KL-varaosat  Race.fi

Automaatti ja pakkanen

  • 17 Vastauksia
  • 17713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa awdeki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Automaatti ja pakkanen
« : 16.01.2011, 21:45:30 »
Morjesta ja menestystä uudelle saitille.

Mutta asiaan;

aamusella oli kalsea keli -29 ja erikoinen ilmiö liikkelle lähtiessä. Auto V70 AWD D5 A -07 oli parituntia letkulämppärissä ja vielä eberi päällä reilu ½ h, lähtiessä kone otti kierroksia, mutta liikkuminen ei onnannu eteen eikä taakse. Tovin jälkeen hieman liikettä ja taas odoteltiin, kierroksilla hieman paremmin, mutta enpä viittiny kierrättää. Pari minuuttia meni lämmitellessä ja vollelle alkoi ura maittaa ilman myöhempiä ongelmia.

Autolla on ajettu 145 tkm ja laatikko vaihtaa ihan nätisti tätä lukuunottamatta, öljyjä ei ole vielä vaihdettu ( vaihto taisi olla edessä 150 tkm kohdalla ).

Mahtaako muilla olla tälläisesta kokemusta, kylmyys kai oli suurin syy tähän, muutakin ??

t. erkku


Poissa Amazon-70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #1 : 17.01.2011, 10:31:23 »
Tutun kuuloiset oireet, XC 90 ja samat pakkaslukemat. Auto ilmoitti tämän jälkeen seuraavana päivänä että "vaihteiston teho alhainen" Seuraavana päivänä ei kulkenutkaan mihinkään, pikkuisen taaksepäin kun laittoi D:n päälle. Auto oli 4 vuotta vanha, öljyt vaihdettu Volvolla 90 000 kohdalla, tuolloin mittarissa oli 135 000. Auto ollut kevyellä käytöllä, ei vedetty vaunua, eikä muutoinkaan kokeiltu umpihankia.

Laatikko 5200 erkkiä, työ 1000 toivottavasti ei ole samasta kyse. Sain kyllä laatikon takuuseen, työt maksoin 

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #2 : 20.01.2011, 07:03:22 »
Mä en ymmärrä miksi laatikkojen öljyissä säästetään (Tämä ei koske Amazon:a). Minulle on itsestäänselvyys, että vaihdatan 60tkm välein tuohon lootaan öljyt sanoi volvo mitä sanoi. Maksaa 300 euroa, mutta eipähän tartte murehtia 5200 euron laatikko murheista. Sama homma monen parjaaman Vw:n dsg:n lootan kanssa. Kun vaihtaa öljyt 60tkm välein vaikka näyttäisi kuinka kirkkailta niin ei ongelmia.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #3 : 20.01.2011, 14:37:36 »
Kyllähän Volvo suosittelee öljyn vaihtoa 60tkm välein kovemmassa käytössä ja 80tkm ns. normaali käytössä. Tokkopa sitä turhaan suositellaan kuitenkaan. Vähän sama asia, kun moottoriöljyn vaihtoa riittävän tiheään tehtynä on aina sanottu halvimmaksi tavaksi hoitaa ja huoltaa autoa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #4 : 20.01.2011, 15:35:55 »
Kyllähän Volvo suosittelee öljyn vaihtoa 60tkm välein kovemmassa käytössä ja 80tkm ns. normaali käytössä. Tokkopa sitä turhaan suositellaan kuitenkaan. Vähän sama asia, kun moottoriöljyn vaihtoa riittävän tiheään tehtynä on aina sanottu halvimmaksi tavaksi hoitaa ja huoltaa autoa.
Ei kai sitä ajoa eritellä? Katsoin huoltopöytäkirjasta että omaan autoon suositeltu vaihtoväli on 60tkm/3v.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #5 : 20.01.2011, 15:49:21 »
Ei kai sitä ajoa eritellä? Katsoin huoltopöytäkirjasta että omaan autoon suositeltu vaihtoväli on 60tkm/3v.

On se ainakin ennen eritelty. 60tkm taksit ja esim. kärryn veto ja kun omaani syksyllä ne vaihdettiin niin silloin paikallisessa volvo huollossa sanoivat tuon 80tkm olevan suositus.

Poissa awdeki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #6 : 20.01.2011, 17:35:02 »
Mä en ymmärrä miksi laatikkojen öljyissä säästetään (Tämä ei koske Amazon:a). Minulle on itsestäänselvyys, että vaihdatan 60tkm välein tuohon lootaan öljyt sanoi volvo mitä sanoi. Maksaa 300 euroa, mutta eipähän tartte murehtia 5200 euron laatikko murheista. Sama homma monen parjaaman Vw:n dsg:n lootan kanssa. Kun vaihtaa öljyt 60tkm välein vaikka näyttäisi kuinka kirkkailta niin ei ongelmia.

Eipähän sitä kannata säästää. Todettu nyt, taisi olla alkuperäiset öljyt laatikossa. "Suomiauto" ostettu autoliikkeestä (ei volvoliike) 100%:lla huoltokirjalla ( leasing auto, huollettu Auto-Salpa liikkeessa ) maininnalla varustettuna.
Myyjäliike maksaisi ½, Volvo vetäytyy vastuusta, auto salpaan ei ole otettu yhteyttä.

Tuo volvon suositus on kyllä p...tä, oletin tuon kattavan huoltokirjan olevan oikeasti totta, en alkanut selvittelemään, saa nauraa ihan vapaasti.

Miettiny vaihtoehtoja, uusi laatikko, öljypumppu ( antoi ääntä ) voi kuulemma vaihtaa, mutta onko laatikko jo kärsiny...

Niin ja se uusi laatikko töineen 7000 e

et silleen



Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #7 : 20.01.2011, 17:40:08 »
Eipähän sitä kannata säästää. Todettu nyt, taisi olla alkuperäiset öljyt laatikossa. "Suomiauto" ostettu autoliikkeestä (ei volvoliike) 100%:lla huoltokirjalla ( leasing auto, huollettu Auto-Salpa liikkeessa ) maininnalla varustettuna.
Myyjäliike maksaisi ½, Volvo vetäytyy vastuusta, auto salpaan ei ole otettu yhteyttä.

Tuo volvon suositus on kyllä p...tä, oletin tuon kattavan huoltokirjan olevan oikeasti totta, en alkanut selvittelemään, saa nauraa ihan vapaasti.
vaihteistoöljyn vaihto ei kuulu automaattisesti huolto-ohjelmaan vaan pitää erikseen tilata. Eli vaikka huollot on tehty ja huoltokirja aukoton, niin se ei takaa että öljyt on vaihdettu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #8 : 20.01.2011, 17:47:53 »
Niimpä. Sama homma WAG puolella. Taksareilla laatikko öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan, mutta muille se on vaan suositus sielläkin.
Kai se on tätä nykyajan kertakäyttö kulttuuria, että kestää se laatikko sen 150-200tkm minkä autokin.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #9 : 20.01.2011, 20:45:55 »
Niimpä. Sama homma WAG puolella. Taksareilla laatikko öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan, mutta muille se on vaan suositus sielläkin.
Kai se on tätä nykyajan kertakäyttö kulttuuria, että kestää se laatikko sen 150-200tkm minkä autokin.

Jännä homma, että itse olen tiennyt nuo jo ennen auton ostoa. Samoin myös tuon DSG-laatikon suhteen 60tkm vaihtovälin öljylle. Toisaalta itse kun pidän noita litkuja ihan perushuoltoon jotka pitää AINA itse joko vaihtaa tai muistuttaa, että ne vaihdetaan. Sinänsä outoa liikkeiltä, että ei kuulu huolto-ohjelmaan. Toisaalta fiksu liike muistuttaa asiakasta, mutta moni varmaan pitää turhana tuota 300 euron öljynvaihtoa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #10 : 20.01.2011, 21:14:16 »
Jännä homma, että itse olen tiennyt nuo jo ennen auton ostoa. Samoin myös tuon DSG-laatikon suhteen 60tkm vaihtovälin öljylle. Toisaalta itse kun pidän noita litkuja ihan perushuoltoon jotka pitää AINA itse joko vaihtaa tai muistuttaa, että ne vaihdetaan. Sinänsä outoa liikkeiltä, että ei kuulu huolto-ohjelmaan. Toisaalta fiksu liike muistuttaa asiakasta, mutta moni varmaan pitää turhana tuota 300 euron öljynvaihtoa.

Totta. Kyllä tuo itsellänikin oli selvillä, kun tätä nykyistä volvoa olin ostamassa. Paikallinen liike myös kyllä muistutti asiasta, kun vaihdon ajankohta läheni. Eniten nuita varmaan jätetään tekemättä näiden ensimmäisten omistajien toimesta, jotka pitävät sitä turhana rahan menona sinä aikana kun auto itsellä on. Sitten ne ongelmat monesti meikäläisten kohdalla tulevat vastaan, kun huolto on laiminlyöty.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #11 : 21.01.2011, 06:26:52 »
Oon vaan itse miettinyt, että kun vaihdattaa öljyt laatikkoon niin pitää seisoa vieressä, että ne oikeasti vaihdetaan. Niin helppo vain lyödä rastiruutuun ja periä 300 euroa, että kyllä ne on vaihdettu  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Tobias

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #12 : 07.02.2011, 21:21:43 »
Täällä sama vika kuin awdeki:llä. Kans Volvo V70 D5 AWD automaatti vm. 2007. Joulun tienoilla pakkasten aikaan alkoi olemaan samaa ongelma että kylmänä ei liiku mihinkään vaikka kierroksia nostatti. Sitten kun vähän tyhjäkäynnillä käytti että moottori lämpesi niin rupesi liikkumaan. Moottoritilasta alkoi kuulumaan pientä sirinää tässä yhteydessä. Parin kylmän käynnistyksen jälkeen meni nelivedon öljypumppukin rikki, ilmeisesti jotain sähköhäikkää oli siinä, niin oli ainakin tuomio. Liekkö ollut yhteydessä tähän laatikon "vetämättömyyteen".

