Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 202443 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #15 : 31.12.2010, 18:23:33 »
Hyvin toimi Bilteman hiekkapuhalluspistooli. Hieman hidas se oli verrattuna sellaiseen pönttö malliseen puhaltimeen mutta aivan yhtä tehokas. Plussana hiekkaa kului erittäin vähän. Jarrukilvet osoittautuivat niin reikäisiksi että pitää hommata uudet ja peräpeltiä pitää hieman paikata.

Seuraavaksi pitää ottaa käsittelyyn alatukivarret joista kiitos Hembaland:lle.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:28:57 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa rallivatanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • volvolla vainiot viljaviksi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #16 : 02.01.2011, 18:35:28 »
Onko isokin kompura hiekkapuhallukseen? Itse ostin sen pönttömallisen mutta kompura pitäs vielä investoida ei oikein 50l riitä.
Volvo 745 2.3turbo -88 (myyty)
Volvo 855 2.5TDI -96 varaosina
Volvo 745 (b200e) varaosina

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #17 : 03.01.2011, 01:19:04 »
Onko isokin kompura hiekkapuhallukseen? Itse ostin sen pönttömallisen mutta kompura pitäs vielä investoida ei oikein 50l riitä.

150L säiliöllä varustettu ja tuottoa taitaa olla likimain 440l/min.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #18 : 07.01.2011, 15:09:45 »
Tää ei ihan taas mennyt niinkuin elokuvissa >:( Moottorin alakerta päätti ottaa ja luovuttaa.
nähtävästi hajos mäntä tai parikin niin motti ampu öljyt huohottimesta, öljytikusta ja öljyntäyttö korkista pellolle.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #19 : 07.01.2011, 17:17:26 »
Ohhoh. Missä hajosi? Veto päällä? Milläs nyt ajelet? 16v mäntiä ei ilmeisesti kannata sorvata
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #20 : 07.01.2011, 17:45:40 »
Ohhoh. Missä hajosi? Veto päällä? Milläs nyt ajelet? 16v mäntiä ei ilmeisesti kannata sorvata
Jyväskylästä kotia olin tulossa ja pääsin ihan kotiin asti. Ei hajonnut vedossa ja kone kuulostaa ihan normaalille. Ei kilise eikä kolise mutta huohottaa vaan aivan käsittämättömän paljon. huomenna pitäis kokeilla ajaa varovasti tuohon 4km päähän pajalle ja nostaa kone pois keulalta ja avata alakerta niin selviää tarkemmin mikä sieltä on oikein mennyt.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #21 : 11.01.2011, 15:33:34 »
Eilen nilkutin volvon pajalle ja nostin koneen pois.


Alakertaa en vielä kerennyt paloittelemaan kun pitää hakea pukki kaverin tallilta mutta alustava analyysi on että öljyn vähyyden takia meinannut hieman leipoa kiinni koska sylinterit ovat naarmuilla. männänlaet ja kasipahvi olivat priima kunnossa joten ei se ainakaan nakuttamaan ole pahasti päässyt.

Kuvien laatu on ö-luokkaa kun en muistanut taaskaan ottaa kameraa mukaan.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:29:20 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #22 : 12.01.2011, 12:24:18 »
Eilen nilkutin volvon pajalle ja nostin koneen pois.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Alakertaa en vielä kerennyt paloittelemaan kun pitää hakea pukki kaverin tallilta mutta alustava analyysi on että öljyn vähyyden takia meinannut hieman leipoa kiinni koska sylinterit ovat naarmuilla. männänlaet ja kasipahvi olivat priima kunnossa joten ei se ainakaan nakuttamaan ole pahasti päässyt.

Kuvien laatu on ö-luokkaa kun en muistanut taaskaan ottaa kameraa mukaan.

