Proturbo  Autodiagnoosi

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 541553 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #810 : 24.01.2016, 23:24:15 »
Jatketaanpas kyselyikää taas. Tällä kertaa ongelma on b20 öljypohja. Oireet aika tarkasti semmoisia, että vasemmalle pitkää mutkaa kääntyessä kuin myös kovassa pitkässä jarrutuksessa öljyt karkaa sumpusta, ja paineet katoaa muutamaksi sekunniksi. Joka luonnollisesti ei ole hyvä juttu. Onko kuka tehnyt asialle mitään/edes kohdannut samaa ongelmaa  ???

Joskus näin jonkun kuvan että oli hitsattu lisäpeltiä sinne estämään turhaa loiskumista ja helpottamaan öljyn takaisinvalumista. Se ei vaan löydy enää :-\
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #811 : 25.01.2016, 02:08:15 »
Itellä olis kans öljypohjan muokkaus edessä jossaki vaiheessa yllättävän helposti alkaa ilmoja kiskoon pumppu. Ja sen johdosta yhet kiertävän laakeritki sulanneet. Se pitäis tehä ilmeisesti semmonen kaulus siihen reunaan mistä se öljypohjan syvempi osa alkaa ettei pääse karkaan öljy kovin kauas. Ja toinenhan on kans et kannattaa pitää öljyä vähän reilummin niin auttaa pian asiaa vähän.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #812 : 25.01.2016, 11:02:09 »
  http://aijaa.com/9foAit

Tässä yksi malli ( ei varmaan ainoa tyyli ) mutta itsellä ei ole ollut ongelmia öljynpaineiden / valon vilkkumisen kanssa .
Moottori oli rata-autossa ,eli monenlaista mutkaa on ajettu .
Öljypohjan joutuu vähän "pujottelemaan" paikalleen että pumppu menee ohi lisäpellistä .

Tässä toinen työläämpi vaihtoehto , kuva alkuperäisen Gr-A turbon öljypohjasta , pumpulle on rakennettu  neliskulmainen "pesä" jonka jokaisella reunalla on sisäänpäin aukeava läppä , koko öljypohja on muokattu samalla ja öljytilavuus on isompi . Kerran mittailin että onnistuisi tappikoneen öljypohjaankin ,,,, työtä on vaan kohtuuttomasti .

  http://aijaa.com/f8UTt4






Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #813 : 25.01.2016, 11:14:15 »
Noniin, kiitoksia kuvista. Auttaako tosiaan noin "simppeli" pelti ettei enää tarvi joka liikenneympyrässä pelätä millon tipahtaa paineet. Mitä tuossa ekan kuvan pellissä on hitsattu ? Siis tuohon öljypohjan omaan peltilevyyn jossa tuo tikun reikäkin on ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #814 : 25.01.2016, 11:51:15 »
Alkuperänen pelti oli revenny ja vaati hitsausta . Lisäpelti vähän " vetelee " tuota ohuempaa alkuperäista .
Öljyhän "pakenee " oikeaan reunaan ja osittain taakse liikenneympyrässä  ( mutta  millä nopeudella ?  :nohnoh) ja juuri se suunta on
tappikoneelle pahin . Tällaisia  peltejä on aika monessa koneessa ,helppo ja edullinen .

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #815 : 25.01.2016, 12:02:43 »
Ok, no tommonenhan se sitten täytyy tehdä omaankin. Aika tarpeellinen olisi.

Nopeudet ovat (useimmiten ;) ) aivan kunniallisia ja lainmukaisia. No eivaan, tosiaan kun tuo oma auto vilkuttelee jo tuolla talviliukkaillakin toisinaan, ja siinä nyt vauhtia on sen verran että hölkkäämällä menisi ohi. Kyse onkin siitä että mutka on pitkä, puoli ympyrää niin jo tolla vauhdilla saan valon palamaan :idiot2:

Toki kun kone ollut jo valmiiksi risa ja öljyt kyllästetty ohipuhalletulla bensalla rikkinäisten männänrenkaiden takia jne.. :-[ Mutta kaikki viat on nyt työn alla kokonaan uuden lohkon ja joka ikisen kulutusosan uusimisen/huollon avulla. Perhana vaan kun männät halkesi, saa tarjota 92mm mäntiä jos kellä on ;) (tuolla minun projektipäiväkirjassa lisää).
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #816 : 26.01.2016, 23:00:30 »
Pistetään nyt tännekkin, kun ei tässä muutakaan tekemistä ole :idiot2: Tommosen askartelin tänään, onko pumpun reijällä mitään merkitystä millainen, muuuta kun että menee läpi, tarviiko kantatut reunat tai muotoilua tms ? Voiko tonne alapuolelle vielä/tarviiko tehdä mitään lisä loiskelevyä pystyyn tms ?

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #817 : 29.01.2016, 01:15:51 »
Kyselläänpäs täälläkin, kun ei tuolla toisessa paikassa oikein kukaan tahdo vastata. Tarviisin kokemuksen ääntä !

Pitäisi saada isot kaasarit tappikoneeseen, niin riittääkö 45 tuplat miten pitkälle, vai kannattaako harkita jo 48/50 kokoa ? Koitan rakentaa tappipaketin jossa menisi 200hp raja rikki, ensikesänä.

