Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 541308 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #720 : 21.03.2015, 21:51:18 »
Vaparina totta kai. 8) Valitettavasti vapari tappikoneella ei meinaa pärjätä nykyautoille, turbo vois olla kiva mutta se kaasareiden säätäminen turbolle on ajan hukkaa, ruiskua kiinni jos meinaa ahtaa. Kaasareiden säätö vaparille on aika yksinkertainen homma, katot vaan googlesta oikeat suutinkoot ja tilaat ebaysta suuttimet. :D Mulla on Dellorto 45 tuplat jemmassa ja ne on säädetty ammattilaisen luona B20 koneelle missä K-nokka ym. perussetit, voin katsoa joku päivä ne suuttimet ja laittaa tänne jos kiinnostaa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #721 : 21.03.2015, 21:57:27 »
Kiinnostaa kyllä, itsellä tosin R-nokka nyt kiinni, ja pysyykin paikallaan ellei räyhempää löydy. SU:t tuolla nykyisellä setillä hengittää 150hp. En tiedä paljonko lortoilla saisi sitten lisätehoa, vai saako ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #722 : 21.03.2015, 22:12:17 »
Kyl oikein säädetyt ja toimivat kaasarit varmaan tuo lisää tehoa tai ainakin tehot pysyy samana.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #723 : 21.03.2015, 22:18:07 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4752.msg1012412#msg1012412 Pakko oli laittaa :D Tässä siis nykyinen paketti SU:illa ~150hp.  Ja armoton resonointi käy >:( maski on jo tärinän takia hajennut. 195 sliksit alkaa olemaan kakkosella liikaa ellei pysy paikallaan.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #724 : 22.03.2015, 00:11:06 »
150hp SU:illa?
Koneen speksit?

Mä pystyn polttamaan B20A:lla ihan samanlaisen vanan.

Olen trolli. :)
144-70

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #725 : 22.03.2015, 00:25:39 »
Kone on 030 ylikoko b20, 7kg vauhtis. Kansi perus 44/35, pikkasen kanavia avarrettu, kantta tiputettu 2,5mm muistaakseni. Sorvissa vedin lisäviisteet venoihin. R-nenä pyörii tällä hetkellä. Peltisarja ja 2" putki. SU hs6:t räyhäneuloilla, itsetehdyt imutorvet. Muuten vakio.

Teho on laskettu teho/paino-suhteen mukaan toisesta(toisista) autosta, jotka on täsmälleen ollut yhtä nopeita kun amukka, ei ole rullilla käytetty koskaan.

Ja tosiaan toinen kansi odottaa hyllyllä, 46/40 venat, madallettu vieläkin enemmin (en enää muista kuinka paljon), tuplajousilla ja aluretainereilla (~10000 rpm :pomo:), ISOILLA kanavilla. Niille kaveriksi tulossa nuo dhla tuplat. Samoin carterin kunnollinen bensapumppu. 2,5" putkisto myös tarkoitus värkätä kesäksi.

KG5 nenä olisi kiva myös, ja 123 ignitor siihen kaveriksi, jos vaan näihin joskus rahat riittäisi..

Niillä jos pärjäisi jo vähän aikaa.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #726 : 22.03.2015, 09:30:58 »
Ehkä saisi olla isommat kaasarit kuin dhla 40, jos meinasit kierrättää noin paljon ja 123ignitionin kanssa taisi olla niin että se toimii vain 8000 asti... http://www.123ignition.nl/id/50.html

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #727 : 22.03.2015, 11:40:52 »
Kokeillaan, tosin ignitori on vaan haaveissa tällä hetkellä tulossa (niin kallis). Mutta kun käytin joku vuosi sitten tuon 46/40 kannen autossa, se naukaisi jo silloin ~9500rpm. Kannen kanssa oli nämä samaiset SU:t ja R-nenä. Niin ja olihan silloin tietty kevennetty ja tasapainotettu alakerta kiinni myös.

Luulisi että dhla 40:set hengittäisi kuitenkin paremmin kuin SU:t ???  Vaikkain mitä olen tutkinut niin noilla dhla40:llä saa parhaan tehon max. ~5000rpm tuntumaan, vai olenko taas aivan hakoteillä  :o

