Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: -JaniR- - 30.04.2013, 15:40:57

Otsikko: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 30.04.2013, 15:40:57
elikkä hakusessa olisi Volvo C202 alkuperäiset väri sävyt.? jos jollain on mahdollisesti tietoa näistä niin olisin todella kiitollinen siitä tiedosta.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 30.04.2013, 19:00:54
http://www.olav-teigen.no
tuolla on 3315//16 värisävyjä,, en tiedä ovatko samoja, onko autosi siis maastoväreissä??
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 02.05.2013, 07:43:51
auton no tietääkseni aikoineen ollut jollain sähköyhtiöllä käytössä ja en muista oikeen enään missä värissä oli sillooin kun se haettiin, siitä on kuitenkin kutakuinkin +/- 15 vuotta
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 05.05.2013, 08:52:11
nonii nyt on sitten saatu tämä projekti käyntiin, aluksi tui vähän harmaata savua mutta loppuviimein kävi paljon nätimmin tyhjäkäyntiä kun moni uudempi auto..
tässä myös kuva kyseisetä vehkeestä
(http://img259.imageshack.us/img259/7190/volvovalpc202.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/259/volvovalpc202.jpg/)
tämä täyttää kaikki urheiluauton vaatimukset keskimootori ja neliveto
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 06.05.2013, 05:49:55
seuraavan lainen tehtävä lista tälle pelille.

-kaasuvivuston elvytys
-kytkimen elvytys
-sähköjen selvittely
-jarrut
-vaihdelaatikko vaihtoonei vaihdettu pelkästään vaihteistonkansi
-ruostevaurioiden ja lommojen paikailu
-vinssin vaijerin kelaaminen kelalle
-puulistojen ja lattialistojen asentelu + muu verhoilu
-ikkunat paikalleen
-valojen toimintaas saataminen
-korin ja takatilan katon pohjatyöt ja maalaus
-Katsatus ja alkuperästen kilpien hommaaminen

jotain jäi kuitenkin puuttumaan mutta päivittelen lisää myöhemmin kun selviää mitä muuta tarvitaan ennen kun tämä leimalle viedään.

tänään olis kutenkin tarkoitus yrittää saada kaasuvivusto ja kytkin pelaamaan jottai sais tämän liikumaan omin avuin. sitten kun liikkuu niin laitan viedo kuvaa
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: jaskajokunen - 06.05.2013, 06:16:55
Itse muistelen, jotta ainakin Hämeen Sähkön C202 oli sinisenharmaa ( ompa värisävy  ::) )
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 06.05.2013, 06:33:14
Itse muistelen, jotta ainakin Hämeen Sähkön C202 oli sinisenharmaa ( ompa värisävy  ::) )
tuossakin oli muistaakseni harmaata väriä ellen aivan väärin muista saattoi olla jopa siniharmaa, tuli oltua niin nuori vielä sillon. väriksi on aikoinaan kaavailtu harmaata joskus aikoinaan mutta se saataa olla mennen talven lumia, omasta mielestäni tuohon sopisi hyvin matta vihreä väri kun ottaa huomioon ajoneuvolajin mihkä tämäkin kuuluu.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: 745insports - 06.05.2013, 06:37:38
Seurantaan, jos tästä saat kunnon projektin niin varmasti on foorumin kiinnostavin laite! Mikä tekniikka tulossa? Kyllä näitä ei oo yhtään liikaa! Lisää kuvia ja liikkuvaa sellasta! :nälkä:
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 06.05.2013, 07:00:14
Seurantaan, jos tästä saat kunnon projektin niin varmasti on foorumin kiinnostavin laite! Mikä tekniikka tulossa? Kyllä näitä ei oo yhtään liikaa! Lisää kuvia ja liikkuvaa sellasta! :nälkä:
kunnioitetaan vanhusta ja pyritään pitämään kaikin puolin alkuperäisenä, viime tiedon mukaan n.10 vuotta sitten oli suomessa rekisterissä 5 kpl, joten tarkoitus olis pitää mahdollisimman alkuperäisenä ja museo kilpiin.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: Rudi - 06.05.2013, 11:54:33
Ehdottomasti seurantaan ja tsemppiä projektiin!
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: NordicR - 06.05.2013, 12:16:03
 Seurantaan, mielenkiintonen aihio todellakin  :P
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 06.05.2013, 18:45:08
tänään saatiin kaasuvivusto heilumaan kapiinista ja kytkin poljin heilumaan ja ilmaustaki kokeiltiin mutta ei tehnyt kunnolla työsylinterille painetta joten uudestaan auki ja selvis että säiliön reijän tukkiva tiiviste pääsee vuotamaan nestettä takaisin säiliölle. joten vielä ei ajo videoo saada mutta jahka keskiviikona mikäli tilatut tiivisteet sopivat, jostain offi palstalta lueskeli että mahdollisesti 760 volvossa olisi sopivat tiivisteet, toivoa sopii.

huomenna koitan saada keksintöön jarrut ja syvennyn hieman sähköihin.

edit: tuossa pikaisen kuukeloinnin jälkeen löytyi kuva täältä vrcf sivuilta amazonin kytkimen työsylinteristä ja sehän oli päällepäin aivan saman näkönen. täytyykin huomenna ensimäsenä käydä paikalisessa varaosa liiikeessä kysymässä löytyykö amazonin neste kytkimelle korjausarjaa, mikäli löytyy niin tilaukseen. saa sitten keskiviikoksi senkin matkaan. ei pitäs käydä noita offiplastoja selailemassa vaikkakin sieltä voi löytyä ihan hyödyllistäkin tietoa välillä. ja huomenna puretaan rikkoutuneet jarruputket irti liitimineen ja suunataan takaisin varaosaliikeeseen, vähän kyllä vatuttaa kun matkaa auton ja varaosaliikeen välille kertyy 16 kilometriä, toistaiseksi täytyy vaan ajella edestakasin että saa auton liikeelle ja johkin tasaselle parkkiin, tällähetkellä parkeerattu sorakasan päälle hieman hankaloittaa tuota touhuamista.
kokeilaas saada videokuvaa missä näkee vähä mootoritilaa ja alustaa ja kuulee tuon B18 kauniin käyntiäänen.:P
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 06.05.2013, 20:27:02
onks toi tyyppikilven mukaan oikeasti c202??
eikös tuossa ole "sileät" ovet?
mulla on tuollainen http://s108.photobucket.com/user/OA5599/media/IMAG0487_zpsd40ca5b8.jpg.html?sort=3&o=163
ja se on 3315, mulla on irrallaan kytkin sylkän kumit voin ne mitata tai katsoa numerot jos on tarvis,
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 06.05.2013, 20:57:19
onks toi tyyppikilven mukaan oikeasti c202??
eikös tuossa ole "sileät" ovet?
mulla on tuollainen http://s108.photobucket.com/user/OA5599/media/IMAG0487_zpsd40ca5b8.jpg.html?sort=3&o=163
ja se on 3315, mulla on irrallaan kytkin sylkän kumit voin ne mitata tai katsoa numerot jos on tarvis,
no jos nyt oikeen rehellisiä ollaan niin olen olettanut tuon olevan c202. jos viitisit niin olisi hyvä jos sais ne mitat.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 06.05.2013, 21:24:32
alasylinterin sarja on Girling SP 2001-2,,, googlen mukaan on samaa Amazonissakin 3/4" ja reikä keskellä
ylä sylkyn tiiviste lienee samankokoinen,, sarjahan on erilainen kun siinä on erilaiset suojakumit, joku tietää varmaan Amazonin mitat, mutta siis se paine tiiviste näyttäisi samalta ylhäällä ja alhaalla.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander"
Kirjoitti: -JaniR- - 07.05.2013, 07:05:51
alasylinterin sarja on Girling SP 2001-2,,, googlen mukaan on samaa Amazonissakin 3/4" ja reikä keskellä
ylä sylkyn tiiviste lienee samankokoinen,, sarjahan on erilainen kun siinä on erilaiset suojakumit, joku tietää varmaan Amazonin mitat, mutta siis se paine tiiviste näyttäisi samalta ylhäällä ja alhaalla.
kiitos näistä, eiköhän näilläkin tiedoilla jo pitkälle päästä. :) mätänetissä oli ainakin kahta eri korjaussarjaa amazonille tuohon kytkimen pääsylinterille otin molemmista numerot ylös josko vaikka niistä olisi apua kun käy aiheuttamassa harmaita hiuksia paikalisen varaosan myyjille.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 07.05.2013, 17:47:24
tänään saatiin pumpattua jarruhin paineet ensimäistä kertaa varmaan 10 vuoteen, ilmaaminen ei onnistunut kun ei ollut niin pieniä avaimia matkassa ja ei sen puoleen olis annatanu vielä alkaa edes kauheesti ilmaamaan. kuskin puoleisessa takajarrussa oli käynyt "pieni" tapaturma, joten huomenna otetaan napapurkuun jotta saadaa uudet palikat paikalleen ja sen jälkeen voidaan alkaa ilmailemaan.
huomenna pääsis sitte toivon mukaan kasaamaan kytkimen pääsylinterinkin paikalleen mikäli tiivisteet ovat oikean malliset tai edes hyvin lähellä lakuperäistä. elkkiä näillä näkymin autolla pääsis heittää ensimäiset tyypit huomenna iltapäivällä jolloin saadaan selvile vaihdetaanko vaihdelaatikko ja jakolaatikko paketti, on olemassa pieni pelko että vaihteistossa olisi vikaa, muistikuvien mukaan nelonen ei pysy ajaessa päällä.

sitte se video mistä eilen vähän puhun: http://www.youtube.com/watch?v=00kqxNUUnsk&feature=youtu.be

ja muutama kuva jarrupalikoista ja mitä oli hajonnu (luutavasti samassa rytäkässä kun auton jarrut aikonaan katosi)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/694/laplander001.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/694/laplander001.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/585/laplander002.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/585/laplander002.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/12/laplander003.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/12/laplander003.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/7/laplander004.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/laplander004.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/189/laplander005.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/laplander005.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/843/laplander006.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/843/laplander006.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/23/laplander007.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/laplander007.jpg/)
pahasti on menny jarrukilkeet palasiks
klikkailkaa kuvia niin näkyy paremmin. :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: deeviis06 - 07.05.2013, 21:15:55
Sain joskus vinkin sellaisesta puljusta kuin turun jarruosa, sieltä kuulemma löytyy mystisempiäkin jarruhilppeitä. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa...
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 07.05.2013, 21:48:59
Sain joskus vinkin sellaisesta puljusta kuin turun jarruosa, sieltä kuulemma löytyy mystisempiäkin jarruhilppeitä. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa...
kiitos tästä tiedosta, mutta tällä tietoo ei onneks tarvi mettästää jarru osia, samassa pihassa tuon projektin kanssa on 2 purettua landeria niin sain niiden osista kaavittua kasaan kaikki tarvittavat jarru osat, jarru pääsylinerikin oli lähestulkoon uusi minä tuohon vaihdoin ja työsylinterikään ei ole kauaa rumun sisällä kieppunut. niiden osien seata piti myös löytyä tuo kytkimen pääsylinteri mutta sitä en löytänyt.

huomenna taas lisää kuvia kun alan vaihtamaan jarrukilpee ja yritän muistaa ottaa eri vaihesta kuvaa niin näkee lukiatkin mitä pitää tehä jotka ei ole tämmöisen vekotimen kanssa ollut tekemisissä aikaisemmin(ite en oo muuten auton kanssa touhunnu ku ajanu joskus penskana mettää ympäri), muuten olisin saanut sen tänään vaihdettua mutta ei ollut sopivia työkaluja.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 08.05.2013, 19:01:10
ei lähtenyt napa vielä irti, huomenna kaiketi kokeillaan hydraulisella ulosvetäjällä tunkin voima on 30 tonnia että pitäs navan irrota, toivottavasti ei vaan hajoo mitään. navalla niin väliä ole mutta kunhan ei vetoakseli hajoo. kytkimen sais pelaamaan amazonin tiivistesarjoilla ja kaikki tiivisteet sopi joten kaikki tarvittavat tiivisteet saatiin vaihdettua sylinterin tiiviste oli aavistuksen pienempi mutta sen sai menee paikalleen ja pitää. kytkin alko heilumaan ja toivottavasti myös irrottaa kun sen aika koittaa. kameran unohdin kotio niin en saanu otettua uusia kuvia tälläkertaa.
toivottavasti ei ole kauheesti kirjotusvirheitä kun näin väsyneenä kirjottelen(rankkareissu tampere nokia suunalla)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 08.05.2013, 21:01:27
miks napa pitää irroittaa vetarista?? rumpuhan irtoaa navasta, vetarin saa laippoineen irti jos kilpi pitää irroittaa, otat ne 6 tai 8 pilttia irti mitkä pitää kilpeäkin paikallaan ja sitten moukaroit vetarin laippoineen irti , vai onkos siellä jotain muuta rikki?
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 08.05.2013, 21:26:50
ajattelinkin että semahdollisesti lähtee vetareineen pois mutta ei se suostunu irtoomaan sieltä vaikka parin kilon lekalla paukutin sitä irti..:E mutta no tuolla hydrauli ulosvetimellä lähtee varmasti napairti ni ei tarvi ainakaan varoa että vetari sotkeentuu hiekkaan tai muuhun moskaan siinä sorakasan päällä. <Kippis>
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 08.05.2013, 21:38:07
jos irroitat sen navan kannataa tarkastaa pyörän laakeri,,ainakin mulla ne oli aivan loppu,  sinne kävi -63 Imperialin laakeri
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 09.05.2013, 07:10:33
jos irroitat sen navan kannataa tarkastaa pyörän laakeri,,ainakin mulla ne oli aivan loppu,  sinne kävi -63 Imperialin laakeri
ok. tarkastetaan laakeri samalla. laakereita ilmesesti löytyy kyllä omastatakaakin ihan alkuperäsenä ainakin niiden purettujen osissa löytyy paketissa olevia laakereita ja mielestäni ne oli pyörän laakerit.

toivotavasti tänään ei sada sitte vettä ihan kauheesti kun pitäs ne jarrut saada aikaseksi tuohon projektiin, mutta tui vettä tai ei niin laplanderin viereen ollaan menossa.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 10.05.2013, 07:34:16
napaa ei sitte alettu irroitamaan joten otettiin vetareineen paikaltaan ja hyvä niin, oli ilmeisesti jossain vaiheessa ennen kun auto on isälleni tullut pettäny pyöränlaakeri ja siinä sitte paukunu vetarin pää paskaksi ja mennyt mutkalle, vetarin pää oli korjattu mutta se oli edelleen mutkalla joten vaihdettiin koko vetari ja ei muuta kasaan ja putsata vanhat vaseliinit laakerilta ja uudet tilalle ja sitte kiinni. sitten ilmattiin yhen pyörän jarru kun pyörä oli irrallaan.
(http://imageshack.us/scaled/thumb/20/001eea.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/20/001eea.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/827/002byc.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/002byc.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/521/003rd.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/521/003rd.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/29/004fmy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/004fmy.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/829/005nnl.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/829/005nnl.jpg/)
sitte piti kokeilla irrotaako kytkin kun saatiin pyörä paikalleen no eihän se eka irrottanu mutta pumppailin aiani kuluks kytkintä kun auto kävi lämpöseksi niin kokeilin uudesdtaan niin kytkin alkoi irrotamaan ja lopputulos oli se että tajusin unohtaneen miten maastoautolla ajetaan maastossa ja jäin sillä ojaan kiinni, no lähti se sitte pois kun vähä traktorilla autettiin niin sai pitoo pyörille.
olo oli kllä kun pikkupojalla jouluna kun autolähti liikumaan mutaman vuoden apikallaan olon jälkeen. :sundaydriver:

tänää pitäs ilmata loput jarrut ja irrotella jarrujen säädöt että saa säädettyä jarrut, vaihteisto menee vaihtoon kun 4 vaihde ei pysy päällä tai luutavasti ei kytkeydy ollenkaan päälle,  mootori, laatikko, jakolaatikko ja peräöljyt vaihdetaan myös tänään ja jos sais vaikka vinssin vaijerin liikumaan niin kelataan vaijeri paikalleen. laitan illalla illalla videon missä autolla ajellaan mutta maastosta ei ole vielä viedoo mutta jos viikonloppuna kävisi ottamassa vähä kuvaa sitte siitä maastoajosta.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 11.05.2013, 09:20:25
jarrun säädöt ei lähe aukeemaan kaikista pyöristä no sen puoleen autoon on kuitenkin tehty kaikki jarrut jo 15-16 vuotta sitten ja ei ole ollut kyllä kovassa ajossa sen jälkeen, mutta mikä tärkeintä kaikki pyörät jarruttaa, takaakselille vaihdettiin loppu viimein molemmin puolin jarrusylinterit, jarrukengät ja rummut. etu päälle ei tehty mitään ainakaan toistaseksi edes ilmattu koska jarrut pitää edessä paremmin ku takana tämän takia oliki sitte jo syytä vähän  <Kippis> nyt on sitte pääkipee. vielä pitäs vahiteisto vaihtaa ja laittaa vanhasta jakolatikosta vinsin ulosotto että saadaa alkuperänen vinssikin pyöriin. ja herkistella muutama vaijeri ja vaihtaa peräöljyt nekin on kyyllä 15-16 vuotta sitten vaihdettu ja autolla ei ole varmaa 100km ajetu sinä aikana.. vaihteisto ja jakolaatikko mikä pitäs nostaa paikalleen on joku ruotsin armeijan vanhasta autosta eli sille ei ole paljo kilometrejäkertyny. ikävä kyllä en huomannut ottaa yhtään kuvaa kun viimeksi olin auto laittamassa. :-\ mutta tässä kuitenki linkki videoon missä autolla ajetaan palanmatkaa http://www.youtube.com/watch?v=rQE2fsWAzCU&feature=youtu.be koitan saada parempaa ajovideoo aikaseksi jossain vaiheessa
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 11.05.2013, 16:21:51
meinasitko pitää tuon "museo" kuntoisena,, vai aiotko metsään poiketa??
eipä tuo häävi ole ainakaan kaltevissa paikoissa, kun on niin kapea ja korkea,, kivikossa menee hyvin.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: smgt - 12.05.2013, 01:47:41
onko näissä pikkuvolvoissa portaali akselit niinkuin isoveljissä?
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 12.05.2013, 08:35:40
onko näissä pikkuvolvoissa portaali akselit niinkuin isoveljissä?
ei ole,,,suorat dana44,set
takana powerlok, edessä ei alunperin ole lukkoa.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 12.05.2013, 08:39:51
meinasitko pitää tuon "museo" kuntoisena,, vai aiotko metsään poiketa??
eipä tuo häävi ole ainakaan kaltevissa paikoissa, kun on niin kapea ja korkea,, kivikossa menee hyvin.
eiköhän se ihan ajoon tehdä, museo kilpiin jos laittas nii pitäs olla aivan priimakunnossa ja ruistetta ei missään, ja siinä vois samalla unohtaa sen mettässä pönkimisen. ite ollaan ajettu tuo yli 45 asteen kulman eikä ole kaatunu ainakaan vielä, vaikka isäni yritti eilen illalla kusettaa kun soitti että sie se on nytte kyljellää oljassa, mutta ilmeisesti siihen on tullu joku käyntihäiriö vaan. maanataina pitää taas mennä sitä tutkimaan
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 13.05.2013, 07:54:28
viimeisimmän tiedon mukaan auto on nytte kuulemma jossain ojassa pystyssä ja ei käy, jos näin on nii perkeleeläkös sen sieltä pois saa ainakaan matalalla 7nelikantilla, no täytyy varmaa ottaa joku ketjutalja mukaa ja toivoo että tuon minun  volvon käsijarru pitää sen verra että tuon landerin saa ylös sieltä ojasta, pitäs ne perä öljytki vaihtaa sihe ja siihen tarvis induktio lämmitintä että saa roput auki. nii ja tietysti se vaihdelaatikko, sitte voi ihmetelä vinsin paikalleen kunnolla ja herikstellä vinsin kytkentävaijerin. nämä kaikkis iis vaan jos saan auton takasin pihaan. sikäli mikäli se edes on missää ojassa ja ei käy, vähän kyllä tuntus siltä että isälle on iskeny pirut mieleen.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 13.05.2013, 09:16:44
mullakin sammuu jyrkissä (tosi jyrkissä) alamäessä tuo oma, ei tuo Zenitti ole kai suunniteltu toimimaan 45" kulmassa
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: D5GT - 13.05.2013, 10:09:41
a, no täytyy varmaa ottaa joku ketjutalja mukaa ja toivoo että tuon minun  volvon käsijarru pitää sen verra että tuon landerin saa ylös sieltä ojasta,

On aika liukas puntti, ehkä karkeakuvioiset renkaat ja joku polkemassa jarrua, että eturenkaatkin olisi mukana, voisi vähän auttaa. Toivottavasti maastonmuodot auttaa.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: SamigoGTE - 13.05.2013, 10:14:16
Kiinnität vinssin johonki puuhun kettingillä ja sitten vinssaat sen auton ylös sieltä. Puu ei varmaan anna yhtä helposti periksi ku volvo.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 13.05.2013, 18:38:25
nonii nyt on sitte 10 senttiä vahva kansio suomen kielellä korjaamokäsikirjaa ja auton tarkka malli on 3314-HT, ei ollu ku polttoaine putki irronnu kesken kaiken ajon että ei mitään vakavaa. huomenna otan laatikon paikallaan päin päältä auki päältä ja katson olisko sieltä siirtäjä vaan hajonnu kun 4 vaihde ei mene päälle, rutisee vaan kun yrittää vaihdetta päälle. sellanen tuli mielee että sopiiko takaperän sisukalut etuperään, sais lukon eteenki. vinssistä löyty tauti minkä takia ei menny ja ollu kunnolla paikallaan, sieltä oli seekeri mennyt rikki, huomenna otan kylältä pajalta matkaan uuden seekerin ja kasaan vinsin paikalleen ja otan vaijerin irti millä vinssi kytketään päälle.
vissiinkin aika riski tuo alkuperäinen vinssi kun 3 vaihde on sopiva vinsaamiseen ja 1 kun vinssaa niin joko katkee vaijeri tai puukaatuu tai auto nousee joka rapakosta mihkä sen kiinni saa. yritän huomenna muistaa ottaa kameran mukaan.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 14.05.2013, 00:03:17
dana44 ne on molemmat, (itseasiassa Salisbyryn akselit Danan lisenssillä) tulee tosi raskas ohjata ilman tehostinta jos laitat lukon eteenkin, omaan kärryyn laitoin "pala"lukon eteen, rakentelin ohjaustehostimen siihen, lisäksi siinä on napalukot etuakselilla.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 14.05.2013, 07:23:02
dana44 ne on molemmat, (itseasiassa Salisbyryn akselit Danan lisenssillä) tulee tosi raskas ohjata ilman tehostinta jos laitat lukon eteenkin, omaan kärryyn laitoin "pala"lukon eteen, rakentelin ohjaustehostimen siihen, lisäksi siinä on napalukot etuakselilla.
no onhan tuo jo raskas nyttenkin ohjata, kyllä kädet väsyy pisemmän päälle ajelussa kun ei ole edes heilahdus vaimenninta ohjaus varsissa. niin ja jos kiinnostaa niin auton on vuodelta 67 ja poistettu liikennekäytöstä 84 vuonna, isäni osti auton 96 vuonna ja melkein voisi sanoa että hetkenmielijohteesta koska oli saatava willys jeepi tai laplanderi volvo. olen miettiny että jos laittas sen heilahduksen vaimentimen ohjausvarsiin kun löytyy parit ohjausvivut ja molemmissa on heilahduksen vaimennin, pari kertaa on käyny joskus penskana sillain että on lyöny ratti sormille tuolla maastoajossa ku on jonku kannon tai kiven yli ajanu.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: Justus - 14.05.2013, 08:43:04
olen miettiny että jos laittas sen heilahduksen vaimentimen ohjausvarsiin kun löytyy parit ohjausvivut ja molemmissa on heilahduksen vaimennin, pari kertaa on käyny joskus penskana sillain että on lyöny ratti sormille tuolla maastoajossa ku on jonku kannon tai kiven yli ajanu.

Vanha maastoajon kultainen sääntö: pidä peukalot pois sieltä ratin sisäpuolelta.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 14.05.2013, 09:52:50
no onhan tuo jo raskas nyttenkin ohjata, kyllä kädet väsyy pisemmän päälle ajelussa kun ei ole edes heilahdus vaimenninta ohjaus varsissa. niin ja jos kiinnostaa niin auton on vuodelta 67 ja poistettu liikennekäytöstä 84 vuonna, isäni osti auton 96 vuonna ja melkein voisi sanoa että hetkenmielijohteesta koska oli saatava willys jeepi tai laplanderi volvo. olen miettiny että jos laittas sen heilahduksen vaimentimen ohjausvarsiin kun löytyy parit ohjausvivut ja molemmissa on heilahduksen vaimennin, pari kertaa on käyny joskus penskana sillain että on lyöny ratti sormille tuolla maastoajossa ku on jonku kannon tai kiven yli ajanu.

kyllä siellä alunperin pitäisi olla ohjausiskunvaimennin , ei pysty ainakaan tuolla omalla yli60km/h ajamaan ilman vaimenninta (MB w123/4 vaimennin on hyvä/ halpa)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 14.05.2013, 19:46:44
kyllä siellä alunperin pitäisi olla ohjausiskunvaimennin , ei pysty ainakaan tuolla omalla yli60km/h ajamaan ilman vaimenninta (MB w123/4 vaimennin on hyvä/ halpa)
no noita iskun vaimentimia löytyy kaksin kappalein että täytyy valkata niistä se parempi ja laittaa kiinni, vielä kun keksin mihkä se toinen pää tulee kiinni kun ei autossa näy missää mitään paikkaa, huomenna pidän pienen tauon kun täytyy pikkuhiljaa alkaa pakkaan tavaroita muuttoo varten. nyt on sitte tosiaan tehty kaikki perus huollot autolle, vintturikin on sitä vaille että laittas vaijerin paikalleen mutta vaijeri on jossain hyvässä tallessa ettei tähän hätään löytynyt, vaihtesto toimii ainakin nytten paikallaan meni kaikki vaihtteet  läpi normaalisti, laitan puhelin kuvaa jossain vaiheessa kun kerkiän ottaa ne puhelimesta talteen. akku on vaa sen verran kypsää tavaraa että ei taho jaksaa lähteä käymään enään, no eiköhän sen tilanteen korjaa pari päivää laturissa.

lyhyesti autosta olis jäljellä enään lampujen asennus paikalleen ja sähköjen setviminen niiltä osin mitä tarvii ja sisutan paikalleen asentaminen ja maalaaminen, toki vähä joutuu isompia lommoja okoon ja muutamasta paikasta taltaamaan pakkelit irti ku ne tippuu kuitenki jossain vaiheessas. sitte pienten pinta ruosteiden pois hionta ja suojaaminen uudella kerroksella maalia. sn jälkee alkasis se viimenen kasaaminen. toivottavasti jarrut on riitävät tuossa vehkeessä. päästöistähän ei tarvi huolethti ku eihän tuon ikäsestä oteta niitä
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 14.05.2013, 20:22:07
tähän väliin tämmöinen tieto isku, luettu käyttäjän ohjekirjasta, suositeltu mootori öljyn vaihtoväli 2500km ja öljyn suodatin joka toisella vaihdolla. ja ajoneuvo on suuniteltu  vaativiin olosuhteisiin.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: D5GT - 14.05.2013, 20:34:33
Eikö siellä ollut 2500km tai xx tuntia? Aika pitkälle ja pitkään saa ryömiä maastovauhteja.. "Ajoneuvo on suunniteltu vaativiin olosuhteisiin" eipä olisi arvannut ;D
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 14.05.2013, 21:19:36
Eikö siellä ollut 2500km tai xx tuntia? Aika pitkälle ja pitkään saa ryömiä maastovauhteja.. "Ajoneuvo on suunniteltu vaativiin olosuhteisiin" eipä olisi arvannut ;D
no kyllähän sen auton käyttäytymisestä tuolla maastossa huomaa että se ei ole suuniteltu pelkästän huonoille teille, jotenkin tuntu vaa huvittavalta lukee tuollasta tietoa ihan käyttäjän käsikirjasta. :)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: lutikka - 14.05.2013, 23:25:19
alasylinterin sarja on Girling SP 2001-2,,, googlen mukaan on samaa Amazonissakin 3/4" ja reikä keskellä
ylä sylkyn tiiviste lienee samankokoinen,, sarjahan on erilainen kun siinä on erilaiset suojakumit, joku tietää varmaan Amazonin mitat, mutta siis se paine tiiviste näyttäisi samalta ylhäällä ja alhaalla.

