Proturbo  Autodiagnoosi

Jonzen 244 gl -79

  • 33 Vastauksia
  • 10282 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #15 : 30.01.2019, 19:37:30 »
Aika rapsakaltahan tuo näyttää mutta tsemppiä projektiin! Oma wanhus ei ollut ainakaan huonomman näköinen päälle päin mutta hitsuutteluun taisi mennä ensikertalaiselta ennemmin satoja kuin kymmeniä tunteja  :D Mutta jos tuo puoli on hallussa niin aika nopeastihan kopan parsii kasaan ja saa näkyvää tulosta niin antaa hyvin motivaatiota.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #16 : 30.01.2019, 19:39:55 »
Aika rapsakaltahan tuo näyttää mutta tsemppiä projektiin! Oma wanhus ei ollut ainakaan huonomman näköinen päälle päin mutta hitsuutteluun taisi mennä ensikertalaiselta ennemmin satoja kuin kymmeniä tunteja  :D Mutta jos tuo puoli on hallussa niin aika nopeastihan kopan parsii kasaan ja saa näkyvää tulosta niin antaa hyvin motivaatiota.

Ikinä en ole autopeltiä heppaillu. Kaikkea muuta kylläkin  ;D tänää tein testi palan yhteen kohtaa ja ärräpäätä lenteli. Noh pikkuhiljaa eteenpäin. 
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #17 : 31.01.2019, 00:46:11 »
Sähän asustelet Lahdessa? Voisin suositella tota Pro-Pintaa. Omia osia olen käyttänyt siellä puhallettavana ja samalla vedetty pulverimaali pintaan.
242:n osien puuhailussa niillä meni tovi kun oli ilmeisesti hiekkapuhaltaja poissa tjsp. mutta muuten on homma toiminut ja sen verran edullista ettei tee mieli ite ruveta maaleja sotkemaan.  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #18 : 31.01.2019, 07:16:10 »
Sähän asustelet Lahdessa? Voisin suositella tota Pro-Pintaa. Omia osia olen käyttänyt siellä puhallettavana ja samalla vedetty pulverimaali pintaan.
242:n osien puuhailussa niillä meni tovi kun oli ilmeisesti hiekkapuhaltaja poissa tjsp. mutta muuten on homma toiminut ja sen verran edullista ettei tee mieli ite ruveta maaleja sotkemaan.  :)
juu lahdessapa hyvinkin. Kaveri tota myös kehui. Täytyy käydä kysäseee, kiitos vinkistä
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #19 : 02.02.2019, 14:00:31 »
Jarrut tuli purettua ja huomasin tarkemmin kateltuani että levyt ja palat on uusia, toki pinta ruosteessa kauttaaltaan, yhdestä satulasta kuitenkin puuttui jarrupalat. Satulatkin kunnostettu ja maalattu joskus. Eli ei tartte uusia ostaa. Käsijarru kilkkeet pitää vaihtaa kyllä kaikkineen paitsi vaijerit saa jäädä.
Ja jarru kilvet myös ruostunu puhki osittain.

Muuta en oikee jaksanu tänää tehä, sen verran kokeilin että miten kestäis 1,25 pellistä tehdä uusiks etulokarin kiinnitys pelti. Kyl se vois jopa kestääkin paremmin kuin tuo puhki ruostunu  :2funny: täytyy varmaan tehdä viel kuitenki 2mm ja oikealla kanttikoneella että saa siistimmän jäljen vaikkea tuolta mihinkää näy koskaan





Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #20 : 03.02.2019, 12:12:51 »
Joku joskus taka kaarta hitsaillu ja ilmeisesti ei ole ihan täydellisesti onnistunut koska 9milliä oli kittiä päällä  :idiot2:



Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #21 : 03.02.2019, 14:57:39 »
Ikinä en ole autopeltiä heppaillu. Kaikkea muuta kylläkin  ;D tänää tein testi palan yhteen kohtaa ja ärräpäätä lenteli. Noh pikkuhiljaa eteenpäin.
Siinä tapauksessa annan vinkin, älä luovuta!

Autopelti on siitä erikoista, että koska muodot on prässissä "venytetty" peltiin, voi pellin vahvuus vaihdella ihan parin senttimetrin matkalla paljon. Esimerkiksi joku helmapelti voi olla suoralta osaltaan yli millistä, mutta kun menee kanttauksen lähelle, ohenee jonnekkin 0.75:een.
Sillä niitä reikiä poltettua helposti.
Kannattaa ottaa vain reippaasti rälläkällä "iso pala" pois ruostevaurion ympäriltä. Tällöin saat sen mädäntyneen osan "kokonaisena" irti ja sen muotoakin on helpompi kopioida tällöin. Säästää rutosti myös aikaa, vaikka pelottaakin. A4 -arkin kokoinen reikä on nopea ja helppo paikata, verrattuna epämääräisen muotoiseen, puoliohuin reunoin olevaan pieneen reikään.

Viimeksi kun autoa hitsasin, oli minulla käytössä voimavirtakone ja 0.8 lanka. Reikää paloi ja paljon, sitten loppui kaasu. Oli pakko ottaa valovirta-esab, kun siinä oli kaasua jäljellä ja yllätyin positiivisesti. Laadukkaalla valovirtakoneella mukavampi hitsata, kuin "liian jämerällä" voimavirtakoneella.



