Carcom Oy  Ateho

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 540909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa _Simppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #150 : 23.09.2011, 18:58:07 »
Moro! semmoista kysyisin että, kun mulla on b18 k nokalla ja weberin dgv kärjettömällä sytytyksellä, niin mitenkä mun kannattas muotoilla kanavia??

Poissa _Simppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #151 : 05.10.2011, 18:40:08 »
Tai mitenkä yleensä olette kanavia muotoilleet?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #152 : 05.10.2011, 20:23:34 »
Tai mitenkä yleensä olette kanavia muotoilleet?

Tuolla on ainakin jotakin juttua tästä enemmän..

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?forum=8&topic=4088
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Moksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #153 : 16.10.2011, 21:58:01 »
mistähän vois kysellä pakoimusarjan laippoja tappikoneeseen?
saabia ja volkkaria tällä hetkellä

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #154 : 16.10.2011, 22:37:34 »
Kysyppä tuolta on tehny joskus ennen :) 
 Joni Hiipakka - Jurva
Puh: 0400 162 165
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa Moksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #155 : 05.11.2011, 08:04:32 »
Kärsiikö pakokanavasta jyrsiä sen ohjurin pahkuran kokonaan pois sieltä?
Onko kellään tietoa nuista hm-osatuonnin jäykemmistä venttiilinjousista jotka on tarkotettu pelkästään tappikoneeseen?

Laittakaapas kuvia miten ootte nuita palotiloja kairannu vapari koneessa.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2011, 11:27:13 kirjoittanut Moksu »
saabia ja volkkaria tällä hetkellä

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #156 : 09.11.2011, 21:27:32 »
Morjesta. Luin koko palstan läpi mutta en saanu selvää vastausta tarkoitukseen.
Eli aman b20 johon on kantta laskettu 2.5mm ja kanavat on viilailtu tarkasti, tupla SU:t, peltipakosarja, ja 2" putkisto ja A-nokka. Tuohon pakettiin tarvitsisi parempaa nokkaa, ja kysymys kuuluu.

Tuleeko C-nokalla minkäänlaista muutosta koneen käytökseen. Olisi myös F-nokka tarjolla, mitenkä F sopisi tuohon pakettiin, kärsiikö alakierrosten tehot ja vääntö pahasti, kun auto on jokapäiväisenä käyttöautona kuitenkin ?

A-nokasta kuitenkin haluan eroon. Ei ole vielä kokemusta näistä nokka hommista ???

edit. Niin ja tarvitseeko F-nokalla jo lyhentää nostintappeja, tai laittaa tuplajousia venttiileille ?
« Viimeksi muokattu: 09.11.2011, 22:26:37 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #157 : 09.11.2011, 22:06:07 »
osaisiko joka täällä sanoa mistä löytäisi tappikoneen koneeseen kannentiivisteen jossa on 93mm männät?? saksasta ja ruotsista kyllä saa mutta tuo kielitaito ei ole oiken hyvällä mallilla :D

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #158 : 09.11.2011, 22:39:40 »
Konsultointi/tilaus apua kyllä löytyy , jos moista tosissaan tarvitset  ???
Suomesta en ainakaan tiedä mistään enää löytyvän .
Pistä viestiä , jos apua tarvitset/kelpaa
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #159 : 10.11.2011, 11:05:30 »
Morjesta. Luin koko palstan läpi mutta en saanu selvää vastausta tarkoitukseen.
Eli aman b20 johon on kantta laskettu 2.5mm ja kanavat on viilailtu tarkasti, tupla SU:t, peltipakosarja, ja 2" putkisto ja A-nokka. Tuohon pakettiin tarvitsisi parempaa nokkaa, ja kysymys kuuluu.

Tuleeko C-nokalla minkäänlaista muutosta koneen käytökseen. Olisi myös F-nokka tarjolla, mitenkä F sopisi tuohon pakettiin, kärsiikö alakierrosten tehot ja vääntö pahasti, kun auto on jokapäiväisenä käyttöautona kuitenkin ?

