Ateho  Elekma

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 94511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #135 : 17.10.2016, 11:43:46 »
Vanhemmilla 2009 vm Octavia 7-vaihteisella DSG:llä. Se on talvipakkasella ihme jyristäjä, ei sillä viitsi ajaa normaalimoodissa kun koko auto resonoi. Merkkiliikkeen mukaan vika ei ole vaihteistossa vaan pakoputkiston kannattimissa - joita ne vaihtoikin kumiseokseltaan pehmeämpiin muttei se jyrinää poistanut. S-asennossa jyrinä on pienempää kun auto kulkee korkeammilla kierroksilla, mutta on se minusta aika koominen esitys kuitenkin. Tuolla on ajettu nyt 50tkm ja ollut uudesta asti tuo jyrinä.

Tästä meni nyt sitten jakopää sekaisin, ketju venähtänyt ja 1600€ remppa - ei tiedä vielä kuka maksaa. Luonnollisesti 1.4TSI.  :P
Tesla S75D '17

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #136 : 17.10.2016, 13:22:30 »
Paljonko nyt ajettu?

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #137 : 18.10.2016, 09:34:22 »
Paljonko nyt ajettu?

Hiukan alle 100tkm.
Tesla S75D '17

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #138 : 18.10.2016, 15:49:57 »
Hiukan alle 100tkm.

Jos huolto-ohjelman mukaan huollettu ja mahdollisesti vielä marmorilla sekä ehkä ostettu liikkeestä, niin ensin valitus liikkeelle ja sitten maahantuojalle. Ei tarvitse itse maksaa kaikkea! Laatikon kuuluu kestää vähintään 10 vuotta ja 200tkm!

Olis kannattanut jo melkein kolme vuotta sitten reklamoida asiasta, kun ensimmäisen kerran kenkkuillut!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #139 : 18.10.2016, 17:16:48 »
eikös tossa jakopää hajonnut??, alta 100000km nuo kai hajoaa järestään, pitäisihän tuosta tulla vikakoodi kun kampiakseli ja nokka-akseli ei ole oikeassa asennossa keskenään

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #140 : 19.10.2016, 19:51:47 »
Jakopää juu levällään ja tuosta DSG:n jurinasta on reklamoitu. Viimeksi vaihtoivat öljyt jolla se hiukan vaikeni.
Tesla S75D '17

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #141 : 16.01.2022, 18:36:01 »
Kipuilu DSG-lootien kanssa jatkuu.

Merkkihuolto ei tiedä DSG-matolaatikoidensa öljynvaihtovälejä. Niitä pitää käyttäjäfoorumilta kysellä?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50026.0

PS. 60000 km on kyllä aika lyhyt väli, bai-te-vei. Ei käsittääkseni ihan ilmaista kyseiseen DSG7 lootaan menevä ölppäkään ja siihen vielä vaihtotyö päälle. Ihanan kallista varmaan. Onneksi olen edelleen se puuperse, jonka peffa ei tunne DSG-VW:n antamaa ajonautintoa. Sen sijaan lompakosta häipyvän rahan määrä aiheuttaa mulle kyllä vitutusta.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2022, 18:38:23 kirjoittanut lutikka »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #142 : 16.01.2022, 18:44:35 »
Kipuilu DSG-lootien kanssa jatkuu.

Merkkihuolto ei tiedä DSG-matolaatikoidensa öljynvaihtovälejä. Niitä pitää käyttäjäfoorumilta kysellä?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50026.0

PS. 60000 km on kyllä aika lyhyt väli, bai-te-vei. Ei käsittääkseni ihan ilmaista kyseiseen DSG7 lootaan menevä ölppäkään ja siihen vielä vaihtotyö päälle. Ihanan kallista varmaan. Onneksi olen edelleen se puuperse, jonka peffa ei tunne DSG-VW:n antamaa ajonautintoa. Sen sijaan lompakosta häipyvän rahan määrä aiheuttaa mulle kyllä vitutusta.

Auton huoltaminen varmaan tulee yllätyksenä? Sitten ihmetellään vielä miksi osa jättää huoltamatta.

Se taas ei minua yllätä, että ikuinen muuttuu pitkässä juoksussa huollettavaksi tai öljyt vaihdettavaksi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #143 : 16.01.2022, 18:54:12 »
Auton huoltaminen varmaan tulee yllätyksenä? Sitten ihmetellään vielä miksi osa jättää huoltamatta.

Voi tullakkin. Näitä DSG-lootia "markkinoitiin" jossain vaiheessa "ei tarvitse öljynvaihtoa". Näkyy ihan näissä keskusteluissa, taitaa tässäkin triidissä olla alkupäässä maininta, että "DSG-lootaan ei öljyjä vaihdeta, terv. VAG-marmoritiski".

Nyt vissiin on suositukset muuttuneet virallisestikin?

Ei muuten ole ihan helpoin homma vaihtaa DSG-lootaan öljyjä. Tässä on aika hyvät DIY-henkiset ohjeet. Öljy pitää painaa tyhjennysreijästä ylöspäin...aika kikkailua. https://www.youtube.com/watch?v=tBYQnjur_wg

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #144 : 16.01.2022, 18:56:53 »
Voi tullakkin. Näitä DSG-lootia "markkinoitiin" jossain vaiheessa "ei tarvitse öljynvaihtoa". Näkyy ihan näissä keskusteluissa, taitaa tässäkin triidissä olla alkupäässä maininta, että "DSG-lootaan ei öljyjä vaihdeta, terv. VAG-marmoritiski".

Nyt vissiin on suositukset muuttuneet virallisestikin?

Ei muuten ole ihan helpoin homma vaihtaa DSG-lootaan öljyjä. Tässä on aika hyvät DIY-henkiset ohjeet. Öljy pitää painaa tyhjennysreijästä ylöspäin...aika kikkailua. https://www.youtube.com/watch?v=tBYQnjur_wg

Eipä ole ainoa autonvalmistaja, joka on ilmoittanut automaattilaatikon öljynvaihdon tarpeellisuudesta, vaikka "piti" muka olla ikuisia!

Itse en ole törmännyt ikuisiin öljyihin vaikka markkinamiehet ovat näin vakuuttaneet.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #145 : 16.01.2022, 19:00:56 »
Voi tullakkin. Näitä DSG-lootia "markkinoitiin" jossain vaiheessa "ei tarvitse öljynvaihtoa". Näkyy ihan näissä keskusteluissa, taitaa tässäkin triidissä olla alkupäässä maininta, että "DSG-lootaan ei öljyjä vaihdeta, terv. VAG-marmoritiski".

Nyt vissiin on suositukset muuttuneet virallisestikin?

Ei muuten ole ihan helpoin homma vaihtaa DSG-lootaan öljyjä. Tässä on aika hyvät DIY-henkiset ohjeet. Öljy pitää painaa tyhjennysreijästä ylöspäin...aika kikkailua. https://www.youtube.com/watch?v=tBYQnjur_wg

Eihän Volvon Aisiniinkaan vaihdeta virallisen ohjeen mukaan. Aika moni forkkalaisista kuitenkin vaihdattaa ne 60 tkm.välein. Vime kesänä se kustansi 183€ + työt 100€. Faija uskoi kun manuaalissa sanottiin ettei ZF:n 6HP26-laatikkoonkaan tarvitse äljyjä vaihtaa. Laatikon korjaus maksoi sitten 6500 €.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #146 : 16.01.2022, 20:09:28 »
Eihän Volvon Aisiniinkaan vaihdeta virallisen ohjeen mukaan. Aika moni forkkalaisista kuitenkin vaihdattaa ne 60 tkm.välein. Vime kesänä se kustansi 183€ + työt 100€. Faija uskoi kun manuaalissa sanottiin ettei ZF:n 6HP26-laatikkoonkaan tarvitse äljyjä vaihtaa. Laatikon korjaus maksoi sitten 6500 €.

Volvossa oli ensin ikuiset öljyt (Ainakin vm2010 kohdalla), sen jälkeen 200tkm, 120tkm, 80tkm ja viimeisin on tuo 60tkm välein. Volvossa kannattaa myös huomioida se, että se tehdään "huuhtelemalla", koska näin ne öljyt oikeasti vaihtuu eikä vain puolet!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8908
  • Teiden tukko
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #147 : 16.01.2022, 20:36:32 »
Volvossa oli ensin ikuiset öljyt (Ainakin vm2010 kohdalla), sen jälkeen 200tkm, 120tkm, 80tkm ja viimeisin on tuo 60tkm välein. Volvossa kannattaa myös huomioida se, että se tehdään "huuhtelemalla", koska näin ne öljyt oikeasti vaihtuu eikä vain puolet!

2015 vuosimallin V60 ohjekirja sanoo edelleen:

Lainaus
HUOM

Vaihteiston MPS6 öljy pitää vaihtaa tietyin huoltovälein.

Muiden vaihteistojen öljyä ei tarvitse vaihtaa normaaleissa ajo-olosuhteissa. Epäsuotuisissa ajo-olosuhteissa se voi kuitenkin olla välttämätöntä.

:facepalm:

Omassa ei ollut varmaa tietoa TF-80 automaatin öljynvaihdosta, niin teetin öljynvaihdon ~150tkm kohdalla. Seuraava öljynvaihto saattaa olla edessä lähiaikoina, autolla kun vedetään asuntovaunua.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #148 : 17.01.2022, 10:38:44 »
Aika useinhan öljyjä ei tarvitse vaihtaa. Paitsi jos auto on taksi johon tulee niin paljon kilometrejä että vaihteistoa hajoaa jo takuuaikana, silloin öljynvaihto on pakollinen.

 

Kulkukoira  Proturbo