Kulkukoira  Proturbo

Ihmetys & harmitus

  • 73 Vastauksia
  • 17238 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Ihmetys & harmitus
« : 13.10.2018, 22:39:18 »
Lähes päivittäin - tai ainakin viikoittain - törmää normielämässä erilaisiin asioihin & ilmiöihin, jotka laittavat funtsaamaan, miksi homma toteutettu noin eikä näin, kuin tuntuisi jotenkin fiksummalta...
Tuolla on jo valmiina "Kyllä v****taa"-osio, mutta voisikos olla tällainen ns. lievempi versio rinnalla vai onko jo ?
Ehkä näihinkin "pikkuongelmiin" saattaisi saada ihan järkevät selitykset, kun kaiken alan tietäjiä on täälläkin paljon mukana.

Laitanpa nyt ekaksi & aluksi yhden, tosin ehkä aika kehnon esimerkin:

Jokaisen ostarin takapihalla on pahvinkeruuvärkki, johon viedään kotitalouden pahvit.
Juon kaljaa, joten niitä pahvilootia tahtoo väistämättä kerääntyä tilaan, jossa on aikoinaan autoa tarkoitettu pidettävän.
Joitain aikoja sitten, kun uusivat ko. värkit, eivät nuo pahvikopat enää menneetkään heittämällä siitä aukosta sisään,
vaan pitää nyt ahtaa ja tuupata, jotta livahtavat sisään. Koskee myös mm. kenkäboxeja yms. vastaavia pakkauksia...
Joo, voin toki talloa ne lituksi, mutta mistä moinen mitoituksen muutos ? Ennen "kiireissään" viskasi sisään ja that shit  :)
Rutistusautomatiikka ne kuitenkin puristavat varmaan aika lituiksi, joten jostain esirutistusajatuksesta tuskin lienee kyse..

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #1 : 13.10.2018, 23:54:22 »
Ainakin yksi syy miksi kierrätysastioissa on pienet suuaukot on se että sinne ei haluta asiaankuulumatonta tavaraa sekaan, kuten mm. ihmisiä. Hämmentävän yleistä että spurgut ja muut elämänhallintahaasteelliset kömpii nukkumaan etenkin paperinkeräysastioihin, varmaan yhtälailla pahvipönttöönkin jos sinne vaan sopii.

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #2 : 14.10.2018, 00:18:33 »
Joopa, tässä mun varsin kehnossa avaus-esimerkissä kun on kysymys vain n. 5 mm:stä pienennystä aiempaan.
Mikä lie vallitseva spurgu-standardi, mutta tässä kohteessa/tapauksessa ei oikein natsaa...

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #3 : 14.10.2018, 00:47:35 »
Sitä sun kannattaa melkeen kysyä niiden puristinlaitteiden valmistajilta miksi ne on niitä kutistanut, kun luulen  jätepuljun ne siihen tilaavan ihan listatuotteena eikä poikkeusvalmisteena.   

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #4 : 14.10.2018, 00:53:24 »
Minua ihmetyttää moni asia ja viimeksi se että miksi prisman kortinlukijoihin on usein kiinnitetty sellainen muovinen ”mainosteline”. Semminkin kun se teline on liki aina tyhjä. Minä kun höylään vanhankansan magneettijuova korttini niin se tellinki on tiellä ja siihen käy käsi ja siinä se sitten vipattaa joka lauantai, huoh. Olen joskus sanonutkin asiasta että tämä tellinki on kyllä laitettu vähemmän nerokkaaseen paikkaan mutta mitäpä kassat siitä välittää. Vaikka välittäisivätkin niin arvaan että ei ole väylää minkä kautta ideoita voisi viedä eteenpäin. Se teline kun on aina ollut siinä, ”istu sinä tyttö (tai rouva) siinä kassalla vain äläkä vaivaa päätäsi”.

Toinen asia mikä vaivaa ja usein huvittaakin on se kun kysytään palautetta palvelusta. Tulee puheluita joissa pyydetään vastaamaan ”muutamaan kysymykseen”. Joskus olen sanonut että minulla olisi paljonkin palautetta ja tiedän tismalleen mitä teidän kannattaisi muuttaa ja parantaa mutta teillä tuskin on varaa minun konsultaatioon ;D Miksi antaisin ilmaisia neuvoja jos eivät ole edes yrittäneet itse vaan suttaavat menemään ja sitten rimputtelevat ja kysyvät asiakkaalta että mitä oot mieltä, hä? :facepalm: Palautetta kysytään rutiininomaisesti kun ”se kuuluu asiaan ja aina on kysytty”. Kukaan ei uhraa ajatustakaan sille että kuinka himputin tärkeästä tiedosta on kyse. Enhän mä nyt oikeasti ole mitään hynää vailla vaan vain sitä että tajuaisivat edes mitä kysyvät..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #5 : 14.10.2018, 06:46:40 »
Minua on ihmetyttänyt & harmittanut tänä sähköpostien aikakautena että isonkaan konsernin toimijoilla ei välttämättä ole yhteystietoja allekirjoituksena. Toki sen s-postin siitä bongaa mutta on tilanteita jossa ilmoitetaan tyyliin "jos kysyttävää niin pirauttakaa", sitten kaverin allekirjoitus on mallia Terveisin Rane. Ala siinä sitten metsästämään puhelinnumeroa kaiken maailman vaihteiden kautta jotka ovat auki ainoastaan virka-aikaan eikä noita sisäisiä yhteystietoja "KVG" tarjoa. Välillä hieman jopa närästää  :D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #6 : 14.10.2018, 08:02:46 »
Minua ihmetyttää moni asia ja viimeksi se että miksi prisman kortinlukijoihin on usein kiinnitetty sellainen muovinen ”mainosteline”. Semminkin kun se teline on liki aina tyhjä. Minä kun höylään vanhankansan magneettijuova korttini niin se tellinki on tiellä ja siihen käy käsi ja siinä se sitten vipattaa joka lauantai, huoh. Olen joskus sanonutkin asiasta että tämä tellinki on kyllä laitettu vähemmän nerokkaaseen paikkaan mutta mitäpä kassat siitä välittää. Vaikka välittäisivätkin niin arvaan että ei ole väylää minkä kautta ideoita voisi viedä eteenpäin. Se teline kun on aina ollut siinä, ”istu sinä tyttö (tai rouva) siinä kassalla vain äläkä vaivaa päätäsi”.


Törmäsin tuohon perjantaina, tai siis käteni törmäsi kun Prisman Oksa ”ravintolassa” käytiin kahvilla ja maksoin ostokset S-ryhmän omilla lahjakorteilla missä tuo kortti pitää vetää lukulaitteen läpi. Kolmannella kertaa onnistui. Itse miellän tuon jonkunlaiseksi Pin-koodin näppäilysuojaksi ::)
No joka tapauksessa suunnittelun kukkanen sanon minä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #7 : 14.10.2018, 09:02:15 »
Minua ihmetyttää kaupassa ne hymynaama-fiilismittari-palautekyselyt. Eihän ne kerro mitään kun kokemukseen voi vaikuttaa palvelu, valikoima, sijainti ja se onko laite henkilökunnan näköetäisyydellä. Niin eritteleppä siitä palautteesta mitään järkevää, muuta kuin kellonajan ja palautemäärän suhteen palautteeseen .
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #8 : 14.10.2018, 09:33:53 »
Olen jo vuosikausia ihmetellyt miksi apteekkeja ei ole sairaaloissa ja terveyskeskuksissa?
Ihmisiä juoksutetaan ympäri pitäjiä ja kaupunkeja. Tosisairaat joutuvat ajamaan takseilla ja rahaa ja aikaa kuluu.

En ole sosialisti, olen ollut yrittäjänä ja tehnyt vaikka mitä. Mutta eikö olisi todella kätevää ja järkevää, jos apteekit toimisivat sairaaloita pyörittävien kuntayhtymien ja terveyskeskuskuntayhtymien nimissä? Eli lähes valtiollisina. Lääkkeet tulisivat omakustannehintaan ja Kela-vekslaus jäisi kokonaan pois. Siinä säästettäisiin miljoonia euroja kuukaudessa. Kunnalliset farmaseutit ja proviisorit olisivat kuntayhtymän palkkalistoilla ja lääkkeet olisivat todella paljon edullisempia kuin nyt.

Tässä mallissa noin 800-1000 miljonääriä katoaisi Suomesta, mutta haittaako se?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #9 : 14.10.2018, 10:22:02 »
Minua on ihmetyttänyt & harmittanut tänä sähköpostien aikakautena että isonkaan konsernin toimijoilla ei välttämättä ole yhteystietoja allekirjoituksena. Toki sen s-postin siitä bongaa mutta on tilanteita jossa ilmoitetaan tyyliin "jos kysyttävää niin pirauttakaa", sitten kaverin allekirjoitus on mallia Terveisin Rane. Ala siinä sitten metsästämään puhelinnumeroa kaiken maailman vaihteiden kautta jotka ovat auki ainoastaan virka-aikaan eikä noita sisäisiä yhteystietoja "KVG" tarjoa. Välillä hieman jopa närästää  :D

Olen huomannut saman.  Käsittämätöntä että myyntimies jättää allekirjoituksesta puhelinnumeron pois.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #10 : 14.10.2018, 10:50:35 »
Olen huomannut saman.  Käsittämätöntä että myyntimies jättää allekirjoituksesta puhelinnumeron pois.
GDPR
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #11 : 14.10.2018, 11:08:13 »
GDPR

Ei liity tähän asiaan sitten niin millään lailla. GDPR liittyy muilta osapuolilta kerättyyn tietoon (esim asiakastiedot) tai esimerkiksi työntekijöistä kerättyyn tietoon. Mutta ei suinkaan estä myyntimiestä kertomasta esim nimeään tai numeroaan asiakkaalle :) Eikä tämä nimimerkki remes esiintuoma asia ole edes mikään uusi juttu. Jo kymmeniä vuosia olen aika ajoin tuskaillut asian parissa
« Viimeksi muokattu: 14.10.2018, 11:11:08 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #12 : 14.10.2018, 13:34:34 »
Olen huomannut saman.  Käsittämätöntä että myyntimies jättää allekirjoituksesta puhelinnumeron pois.
Varmasti myös myyntimiehet mutta omalla kohdalla tarkoitin lähinnä yhteistyökumppaneita ja asiakkaita. Kiva kun projekteissa on muutenkin liikaa lusikoita sopassa ja pitäisi esim. joltain yksittäiseltä työnjohtajalta saada tarkennuksia aikatauluun tai vaikka asentajien yhteystietoja niin saa penkoa oikein urakalla että saa oikean tyypin langan päähän.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #13 : 14.10.2018, 14:11:58 »
Joo, tuo ihmisten löytäminen - siis juuri heidän, joiden apua tai kontaktitietoja tarvitaan - on joskus raastavan raskasta.

Tosin, lähes kaikki tarpeelliset löytyvät tuosta kapulasta, mutta annas olla, kun tulee tilanne, ettei se ole käytettävissä...
-akku loppu ja turvauduttava vaikka kaverin tai vaimon puhelimeen
-puhelin muuten kaput, sama homma
-puhelin jäänyt johonkin, kun muisti alkaa välillä olla aika hatara..
-puhelimesta katoaa yli 260 yhteystietoa operaattorin vaihdon yhteydessä, kuten minulla aikoinaan.. :-\

Olenpa sitten joskus koittanut näitä heppuja tavoitella edustamiensa firmojen sivujen kautta:
-löytyy vain "ota yhteyttä"-kaavake, jolla ei tee tuossa hetkessä yhtikäs mitään
-löytyy - ehkä - jonkun johtajatason tai kanties joku johtoryhmän jäsenen yhteystieto,
jolla ei niinikään tee yhtikäs mitään, sillä ko. henkilö on pääsääntöisesti niin pihalla
asiosta kuin vaan voi olla eikä tietenkään tiedä edes koko henkilöä, jota kaipailen
-em. korostuu, mitä isommasta yrityksestä/konsernista on kysymys

Vielä joskus aikoinaan oli usein firmojen henkilökunnan yhteystiedot varsin helposti löydettävissä,
mutta lienee mennyt aika salamyhkäiseksi näiden ulkomaalaisomistusten yms. fuusioiden myötä.

Pariin isoon toimijaan on saatu tässä asiassa ryhtiä, kun on selkeästi ilmaissut, että huonohan sitä on kanssanne
bisneksiä tehdä kun ei näytä olevan halukkuutta olla tavoitettavissa, kun asiakas apua tarvitsee... Nyt toimii paremmin  ;)

Onneksi on tietysti iso liuta kollegoita ja tuttuja, joilta ne tarvittavat yhteystiedot yleensä löytyy, mutta onhan sekin joskus aika hankalaa.





Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ihmetys & harmitus
« Vastaus #14 : 14.10.2018, 14:56:06 »
Ihan aiheeseen: alamäessä jarruttava cruise. Tuo ominaisuus menisi vielä jos se olisi jotenkin valinnainen, mutta kumpuilevalla tiellä todella ärsyttävä kun laatikko kelaa vaihteita 3-6 välillä edes takaisin.

 

Autoracing  KL-varaosat