Volvon maastopeleissä muutenkin käytetty aika yleiseti aina kun vain sopii, PV puolen komponenttia.

Niinpä veikkaan, että sulle on paljon iloa näistä saiteista:

http://www.motoroldies.se

http://www.cvi-automotive.se

http://www.classicvolvo.com/subs/delar.htm

http://www.cvi-automotive.se

ja sitten se Virallinen wanhojen volvojen osatukkuri:

http://www.gcp.se
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 15.05.2013, 09:18:59
Volvon maastopeleissä muutenkin käytetty aika yleiseti aina kun vain sopii, PV puolen komponenttia.

Niinpä veikkaan, että sulle on paljon iloa näistä saiteista:

http://www.motoroldies.se

http://www.cvi-automotive.se

http://www.classicvolvo.com/subs/delar.htm

http://www.cvi-automotive.se

ja sitten se Virallinen wanhojen volvojen osatukkuri:

http://www.gcp.se
kiitos näistäkin, voivat olla hyvinki tarpeelisia linkkejä. ainiin unohtu mainita että kansiosta missä on korjaamokäsikirja ja omistajan käsikirja löytyy myös varaosa numeroita, alkuperäset varaosa numerot ja sitten löytyy korvaava numero.

mutta tässä olis kuvia vaihteistosta.
(http://imageshack.us/scaled/thumb/571/valokuva0019.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/571/valokuva0019.jpg/)
alkupeärinen vaihteiston kansi, kuten kuvasta näkee niin sieltä puuttuu jousi ja on ollut aikasemminkin auki, mutta nuo prikat mikkä tuota liikuvaa osaa pitää paikallaan olivat syynä luutavammin miksi 4 vaihde ei pelannut.
(http://imageshack.us/scaled/thumb/545/valokuva0020.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/545/valokuva0020.jpg/)
tämmöinen kannen kuuluisi olla kun on viimeksi kokoonpano linjalla koskettu
(http://imageshack.us/scaled/thumb/545/valokuva0020.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/545/valokuva0020.jpg/)
kuten kuvasta huomaa niin ei sieltä mitään erikoista löydy eikä mitään mikä viitaisi vaihteisto vikaan
(http://imageshack.us/scaled/thumb/545/valokuva0020.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/545/valokuva0020.jpg/)
hyvin siinä on tilaa kun ottaa kaikki luukut lattiasta auki, periaateessa koko vaihteisto ja jakolaatikko tulee näkyviin kun mootorin kopan takaa ottaa sen luukun pois
(http://imageshack.us/scaled/thumb/833/valokuva0023w.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/valokuva0023w.jpg/)
siinä koko mootori tila koko komeudessaan takaapäin kuvattuna, mahtaskohan sinne sopia volvon vinokone esim:B230E, vois liikua aika lailla eri tahtii kun olis puolet enemmä hp mootorissa, mahtaiskoha vaan vaihteisto ja jakolaatikko tykätä.
(http://imageshack.us/scaled/thumb/213/valokuva0024.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/213/valokuva0024.jpg/)
piti nyt ottaa vielä ihan vertailun vuoksi tämmönenki kuva, näyttää laplanderi aika pieneltä tuossa 740 vieressä, autojen välissä on n. 1 metri tilaa ja laplanderi on jonku 40-50 cm edempänä kun tuo minun kukupelini, mutta siinä ny vähä osviittaa koosta niille jotka eivät ole tällästä vehjettä aikaisemmin nähny.

