Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536904 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #270 : 07.05.2012, 23:05:48 »
Paljonko säädättäminen muuten tulee maksamaan? Jotain karkeata hinta-arviota?

Kuvittelisin että vois olla paikasta riippuen 50 €/h , ja siitä sitten ylöspäin  ???

Mutta ei kannata pelästyä , melkein halvimpia hevosia ne kuitenkin ovat viritellessä  :hello:

Mun tappimasiinaan tuli viime säädöissä yli 100 kw lisää , niin ei se enää hevosta kohti ollu paha ... ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #271 : 07.05.2012, 23:17:03 »
Muistelen ettei olis sylkeny/yskiny ennen kun oli lähes 50astetta ennakkoa n. 3500 kierroksilla. Viime kesänä säädettiin sytkä n. 35 asteeseen ennakko 3500 kierroksilla.. Voiko johtua siitä että kone käy liian rikkaalla?

Kuulostaa aika isolta ennakolta. Tai sitten olen vaan jo niin turtunut noihin ahdettujen ennakoihin.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #272 : 08.05.2012, 15:38:55 »
Kuulostaa aika isolta ennakolta. Tai sitten olen vaan jo niin turtunut noihin ahdettujen ennakoihin.

Oli edellisen omistajan jäljiltä.. Tiiä sitte onko ollu joskus sillä jakaja pois ja menny yhen hampaan pieleen, vai onko sitte vaa halunnu paukuttaa putkessa.. Tuli kuitenkin säädettyä sillon se siihen 35-36 asteeseen 3500 kierroksilla..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #273 : 08.05.2012, 21:13:30 »
Tuossa lyötiin weeberit kiinni koneeseen, niin saatiin auto käynnistettyä mutta kaasareista tuli komeat liekit ulos, sytkä pielessä? Onko muita, vaihtoehtoja mitkä saattais vaikuttaa?  :P

Poissa JOSPEED

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #274 : 14.05.2012, 11:32:04 »
Oli edellisen omistajan jäljiltä.. Tiiä sitte onko ollu joskus sillä jakaja pois ja menny yhen hampaan pieleen, vai onko sitte vaa halunnu paukuttaa putkessa.. Tuli kuitenkin säädettyä sillon se siihen 35-36 asteeseen 3500 kierroksilla..

Myöhäinen ennakko paukuttaa putkessa. Olisko tässä tapauksessa nyt niin, että sun jakajan keskipakosäätäjä antaa liikaa
ennakkoa? Nyt kun maksimi on säädetty 35asteeseen, niin perus ennakkoa ei ole tarpeeksi.
Tarkasta jakajan antama ennakko ja muuta tarvittaessa sitä. Jakajan tulisi antaa n.10 astetta eli kampiakseli asteina 20 ja siihen kun lisätään perusennakko 15ast. ollaan 35asteessa joka on passeli. Maksimit sais tulla 3200-3500 RPM.Näin tehden ollaan alueella ja säätövara riittää.
Näin olen itse tehnyt ja aina on toiminut.

Poissa JOSPEED

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #275 : 14.05.2012, 11:38:31 »
Tuossa lyötiin weeberit kiinni koneeseen, niin saatiin auto käynnistettyä mutta kaasareista tuli komeat liekit ulos, sytkä pielessä? Onko muita, vaihtoehtoja mitkä saattais vaikuttaa?  :P
Laiha tyhjäkäyntiseos. Se ainakin saa yskimään kaasariin. Kokeile isompia tyhjäkäyntisuuttimia.
Lue myös tuo mun edellinen postaus.

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #276 : 14.05.2012, 19:29:49 »
Laiha tyhjäkäyntiseos. Se ainakin saa yskimään kaasariin. Kokeile isompia tyhjäkäyntisuuttimia.
Lue myös tuo mun edellinen postaus.

Pääsuuttimet 130, seosputki f49, tyhjäkäyntisuuttimet 50 f 26. Minkähän kokoset rokkais parhaiten? (edes niin, että auto kävisi ja sillä voisi ajaa säädettäväksi). Tällä hetkellä autossa kiinni 40 weberit, kansi laskettu ja kanavat näyttävät hieman isommilta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #277 : 14.05.2012, 22:24:52 »
Pääsuuttimet 130, seosputki f49, tyhjäkäyntisuuttimet 50 f 26. Minkähän kokoset rokkais parhaiten? (edes niin, että auto kävisi ja sillä voisi ajaa säädettäväksi). Tällä hetkellä autossa kiinni 40 weberit, kansi laskettu ja kanavat näyttävät hieman isommilta.