48 lortot kun saisi 8)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 11:42:39 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #728 : 22.03.2015, 12:12:40 »
Kyllä R- nokalla loppuu paras tehoalue paljon ennen 9000rpm. En näe muutenkaan järkeä kierrättää B20 konetta yli 8000rpm kun noilla tarjolla olevilla virinokilla ja 2 litrasella alakerralla jää paras tehoalue kuitenkin alle 8000rpm. Mulla on KG5 nokalla 0.30 ylikokoon porattu B20 ja kantena rallysprint autosta peräisin oleva hyvin portattu kansi 46/38,5mm venoilla, tuplajousilla ja aluretainereilla ja puristusta on noin 11,7:1, kaasareina on 45mm Weberit ja alakerta on tasapainotettu ja vauhtis on muistaakseni vähän rapiat 5kg. Noilla osilla huippu tehot tulee n. 7200rpm ja vetämään alkaa hyvin jostain 3500rpm tienoolta ja sytkänä tossa on tosiaan 123ignition tune.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #729 : 22.03.2015, 14:11:12 »
Joo nyt tulee tietoa

B20 vireinä oli B21A männät, 9:1 puristus ::), K-nokka, 44/38 kisaventtiilit ja viilatut kanavat, 2x Dellorto DHLA 45M, 4-2-1 valurauta pakosarja ja 2" putki.

Dellorto DHLA 45M sisuskalut oli:

-kurkku 34mm
-neulaventtiili 200
-kiihdytyspumpunsuutin 38
-pääsuutin 130
-seosputki 7772.6
-tyhjäkäyntiseosputki 7850.2
-tyhjäkäyntisuutin 55
-pääilmasuutin 205
-ryyppyputki 7482.3
-80 starttisuutin

"M"-> turpo kaasarit. :pomo:

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2191
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #730 : 22.03.2015, 19:03:27 »
Kone on 030 ylikoko b20, 7kg vauhtis. Kansi perus 44/35, pikkasen kanavia avarrettu, kantta tiputettu 2,5mm muistaakseni. Sorvissa vedin lisäviisteet venoihin. R-nenä pyörii tällä hetkellä. Peltisarja ja 2" putki. SU hs6:t räyhäneuloilla, itsetehdyt imutorvet. Muuten vakio.

Teho on laskettu teho/paino-suhteen mukaan toisesta(toisista) autosta, jotka on täsmälleen ollut yhtä nopeita kun amukka, ei ole rullilla käytetty koskaan.

Ja tosiaan toinen kansi odottaa hyllyllä, 46/40 venat, madallettu vieläkin enemmin (en enää muista kuinka paljon), tuplajousilla ja aluretainereilla (~10000 rpm :pomo:), ISOILLA kanavilla. Niille kaveriksi tulossa nuo dhla tuplat. Samoin carterin kunnollinen bensapumppu. 2,5" putkisto myös tarkoitus värkätä kesäksi.

KG5 nenä olisi kiva myös, ja 123 ignitor siihen kaveriksi, jos vaan näihin joskus rahat riittäisi..

Niillä jos pärjäisi jo vähän aikaa.

Itsellä 2002 cc alakerralla b20f.. kansi 44/35 venttiileillä imukanavia avarrettu ja pari mm laskettu.. 7,7kg vauhtis, 45 weberit pitkillä imutorvilla ja pitkillä imusarjoilla, r nokka, peltisarja 2,25" läpivirtaavalla putkella.. 127hv ja 201nm penkitetty.. tosin sillon oli kaasarit epäsynkassa ja sytkällä liian suuri alue.. nyt tulossa tuo 123 ignitor ja kaasarit uudella vivustolla ja ruiskun kansi kiinni niin varmaan penkkiin pitäisi viedä viel täs uudelleen..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #731 : 22.03.2015, 19:24:12 »
Tänään hain 92mm alakerran :pomo: Sille sitten tuo 46/40 kansi ;D Saa nähdä millon saa kaikki pellin alle asti :idiot2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2191
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #732 : 23.03.2015, 17:43:08 »
Tossa mittailin puolista vastuksia.. 200 alueella mittailin + ja - napojen väliltä.. 2 puolan vastukset näytti 4,7-5,7 paikkeilla.. yksi puola näytti 2,8-3,1.. onko noi miten sopivia siihen 123n kanssa? onko edes oikein mitattu? Unohtunut tuokin taito kun ei ole tullut mittailtua sitten amiksen.. :D


E:
1. Puola 4,7
2. Puola 4,2
3. Puola 3,1
4. Puola 2,7

Oliskohan niistä joku sopiva?
« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 17:47:52 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #733 : 23.03.2015, 19:42:48 »
Tuolta 48:t Weberin kopiot ;) Samoja on tulossa myös ainakin Lautamäki Motorsportille. Uuden parin hinnalla saa yhden aidon käytetyn lorton tai weberin, toimiviksi todettu nuo kiinalaiset Fajsit.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #734 : 23.03.2015, 21:02:35 »
48:t tai 50:t tai jopa 55:t tuplat alkaisi olemaan aika räyheät :pomo: Ei tosiaan ole hinnalla pilattu :o
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron