Ateho  Elekma

Lämmityskennon "imurointi" V40 -99

  • 1 Vastauksia
  • 787 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Lämmityskennon "imurointi" V40 -99
« : 12.12.2019, 21:27:17 »
Kuinka helpolla tuon lämmityskennon pystyy imuroimaan, tuntuisi lämmitysteho pienentyneen viime talvesta vai voiko kenties järjestelmässä olla ilmaa. Piti laskea tyhjäksi, kun yksi letku vuoti. Ilmausruuvista ei kyllä ole tullut kuin nestettä.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Volovo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: Lämmityskennon "imurointi" V40 -99
« Vastaus #1 : 13.12.2019, 00:07:53 »
Tuota samaa samanlaiseen kulkineeseen miettiny itekin, yks päivä purin keskikonsoliakin tutkiakseni asiaa mutta ei älyttömän hirveästi selventänyt asiaa.
Jonkun sopivan kokoisen notkean letkun jos laittais imurin putkeen niin sillä vois sieltä jotain saaha imettyä. Kattelin niin että keskellä kojelaudassa olevien ilman tulo suuttimien kautta pitäisi letku pukata sisään ja silleen yrittää imeä sieltä roskaa pois.
Ja pääsiskö sitten kennon toiselle puolelle hanska lokeron alapuolelta raitisilmasuodattimelta.

Kojelaudan sisässä kennon yläpuolella on semmonen 'jakaja' missä on tuulilasin suulakkeille menevät ilmaputket ja noihin kojelaudassa oleviin suulakkeisiin tulevat ilmaputket, minun Volvossa tuo 'jakaja' vähän irvisti siitä liitoksestaan, tiivistin sitä ilmastointiteipillä.
Yritin irrottaa keskisuulakkeita siitä jonkin matkan päästä missä näkyi olevan myös liitos mutta ei suostuneet kohtuudella irtoamaan niin en kehdannut väkisin repiä irti.
Samalla kun kerran purin noita vehkeitä irti kojelaudasta niin aukasin lämmönsäätö paneelin ja puhdistelin hieman sitäkin, paljon sisältää elektroniikkaa tuo.

Hieman paremmin tuntuu ton homman jälkeen lämpeävän, puhallin lopetti humpaamisen, voi olla että se vaikuttaa eniten paremmin lämpeämiseen kun nyt puhallin puhaltaa hitaammin ja tasaisemmin. On melkonen palapeli tuo Volovo,  keskikonsolin osissa luki montaa merkkiä ja valmistusmaata, radiossa volvo ja made in japan, lämmönsäätöpaneelissa volvo ja Motorola ja france, yhessä muovissa made in germany, toisessa Portugal, joku läppämoottori oli Denso made in EU..
« Viimeksi muokattu: 13.12.2019, 00:11:01 kirjoittanut Volovo40 »

 

Elekma  Autoracing