Onnea projektiin! Jos meinaat korin grilliin nostaa peltitöitä varten, niin hitsaile oviaukkoihin putket tukemaan, ettei kori notkahda peltejä leikellessä. Peltityöt on mukavia, jos panostaa hiukan työviihtyvyyteen (ei tee kiireellä, mukava työasento ja maski josta näkee läpi), mutta yhtä helvettiä jos menee menttaliteetilla "nopeesti tohon yka ratsupaikka".

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #22 : 03.02.2019, 15:20:54 »
Siinä tapauksessa annan vinkin, älä luovuta!

Autopelti on siitä erikoista, että koska muodot on prässissä "venytetty" peltiin, voi pellin vahvuus vaihdella ihan parin senttimetrin matkalla paljon. Esimerkiksi joku helmapelti voi olla suoralta osaltaan yli millistä, mutta kun menee kanttauksen lähelle, ohenee jonnekkin 0.75:een.
Sillä niitä reikiä poltettua helposti.
Kannattaa ottaa vain reippaasti rälläkällä "iso pala" pois ruostevaurion ympäriltä. Tällöin saat sen mädäntyneen osan "kokonaisena" irti ja sen muotoakin on helpompi kopioida tällöin. Säästää rutosti myös aikaa, vaikka pelottaakin. A4 -arkin kokoinen reikä on nopea ja helppo paikata, verrattuna epämääräisen muotoiseen, puoliohuin reunoin olevaan pieneen reikään.

Viimeksi kun autoa hitsasin, oli minulla käytössä voimavirtakone ja 0.8 lanka. Reikää paloi ja paljon, sitten loppui kaasu. Oli pakko ottaa valovirta-esab, kun siinä oli kaasua jäljellä ja yllätyin positiivisesti. Laadukkaalla valovirtakoneella mukavampi hitsata, kuin "liian jämerällä" voimavirtakoneella.



Onnea projektiin! Jos meinaat korin grilliin nostaa peltitöitä varten, niin hitsaile oviaukkoihin putket tukemaan, ettei kori notkahda peltejä leikellessä. Peltityöt on mukavia, jos panostaa hiukan työviihtyvyyteen (ei tee kiireellä, mukava työasento ja maski josta näkee läpi), mutta yhtä helvettiä jos menee menttaliteetilla "nopeesti tohon yka ratsupaikka".

Onneksi tällä rojektilla ei ole kiire. Jos kesäksi 2020 sais ajoon  ;D 
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #23 : 17.02.2019, 15:12:36 »
Jotain taas tehty. Otin irti putkiston, tankin ja taka akseliston sekä sen purin osiin puhallusta silmällä pitäen. Mites kun ei puhallus ja maalaus hommasta ole kokemusta, niin kannattaako puslat irrottaa ennen puhallusta? Mun järki sanoisi että kannattaa   ::)

Oli muuten jousien yläpään "kupit" totaalisen mädät  ;D



Kuskin jalkatilasta löytyi kuuluisaa ruostetta, joskus vissiin pudonnut pukeilta yms ajettu johonkin kanttariin tuo pohja kun näyttäs olevan kasassa helmaa myöten  :idiot2:





Tankin ja kontin välissä myös hivenen ruostetta




Joku joskus noita helmoja takaa korjaillu, uusiks menee kaikki




Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #24 : 28.02.2019, 08:59:41 »
Onko olemassa uusia korjauspeltejä, koko taka kaaren ja takanurkan osalta? Vai pitäskö jostai purku autosta leikka koko nurkka?? On niin oudosti joskus korjailtu että menis koko nurkka uusiks takaanta, molemmin puolin  :buck2:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #25 : 28.02.2019, 15:27:16 »
kaaria ainaki on mutta nurkkia en oo nähny

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #26 : 28.02.2019, 16:34:40 »
kaaria ainaki on mutta nurkkia en oo nähny
Joo kaaria löytyy kyllä. Olis vaan kätevä kun sais koko taka nurkan. Täytyy ilmeisesti vaan  vääntää pellistä uutta :buck2:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #27 : 28.02.2019, 17:16:41 »
Älä ny vielä hötkyile, ku lumet lähtee, niin tutkin tuon yhden paaliin menevän 242:n.
Siitä vois saada takakyljet yms..
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #28 : 28.02.2019, 18:09:03 »
Älä ny vielä hötkyile, ku lumet lähtee, niin tutkin tuon yhden paaliin menevän 242:n.
Siitä vois saada takakyljet yms..

En hötkyile  ;D jää pelti hommien aloitus muutenkin keväälle, mukavempi ovet auki pölyttää tallis  :D

Jos vaan ovat sellases siedettäväs kunnos niin ilmota heti  :)
P.s unohin sen vilkunki jo  :2funny:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 244 gl -79
« Vastaus #29 : 28.02.2019, 18:13:37 »
http://www.v-palvelu.fi/myydaanautot.html

Skandixin mukaan moni on finito/valmistus lopetettu.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/35/

http://www.vp-autoparts.com/EU/main.aspx?page=article&artno=1501090302_1

Nyt on viimeinen aika käydä "perähikiän esson" Volvohuoltajan varastoilla tonkimassa.
145 -70, 240 -89, V70 -99

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy