KL-varaosat  Race.fi

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 94637 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« : 10.01.2013, 22:51:38 »
Tehdään uusi aloitus kun juttu karkaili nettiauto-ketjussa.

Juttuhan lähti siitä, että mietin tohtisko tätä ostaa:
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5300649

DSG:n kestosta saatiin vääntö aikaan. Kaipaisin kokemuksia isoilla kilsoilla, että tohtiiko tuohon luottaa, ja mitä noihin remontit ruukaa maksaa jos lasahtaa. Moitteita ei ole vaikea googlella löytää, mutta positiivista hehkutusta vähemmän tapaa.

Edit: Eli vahvasti epäilen tuon vaihteiston kestoa, mutta kuitenkin em. auto yksilö kiinnostaisi kovasti, joten mielellään kuuntelisin mielipiteitä. Viikonloppuna yksilöä vois katsomassa käydä, muttei se aivan vieressä ole, joten mietityttää vielä kovasti.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013, 22:58:09 kirjoittanut macro »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #1 : 10.01.2013, 22:58:59 »
Entisen työkaverin n. 150tkm ajetusta Skeida rectaviasta porsi 6 vaihteinen DSG-laatikko. Tuli ratas moikkaamaan kuskia. Maahantuoja tuli vastaan, ei tarvinut maksaa kuin 3000€ kuuden tonnin laatikosta. Taisi myös TM:n kestotesti Suberbista mennä ohjausboksi, mutta uutena autona meni vielä takuuseen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #2 : 10.01.2013, 23:57:16 »
Huonoin dsl kone ja huonoin laatikko. Autossa itsessään ei pitäisi olla suurempia tyhmyyksiä
VAG laitteissa ei ole vikoja, ainoastaan ominaisuuksia. Jokainen yksittäinen ominaisuus maksaa aina vähintään 1000e. Kysyin korjaamolta
Joitakin VAG ominaisuuksia listatakseni:
-Öljynpaineella kiristyvä jakopää
-Kaksoismassa vauhtipyörä
-DSG vaihteisto
-EGR toiminta
-V6 dsl venttiilikoneisto
-Alustan rakenne

Vaan ajatelkaapa VAG konsernia. Jos heidä tuotteen elinkaari on 10v? ja tänä aikana saadaan myytyä huoltojen lisäksi ylihinnoiteltua varaosaa vaikka parilla tonnilla joka autoon niin sehän on pelkkää voittoa. Ei ihme että EU:n talous veturit löytyvä suurista auto maista. Kusetuksen jalo taito
No mut nyt menee jo ohi aiheen...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #3 : 11.01.2013, 08:13:25 »
Entisen työkaverin n. 150tkm ajetusta Skeida rectaviasta porsi 6 vaihteinen DSG-laatikko. Tuli ratas moikkaamaan kuskia. Maahantuoja tuli vastaan, ei tarvinut maksaa kuin 3000€ kuuden tonnin laatikosta. Taisi myös TM:n kestotesti Suberbista mennä ohjausboksi, mutta uutena autona meni vielä takuuseen.

Ennen vm09 valmistetuissa dsg-lootista tuota ohjausboxia ei saanut vaihdettu=Kallis remontti. Noissa uusissa tuo on vaihdettavissa ja hinta on huomattavasti edullisempi, kuin koko laatikon uusiminen. Noita DSG-laatikoita on saatu särjettyä esimerkiksi taksi käytössä, kun seisotettu paljon autoa paikoillaan ja "unohdettu" öljyjen vaihto. Sitten ammattitaidoton lastuttaminen saa kyllä tuon laatikon särkymään.

Tämän lisäksi jos tuo laatikko rupeaa temppuilemaan kannattaa se huoltaa samantien.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

Ja itsellä EI ole minkäänlaisia rakkaussuhteita VAG-konserniin. 292Tkm kohdalla omasta skeidasta venttiilipoikittain, nokkaan naarmut ja mäntään reikä=uusi moottori.

Sitä paitsi kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita. MYös volvoista  ;D. Ai niin saksasta noita DSG-laatikoita saa puoleen hintaan vrt Suomen kiskurihinnat.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #4 : 11.01.2013, 09:31:19 »
Tää on sitten tätä että toisilla kestää ajaa monta sataa tuhatta ja jollain menee särki 100tkm kohdalla. VAG-konsernin tuotteita myös myydään pirusti että korostuuko jonkun ominaisuuden nettilegendat?

Itsellä oli 430tkm ajettu Volvo 850 automaagilla ja ei ollut mitään ongelmia vaikka Volvon laatikoistakin peloteltiin että menee rikki.

Takaisin itse aiheeseen. Kahdella kaverilla on bensaturbo VW, joissa DSG laatikko. Kovasti ovat kehuneet laatikkoa ja sillä ajettavuutta sekä pientä kulutusta. Molemmilla autoilla ajettu vasta alle 100tkm. Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia DSG:stä niitä olisi kyllä mukava kuulla, mutta suurin osa on juuri näitä kaverin kaverin juttuja.

PS. (ja off-topic, mutta kun Octavian hankintaa tässä pohditaan) Omakohtaiset vika-kokemukset Octaviasta: nykimistä tasakaasulla sekä hitaasti kiihdytettäessä, myöhemmin jätti välille kokonaan (170tkm). Vaihdettiin yksi suutin maahantuojan piikkiin ja kahden kuukauden jälkeen jätti taas välille. Vaihdettiin loput suuttimet maahantuojan piikkiin. Maali lohkeilee sinkityksen päältä sekä hinkkaatunut puhki ovien tiivisteiden kohdalta, maalattu ovien reunat sekä alalistoja ja vaihdettu kaikki tiivisteet maahantuojan piikkiin. Pari uutta maalilohkeamaa sivuovissa, mutta lähteneet kiveniskusta ja joutuu jo itse maalaamaan kevvämmäällä. Takaluukku alareunasta hinkannut puskuriin ja vaatii kanssa uutta maalia ja säätöä. Nelipyöräsuuntauksen tarpeessa, mutta vien vasta talvikelien jälkeen kun saa kesärenkaat alle.

Ajalta 2 vuotta ja 65tkm, nyt ajettu 210tkm. Suutin viat vitutti, johon myös vaikutti epäpätevä ja hidas huolto. Omasta mielestä näin uudessa ja vähän ajetussa autossa ei pitäisi ilmetä tällaisia vikoja, joita ei voi laskea "normaalin kulumisen" piikkiin. Ja itselle -07 ja 200tkm on uusi ja vähän ajettu auto.

edit. kaikesta vitutuksesta ja valituksesta huolimatta on tarkoitus vielä rullata tällä autolla vuosi tai pari. Hyvä ajaa, hyvin varustettu ja ohituskiihtyvyyttä löytyy täydelläkin kuormalla.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2013, 09:38:50 kirjoittanut smee »
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #5 : 11.01.2013, 13:42:59 »
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
Tämän linkin bongasin illlalla jo kelkkapalstan kautta ja tuli lueskeltua läpi.
Asia ei ole aivan mustavalkoinen, jos aihe kiinnostaa ni tuo kannattaa kyllä ihan kokonaan lueskella.
Alussa sitä pelkkää vikakeskustelua, mutta loppupuolella todella mielenkiintosta keskustelua.
Mekaanisestihan nuo lienevät hyviä siinä kuin muutkin, mutta tuo mekatroniikka/kytkin lienee se yleisin ongelmien aiheuttaja. Todellinen oireiluprosentti edelleen arvoitus.

Jokatapauksessa ajatus alkaa olla nyt kääntynyt sille kannalle, että käyttis hakusessa Volvo-Bmw akselilta, toki niissäkin omat ongelmansa laatikoiden suhteen, ja muutenkin.

Nettiautosta katselin paljon ajettuja VAG:ilaisia DSG:llä. Kyllä niissä huomattavan monessa oli maininta laatikkorempasta (koko laatikko tai mekatroniikka). Toki nuo ovat yleensä niitä alkupään autoja, paljon ajetut ylipäätään muutenkin vielä suhteellisen harvassa, johtuen siitä että ovat ~6vuotta vanhoja, ja kuitenki yli 40tkm vuodessa ajavat harvassa...

Mutta jatkakaa keskustelua yleiseltä pohjalta, aihe itsessään kyllä kiinnostaa kovastikkin edelleen...

« Viimeksi muokattu: 11.01.2013, 13:47:23 kirjoittanut macro »

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #6 : 13.01.2013, 00:17:31 »
Ja kyseinen autokin on myyty  :)
Se olikin myyntimielessä hinnoiteltu, eikä vaan näytillä nettiautossa.
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #7 : 13.01.2013, 14:07:51 »
Kokemuksia ei ole kuin työkaverin volkkarista... golf variant 1,4 tsi dsg.. Laatikko kerran uusiks, jakopää uusiks, turbo uusiks. ajettu 90tkm

Takuu loppu niin vaihto uuteen samanlaiseen  :D ei se kerrasta oppinu
MB E 270 CDI -03

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #9 : 13.01.2013, 20:17:19 »
Justjoo, yksityisessä käytössä ei hajoa.. Tai sitten se on niin että yksityisillä tulee niin harvoin tarpeeksi kilometrejä vuodessa että ehtisi takuuaikana porsimaan.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #10 : 14.01.2013, 00:41:25 »
ja tässäkin tuntuu olevan sellaisia eroja että pelkästään kaupunkipyörityksessä olleet dsg-taksit porsii helpommin kuin sellaiset joilla ajetaan pidempää matkaa säännöllisesti  ;) tälläkin hetkellä mikkelissä savilahden auton pihassa on touran odottamassa dsg-jumppaa. ja onhan mittarissa jo huikeat 57tkm  ::)  ;D

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #11 : 14.01.2013, 08:00:04 »
Jostain muistelin lukeneeni että DSG laatikolla varustettua VAGgilaista, ei saa myydä enää ruotsissa taksi käyttöön.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #12 : 14.01.2013, 09:33:32 »
Jostain muistelin lukeneeni että DSG laatikolla varustettua VAGgilaista, ei saa myydä enää ruotsissa taksi käyttöön.
Kolme viestiä ylempänä on linkki  uutiseen. Koski tiettyä Passatin mallia :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #13 : 14.01.2013, 21:30:15 »
Kolme viestiä ylempänä on linkki  uutiseen. Koski tiettyä Passatin mallia :)

Huomasin sen kyllä,  siksi kirjoitinkin että VAGgilaista, koska muistelin lukeneeni jostain jutun että koski kaikkia vagin DSG autoja
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #14 : 15.01.2013, 09:45:14 »
http://auto.fi.msn.com/uutiset/ruotsissa-ei-myyd%C3%A4-en%C3%A4%C3%A4-kaasu-passatia-taksiksi-vaihdelaatikko-ei-kest%C3%A4

VW myöntää laatikon heikoksi taksikäytössä.

 :facepalm: Tämä on vaan niin jotenkin facepalm.

Suomessa taitaa olla eniten Skodan Superbpeja taksina näistä VAGgineista. Mitenköhän ovat kestäneet..
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

 

Carcom Oy  Ateho