Carcom Oy  Ateho

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 537043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #120 : 26.05.2011, 22:43:27 »
Noniin tarkotus olis kasailla nurkissa olevista romuista täks kesäks 144sen keulille B20 hiukan kiristettynä,kun pitkäiskuvinokoneen valmistuminen menee likemmäs joulua kun juhannusta  ;D

Eli tämmösiä romuja nurkissa:

-6 pulttinen alakerta vakiona.
-Kansi 44/40 venoilla,pakopuoli kairattu ja palotilat kans.Imupuoli siistitty.Oli turbokoneessa,sen takia tommoset venat :P
-Puristukset 11 luokkaa.
-48DCO Weberit + Misabin pitkät sarjat.
-Vakio pakosarja + 2.5" putki  ;D
-Teräsjakopää.

Nokka on vielä auki,S tai F pyörinyt mielessä? Kumpi olis parempi?
Entäs mitkä venajouset ja mistä halvalla?  ;D
Niin ja nokaks kirjain nokka just sen takia kun halvalla tarvii päästä  :idiot2:

Ja mimmosia teholukuja tommosesta voi edes toivoo saavansa?

Eiköhän siinä ole jotakin 170 koneesta.. En oikeen tiiä tuosta kun vakio alakerta.. Nokaks varmaan F olis sopiva..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #121 : 27.05.2011, 00:31:47 »
Mistään en mitään tiedä, mutta 170 kuulostaa aika optimistiselta...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #122 : 27.05.2011, 06:52:31 »
Tollaset venajouset mä laitoin omaani, joutuu paikat kairaamaan kannesta isommaksi koneistamolla ja toimii! http://www.hm-osatuonti.fi/upload/view_product.php?product=20011 Vissiin fordin cvh koneen jouset kävis myös??

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #123 : 27.05.2011, 09:00:36 »
KGTrimning, Gulmärkta jouset on hyvät.
144-70

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #124 : 27.05.2011, 17:24:55 »
Tollaset venajouset mä laitoin omaani, joutuu paikat kairaamaan kannesta isommaksi koneistamolla ja toimii! http://www.hm-osatuonti.fi/upload/view_product.php?product=20011 Vissiin fordin cvh koneen jouset kävis myös??

Kuulostaa ihan hyvältä.Mikäs nokka sulla on/oli noitten kans?

Meneekö vakio lautasilla?

Isonsitko vaan "kolojen" halkasijaa vai syvensiks kans?
Kun noi kolot pystyn tekeen töissä kyllä,jos vaan sais joskus ittestänsä sen verran irti  ;D
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #125 : 27.05.2011, 23:33:35 »
Lautaset tietty pitää isontaa myös; laitoin fordin ohc lautaset, kuplan lautaset käy myös. En tullut mitanneeksi kolon syvyyttä, kun koneistamolla mittasivat jousipaineet ja sen mukaan tekivät. Ehkä millin syvemmät? Nokka on nyt joku 11mm nostolla oleva ja rakoa jää paljon jousiin vielä. (Lahden kansityö osaa hommat) ;) Ei maksettu mainos

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #126 : 05.06.2011, 22:26:22 »
Kaveri oli kattovinaan että mun Amazonista olis pukannu liekkiä putkesta moottorijarrutuksessa pari kertaa.. Kyllä se paukkuu lähes aina moottorijarrutuksessa, mutta harvoin sieltä liekkiä tulee.. Onko se tyypillistä 45 tuplien kanssa? Vai johtuuko se vaan siitä että seokset liian rikkaalla? Sytytyksen ajotus on siinä 30 paikkeella, enempää kuulemma ei sais laittaa.. Kun jotkut ovat sanoneet että pitäs olla jopa 45 astetta ennakkoa  :idiot2:

Edit: Osaako joku sanoa mitä virkaa tuolla reijällä on tuossa vasemmanpuolen imukurkun yläpuolella? Mulla se on melkein kun tukittuna, koska on tuo kotelo ilmanputsarille.. Pitäisikö se olla silleen että olisi avoinna? Imeekö se ilmaa siitä tai jotain?

