Carcom Oy  Ateho

S40 takajarru laahaa

  • 35 Vastauksia
  • 6885 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: S40 takajarru laahaa
« Vastaus #30 : 09.12.2018, 20:44:00 »
Laahaaminen ei tainnut loppua missään vaiheessa jarrunestevaihdon aikana oikealta puolelta. Vasemmalla pyöri paremmin. Se myös laahaa vähemmän, mutta lämpenee sekin vähän.
nyt siellä on palat liian ahtaat satuloihin tai liukutappi jumittaa
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Zekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 takajarru laahaa
« Vastaus #31 : 09.12.2018, 21:19:40 »
nyt siellä on palat liian ahtaat satuloihin tai liukutappi jumittaa

Liukutapit liikkui kyllä hyvin, mutta vaihdan ne silti. Helpoin kokeilla seuraavaksi.

Palojen ahtauteen en oikein usko kun männät sisään puristamalla tuli kyllä hyvin tilaa. Voihan ne olla jotenkin väärän muotoiset ???
« Viimeksi muokattu: 09.12.2018, 21:26:04 kirjoittanut Zekki »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: S40 takajarru laahaa
« Vastaus #32 : 09.12.2018, 23:07:05 »
Liukutapit liikkui kyllä hyvin, mutta vaihdan ne silti. Helpoin kokeilla seuraavaksi.

Palojen ahtauteen en oikein usko kun männät sisään puristamalla tuli kyllä hyvin tilaa. Voihan ne olla jotenkin väärän muotoiset ???
niin mutta kun laitat palat sinne paikalleen ja satula on irti niin liikkuuko ihan sormin?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa nelikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 takajarru laahaa
« Vastaus #33 : 10.12.2018, 01:18:18 »
omassa 96 mallissa oli kesällä pitkällinen jarruremontti kun ei saanu pitoja takavasemmalle jarruputkien vaihdon jälkeen vaikka kuinka ilmasi ( pumppasi läpi oikeen reilusti ilmaruuvi auki ennenku alko niitä ''poljentasarjoja'' suorittaa ) ja kaikki tekijät oli laitettu kuntoon, satula ja mäntä kunnossa, palat hiottu, levy sileä ja rasvanpoistoaineella putsattu, liuvut puhistettu ja rasvattu viimesen päälle , viimeset ilmat onnistu saaha pois vasta ku oli auto käynnissä ja abs paine päällä., sillon tuli tehot jarruun.

jarrumännän saa näppärimmin , ainaki irrallaan ruuvipenkissä, isolla rälläkkäavamella kierrettyä sisään, ja niin pohjaan että suojakumin kans tasassa, ei kuitenkaa piä päästää lipeämään yli..sitte polkimella paine ja sen jälkeen käsijarruvaijeri säätöön.ei kai ainakaa tuossa mitää automaattisäätöä ole..

liukutappien reiät ja tapit oon puhistanu crcllä ja paperituppelolla moneen kertaan että irtoaa moskat pois, kevyt vaseliini sitte sisään niin kyllä kulkee.

useimmiten laahaamisen pitäs kyllä loppua ku käy läpi männän, satulan, liu'ut jotka kannattaa puhistaa ja voidella vaikka liikkuski ihan jees , ja palat on sijoillaan eikä kanita mistää , niitähän voi ennen satulan laittoa ottaa käsin kiinni ja liikutella että ovat suht vapaasti niissä koloissaan.

onhan näitä jo kerrottu monesti mutta laitoinpas jotai lisää, jospa laahaamisongelma selviää

Poissa Zekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 takajarru laahaa
« Vastaus #34 : 12.12.2018, 21:13:43 »
Joo no nyt on liu-ut vaihdettu. Olihan parissa tapissa vähän karheutta ja ruskeaa mönjää sisällä, mutta liikkui ihan ok. Hinkuttelin niitä uusia vielä edestakaisin että herkistyy.

Putsasin myös satulaa kohdasta jossa pala liikkuu, koska oli ruosteröpelöä. On myös rasvattu.



Laahaus käytännössä katosi.

Näytti siltä että oikealla puolella, joka enemmän laahasi, oli jarrulevy siten kulunut että vääntäisi uutta palaa vähän vinoon. Voisi siis olla myös yksi syyllinen, koska liukujen hakumatkalla motonettiin jarrut kuumeni enemmän kuin paluumatkalla. Eli nyt, kun autolla on ajettu niin uudet palat ovat hioneet paikkaansa levyihin ja siten laahaus on vähentynyt.


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S40 takajarru laahaa
« Vastaus #35 : 13.12.2018, 00:17:05 »
Jarruja on monenlaisia. Jotkut joutuu purkamaan ja putsaamaan säännöllisesti, jopa vuosittain. Homma ei loppuviimeksi ole niin iso että siitä kannattaa turhan isoa numeroa tehdä.

Rasvat/töhnät ovat usein jopa haitaksi. Ainakin niitä kantsii käyttää erittäin maltillisesti. Itse en V70 jarruihin laittanut muuta kuin silikoonirasvaa putipuhtaisiin liukutappeihin eikä koskaan ollut pienintä merkkiäkään laahauksesta. Satulan kiinnitys oli minulle uudentyyppinen ja ilmeisen toimiva
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo