Laturi jumppaa kaksi päivää. Eilen Octaviaan ehjä käytetty kun oli vapaapyörä levinnyt. Helppo homma, ei tartte irrottaa kun kiristin, taittorulla ja ohjaustehostimen pumppu että pääsee laturiin käsiksi. Sain sen valmiiksi niin tuli soitto, että Skoda lakkas lataamasta ja mittaristossa palaa valoja, mittarit seilaa eikä starttaa enää (ilmeisesti naisten logiikalla autolla ajetaan niin kauan kuin se liikkuu vaikka varoitusvalot palaa). Tallilla apuvirralla käyntiin, eihän se mitään ladannut. Sattui olemaan samanlainen kuin edellinen potilas, sen toisen laturista otin säädinpaketin ja vaihdoin tielle jättäneeseen ja jo vain rupesi lataamaan ja valot mittaristossa sammuivat. Illalla piti vielä hakea 406 tallille, laturista laakerit loppu ja remmi suurinpiirtein sulanut poikki. Laturi irti ja omistaja kävi motonetistä hakemassa uuden. Tänään sitten setä soitti, että 940:stä meni varmaan laturi kun valo palaa. Sattu olemaan sopiva Boschin säädin tallissa, sillähän se korjaantui, vanhasta oli hiilet totaalisen loppu. Sitten piti modernisoida naapurin maasikaan vaihtovirtalaturi alkuperäisen tasavirtaisen tilalle, pari johtoa piti vetää uusiksi ja kiinnikettä muokata ooppelin boschilaiselle sopivaksi. Iltapäivällä tuli vanhempi mies esortilla ja kehui, että nyt foortsonni pitää poikkeuksellista meteliä, et viitsis vilkasta. Hetken pellin alla kuunneltuani paikallistin kolinan kuuluvan laturista. Paapalle iski hätä, että mistäs laturi sunnuntaina. Tongin hetken tallin hyllyä niin sain sanoa, että täältähän se. Purku orionin laturi paikoilleen ja kolkutus katosi.