A-nokasta kuitenkin haluan eroon. Ei ole vielä kokemusta näistä nokka hommista ???

edit. Niin ja tarvitseeko F-nokalla jo lyhentää nostintappeja, tai laittaa tuplajousia venttiileille ?

Kyllä varmaan c-nokan vaihdolla jo huomaa eron.. Mullahan on omassa r-nokka ja auto on kesällä jokapäiväsessä käytössä ja hyvin on pärjännyt.. Tuon c-nokasta r-nokkaan vaihdon ainakin huomasi selvästi.. c-nokalla kone kiersi jonkun 5000 ennen kun alko 'röpöttämään' mutta r-nokan kanssa pystyy ainakin 6500 kiertämään.. Sitä en tiedä tarviiko tönäreitä  lyhentää.. Itellä ei ole edes tuplaventtiilinjousia ja hyvin pysyy ainakin 6000 kierroksilla mukana.. Varmaan tonne +6500 kun kierrokset menee niin alkaa venttiilit hyppimään omiaan noilla jousilla.. Tuskimpa kuitenkaan niistä tuplajousista olis haittaakaan vaikka semmoset sinne vaihtais.. Kyllä omassa ainakin on hyvin alakierroksillakin tehoa kuin myös yläkierroksilla.. Tosin eihän oma ole edes säädöissä.. Mutta kun sulla on aika pienet kaasarit kuitenkin niin ehkä joku D- tai K-nokka olis varmaan sopiva ??? F voi mennä jo aika rajuks.. Voinhan mä olla väärässäkin mutta ainakin niin luulisin.. Joku voi korjata jos olen aivan väärässä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #160 : 12.11.2011, 21:09:23 »
Joo, ei mitään olla tekemässä, mutta hypoteettinen kysymys jota mietittiin.

Paljon b20b(?):stä on voinut aikoinaan saada tehoa SU HS6:silla x2?
Jos on ollut tehty kansi ja joku noille kaasareille sopinut nokka (r?)
sekä sanotaan nyt kormun peltisarja, tms,
ja joku kunnon imusarja sekä sytytys kohdillaan ym niin
että on enää kaasareista kiinni.

Mihin asti nuo kaasarit siis ovat riittäneet? Kun huomattiin
että ruotsista saa vieläkin uusia/ ainakin peruskunnostettuja HS6:sia,
niin siitä sitten ruvettiin miettimään.

Kiitoksia.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011, 21:15:32 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #161 : 13.11.2011, 01:22:14 »
Joo, ei mitään olla tekemässä, mutta hypoteettinen kysymys jota mietittiin.

Paljon b20b(?):stä on voinut aikoinaan saada tehoa SU HS6:silla x2?
Jos on ollut tehty kansi ja joku noille kaasareille sopinut nokka (r?)
sekä sanotaan nyt kormun peltisarja, tms,
ja joku kunnon imusarja sekä sytytys kohdillaan ym niin
että on enää kaasareista kiinni.

Mihin asti nuo kaasarit siis ovat riittäneet? Kun huomattiin
että ruotsista saa vieläkin uusia/ ainakin peruskunnostettuja HS6:sia,
niin siitä sitten ruvettiin miettimään.

Kiitoksia.

eräältä historicralli kuskilta kuulin että oli ottanut tupla SU:illa eli luultavasti juuri HS6:lla 140hv pyörätehon.. Eli n. 150-160hv koneesta.. Varmaan alkaa olemaan aika maksimi? Eikös b20b:ssä ole vakiona koneteho n. 115hv?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #162 : 13.11.2011, 12:28:53 »
B20B -71 105 Din, -72 110 Din hp.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #163 : 14.11.2011, 15:57:01 »
Paljonkos palotila on vakiona "isoventtiilikannessa" eli missä on 44/35 venttiilit? Ei oo mitään kantta mistä mittais..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #164 : 14.11.2011, 20:03:01 »
Paljon m40:llä on onnistuneesti fiksulla käytöllä onnistuttu
pitämään tehoja takana? Onko viritetyllä vaparikoneella pelkoa sen rikkomisesta?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Autoracing  KL-varaosat