Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 541060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #300 : 15.08.2012, 21:43:49 »
Riippuu varmaan sarjasta ? Ehkä on järkevämpää modata imu- ja pakosarjan laipat yhtä korkeiksi  :(
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #301 : 15.08.2012, 22:42:45 »
Timos Motorin sarjoissa on mutterinpuolikas hitsattu kiinni.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #302 : 15.08.2012, 22:52:12 »
Voin kun ehdin mitata kgn sarjan mutta vahvasta näkömuistista se oli just sama ku misabin tuplien laipppa
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #303 : 16.08.2012, 01:57:43 »
Kormun pakosarjan laippa näytti olevan 15mm ja mangoletsin imusarjan laippa 20-21,5mm.
Tekeekö noita imu/pakosarjan laippoja vielä joku suomessa? Tarvetta olis tulevaisuudes.

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #304 : 16.08.2012, 11:26:18 »
Marteliukselta löytyi ainakin vielä vuosi sitten pakosarjan laippoja. Sopivat jopa kanavien aukkoihin hyvin.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #305 : 17.08.2012, 12:11:08 »
KG:n laippaan hitsattu paksunnospaloja imareitten kohille, 16.1mm
Muuten laippa on 10.6mm
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Moksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #306 : 17.08.2012, 20:19:09 »
Kormun pakosarjan laippa näytti olevan 15mm ja mangoletsin imusarjan laippa 20-21,5mm.
Tekeekö noita imu/pakosarjan laippoja vielä joku suomessa? Tarvetta olis tulevaisuudes.
Protoparts ainaki tekee ku teetin ite siellä, niin siellä pitäis olla jo kaavatki valmiina.
saabia ja volkkaria tällä hetkellä

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #307 : 20.08.2012, 20:51:45 »
Ajatuksissa pyörii tuon 142:sen pikkuinen piristys. Onko kokemuksia tuommosesta Lynx-imusarjasta ja siihen asennetusta sivuimukaasuttimesta? Onko ihan tuhoon tuomittu ajatus? Tietysti samalla tulis muutkin perusjutut, kannen lasku, nokka, peltisarja jne.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #308 : 26.08.2012, 18:04:10 »
B20 kansi B18 koneeseen, onnistuuko? puristukset ainakin tippuu jos ei hirveesti madalla?

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #309 : 06.09.2012, 22:14:55 »
Tietääkö kukaan vastausta ylläolevaan kysymykseen? Eli onko turhaa kunnostaa B20 kansi valmiiksi ja asentaa se B18 koneeseen?

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #310 : 06.09.2012, 23:04:11 »
Tietääkö kukaan vastausta ylläolevaan kysymykseen? Eli onko turhaa kunnostaa B20 kansi valmiiksi ja asentaa se B18 koneeseen?

Mekaanisesti onnistuu ( B20 kansitiivisteellä ) , mutta miksi ?  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #311 : 07.09.2012, 07:25:45 »
Mekaanisesti onnistuu ( B20 kansitiivisteellä ) , mutta miksi ?  :-\

Harrastamisen ilosta ;D No onhan siinä hiukan isommat venttiilit.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #312 : 07.09.2012, 07:33:14 »
Harrastamisen ilosta ;D No onhan siinä hiukan isommat venttiilit.
Ja taitaa olla myös palotilakin isompi   :'( Tietysti kun vähän ahtaa  , voimaa saa  :(
Laita B 20 venat B 18 kanteen  :o
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #313 : 07.09.2012, 10:36:02 »
Ja taitaa olla myös palotilakin isompi   :'( Tietysti kun vähän ahtaa  , voimaa saa  :(
Laita B 20 venat B 18 kanteen  :o

Millä ohjureilla? Tekeekö joku sopivia vai meinaatko teettämällä ohjurit?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #314 : 07.09.2012, 10:36:40 »
Millä ohjureilla? Tekeekö joku sopivia vai meinaatko teettämällä ohjurit?

KG myy ohjureita b20-venoille b18-kanteen

E: EV-550 ja EV-551 osanumeroin ( imu/ pako-ohjuri) ja hintaan 55kr/kpl vanhassa esitteessä.
Oman kokemuksen mukaan hinnat ei kyllä juurikaan ole noussut mihinkään noista,
elleivät jopa sitten päivitä ajoittain vain hintoja tuohon esitteeseen ???
Eli olis 440kr = 51.64€ + vaihtotyö ellei itse vaihda.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 10:41:05 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Proturbo  Autodiagnoosi