« Viimeksi muokattu: 05.06.2011, 23:11:31 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #127 : 06.06.2011, 12:25:33 »
Sytytyksen ajotus on siinä 30 paikkeella, enempää kuulemma ei sais laittaa.. Kun jotkut ovat sanoneet että pitäs olla jopa 45 astetta ennakkoa  :idiot2:

No tämähän se jo kertoo että ainakin sytytys on pielessä jos sanoo että ajoitus on 30 astetta.
Millä kuormituksella / kierroksilla on 30 astetta ennakkoa?
45 astetta on ihan normaali ennakko sytkäkartassa, riippuu täysin siitä missä kohtaa se on kuormitusta/kierroksia.

Mulla paukkui vakio B20A moottorijarrutuksessa kun oli sytkä pielessä.

Sun kannattaisi viedä tuo sun auto ammattilaiselle säädettäväksi.
144-70

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #128 : 06.06.2011, 13:57:04 »
No tämähän se jo kertoo että ainakin sytytys on pielessä jos sanoo että ajoitus on 30 astetta.
Millä kuormituksella / kierroksilla on 30 astetta ennakkoa?
45 astetta on ihan normaali ennakko sytkäkartassa, riippuu täysin siitä missä kohtaa se on kuormitusta/kierroksia.

Mulla paukkui vakio B20A moottorijarrutuksessa kun oli sytkä pielessä.

Sun kannattaisi viedä tuo sun auto ammattilaiselle säädettäväksi.

Niihän se kannattais viedä.. On vaan yks ropleema, se maksaa.. Eivätkä kuulemma saa kärjellisellä sytkällä säätöihin..

E: Säädin tuossa sytytyksen.. Nyt on silleen että n. 3400 kierroksella on 35 astetta ennakkoa.. Ei paukkunu ainakaan tuossa paikallaan kaasutellessa enään niin paljoa kun ennen..
« Viimeksi muokattu: 06.06.2011, 16:32:03 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #129 : 06.06.2011, 17:30:54 »
Niihän se kannattais viedä.. On vaan yks ropleema, se maksaa..

Tuon säätörahan säästää polttoainekustannuksissa ja lisääntyneenä käyttömukavuutena.

In Finland we call this thing Motorsport.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #130 : 06.06.2011, 18:04:06 »
Tuon säätörahan säästää polttoainekustannuksissa ja lisääntyneenä käyttömukavuutena.

In Finland we call this thing Motorsport.

Juu tiedän.. Olis vaan täälläkin joku paikka missä todellakin sais säätöihin.. Tuossa lähellä on yks missä säädättävät mm. jokkisautoja, ralliautoja ja muitakin.. Mutta sieltä olivat sanoneet että jos on c-nokkaa kireempi niin ei saa säätöihin ilman kärjetöntä sytkää..  :juhau:
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

The moose

  • Vieras
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #131 : 06.06.2011, 18:56:16 »
teet tässä topikissa neuvotun jakajan modauksen. laitat ennakoita enemmän, ja käännät kaasareita kierroksen pienemmälle. niitä kaikkia.  ;) ehkä inan pienemmät pääsuuttimet.

käyt ajamassa urku auki jos ei ala oikuttelemaan. katot tulpat ja sit kysyt lisää.
todellakin saa säätöihin..

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #132 : 06.06.2011, 20:48:19 »
Äh.. Antaa olla.. Ajetaan rikkaalla ei jaksa keskittyä yhtään..  :buck2:
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #133 : 06.06.2011, 22:53:53 »
Kopsuantiellä on yksi paja joka säätää, kaverin 200 tuplawebruilla laittoi hienoon kuntoon
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa HP

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #134 : 07.06.2011, 12:20:03 »


Etsit jostain kirjastosta tuon kirjan ja rupeat sen avulla opettelemaan säätämistä. Samalla kirjastoreissulla voit etsiä sarjan ekan osan jossa muistaakseni käsitellään monen muun asian lisäksi sytytyksen säätämistä.

Tuo The moosen kommentti oli myös asiaa.

Ei kannata vaipua epätoivoon, kyllä se sitten palkitsee kun laitteet toimii.  O0
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron