkin on käynyt.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2012, 13:43:19 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Kuvittelin hälyttimen olevan orkkis. Mutta kun kyselin kauko-ohjainta Bilialta, pyysivät hälytysreleen numeroa ja sanoivat, ettei ole orkkis??? Hälytysreleessä lukee Volvo, mutta tiedä sitten, millon se on asennettu. Kauko-ohjainta ei kuulemma enää toimiteta, sanoivat Volvolla ELK

 

Proturbo  Autodiagnoosi