Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Pulleroposki TDI | V70 MK2

  • 38 Vastauksia
  • 14880 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #15 : 05.04.2018, 21:50:07 »
Mulla on käytössä Volvotechin palikka niin ei näytä bluetoothin kautta biisin nimiä näytöllä, mutta käsittääkseni jos olis ipod tai vois joskus kokeilla ipadin kytkeä suoraan laitteen piuhaan, niin silloin pitäis näkyä mankan näytössä biisit. Mutta onhan se vähän vanhanaikasta jo alkaa kaivelee soitinta taskusta ja kytkeä piuhaan kiinni kun bluetoothilla kaikki nykyään tulee soitettua ja streamilla jostain spotifysta tai vastaavasta. MP3-CD-levyjäkään ei ole tullut vuosiin poltettua enkä tiedä toimiiko ne edes noissa HU-XXX-soittimissa. Mutta mukavaa että edes ratin ja soittimen next-painike toimii bluetoothin kautta streamatessa, että saa biisiä vaihdettua ilman että tarvii alkaa puhelimen näyttöä availemaan ja sieltä painelemaan.

Saako volumea säädettua myös ratista?

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #16 : 05.04.2018, 21:59:39 »
Saako volumea säädettua myös ratista?

Saa säädettyä, ja seuraavan kappaleen taakse- tai eteenpäin.

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #17 : 10.04.2018, 20:46:55 »
Volvo saanut kovaa ajoa ja vannetta alle kunnes...

Eli hyvään hintaan löyty 17x7,5" Volvon Orpheus vanteet alle kesäks, ulkonäkö parani huomattavasti, allelaiton jälkeen sytty ABS ja luistoneston valo mittaristoon, vissiin vanteella sohassu anturin piuhaa joka ollu tiensä päässä  :-\ .. pitää kattoa koodit kunsaa Vidan käyttöön.

Ja seuraavana päivänä uusilla vanteilla hymykorvissa ajellessa ihmettelin kun latauksen merkkivalo sytty, ajattelin ensin että laturinhiilet meni niinkuin edellisestä v70:sestä mutta kääntyessä tuli huomattua että ohjaustehostin on pois pelistä, pelti auki ja remmi oli hypänny pois ja yksi hihnapyörä hävinnyt, jakopää tehty 3v sitten keskusautohallilla joka sisältäny kaikki kiristimet ja hihnapyörät kaikille remmeille, no sattuuhan noita, ehkä liian kireellä ollut hihapyörän pultti tai valmistusvika..

Uudet tilasin autodocilta yht 50€






Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #18 : 10.04.2018, 21:01:33 »
Ilmottele jos saat korjattua ton jarrutehostin ongelman, täällä sama vika. Foorumilta lueskelin, että joku stefa/tiiviste pitää vaihtaa, mutta vaikuttaa aika hankalalta hommalta ainakin tehostin paikallaan :-\
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #19 : 10.04.2018, 21:23:44 »
Ilmottele jos saat korjattua ton jarrutehostin ongelman, täällä sama vika. Foorumilta lueskelin, että joku stefa/tiiviste pitää vaihtaa, mutta vaikuttaa aika hankalalta hommalta ainakin tehostin paikallaan :-\
Jarrupolkimen juuressa on tiiviste, joka on helppo painaa takasin paikalleen ja suhisee ja suhahtelee aika ilkeän kuulosesti. Jos en ihan väärin muista, niin siinä oli musta kumisukka päällä ja tiiviste sen alla. Muutamasta autosta oon korjannut kun pullahtanut ulos. Kannattaa kurkata sieltä ekana. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #20 : 10.04.2018, 21:40:51 »
Jarrupolkimen juuressa on tiiviste, joka on helppo painaa takasin paikalleen ja suhisee ja suhahtelee aika ilkeän kuulosesti. Jos en ihan väärin muista, niin siinä oli musta kumisukka päällä ja tiiviste sen alla. Muutamasta autosta oon korjannut kun pullahtanut ulos. Kannattaa kurkata sieltä ekana. :)
Joo just sitä tiivistettä tarkoitinkin. Monet sanoneet, että uusi todella tiukka saada paikoilleen, mutta pitääpä yrittää laittaa toi vanha kunnolla kiinni O0
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #21 : 03.08.2018, 12:43:46 »
Jääny päivittäminen vähemmälle joten kiritään vähän..

Huhtikuu:
Hyvään hintaan tuli vastaan italiantuonti TDI, jonkinverran purettu ja hinta sen mukainen, tästä lähti mukaan jotain sisänippeleitä yms ja kone tuli otettua pois (puski sinistä ja tehot puuttu) Tällähetkellä odottaa paalia



Toukokuu:
Huomasin vetarin suojakumin olevan tuhannen solmussa ja jotain kolinaakin alko kuulumaan joten uus vetoakseli autodocista ja taas rokkaa, myös ohjaustehostinsäiliössä oleva suodatin oli irronnut aiheuttaen nesteiden vaahtoamisen ja ilman menon järjestelmään, joten uus tehostinsäiliö siniseltä 60e ja ohjaus herkistyi ja jurinat loppu kokonaan. Huomatkaa irronnut apulaitehihnan pyörä joka löytyi samalla  ;D



Tuli myös pestyä perusteellisesti ja 1step myllytettyä Schollin S20+navy blue laikoilla, pintanaarmut lähti kävelemään ja syvemmät jäi, kuten oli odotuskin, vahaksi tuli fusso ja listoille G4techin muovipinnoite, ikkunoihin Glacon dödömalli.



Uusi vaihdekepin pussi saapui ebaysta ja tuli nakattua kiinni, myös ehjempi ratti tarttui matkaan vanhan tille,




Kesäkuu:
Tuli vanhassa V70:ssa ollut lenovon tabletti nakattua kiinni ja sähköt mankalta, eli lataa jatkuvasti, orkkismankkaan tuli hommattua VolvoTecin bluetooth adapteri jota kautta poppisoi, toimii rattinapit yms.
myös kulmat käytin säädättämässä.



Heinäkuu:
Huomasin helteillä ilmastoinnin puhaltavan n. 15-20c asteista ilmaa ja ainoastaan kuskinpuolelta, joten käytin ilmastointihuollossa jossa aineita meni 700g ja nyt työntää 6,5c ilmaa, toivottavasti ei vuoda mistään, aika näyttää ja uv valo  8)



Ahvenistolla tuli käytyä kaverin kanssa kans pyörähtämässä, katsastuksessa mittari antoi 93db joka vähän kummastutti kun autohan on vakio, läpi kuitenkin mentiin ja hauskaa oli vaikka voimaa puuttu :(, kiitos @Maxxedille kuvista ja järjestäjille -H-









Hifit tulimyös päiviteltyä, eteen DLS 6.2 erkkasarja ja vahvistimeksi Audisonin 4.9bit joka ottaa signaalin orkkismankan kaiutinlähdöistä, takana tällähetkellä GroudZeron 12" 249 paketti joka löyty tallin hyllyltä.

Kaiuttimet valitsin lähinnä suositusten perusteella ja aluksi niitä soitin auton vakiomankalla, äänenlaatuhan oli aika 2/5 vakiomankan takia joten päädyin Audisonin bit 4.9:siin joka osaa de-equttaa vakiosoittimen suodot ja tehdä signaalista flatin, myös tietokoneellä tehtävä equtus ja viiveiden muunto kiinnosti, voin suositella lämpimästi, äänenlaatu muuttui radikaalisti parempaan suuntaa, youtusta #peranurkka käyttäjältä löytyy vahvistimesta asennusvideo kiinnostuneille. Audisonin asensin pelkääjän penkinalle ja GZ:n vahvari konttiin ensimmäiseen luukkuun.

Ovet koki täyden eristyksen ja jakosuotimen mahtu ovipahvien sisälle, diskantit laitoin peilikolmioihin, tällähetkellä soundimaailma on omaan korvaan aika pirun hyvä ilman ihmeempiä säätämisiä, alapäässä jossain biiseissä vähän kuminaa, toki tähän vaikuttaa myös tuo GZ:n valmissubbari joka ei oikein istu tuon etupään kanssa (vielä). Ovipahvien sisus tulimyös otettua purkuautosta









Näytössä näkyy vakiomankan työntämä "flatti" eq


Evry&ahtomod tulimyös rakenneltua ja piuhat vedettyä, kytkeminen vielä puuttuu, ärsyttää vaan sen vikavalon päälle meneminen evryä käyttäessä, tähän ei taida mitään kikkakolmosta olla, ohjelmointi olis kova mutta josnyt evryllä aluks.



Eilen tulimyös facelift s60:sen ratti hankittua ja öljyt+suodatin vaihdettua, tällähetkellä mittarissa 550000, vaihdon yhteydessä tarkistin alipaineletkut ja kaksi oli aika rapsakoita, imusarjan nipan päässä oleva tipahti käteen sitä koskiessa ja nippa täynnä karstaa, karstat pois ja uutta letkua  *taavih->

ja niitä kuvia loppuun:









Kiitos jos joku jakso lukea tätä epäselvää mongerrusta ja jotain varmasti unohtu, seuraavana hankintalistalla päällimmäisenä takaspoileri ja tummennukset taakse, tuulilasikin huutaisi vaihtoa.  :arkkupakastin:



« Viimeksi muokattu: 05.08.2018, 09:10:46 kirjoittanut Elek »

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #22 : 06.08.2018, 22:08:54 »
1200km lenkki tuli heitettyä ja sen kunniaks spoileri kiinni, kyllä se ilme parani kertaheitolla, myös tupakkamuovit lähti pois, väheni sisämelu ja pilarit nyt ihan kohtuullisen kokoset.

Kulutus reissulla 5.6l/100 eli yhdellä tankilla selvittiin.

Tänään tuli kiihdyteltyä kelloa vastaan
60-100km/h = 6,5sek
80-12/km/h =  8,7sek

Vajaan sekunnin jää edellisestä ykköskopan tdiistä ja tuntuuki laiskemmalta, mistähän tuota lähtis ratkomaan.. nippa tyhjätty, alipaineputket vaihdettu ja ahdot mittarin mukaan oikein (0,9-1bar) eikä savuta ajossa, toki auto painaa 100kg enemmän ja tankki oli täynnä mutta mutta  :idiot2:

« Viimeksi muokattu: 06.08.2018, 22:12:25 kirjoittanut Elek »

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #23 : 07.08.2018, 23:14:27 »

Tänään tuli kiihdyteltyä kelloa vastaan
60-100km/h = 6,5sek
80-12/km/h =  8,7sek

Vajaan sekunnin jää edellisestä ykköskopan tdiistä ja tuntuuki laiskemmalta, mistähän tuota lähtis ratkomaan.. nippa tyhjätty, alipaineputket vaihdettu ja ahdot mittarin mukaan oikein (0,9-1bar) eikä savuta ajossa, toki auto painaa 100kg enemmän ja tankki oli täynnä mutta mutta  :idiot2:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tänään vaihdoin jarrutehostimen tiivisteen, olipahan homma ja vääntäminen mutta suhinat loppu ja nyt saatiin se ylimääräinen sekuntti pois kiihdytyksistä.

0-60 = 5,4s
0-100 = 11,4s
60-100 = 5,4s
80-120 = 7,5s
Ja
0-400 = 18s

« Viimeksi muokattu: 08.08.2018, 05:40:28 kirjoittanut Elek »

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #24 : 08.08.2018, 08:46:37 »
Mä en saanut tuota tiivistettä sitten millään paikalleen.. oli niin pirun pieni se rako. Päädyin vaihtamaan koko tehostimen.

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #25 : 12.08.2018, 20:01:30 »
Mä en saanut tuota tiivistettä sitten millään paikalleen.. oli niin pirun pieni se rako. Päädyin vaihtamaan koko tehostimen.
Joo, voi olla että tehostimen vaihto tulee tässäkin eteen, muutaman kerran ku polkasee kunnolla nii menee jäykäks, eli hitaasti tuntuu keräävän paineet, toki alipainepumppuki räklättää välillä.

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #26 : 20.08.2018, 20:40:36 »
Jotain on taas saatu aikaseks, kieli tuli vaihdettua saksasta suomeksi vihdoin ja ahtopainemittarin lähtö laitettua mapin alipaineletkuun, myös hirvitarrat lähti  :-[ ja takasivuikkunoista vrcf tarrat jotka oli edellisen omistajan tekosia, pitää uusi laittaa takalasiin, mukavasti tuli yleisilme kliinimmäksi, ja tottakai evry tuli näprättyä kuntoon, nyt ahdot 1.4-1.5 bar.

Myös linnunpesä tuulilasin ja konepellin välissä olevan muovin alta tuli siivottua ja pyyhkimiin laitettua uudet muovisuojat







Vakio(1.0bar) - Evry(1.6bar) - Ohjelmointi(1.35bar)


« Viimeksi muokattu: 23.08.2018, 20:45:28 kirjoittanut Elek »

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #27 : 23.08.2018, 20:37:52 »
Tänään tuo evryn kanssa kikkailu alko riittää joten tuli ohjelma heitettyä sisään, 167hp lupaa ja pikaisten vetojen perusteella sitä se myös on, ahdot oli ennen ohjelmointia 0.9-1.1bar ja nyt 1.3-1.4,

Jossain vedoissa ahdot pomppi 09-1.1 välillä, teki tuota jo ennen ohjelmointia, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan  ???
linkki videoon: https://photos.app.goo.gl/1EAtTcFzyHEi4K118 mittarille otettu paine mappi anturilta.



Ajat ohjelmoinnin jälkeen


Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #28 : 23.08.2018, 21:11:16 »
Vakio ahtopaine on 0,9 ja piikkinä sen 1,1, ei tarvi huolestua. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #29 : 23.08.2018, 21:15:45 »
Vakio ahtopaine on 0,9 ja piikkinä sen 1,1, ei tarvi huolestua. :)

Kyllä mutta pään nyökkyminen kiihdytyksessä ei :D, tuo video oli kuvattu siis ohjelmoinnin jälkeen.

 

Futurez  Kulkukoira