Elekma  Autoracing

Amassooniin jarrulevyt

  • 4 Vastauksia
  • 3169 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Amassooniin jarrulevyt
« : 08.08.2011, 18:06:37 »
Noniin, tuassa mun uudessa kulkineessa oli merkintä edellisen katastuksen jäljiltä että jarrulevyissä havaittavissa selvää kulumaa. Niin tässä sitten oon jännityksellä miettinyt että pittääkö ne uudet laittaa. Mitenkäs nämä tämmöiset asennetaan: http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/disc-brake/brake-disc-front-axle/1001507/

En ole tosiaan ikinä amazonin etulevyjä aukassu tai purkanu tai muutakaan niin piti alkaa kyseleen. Tuolla Skandixilla on myös vastaavaa pakettia jossa oli maininta "with hub" elikkä onko se nyt sitten koko etunapahässäkä ja kannattaako siitä maksaa se 120 egee enempi kappaleelta? Lähinnä siis se suurin kysymys oli että saako nuo irtolevyt ihan normaalisti kotioloissa laiteltua paikoilleen. Anteeksi huono asian esittely.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Amassooniin jarrulevyt
« Vastaus #1 : 08.08.2011, 18:09:35 »
kyllähän jarrulevyt voi ihan kotona vaihtaa tosin en sitte tiädä amatsoonista että onko siinä sitte jotai eroa muihi mutta eiköhän se onnistu :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amassooniin jarrulevyt
« Vastaus #2 : 08.08.2011, 18:19:53 »
kyllähän jarrulevyt voi ihan kotona vaihtaa tosin en sitte tiädä amatsoonista että onko siinä sitte jotai eroa muihi mutta eiköhän se onnistu :)

Niinpä :)

Eli levy on navan takapuolella ja pinnapultit on prässätty levyn ja navan läpi, jota levy pysyy navassa kiinni. Perin inhottava vaihdettava, kun pultit tahtovat kärsiä irrotettaessa. Varsinkin, jos ei ole prässiä käytettävissä. Sittenkin on paha saada vanhoja pultteja enää pysymään piukassa uusien levyjen kanssa. Jos hommaa nuo levyt, niin ainakin pinnapultit kannattaa ostaa myös.

Jos olisi oma auto kyseessä, niin hommaisin jostain paremmat käytety tai sitten jopa ennemmin ostaisin levyt napoineen, kun alkaisin vaihtamaan vanhaan napaan uutta levyä. No ehkä sitten kuitenkin ennemmin vaihtaisin levyt ja pultit ;)

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: Amassooniin jarrulevyt
« Vastaus #3 : 08.08.2011, 20:54:29 »
Minä oon kyllä ennenkin tämän toisen V4-moottorisen ruotsalaismerkin kohalla toiminu niin että oon laittanu parempaa käytettyä tilalle. Meinaan se jarrulevyjen saatavuus on ollu aina vähän niin ja näin... Noh. Ans kattoo mitä sanoo kattastusmies. Meikäläisen ajoilla kyllä tuommonen etunapapaketti luulis menevän seuraavat muutaman vuosikymmenen. On vaan tuo käteistilanne näköjään tiukahko tänä syksynä niin jää nähtäväksi raaskiiko sijoittaa noin 400 egulia Ammun etujarrulevyihin  :( oishan mulla tuo vanhempi yksilö. Siitä oli kyllä tarkotus kustomi tehä mutta voihan se olla että jos huono tsäkä käy niin joutuu polonen varaosiksi.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amassooniin jarrulevyt
« Vastaus #4 : 15.08.2011, 00:54:38 »
Asiasta kolmanteen.. :) Itsellä onneksi on yksi pari käytettyjä, lähes uusia napoineen hyllyssä niin jos tulee tarve niin melkein kuin bolt-on homma.. :) Kylläkään ei oo levyt kuluneet juuri ollenkaan 2 kesän aikana kun on mulla ollut ajossa.. Tiedä mitä patarautaa noi oikeen on :D Enkä kylläkään tiennyt että nuo levyt on noin arvokkaita.. Joihinkin autoihin kun saa alkuperäistä vastaavat 30e/kpl hintaan.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Carcom Oy  Ateho