Futurez  Kulkukoira

Vapaamuotoista höpinää Veteraaneista (Asiajutuille omat topikit)

  • 452 Vastauksia
  • 141117 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
tuotarallaa, tallille tuli norsu-moottorinosturi, niin ajattelin jos nostaisi moottorin vaihteiston kanssa pois  :P tarviiko purkaa pois tieltä muuta kuin syylärin että mahtuu tulemaan ulos? mistä paikoista moottoria kannattaa ruveta nostelemaan vai pitääkö suosiolla väsätä jonkin näköiset nostokorvakkeet tuohon? amazon on auto ja moottori b20

Ite otin tossa kesällä pelkän koneen pois keulilta ni ei tarvinu muuta ottaa kun syyläri pois edestä.. Tosin imusarjan ja pakosarjan irrotin.. Ja moottorin kannakkeet otin vaan pulteilla etukelkasta irti ja niiden ympäri laitoin köyden vai kuormaliinan en nyt muista.. laatikon kanssa kun ottaa niin varmaa myös takapäästä kannattaa jonkunmoinen viritys tehdä ettei nouse kone pystyyn kun nostaa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
laatikon kanssa kun ottaa niin varmaa myös takapäästä kannattaa jonkunmoinen viritys tehdä ettei nouse kone pystyyn kun nostaa..

Pystyy nouseminen on jopa hieman suotavaa, että tulee näppärästi pois vaihdelaatikon kanssa.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Millä kerpeleellä saa jumittuneen ja kannaltaan piloille menneen tankin kiinnitysruuvin irti? :tickedoff: Poratakkin olen jo yrittäny, lopputuloksena pilalle mennyt  terä... :idiot2:

En uskaltautunu hiomalaikkaa vilauttaa kun kumminkin jonkun verran bensaa tuolla tankin pohjalla. Noh, ehkä huomenna jaksaa kihnuttaa rautasahanterällä kannat halki...
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Olen monta kertaa saanut ristipääkantaiset, pyöreät ruuvit sivareilla auki siis jos vaan on tilaa. Puristat pystysuorassa kantaan sivuille lovet, että sivarit pitää ja käännät. Pienikin liike auttaa.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Täällä on tarkoitus höpistä niitänäitä, kun muuten tänne hukkuu hyvää infoa ihan liikaa :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 10:22:17 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Millä kerpeleellä saa jumittuneen ja kannaltaan piloille menneen tankin kiinnitysruuvin irti? :tickedoff: Poratakkin olen jo yrittäny, lopputuloksena pilalle mennyt  terä... :idiot2:

En uskaltautunu hiomalaikkaa vilauttaa kun kumminkin jonkun verran bensaa tuolla tankin pohjalla. Noh, ehkä huomenna jaksaa kihnuttaa rautasahanterällä kannat halki...

Millasella terällä yritit? Ite en käytä alle 10mm koossa mitään muita kuin kobolttiteriä ja ne on pystyny joka paikkaan pois lukien reikään katkenneet jenkatapit. Kobolttiterät ei paljoa kustanna kun ostaa yleisimmät (12)/10/8/6/(4) koot.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Millasella terällä yritit? Ite en käytä alle 10mm koossa mitään muita kuin kobolttiteriä ja ne on pystyny joka paikkaan pois lukien reikään katkenneet jenkatapit. Kobolttiterät ei paljoa kustanna kun ostaa yleisimmät (12)/10/8/6/(4) koot.

Kunhan nappasin hallin ikkunalaudalta terärasian, kobolttia kyllä mainostivat olevansa mutta terä hävis nopeemmin kun ruuvi. Tosin tarjoustalon hintalappu päällä, varmaa laatua. ;D

Olen monta kertaa saanut ristipääkantaiset, pyöreät ruuvit sivareilla auki siis jos vaan on tilaa. Puristat pystysuorassa kantaan sivuille lovet, että sivarit pitää ja käännät. Pienikin liike auttaa.

Tää temppu toimi kahteen kiinni jymähtäneeseen, kolmanteen kitkutin rautasahalla talttapäiselle meisselille uran. Näidenkin jälkeen jouduin vielä paluubensaputken katkaisemaan, onneksi ei tullut katsottua aikaa paljonko tankin irroittamiseen kului. :idiot2:
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Onko kellään tietoa paljonko Amazonin etujousien kalkaisija on? Ite en pääse mittaamaan kun ei ole irrallisia jousia..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa TNT--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Pitäs saada 140 volvoon lisää tehoa mikä ois kannattavin keino siihen? Ajattelin jos löis turbon ton B20 kylkeen (helpoin konsti?). Kaverilla ois B230E kone, oisko se yks vaihtoehto vaihtaa kokonaan kone+vaihelaatikko?