Hämäävästi näyttäisi, että nelosen männässä olisi äkkikatsomalta reikä. :P Onneksi täsmensit heti kuvan jälkeen. :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #23 : 12.01.2011, 18:51:11 »
Hämäävästi näyttäisi, että nelosen männässä olisi äkkikatsomalta reikä. :P Onneksi täsmensit heti kuvan jälkeen. :)
Joo siinä taitaa olla joku roska tai öljyä :)
Tänään kävin hakemassa uuden alakerran josta kiitokset Veksi:lle. Huomenna pitäisi laittaa männät sorviin kiinni ja siipasta hieman tavaraa pois.


14.1.2011


Tänään tuli hieman pakerrettua taas ja sain entisen alakerran paloiksi.

Lohko päätyi pajan nurkkaan häpeämään. Männät olivat yllätykseksi täysin ehjät mutta männänrenkaat olivat hieman lämpöä ottaneen näköiset ja melkoisen kuluneet. Öljypumpun hammaspyörää irrottaessa tuli hieno yllätys kun sen kiinnityspultti oli sormikireydessä.  Kun nykäisin sen sormin pois tulivat pumpun akselin kierteet mukana joten venttiili salaatti ei ollut kaukana. Uuteen koneeseen tästä ei tulekkaan kuin lohkolämppäri, jakopään osat ja vahvat kanget.


Kiertokangen laakerit olivat tälläisessä kunnosa. Kenties hieman voitelun puutetta ollut.  :P


uusi alakerta josta poistettu tasapaino-akselit.


Uusi taka-akseli sai hieman maalia. Jarrukilvet pitää vielä vaihtaa uusiin kunhan nostan akselin paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:30:27 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #24 : 17.01.2011, 11:43:03 »
Tää ei taas mennyt niinkuin piti... "Uusi" alakerta paljastui käyttökelvottomaksi vakio männillä:

tollasta kivaa 3 sylinterissä


No tässä ei auta muuta kuin ottaa vanha lohko porata se ja kampiakseli+öljypumppu tulee tästä "uudesta" ja tilaukseen lähtevät Wisecon männät ja H-profiili kiertokanget.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:31:08 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #25 : 17.01.2011, 13:48:03 »
Oikea asenne :knuppel2: Ja eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :buck2:... vaimitensemeni?
Köyhän on pakko yrittää...

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #26 : 29.01.2011, 17:47:29 »
Tänään oli ohjelmassa taka-akseli jumppa.




Vanhaa taka-akselia irrottaessa onnistuin rikkomaan lyhemmän käsijarrun vaiherinpään. no ei muuta kuin kaupasta uusi ja uutta akselia paikalleen mutta eihän se mennyt ihan niin kuin elokuvissa vaan kasatessa hajosi kahvalta tuleva käkkärin vaijeri :tickedoff:

Kuva tarjonta on hieman heikkoa kun kamera päätti tyhjentää akkunsa viileässä tallissa.

Moottori ei ole edistynyt mitenkään kun rahatilanne ei anna myöten tilata uusia mäntiä ja kankia koneeseen ja runkolaakeritkin pitäisi ostaa. Pitäisi varmaan hommata jostain sponsori ;D Ei haittaisi vaikka olisi koko kyljen kokoiset sponsoritarrat autossa.


« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:31:38 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #27 : 29.01.2011, 22:17:11 »
Tuli mieleen että nyt kun remppailet ja teet hienoa niin nuo tankin kannakeraudat olisi ehkä syytä puhaltaa maalata ja massata jos ovat alkaneet ruostua, jos peli menetetty niin sitten onkin erijutu..  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #28 : 29.01.2011, 22:22:27 »
Öljypumpun hammaspyörää irrottaessa tuli hieno yllätys kun sen kiinnityspultti oli sormikireydessä.  Kun nykäisin sen sormin pois tulivat pumpun akselin kierteet mukana joten venttiili salaatti ei ollut kaukana.

16V-koneessahan pitää aina jakopään tekemisen yhdeydessä uusia öljypumpun rattaan pultti.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #29 : 29.01.2011, 22:45:14 »
16V-koneessahan pitää aina jakopään tekemisen yhdeydessä uusia öljypumpun rattaan pultti.

Niitä saa Volvolta. Minimitilaus oli 5 kpl, kun tilasin itselle.

 

Elekma  Autoracing