Mulla on tismalleen sama volssi kun sulla... S40 97' 2.0i 103kW ja ECUhan tuossa on Fenix 5.1. Itse lukasin työnpaikalla sellaisella diagnoosivempeelleelä kuin Bosch KTS 340. Poltti siis sitä oranssi-keltaista kolmiota, jossa lambda merkki vihreällä keskellä. Vikakoodiksi kone tarjosi viallista lambdaa ja toisiosytyksen katkos tjsp. Vikavalo katosi toistaseksi uusilla tulpanjohdoilla. Mutta takaisin asiaan... mulla on siis täysin sama ongelma kuin sulla, heittelee pakokaasutesterissä lukemat mihin sattuun. Minullakin on uusi lambda (orkkis) ja katti. (Huom. auto ilmeisesti luulee tarvike anturilla sen olevan viallinen, koska tarvike anturissa eri jännite / ei ymmärrä signaalia tjsp?) Minulla ei mennyt ekalla koetuksella päästöistä läpi, joten päätin repiä ja sen mustan alipaine pömpelin letkuineen pois, koska epäilin vialliseksi ja se piti jotain ihme rahinaankin. Edelleenkään lukemat ei muuttunut, mutta ainakin sai sen pömpelin tyhjäksi, koska sisälsi kilon hiekkaa. Joten veikkaisin kuitenki päästöjen syyksi tätä EGR:lle menevää / tulevaa (jompikumpi) alipainepömpeliä, koska ilmeisesti tämä ei minulla ainakaan pelitä.
Ps. voisin koittaa seuraavaksi imeä eräällä alipainelaitteella alipainepömpelin sijasta ilmaa ulos EGR:ltä, vaikuttaisiko päästöihin....