Ateho  Elekma

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 537044 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa aspire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #675 : 10.01.2015, 08:25:15 »
Ok kiitti vinkistä! Puola on kms:sän hukkakipinä puola.

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #676 : 10.01.2015, 09:32:55 »
Itse hylkäsin NGK:n tulpat säätövaiheessa, säädöissään olevassa koneessa ne voi ehkä toimia, mutta huomannut, että Denson tulpat kestää ihan eri lailla uittamista.
W22FS-U vastuksellisilla johdoilla tai W22FSR-U vastuksettomilla johdoilla. Noissa on keskielektrodi vähän syvemmällä eli pitäisi vissiin kestää kipinä isommissakin virtauksissa. En tiedä onko sillä mitään merkitystä. U merkkaa noissa tuota maaelektrodin mallia, siinä on sellainen ura.
Omaan laitoin just syksyllä sitten W22FPR-U, muuten sama mutta tulpan keskielektrodi normaali "projected". En kerennyt noilla vielä enempää ajamaan, että osaisi erosta sanoa.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa _Simppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #677 : 10.01.2015, 13:21:31 »
Moro! tälläinen kysymys tällä kertaa, että mulla on nyt b18kone. se on laakeroitu ja kansi kunnostettu, jossa k-nokka, peltisarja, ignitor, uusi weber dgv, niin mitä voisi tehdä kanaville? entä mikä nokka tohon olis paras?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #678 : 10.01.2015, 16:03:06 »
K nokka on ihan jees, kanavia voisi muotoilla venttiiliohjurien ja seetien ympäristöstä, muuta ei tarvitse tehdä. Mulla on melko samalla reseptillä tehty B18 ja siinä on imukanavat viilattu koko matkalta isoiksi mutta se on yhtä tyhjän kanssa pystyweberin kanssa. Oon käyttäny NGK B7HS tulppia 10:1 puristuksilla ja ne on toiminu parhaiten. Tähän väliin semmonen kysymys että voiko sytytystulpan rakenne ero vaikuttaa virranjakajankannen hapettumiseen esim. BP7HS vs B7HS? Vähän niinku vituttaa nää hapettumiset ja jos olisi siitä kiinni?

Kato toi linkki, siellä on hyviä kuvia miten tappikoneen kansi kannattaa viilata.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?s=d1f794a32f0fc285f70bfbb768de44cb&t=186129
« Viimeksi muokattu: 10.01.2015, 16:19:14 kirjoittanut Automasentaja »

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #679 : 01.02.2015, 21:27:04 »
Nyt tulee lista tyhmiä kysymyksiä. Elikkäs olis tossa harkinnassa ostaa tommonen amazon b20 koneella rojektiksi.  Elikkäs kysymys olis että mitä palikoita kannattaa/pitää ostaa ja minkälaisia koneistuksia tehdä että sais tehoa sen 140-170 hv? Ja mistä noita kannattaa ostaa? Miten on ton sytkän laita? Missä kannattaa porauksia ja kansi teettää? 

Siinä ny alkuun muutama kysymys. Lisää tulee varmasti kunhan saa Amazonin taloon ;)
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #680 : 02.02.2015, 08:13:57 »
Nyt tulee lista hyviä kysymyksiä. Elikkäs olis tossa harkinnassa ostaa tommonen amazon b20 koneella rojektiksi.  Elikkäs kysymys olis että mitä palikoita kannattaa/pitää ostaa ja minkälaisia koneistuksia tehdä että sais tehoa sen 140-170 hv? Ja mistä noita kannattaa ostaa? Miten on ton sytkän laita? Missä kannattaa porauksia ja kansi teettää? 

Siinä ny alkuun muutama kysymys. Lisää tulee varmasti kunhan saa Amazonin taloon ;)

Ennen kuin tekee mitään koneistuksia, pitää moottorin osat mitata. Jos ei itseltä onnistu, niin kannattaa viedä koneistamoon mitattavaksi. Säästöä helposti satoja, ellei tuhansia euroja.
suomenvolvokerho.com

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #681 : 02.02.2015, 08:39:55 »
Sytkäksi suosittelen ignition 123 ohjelmoitavaa jakajaa. Vaikka hintaa on jonkin verran niin helpottaa huomattavasti säätämistä ja eri ennakoiden/käyrien kokeilu on helppoa. Mitään yksiselitteistä ohjetta osien hankintaan ei voi antaa, vaihtoehtoja on aika tavalla. Yleisesti kannattaa katsella tuon läntisen naapurin tarjontaa jos myyntipalstalla ei tärppää. Vaikka budjetista ei kysyttykään niin neuvon silti varaamaan rahaa useamman tonnin. Äkkiseltään ei usko kuinka paljon rahaa menee vaikka ei mitään kovin hitekkiä tekisikään.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #682 : 02.02.2015, 08:46:04 »
Jeps, toi 123ignition jakaja maksoi 280e, mutta kyllä on sitten niin hyvä palikka, että tuosta melkein kannattaa aloittaa, käynti tasaista ja vetää ihan nyppimättä tyhjäkäynniltä alkaen. Paras muutos vanhan volvoon ikinä.
Volvo PV&Duett

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #683 : 02.02.2015, 09:48:44 »
Ok. Toi kyseinen yksilö jota oon katellu on kuulemma porattu ja laakeroitu.  Eli mittaamaan jos tulee ostettua. Mites sit sellanen "perus" Viri.  Eli homma vaan sytkän, vaihtaa nokan jos on "huono" ja sit jotku imusarjat, pakosarja ja jotku ~40 tuplat ?
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #684 : 02.02.2015, 13:42:44 »
Sellainen ruiskumoottori olisi hieno. Megalla bensa ja sytytys. B20E;n imusarja näyttäisi hienolta Amazonin konehuoneessa.
Poraus 92 mm niin sais vähän lisää tilavuutta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #685 : 02.02.2015, 21:18:03 »
Sellainen ruiskumoottori olisi hieno. Megalla bensa ja sytytys. B20E;n imusarja näyttäisi hienolta Amazonin konehuoneessa.
Poraus 92 mm niin sais vähän lisää tilavuutta.

Samaa mieltä!
Mulla on tämmönen setti ollut ja pelaa.
144-70

Poissa pertsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #686 : 03.02.2015, 10:01:42 »
Yhdyn kahteen edelliseen kommenttiin ja siitä helppo päivitys erillisillä läppärungoilla jos tehon nälkä kasvaa..

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #687 : 03.02.2015, 14:42:32 »
Yhdyn kahteen edelliseen kommenttiin ja siitä helppo päivitys erillisillä läppärungoilla jos tehon nälkä kasvaa..
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei sattumoisin myynnissä? :)
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa jahu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #688 : 03.02.2015, 21:42:42 »
Mulla olis ja tommonen ylimääränen jos kiinnostusta. kuvaa en vaa prkl osaa liittää   :(

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #689 : 04.02.2015, 08:34:03 »
Mulla olis ja tommonen ylimääränen jos kiinnostusta. kuvaa en vaa prkl osaa liittää   :(

Laitoin yksityisviestiä :)
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

 

KL-varaosat  Race.fi