Futurez  Kulkukoira

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 540500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #690 : 18.02.2015, 12:33:50 »
Mulla olis sellanen ongelma aman b20 koneessa et edellisen omistajan aikanen kansiremppa menny jotenki "ketuiks" ku tuntuu et venttiilit ei pysy perässä kylmänä tai kovilla kierroksilla. Ja edellinen omistaja siitä sanokin että on vissiin pakoventtiilit upotettu vähän liian syvään et olis jousi liian lyhyt. :o Eli siks tänne viri puolelle kirjottelen et jos joku osasis kertoo et helpottasko tiukemmat jouset tai tupla jouset yms? Vai onko tuo kansi pilalla? :-\
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #691 : 18.02.2015, 12:48:58 »
Käytä kansi koneistamolla, asennuta terässeetit pakokanaviin(/vaihdata entiset uusiin). Helppo ja suht halpakin korjaus.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #692 : 18.02.2015, 15:37:05 »
Mulla olis sellanen ongelma aman b20 koneessa et edellisen omistajan aikanen kansiremppa menny jotenki "ketuiks" ku tuntuu et venttiilit ei pysy perässä kylmänä tai kovilla kierroksilla. Ja edellinen omistaja siitä sanokin että on vissiin pakoventtiilit upotettu vähän liian syvään et olis jousi liian lyhyt. :o Eli siks tänne viri puolelle kirjottelen et jos joku osasis kertoo et helpottasko tiukemmat jouset tai tupla jouset yms? Vai onko tuo kansi pilalla? :-\

Mittaa imupuolelta paljonko venttiilijousen pituus on venttiili kiinni ja vertaa pakopuoleen. Onko paljon eroa? Laita sitten shimmejä pakoventtiilin jousen alle jotta saat jousen ~samaan mittaan. Onnistuu kansi paikoillaan ollessa. Seuraavan kerran sitten kuhan on kansi pöydällä niin laitata seetirenkaat.. Pysyykö venttiilin välykset siinä mihin ne on säädetty?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #693 : 18.02.2015, 22:56:57 »
Kute edellä mainittiin niin uudet seetit tai yhdet urat lisää venttiilien lukoille..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #694 : 19.02.2015, 00:01:44 »
Okei. Kiitos paljon vastauksista. Täytyy tuumata mitä tehdä. Toisaalta jos keräisi vähän rahaa ja lähettää kannen johonki oikeen kunnolla laitettavaksi....
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #695 : 19.02.2015, 08:27:56 »
Jousilla on määrätty asennuspituus. Jos se on liian pitkä, niin jousen alle laitetaan shimmilevyjä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #696 : 23.02.2015, 16:05:17 »
Arvelin laittaa Amazoniin Dellorto DHLA 40:t lyhkäsillä imusarjoilla. Miten paljon jää kaasarien ja lokarin väliin tilaa? Tietäs vähän suunnitella imutorvien ja ilmanputsareiden pituuksia.

Suapi nähä että minkälainen tulee, arvelin lykätä S-nokankin paikalleen  ::) Jos raaskis vielä hommata PLX laajakaistalambdankin. Tarkemman säädätyksen arvelin jättää suosiolla ammattilaiselle, niin ei räjähdä heti keväällä koko paska.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #697 : 23.02.2015, 19:07:15 »
Jos se on Misabin lyhyt sarja niin väliä jää about 6-7 cm. Vähän lekaa niin saattaa saada pikkasen enemmän. Mutta siitä sisälokasuojasta voi laikata pois ilman huolia aika paljon.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #698 : 23.02.2015, 19:22:15 »



Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #699 : 23.02.2015, 20:21:44 »
Jos se on Misabin lyhyt sarja niin väliä jää about 6-7 cm. Vähän lekaa niin saattaa saada pikkasen enemmän. Mutta siitä sisälokasuojasta voi laikata pois ilman huolia aika paljon.

Perhana kun vajaa vuosi sitten maalasin koko konehuoneen  :-[  Maaluuhommiks menis sitten taas.

Nyt on skipillä havainnollistava kuva, kun tuo kyseinen kaasarisetti on nyt minulla :D Onko nuo imutorvet miten pitkät? Sopiskohan olemaan niiden putsareiden (Empi?) sisällä, mitkä laitoit kaasarien mukana?

Taisipa joskus joku mainita, että Volvon "gul märkta" -jouset ois ihan passelit virinokan kanssa, semmosetkin vois ostaa vielä.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #700 : 23.02.2015, 20:39:59 »

Nyt on skipillä havainnollistava kuva, kun tuo kyseinen kaasarisetti on nyt minulla :D Onko nuo imutorvet miten pitkät? Sopiskohan olemaan niiden putsareiden (Empi?) sisällä, mitkä laitoit kaasarien mukana?


28mm on torvien mitta. Tulee varmaa turhan ahdasta.
Noi torvet on ite tehty Free technicsin DIY torvista ja ite poltetuista Al-laipoista, joiden valmistukseen taitaa vielä löytyä koneelta kuvatkin  ;)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #701 : 24.02.2015, 19:22:53 »
Itsellä on 40mm imusarjat siis imutorvet  :facepalm: odottamassa lorttoja varten, ajattelin kyllä sovittaa paketin paikalleen vielä lokaria modaamatta ??? varalla on kolmet imusarjat, pisimmät mahdolliset sovitan. Tosin itellä on koneen kiinnitys läpipulteilla ja modatuilla kumeilla, ei paljoa kone pääse heilumaan, mutta ei kuitenkaan tule tärinätkään koriin liian pahasti.

Odottaneet jo viimetalvesta asti asentamista >:( Kun en osaa niitä säätää, ja ei täällä taida kukaan noita osata/vaivautua säätämäänkään..
« Viimeksi muokattu: 25.02.2015, 21:56:34 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #702 : 25.02.2015, 21:47:19 »
Onko mahoton homma sovittaa esim. b200e koneesta ruisku hilppeet perus b20 strömppä koneeseen? Sähkö yms.? Imusarjan kanssa tulee kyl varmaan painimista ainakin. Ja onko tossa mitään järkeä edes :idiot2: olis vaan toi ruisku ihan kiva. Eikös se kestä ahtaakkin tollanen viritys? :P
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #703 : 25.02.2015, 22:38:26 »
Sähköt on helppo nakki. Kattele miten k-jetti on duunattu 140-sarjassa, vm 74. Imusarjan tarttee ja suutin pidikkeet.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #704 : 26.02.2015, 09:15:00 »
Eiks tossa 140 k-jetis oo suuttimet kannessa? Jos ne duunais imusarjaan? Eli hitsauttaisi paikat siihen? Siis jos löytää jostain pystykoneen ruisku imusarjan. Ja käykö noi ruisku osat tosta b200e imusarjasta miten hyvin? Ei oo mitään kokemusta tosta k-jet ruiskusta.  :o
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

 

Elekma  Autoracing