Onko sulla imutorvia ollenkaan noissa? Kattelin vaan siitä yhestä kuvasta niin ei ainakaan siinä ollut..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #278 : 14.05.2012, 22:29:02 »
Onko sulla imutorvia ollenkaan noissa? Kattelin vaan siitä yhestä kuvasta niin ei ainakaan siinä ollut..

Ei vielä ole löytynyt torvia, jonkin aikaa sitten oli halvalla mutta ne meni  :-[

Poissa JOSPEED

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #279 : 15.05.2012, 12:08:53 »
Pääsuuttimet 130, seosputki f49, tyhjäkäyntisuuttimet 50 f 26. Minkähän kokoset rokkais parhaiten? (edes niin, että auto kävisi ja sillä voisi ajaa säädettäväksi). Tällä hetkellä autossa kiinni 40 weberit, kansi laskettu ja kanavat näyttävät hieman isommilta.

Tuuppaa sinne 36mm sisäkurkut, 140 pääsuutin, f2 seosputki, 175 lisäilma, 50f8 tyhjäkäynt, 40 kiihdytyspumpun purkaussuutin ja 200 neulaventtiilit. Näillä pitäis pystyä ajeleen jo mukavasti ja sit säädätteelle.
Noi sun tyhjäkäyntisuuttimet passais kun tinaat niistä toisen ilmareijän tukkoon, vastaa sit melko lailla 50f8:aa.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2012, 12:21:41 kirjoittanut JOSPEED »

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #280 : 31.05.2012, 15:39:36 »
Mitenköhän B18 2,0 porattuna kestäis ahtamista? Puristuksia tosiaan pitäisi ainakin laskea, mutta mahtaisikohan muuten miten toimia..?

Tossa vaan on yks lohko joka on noihin mittoihin porattu ja otettu 0,5mm pois lohkosta.. B20 lohkoja saa kyllä halvalla joten siitä ei tarvi alkaa tarinaa kirjottaa.. Eikä mulla ole kyllä nyt aikomusta tehä mutta tulevaisuutta ajatellen..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #281 : 31.05.2012, 17:16:59 »
Mitenköhän B18 2,0 porattuna kestäis ahtamista? Puristuksia tosiaan pitäisi ainakin laskea, mutta mahtaisikohan muuten miten toimia..?

Tossa vaan on yks lohko joka on noihin mittoihin porattu ja otettu 0,5mm pois lohkosta.. B20 lohkoja saa kyllä halvalla joten siitä ei tarvi alkaa tarinaa kirjottaa.. Eikä mulla ole kyllä nyt aikomusta tehä mutta tulevaisuutta ajatellen..

Ei muuta kun b19et männät ja m kanget tupiin ja kovaa ajoa  ;)

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Kannattaako ostaa peltisarja?
« Vastaus #282 : 01.06.2012, 20:13:02 »
Nonii, olis nyt tuplien imusarjaa ja parempaa nokkaa jne joten kannattaako jostai viel etsiä käsiin peltisarja? Onko se niin hyvä? Pakoventtiilit on pari milliä orkinaaleja suuremmat... Kun mul ei oo näistä käytännön kokemusta.
940 classic

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako ostaa peltisarja?
« Vastaus #283 : 02.06.2012, 09:15:53 »
Ehdottomasti, orggis valusarja ei ole kuullukkaan sujuvista virtauksista.

Jos ei ole viri-tuntemusta, niin painele kirjastoon ja sieltä Esko Maunon virittäjän käsikirja(t)
Niissä on hyvää perus tietoa moottorin mekaaniseen virttämiseen, kaasareihin, sytkyyn ja alustageometriaan.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Kannattaako ostaa peltisarja?
« Vastaus #284 : 02.06.2012, 09:20:47 »
Ehdottomasti, orggis valusarja ei ole kuullukkaan sujuvista virtauksista.

Jos ei ole viri-tuntemusta, niin painele kirjastoon ja sieltä Esko Maunon virittäjän käsikirja(t)
Niissä on hyvää perus tietoa moottorin mekaaniseen virttämiseen, kaasareihin, sytkyyn ja alustageometriaan.

Mikä se alustajuttu on?  :o
Ei tunnu täälä kuuluvan ku 1% repertuaariin virittämisessä alustan parantelu, K&R-madallussarjaa
kun ei taida voida parhaalla tahdollakaan laskea parantavaksi systeemiksi  ;D
Ei sillä että itsekkään alustalle mitään olisin tehnyt tai lähiaikoina teen,
näitten veteraanien alustat on niin kisakireitä jo valmiiks  ;)  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Autoracing  KL-varaosat