Ateho  Elekma

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 94634 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #120 : 18.04.2016, 09:23:07 »
VAG-kaupoille lähtijöille iltalukemista:

http://murobbs.muropaketti.com/threads/kokemuksia-dsg-stae.617646/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen.878330/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/vag-uskovaiset-mikae-saa-ihmiset-ostamaan-huonoksi-havaittuja-autoja.1283258/

Jos joku noiden keskustelujen lukemisen jälkeen uskaltaa vielä ostaa uudemman mallisen Folkkarin niin täytyy sanoa että kovahermoinen jätkä ja/tai lompakko kunnossa.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #121 : 30.04.2016, 19:42:09 »
Pitää olla kovahermoinen jätkä että jaksaa lukea läpi muutaman sata sivua foorumisotaa.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #122 : 30.04.2016, 22:29:42 »
Pitää olla kovahermoinen jätkä että jaksaa lukea läpi muutaman sata sivua foorumisotaa.
VAG-kaupoille lähtijöille iltalukemista:

http://murobbs.muropaketti.com/threads/kokemuksia-dsg-stae.617646/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen.878330/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/vag-uskovaiset-mikae-saa-ihmiset-ostamaan-huonoksi-havaittuja-autoja.1283258/

Jos joku noiden keskustelujen lukemisen jälkeen uskaltaa vielä ostaa uudemman mallisen Folkkarin niin täytyy sanoa että kovahermoinen jätkä ja/tai lompakko kunnossa.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #123 : 01.05.2016, 11:45:02 »
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0  ;)

Joo, kolmasosalla vastanneista laatikko porsinut, tosin tuo viimeinen 1,7% yli 200tkm ajetuista olisi ihan hyväksyttävä.

Muistaako muuten joku mikä oli silloin landiassa sen hajonneiden automaattien osuus 5 pyttyisten dieseleiden perästä Volvoissa?
« Viimeksi muokattu: 01.05.2016, 11:57:44 kirjoittanut Jule »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #124 : 01.05.2016, 13:39:39 »
Noiden dsg laatikoiden repareeraukseen lienee jo syntynyt oma "ekosysteemi" jolloin se laatikko remppa tai vaihto ei enää ole taloudellinen katastrofi. On kaiken maailman liettua(latvia?) pajoja joilta saa kunnostusta suomihintoja paljon edukkaammin. Tuttavalla korjauskustannus tuli roimasti alas kun viitsi perehtyä. Maapallo jatkaa pyörimistään ja laatikkoremppojen kanssa on opittu elämään :) VAG härpäkkeet on kuitenkin aika hemmetin makeita ajaa jos tykkää herkutella
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #125 : 01.05.2016, 18:11:33 »
VAG härpäkkeet on kuitenkin aika hemmetin makeita ajaa jos tykkää herkutella

Hohoo. Vaggilaiset on hyviä ajaa JOS ne toimii  ;).

JA on varaa sanoa, kun en yhdestä sellaisesta uskonut...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #126 : 01.05.2016, 21:12:21 »
No en tykkää VAG härpäkkeistä (enää) mutta useampi vuosi niillä tuli ajettua ja kyllä niiden kunniaksi on minusta laskettava ne ajo-ominaisuudet uutena ja käytettynäkin. Niiden jälkeen kun tuolla V70 Vollella pöläytti vauhdilla ramppiin niin tuntui että auto kaatuu. No siihen on tottunut ja itseasiassa pehmeys on juuri sitä mistä tykkään :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #127 : 25.05.2016, 14:18:42 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/auto-bild-laatuautot-tulevat-koreasta-ja-japanista/aQgYrWwz

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001105149.html

Ei mene volkkarilla ollenkaan hyvin :nohnoh Kia sen sijaan on onnistunut yllättämään minut ja monet muut. Itsellä 200tkm ajettu Kia pihassa ja kuulemma 400tkm ei ole noille mikään ihme. Jos tuon huoltoon ja korjaamiseen laittaa vaikka kolmasosan premium pirssien vastaavista kuluista niin varmasti silläkin puoli miljoonaa (tai miljoona) vetää jos sen asiakseen ottaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #128 : 25.05.2016, 15:58:30 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/auto-bild-laatuautot-tulevat-koreasta-ja-japanista/aQgYrWwz

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001105149.html

Ei mene volkkarilla ollenkaan hyvin :nohnoh Kia sen sijaan on onnistunut yllättämään minut ja monet muut. Itsellä 200tkm ajettu Kia pihassa ja kuulemma 400tkm ei ole noille mikään ihme. Jos tuon huoltoon ja korjaamiseen laittaa vaikka kolmasosan premium pirssien vastaavista kuluista niin varmasti silläkin puoli miljoonaa (tai miljoona) vetää jos sen asiakseen ottaa

Tässä taas nähdään miten tuo lukema on saatu:

Auto Bildin vuosittainen laatuselvitys laskee kullekin valmistajalle yleisarvosanan seitsemän eri osa-alueen perusteella. Ne ovat:

– Forsa-asiakastyytyväisyystutkimus (8187 vastaajaa)

– Takaisinkutsujen määrä

– TÜV-katsastusraportin tulokset (lähes yhdeksän miljoonaa katsastusta)

– Valmistajien takuut

– Auto Bildin omien toimittajien kestotestien tulokset

– Lehden testit

– Lukijoiden palautteet (yli 10 000 lukijapalautetta).


a) jos laittaa autoon rahaa enemmän, yleensä vaatii enemmän, esimerkiksi siinä missä BMW kuski valittaa, kun autosta kuuluu joku pieni ääni, on Kia-kuski tyytyväinen kunhan auto vaan kulkee ilman vikoja (vaikka rämisee ja paukkuu sisältä niin ettei ajatuksiaan kuule)

b) takuu on vain sanahelinää, virhevastuu ja sen toiminta on eri...

c) yksinkertaista tuottava ja muita kopioiva valmistaja tietenkin pääsee helpommalla, alan pioneerit on "paskoja" kun tuovat uusia teknologioita joita sitten lastentauteina korjataan

d) vaikka mitä muutakin

:)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #129 : 25.05.2016, 20:01:35 »
Tässä taas nähdään miten tuo lukema on saatu:

Auto Bildin vuosittainen laatuselvitys laskee kullekin valmistajalle yleisarvosanan seitsemän eri osa-alueen perusteella. Ne ovat:

– Forsa-asiakastyytyväisyystutkimus (8187 vastaajaa)

– Takaisinkutsujen määrä

– TÜV-katsastusraportin tulokset (lähes yhdeksän miljoonaa katsastusta)

– Valmistajien takuut

– Auto Bildin omien toimittajien kestotestien tulokset

– Lehden testit

– Lukijoiden palautteet (yli 10 000 lukijapalautetta).


a) jos laittaa autoon rahaa enemmän, yleensä vaatii enemmän, esimerkiksi siinä missä BMW kuski valittaa, kun autosta kuuluu joku pieni ääni, on Kia-kuski tyytyväinen kunhan auto vaan kulkee ilman vikoja (vaikka rämisee ja paukkuu sisältä niin ettei ajatuksiaan kuule)

b) takuu on vain sanahelinää, virhevastuu ja sen toiminta on eri...

c) yksinkertaista tuottava ja muita kopioiva valmistaja tietenkin pääsee helpommalla, alan pioneerit on "paskoja" kun tuovat uusia teknologioita joita sitten lastentauteina korjataan

d) vaikka mitä muutakin

:)

Niin eikö tuota järjestelmää nimenomaan ole kehuttu. Ei ole subjektiivinen kun ottaa huomioon asiakkaiden(kin) äänen eikä pelkkää takaisinkutsu, katsastusraportti jne dataa. Juurikin niiden nitinöiden, paukkumisten ja natinoidenkin tulisi näkyä tuossa tuloksessa koska kerätty data ei ole yksin suomesta jossa ihmiset rakastuvat valintaansa herkemmin eivätkä valita. Muualla varmasti valittavat jos ostavat hintavan maasturin ja paikat nitisevät. Tästä voisi vetää johtopäätöksen että Kia:lla on tekniikan laatu hurjassa iskussa jos valtaosa laatumurheista liittyy pelkkiin ääniin ja nitinöihin. Valitettavasti yhden paljonajetun Kia:n omistajana joudun kumoamaan tuon päätelmän sillä ainakaan tuo meidän Kia ei nitise. On valitettavasti siinä mielessä laadukkaampi kuin vuotta vanhempi Volvoni. Ikävä kyllä jarrut ovat myös huomattavasti herkemmät ja joissain testeissä moitittu jopa liian herkiksi. Tätä(kään) ei voi mitenkään kääntää pelkäksi Kia kansan mielipiteeksi vaan on mitattavissa oleva fakta. Mutta jo riittää Kia:sta.

Minuakin suunnattomasti kismittää että saksalainen autoteollisuus ei ole kyennyt saamaan laatu- ja teknologia-asioissa dominanssia vaan antaa japsien ja korealaisten vuodesta toiseen pallotella asialla kuin viestikapulalla. Onhan suomalainen tekniikan alan koulutus sentään tuotu saksasta ja olemme insinööritieteissä sitämyötä hengenheimolaisia ellei enemmänkin. Minä en sielti kiellä ongelmaa koska se on todellinen. Silloin kun saksassa vanhaan malliin tuunattiin alustaa ja viriteltiin dieselmoottoreita japsit tehtailivat hybriditeknologiaa ja siihen liittyviä patentteja siinä määrin että Toyota myöhemmin avasi patenttejaan ilmaiseksi jotta perässähiihtäjät eivät heittäydy liian hankaliksi lobbausvoimallaan (ref. päästörajojen siirtymäajat jne...). Toyotalla kun oli (on?) leijonanosa hybridipatenteista. Jopa jenkit ovat viimeaikoina pullistelleet autoinnovaatioillaan (tesla, google jne). En ikävä kyllä näe saksalaisia edelläkävijöinä vaan pikemminkin kehityksen jarruna: http://www.theguardian.com/environment/2015/oct/28/eu-emissions-limits-nox-car-manufacturers  Veturimiehet heiluttaa ja musta savu senkun tupruaa ;D

Lopuksi hieman kevennystä by jeremy clarkson. "...they've got 15000 parts so of course they go broken and need repair.."
https://youtu.be/LTSXDcuQdBc
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #130 : 26.05.2016, 10:33:04 »
Toyotan hybriditeknologia onkin hyvä esimerkki, kun muuten siellä mennään tekniikassa kymmenen vuotta perässä. Tai siltä se ainakin vaikuttaa näin eurooppalaisen silmin.

Toisaalta Toyota on muutenkin huono esimerkki, kun oli teollisuuden vallankumousta tekemässä (ref. The machine that changed the world).

Toin ilmi oman mielipiteeni "listauksen" puutteista, mutta en kykene tuottamaan itse parempaa listausta. Mutta eihän se niin ole, että puutteita tai huomautuksia ei noteerata, jos ei osaa korjata? Muutenhan esimerkiksi Inspectaa ei olisi olemassa ;)

Aika monimutkainen matriisi tulisi, jos tekisi kyselyä, jossa huomioidaan jokaisen odotukset autosta ja niiden valossa painotetaan sitten arvosanoja. Kukaan ei jaksaisi kyselyä tehdä.


Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #131 : 30.05.2016, 12:03:19 »
VAG härpäkkeet on kuitenkin aika hemmetin makeita ajaa jos tykkää herkutella

Onneksi olen semmoinen puuperse, etten huomaa mitään ihmeellistä nautittavuutta noissa. Kunhan on neljä pyörää nurkissa ja ratti mistä väännellä kotterolle suuntaa, niin hyvin riittää mulle. Halvaks tulee.  ;D

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #132 : 08.07.2016, 21:39:00 »
Sattuipa tämmöinenkin juttu vastaan, alkanut volkkarille tullla oma tahto: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31877.msg564118

Voi olla aika jännää jos tuo vika ilmaantuukin jostakin syystä liikenteessä ollessa :P
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #133 : 08.07.2016, 21:57:31 »
Sattuipa tämmöinenkin juttu vastaan, alkanut volkkarille tullla oma tahto: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31877.msg564118

Voi olla aika jännää jos tuo vika ilmaantuukin jostakin syystä liikenteessä ollessa :P

Onnellinen vag:n omistaja. Uskon asioita  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #134 : 30.09.2016, 13:54:47 »
Perus malliltaan lienee tuo Audin S-tronic samanlainen kuin VW DSG ja nyt muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella miettii että miksi autoissa on edes muunlaisia vaihteistoja.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Proturbo  Autodiagnoosi