Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo v40 2.0t 1999 atm jäähdytinnedte lämpötila-anturi vika

  • 2 Vastauksia
  • 2433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

milzadude

  • Vieras
Lisään tämän vielä tänne. Noniin. Edellisen jäähdytinnesteen lämpötila-anturin vika on palannut hiukka eri muodossaan uuteen anturiin. Vanha anturi tiputteli lämpöjä kesken ajon kylmälle jolloin moottori lisäsi kierroksia. Myös virrat päälle laitettuna saattoi mittari nousta tappiin jolloin ei startannut. Vikakoodin antoi "jäähdytinneste lämpötila-anturi ylijännite" . Nyt saattaa kestää pitempi tovi kunnes lämpömittari pomppaa normaalille korkeudelle vaikka moottori olisi kuuma. Myös seilaa viivan verran normaalilämmöistä. Kerran nous punaselle jolloin otti kierroksia itsestään. Vaikka kone on kylmä alkaa flekti toisinaan pyöriä heti kun virrat kääntää päälle. Mielenkiinto kohdentuu uuteen vikakoodiin joka on "jäähdytinneste lämpötila-anturi korkea jännite". Onko anturi siis jälleen sökö vai mistähän muusta tuo korkea jännite voisi johtua? Tuskin sinne liikaa virtaakaan pitäisi päästä. :idiot2: >:(

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Onko katsottu mitä lämpötilan tietoa ecu saa ja näyttää vai pelkästään mittarista? -00 ainakin lämpötilan pystyy kattomaan tuolla icarsoft lukijalla.
Jos seilaa samalla tavalla niin mieleen lähinnä tulisi johtovika,  liitinvika anturin tai ecun päässä tai anturissa edelleen vikaa.

Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

milzadude

  • Vieras
Delphin lukijalla tuli vikakoodi luettua, muttei tullut mieleen katsoa tuota reaaliajan tietoa mistä olis nähny seilaako sielä lämpötila. Äsken heiluttelin piuhaa kun flekti pyöri niin lakkasi pyörimästä. Kokeilin irroittaa liittimen jolloin flekti alkoi jälleen pyöriä. Muutaman kerrran sama testaus ja samalla kaavalla mentiin. Eli liekkö sitten kontaktivikaa/johdossa häikkää. Voi olla sattuman kauppaakin ja anturi mennyt sököksi. Startatessa moottorihäiriö valo välillä sammuu puoleksi sekunniksi kunnes syttyy uudelleen. Viikko sitten sammui ja kesti muutaman startin kunnes auto oli seisonut 6h ja lähdin niin jäi jälleen palamaan. No tutkimista tutkimista.  :P :D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron