Carcom Oy  Ateho

V50 Etuiskarit

  • 39 Vastauksia
  • 17787 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #15 : 19.04.2018, 00:12:50 »
Ei tarvitse jousipuristinta tolpan irrotus- tai asennusvaiheessa. Olkavarsi tulee tarpeeksi alas ihan vaan lyömällä ja lopulta käsin muljauttaa alapään sivuun ihan samaan tyyliin kuten tuossa ohjeessa näyttäisi olevan. ABS-anturin johdon olen irrottanut jottei siihen tule vahinkoa.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2018, 00:14:46 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Voutipe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #16 : 19.04.2018, 13:14:44 »
Kiitoksia kaikille vastauksista!
Täytynee lähteä ajan ja ajatuksen kans irroittamaan.
Koko keula kannattanee nostaa kerralla ylös?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #17 : 19.04.2018, 13:44:03 »
Kiitoksia kaikille vastauksista!
Täytynee lähteä ajan ja ajatuksen kans irroittamaan.
Koko keula kannattanee nostaa kerralla ylös?

Kyllä, koko keula ylös. Muutoin kallistuksenvakaaja pistää vastaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Voutipe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #18 : 19.04.2018, 19:22:28 »
Hyvin irtosi tolppa. Juuri, kuten Lankku totesikin, lopuksi vähän muljauttamalla. Ei tarvitse alapalloa irroittaa.
Olisinko jotain 15-20min sitä alaspäin nakutellut. Heti lähti putoomaan, kun alkoi nakuttaa.
Puristusliitoksen pultti oli työläämpi, mutta sekin lähti lämpöä antamalla. Oli kasattu liimalla.
Sen verran mukavaa hommaa, että jätän kasauksen ja toisen puolen huomiseksi  :D . Onneks on lomalla ja aikaa.
Vetoakselin kans tuossa on varmasti helppo saada itselleen vähän ylimääräistä ruuvattavaa, jos ei varoen etene.

Tuon aikaisemmin linkittämäni kuvallisen ohjeen mukaan onnistuu.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #19 : 20.04.2018, 10:45:16 »
Tarviiko vetarin napapulttia aukoa jos haluaa pelkän iskaritolpan irti jouset puristettuna? Toi pultti ois hyvä joskus vaihtaa aukasujen yhteydessä ku näyttää olevan venyvää sorttia.

Yläpään laakerit ja kiinnitykset tarkotus vaihtaa. Kahden vaiheilla ‎otanko napoineen päineen koko paketin pöydälle vai pelkän tolpann. Alapallot ja raidepäät irtoo kyllä helposti...
« Viimeksi muokattu: 20.04.2018, 10:48:08 kirjoittanut M141 »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #20 : 20.04.2018, 10:49:54 »
Tarviiko vetarin napapulttia aukoa jos haluaa pelkän iskaritolpan irti jouset puristettuna? Toi pultti ois hyvä joskus vaihtaa aukasujen yhteydessä ku näyttää olevan venyvää sorttia.

Yläpään laakerit ja kiinnitykset tarkotus vaihtaa. Kahden vaiheilla ‎otanko napoineen päineen koko paketin pöydälle vai pelkän tolpann. Alapallot ja raidepäät irtoo kyllä helposti...

Ei tarvitse koskea napapulttiin eikä tolpan irroittamisessa autosta tarvitse jousipuristimia.

Miksi turhaan purkaa napa irti autosta kun tolpan irroittaminen ei sitä vaadi?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #21 : 21.04.2019, 21:25:58 »
Onko se nyt näin että v50 2.0D 2007 volvottimessa ei tarvitse ottaa napapulttia ja alapalloniveltä irti kun irroitetaan iskari-jousi paketti? Naputellaan vaan alakiinnitystä alespäin? Ja muljautetaan lopuksi alatolppa pois kiinnikkeestään? Auttaako jousipuristimet tässä projektissa? Esim. Pitääkö puristaa paketti kasaan pyöräkotelossa? Että alakiinnitys lähtee helpommin pois paikoiltaan?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #22 : 24.04.2019, 14:18:48 »
Aiemmin mainitut ohjeet pätee kaikkiin. Muistaa vaan ottaa valojen tasonsäädön vivun irti oikeasta tukivarresta jos autossa on xenonit.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #23 : 24.04.2019, 21:49:31 »
Aiemmin mainitut ohjeet pätee kaikkiin. Muistaa vaan ottaa valojen tasonsäädön vivun irti oikeasta tukivarresta jos autossa on xenonit.
Hei, kiitos tiedosta. Pitääpi alkaa sitten tuumasta toimeen kun uudet osat saapuvat.

Poissa nws

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #24 : 28.04.2019, 11:37:34 »

Vinkkinä myös, että suosittelen Bilsteinin iskareita mm. Saschien sijaan. Kestävyys ja tuntuma on todella erilainen. Sashcit "sulivat" melkein heti ja olllut koko elinkaarensa aikana huonot/löysät vaikkei koskaan mitään vuotoa ole ollut ja leimassa kaikki ollut ns. hyvin. Takaiskareina Saschit kesti 20tkm ennenkuin alkoivat vinkumaan ja narisemaan (meni takuuseen molemmat), tilalle taakse Bilstein.

Tätä verrattu kahden saman Volvon välillä molempia ajaen muutaman vuoden. Lopulta kun vaihdoin Bilsteinit niin muuttui auto vastaavanlaiseksi kuin toinen auto oli ollut kokoajan.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #25 : 30.04.2019, 22:46:52 »
Vinkkinä myös, että suosittelen Bilsteinin iskareita mm. Saschien sijaan. Kestävyys ja tuntuma on todella erilainen. Sashcit "sulivat" melkein heti ja olllut koko elinkaarensa aikana huonot/löysät vaikkei koskaan mitään vuotoa ole ollut ja leimassa kaikki ollut ns. hyvin. Takaiskareina Saschit kesti 20tkm ennenkuin alkoivat vinkumaan ja narisemaan (meni takuuseen molemmat), tilalle taakse Bilstein.

Tätä verrattu kahden saman Volvon välillä molempia ajaen muutaman vuoden. Lopulta kun vaihdoin Bilsteinit niin muuttui auto vastaavanlaiseksi kuin toinen auto oli ollut kokoajan.

Itsekin kuullut bilsteinistä hyvää, asensin taakse tuossa jokunen kuukausi sitten sellaiset, nyt menee eteen myös bilsteinit. Uskoisit että hyvät on.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #26 : 29.05.2019, 20:32:35 »
Meni tuo etuiskareiden vaihto vähän pitkäksi tietyistä syistä. Mutta tuossa äsken ne vaihdoin ja en oikein uutta iskaria saanut menemään pohjille asti. Minusta iskarin pitäisi mennä stoppariin asti joka iskarissa on? Olenko väärässä? Minun bilsteinin iskarissa sellainen väkänen joka olisi ns. Stoppari? Meneekö teillä iskarit kuinka pohjille kun olette vaihtaneet? Ajoin korttelin ympäri muutamaan otteeseen ilman alakiinnikityksen pulttia ja ei vaan tahdo mennä iskari alemmas. Linkki alempana iskariin.

https://m.autoihinvaraosat.fi/633316-bilstein
« Viimeksi muokattu: 29.05.2019, 20:38:06 kirjoittanut Riverbeach »

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #27 : 30.05.2019, 22:33:25 »
Putsasitko navan puolen pyörivällä teräsharjalla yms?

V70 iskari irtosi/asentui helposti, ilman lekaa ja paukuttamista, kun kiristin kiinnityspultin väärästä suunnasta ja laitoin sinne hahloon lattaraudan, eli pulttia kiristämällä iskarin kiinnitys avartui

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #28 : 31.05.2019, 14:41:01 »
Putsasitko navan puolen pyörivällä teräsharjalla yms?

V70 iskari irtosi/asentui helposti, ilman lekaa ja paukuttamista, kun kiristin kiinnityspultin väärästä suunnasta ja laitoin sinne hahloon lattaraudan, eli pulttia kiristämällä iskarin kiinnitys avartui

Enpäs ottanut teräsharjalla, mutta tälleen jälkikätee ajateltuna olisi ollut hyvä juttu ottaa. Kädellä tunnustelin niin ei nyt mitenkää kovin likaiset ollut sisältä. Mutta tuo avarruskikka kuulostaa sellaiselta mitä voisikin kokeilla.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etuiskarit
« Vastaus #29 : 01.06.2019, 19:31:23 »
Sinnehän ne loppupeleissä muljahti kun tarpeeksi yritti. Kiitos vinkeistä.

 

Autoracing  KL-varaosat