Käytin auton vikakoodien luvussa ja siellä oli DSTC-luistonesto poispäältä ja ilmeisesti myös tästä öljypumpusta jotakin kun osasivat vian paikallistaa siihen. Ilmeisesti luistonestoon vaikutti toi nelivedon toimivuus kun ei sekään toiminut, kun toi pumppu oli pimeänä. Vikakoodeissa oli myös maininta tästä vaihteiston alheisesta suorituskyvystä.

Varattiin aika pumpun vaihtoon, kun se oli nyt varma mikä oli rikki. Huoltoneuvoja sanoi että pystyy ajelemaan, mutta toimii vain etuvetona. Vaihteistoon ei osanut sanoa vielä mitään muuta kun vois kokeilla meneekö ohi öljynvaihdolla.

Pumppu vaihdettiin, luistonesto ja neliveto rupes pelaamaan, mutta kylmänä ongelmat laatikon kanssa jatkui, ei vetänyt ollenkaan. Laatikon öljyt vaihdettiin muutaman päivän päästä kun pumppu oli vaihdettu (edellisillä öljyillä oli ajettu 35tkm).  öljynvaihdon jälkeen kerkesin ajaa vajaa 100km kun rupesi maantieajossa 80km/h vauhdissa kierrokset heittelehtimään ja matkan teko loppui siihen. Infonäyttö herjasi "vaihteisto huolettava heti" ja moottorin merkkivalo syttyi palamaan.

Nyt asiaa tutkittu niin ilmeisesti laatikon sisältä joku pumppu tullut tiensä päähän ja ilmeisesti sirisevä ääni liittyy siihen. Tämäkin arvio annettu siihen mallin, että voi vika olla jossain muuallakin. Merkkikorjaamo ei antanut oikeastaan muuta vaihtoehtoa kun uus laatikko, eivät pysty vanhalle tekemään mitään.

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta tapahtumasta ja voiko vika olla jossain muualla? Akku käynyt kerran tyhjänä juuri tuossa joulun alla, mutta voiko sillä olla vaikutusta tapahtumiin.

Ei kiinnostaisi tuota reilua 6000euroa iskeä remonttiin jos vika voi korjaantua pienemmälläkin remontilla.
 


Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #13 : 08.02.2011, 06:31:22 »
Jos näissä malleissa on sama geartronic:n vaihteisto niin kyllä näitä tapauksia alkaa tähän ketjuun olla pikkaisen liikaa tulla. Jos auto on huollettu huolto-ohjelman mukaan, öljyt vaihdettu ajallaan eikä autoa ole lastutettu niin kyllä mä laittaisin 3 vuotta vanhan auton laatikon hajoamisen valmistajan piikkiin. Enkä kyllä itse nielemättä maksaisi mitään 5000 euron uusia laatikoita. Kyllä silloin vika on valmistajassa eikä käyttäjässä. Kyllä automaattilootan kuuluu kestää pitkästi yli 200tkm. Eikö teistä kukaan ole riitauttanut asiaa vaan olette kiltisti maksaneet? Yksi oli näköjään jo saanut korjautettua valmistajan piikkiin.

Uskomatonta juttua ettei vaihdelaatikko voi korjata. Tuo tarkoittaa minulle=ei viitsitä, koska liikaa työtä. Helpompi heillä maksattaa asiakkaalle uusi laatikko, koska sen vaihtaminen on helppoa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Automaatti ja pakkanen
« Vastaus #14 : 08.02.2011, 07:48:01 »
Uskomatonta juttua ettei vaihdelaatikko voi korjata. Tuo tarkoittaa minulle=ei viitsitä, koska liikaa työtä. Helpompi heillä maksattaa asiakkaalle uusi laatikko, koska sen vaihtaminen on helppoa.
Ei mitkään autokorjaamot nykyään enää korjaa laatikoita. Erikseen on kyllä liikkeitä jotka on erikoistunu vaihteistoihin.

Mutta joo kyllä itekkin kysyisin maahantuojalta jos auto on alle 200tkm ajettu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

RallyBaron  Samppasport