Tulee varmaan jossain vaiheessa 2.3 vinolohkon kylkeen, josta luultavasti tulee mahdollisimman pirteä vaparipaketti myös, ja saisivat kaasarit riittää sitten siinäkin koneessa. 200-250hp:sta olisi niiden kyettävä suoriutumaan.

Kellään kokemusta noista FAJS kaasareista ? Kiinalaisista rungoista siis, itse olen lukenut pääasiassa positiivisia kokemuksia vaan ::)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #818 : 29.01.2016, 20:42:00 »
[quote author=luchadore link=topic=133.msg1061046753#msg1061046753 date=1454022951

Kellään kokemusta noista FAJS kaasareista ? Kiinalaisista rungoista siis, itse olen lukenut pääasiassa positiivisia kokemuksia vaan ::)
[/quote]
Kaverin yhdessä kilpurissa B230 koneen kupeessa on moiset(45mm.) ja hienosti pelaa.Siistimpää työnjälkeä ainakin ovat kun nykyset Epsanjalaiset aidot Webrut,Kalvot ja neulaventtiilit ei vaan todennäköisesti yhtä pitkäikäisiä kuin aidoissa,mutta hommaa sitten ne orkkiksina kun tarves tulee.
225 Hepoa kyseisestä koneesta noilla 45:silla jarrutettu jotta eiköhän ne aika pitkälle piisaa,isommilla siitäkin toki varmaan irtois vähän enempi mutta todennäköisesti vetoalue ois kapeempi ja ylempänä...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #819 : 29.01.2016, 22:29:30 »
itellä on kilpurissa porattu b20 lohko 92 männille ja peltisarja ja 44 pysty tupla faijssit. hyvin on pelittäny paketti noillakin eikä sen kummempaa pahaa sanaa ole noista sanottavana.
Jarruteltu ei ole ettei mitään käryä et mitä tuosta irtoaa tehoa.
ja nokkana 12 nostola ja jonkuverta yli 300 asteinen.
Ossaisko kukaan arvella mitä tuosta vois irrota tehoa?
Penkitystä olen monesti miettiny et pitäis käyttää mut niin se on jääny.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #820 : 29.01.2016, 22:58:52 »
Nämäkin vaan vahvistaa muita lukemiani kokemuksia, eli positiivisia semmoisia O0

Ja juuri toinen asia mitä miettinyt, on nuo pystykaasarit, näyttäisi olevan 48 IDF kappalehintaan 150e :o Että olisikohan nuo millaiset tappikoneen kyljessä. Amazonin konehuone ei liian tilava ole kaasareille, niin nuo pystymallit ratkoisi monta pulmaa, lisäksi niille saisi johdettua paremmin raitista ilmaa scoopista ;) Mutta mitenkäs imusarja, aiheuttaako ihan järjettömät turbulenssit kun tiukka mutka pitää olla ???

Kyllä taidan kiinalaiset ostaa, onhan kaikki muukin kiinasta muutenkin tänään, ja laatu mielestäni vakaantunut kokoajan niissä tuotteissa. Tai sitten vaan kun tämä kaikki muu laatu huononee minkä kerkeää :idiot2:

itellä on kilpurissa porattu b20 lohko 92 männille ja peltisarja ja 44 pysty tupla faijssit. hyvin on pelittäny paketti noillakin eikä sen kummempaa pahaa sanaa ole noista sanottavana.


Onkos btw. mitään videokuvaa julkaistu tästä ;)
« Viimeksi muokattu: 29.01.2016, 23:02:14 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #821 : 30.01.2016, 00:23:56 »
eipä ole tullu otettua minkäänsortin video pätkää.
Pitäis alkaa sulatteleen tässä jokuviikonloppu se tuolta lumi kinoksesta ja alkaa katteleen läpi et onko sen kummempaa laittamista seuraavaan kisaan :)

Seuraavana olis venttiilien isontaminen kanteen jos meinaais saaha lisää heposia. tiä sitte kannattaako alkaa. vai alkaisko istuttaan sen 2.3 vinokoneen keulille :)

Ja juuriki hinnan takia laitoin itelle nuo pystyt. huomattavasti edullisemmat :)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #822 : 30.01.2016, 00:31:43 »
Minulla olisi tommonen 46/40 kansi, tuplajousilla, aluretainereilla, 4,5mm tiputettuna, vahvistetulla pukilla ja valtavilla kanavilla. Sen vuoksi himottaakin kokeilla rakennella oikein julma tappikone :D B230 odottelee jo itsellänikin, kunhan ekana saan tuon(kin) tappikoneen rikottua :idiot2:

Onko kellä faktaa kuinka isoissa kaasareissa (dcoe/idf) on vielä ryyppy mukana ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #823 : 30.01.2016, 00:39:01 »
Minkäs kokoset kk kaulat nyt näissä b20 olikaan??
onko isommat mitä vinokoneessa esim b200?
Olisko mahollista iskun pitentäminen hiomalla  :P

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #824 : 30.01.2016, 01:20:07 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=120.0 Tuolta pitäis löytyä kaikki mahdollinen :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Carcom Oy  Ateho