Vinkkejä ja ehdotuksia tarvitaan.

Teho tavotteista en osaa sanoo ku en oikeen tiedä paljo esim noista b20 koneista saa irti turbolla mut oisko 200hp mahdollinen (pienellä budjetilla tietysti  :) )? 

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Pitäs saada 140 volvoon lisää tehoa mikä ois kannattavin keino siihen? Ajattelin jos löis turbon ton B20 kylkeen (helpoin konsti?). Kaverilla ois B230E kone, oisko se yks vaihtoehto vaihtaa kokonaan kone+vaihelaatikko?

Vinkkejä ja ehdotuksia tarvitaan.

Teho tavotteista en osaa sanoo ku en oikeen tiedä paljo esim noista b20 koneista saa irti turbolla mut oisko 200hp mahdollinen (pienellä budjetilla tietysti  :) )?

Tappikoneen virityksestä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=133.0

Vinokoneen asentamisesta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9783.0

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Pitkään tossa kattelin mitä mäntiä laittais koneeseen..
Tulin lopulta siihen tulokseen että koneen kasaus koneistuksineen
osineen maksaa sen verta että väärä paikka säästää pari-kolmesataa
laittamalla kuplan männät JOS ne nyt sattuis hajoomaan.
JOS ne hajoo nii sit onki kallista romua edessä.
Muutenki, kohta pitää alkaa sijottaa rahaa veteraanin
käyttökunnostukseen, kun saa pois tallista niin ihan ekana
kaikki sytkäosat uusiks, ja kardaanin ristikot.

Kanssa tutkittu Bw 3x-5x-sarjan automaattilootia, taitaa
ensi talvena rakentua yksi semmoinen uudestaan
erilaisin sisuskaluin..

Sit yks kysymys? Onko bw35 ja m40-pituudella eroa? Sillä
että tarvitseeko jostain metsästää varmasti ihan harvinainen kardaanin pätkä
automaattiautosta.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TNT--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Tappikoneen virityksestä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=133.0

Vinokoneen asentamisesta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9783.0

Juu oon nuo molemmat lukenu läpi, mut tuolla ei ollu oikeastaan mitään stooria B20 turbottamisesta. Taitaa kuitenki olla helpoin heittää turbo B20 kylkeen.
Ja ei oikein selvinny paljon tuo M40 loota kestää, onko 200hp liikaa?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Hmm.. Tossa tuli vaihettua Duettiin talvirenkaat alle leimausta varten, mutta.. 1 vanne sarjasta oli eri offsetillä kun muut.. kaikki olivat 15"x4" Volvon orkkis vanteita.. Jakohan noissa on siis 114,3x5.. Kyseiset vanteet tuli Amazonin mukana kun ostin.. Sen verran oli erilainen ettei mennyt duettiin eteen kun otti raidetangon päähän kiinni.. Osaako joku sanoa missä on ollut eri offsetillä 114,3x5 ja jaolla olevat 15"x4" vanteet..

Osaako joku tähän kommentoida jotakin?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Osaako joku tähän kommentoida jotakin?

Vaikka osaisinkin, niin en halua ;)

Tehkää hyvät ihmiset uusia topikkeja itseänne kiinnostavista aiheista, kun tänne höpinäosastoon nämä kysymykset hukkuvat, eikä kukaan välttämättä vastaa niihin. Tässä on nytkin pari viimeistä sivua sellaista asiaa, jotka voisivat olla ihan hyvin omissa topikeissaan.

Kiitos!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Tehkää hyvät ihmiset uusia topikkeja itseänne kiinnostavista aiheista, kun tänne höpinäosastoon nämä kysymykset hukkuvat, eikä kukaan välttämättä vastaa niihin. Tässä on nytkin pari viimeistä sivua sellaista asiaa, jotka voisivat olla ihan hyvin omissa topikeissaan.

Kiitos!

Kannatan tätä ehdottomasti. Hyvät ketjut sitten siirretään vaikka FAQ osioon. FAQ osioon saa ihan kuka tahansa käyttäjä koostaa hyviä ohjeita, neuvoja ja tarinoita.

 

Proturbo  Autodiagnoosi