kuvat ovat aika kehnolla kuvan laadulla kun kännyköllä otin kuvat ja saataa sie kameran linsissä olla öljyäkin. yritän ens kerralla muistaa ottaa digipokkarin mukaan kun menen laplanderia taas laittamaan
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 15.05.2013, 09:29:07
kyllä siellä alunperin pitäisi olla ohjausiskunvaimennin , ei pysty ainakaan tuolla omalla yli60km/h ajamaan ilman vaimenninta (MB w123/4 vaimennin on hyvä/ halpa)
laitasitko kuvaa missä se ohjausiskunvaimennin on kiinni auton päässä kun en oikee löydä mitään tietoa.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 15.05.2013, 10:45:21
http://i108.photobucket.com/albums/n40/OA5599/IMAG0743_zpsd84c4bf6.jpg
http://i108.photobucket.com/albums/n40/OA5599/IMAG0744_zps0215c101.jpg

tuossa pari huonoa kuvaa (jos ne aukeaa),, vaimennin on akselissa kiinni sellaisella pannalla ihan siinä perämurikan vieressä kuskin puolella,, vaimentimen toinen pää on kiinni raidetangon pyörän puoleisessa päässä, myöskin sellaisella peltipannalla. tuo vaimennin on siis se MB vaimennin, se Volvon orggis on hieman lyhyempi.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 15.05.2013, 17:21:07
http://i108.photobucket.com/albums/n40/OA5599/IMAG0743_zpsd84c4bf6.jpg
http://i108.photobucket.com/albums/n40/OA5599/IMAG0744_zps0215c101.jpg

tuossa pari huonoa kuvaa (jos ne aukeaa),, vaimennin on akselissa kiinni sellaisella pannalla ihan siinä perämurikan vieressä kuskin puolella,, vaimentimen toinen pää on kiinni raidetangon pyörän puoleisessa päässä, myöskin sellaisella peltipannalla. tuo vaimennin on siis se MB vaimennin, se Volvon orggis on hieman lyhyempi.
kiitos näistä, täytynee huomenna kattella löytyykö akselin ympärille tulevaa pantaa mistään ja jos löytyy niin sitte sukkelaan kiini nii vois tuo olla vähä mukavampi ajella tuolla mettäpuskassa.:)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: Brick - 15.05.2013, 20:43:26
ei ole,,,suorat dana44,set
takana powerlok, edessä ei alunperin ole lukkoa.

Kowalskilla tais olla Dana60  ;)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: oa5599 - 16.05.2013, 09:41:46
ei noita 44sia ajamalla rikki saa,,,vetarit on heikoin kohta, se kiila pettää tai akseli katkeaa, menneenä talvena 1kpl etu murros rikki +3 vetaria
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 16.05.2013, 18:06:04
nonii se olis sitten taas yks päivä takana, nyt on saatu eteen se ohjauksen ikunvaiennin paikalleen ja testattua laatikon toimivuus ja sehän pelas kaikki vaihteet. nyt on alettu hiomaan kyljistä ruostepilkkujä pois ja pohjamaalia ruiskuteltu sitä mukaan kun on saatu ruoste pilkut pois, täytys alkaa suunittelee valoja pikkuhiljaa paikalleen, piti takaosan kattokin kiinnittää kunnolla paikalleen mutta eihä se onnistunu kun en löytäny etuosan ja takaosan välii tulevaa tiivistettä mistään. en ottanu uusia kuvia nytte rojektista kun ei oikee napannu alkaa räpsimää kauheesti ku oli muutenki jo hermo kireellä kun tuo aurinko räkittää suoraa päänahkaan ja oli aivan jeesuksen kuuma :buck2: no jos sitä huomanna aaumella nappais muutamankuva nii näkis taas vähä mihkä päin ollaa menty ja mitä tehty. ilmeni tänään taas sellanen unohtunu oire autossa, virtalukko on vähä heikossa hapessa hukkaa virrat kokonaan välillä,piha säilytys ilman tuulilasia ei kaiketi ole oikeen hyväksi noille sähkölaitteille :D no kuitenkin säikäytti pahemman kerran ku piti lähtee ajaan ja testaa laatikon toimivuus, tuli huomattua että akkukaan ei kestä yhtään jos joutuu sahaamaan hyytyy heti, eli akun uusiminen on edessä kuhan saadaa auto noin muuten leimakuntoon. tuli otettua etupuskurikin matkaan kylälle jos sen vaikka sais hiekkapuhallettua puhtaaks ja pohjamaalin päälle. olikoha siinä taas kaikki, jotain kutenki unohtu.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 17.05.2013, 07:38:22
viime hetken muutos, jatkan auton laittamista ens viikolla kun kaverin auto lakkas pelaamasta tyystin ja täytyy se saada kuntoon mahdollisimman pian.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 24.05.2013, 08:11:21
nyt on ollu hetken aikaa projektin kanssa vähän hljasempaa kun on noi ilmat ollu pikkusen lämpösiä niin ei oikee oo ollu virtaa laitella, mutta kuitenkin näillä näkymin mulla ei olis tekemistä autossa enään kun kasata kaikki irrotetut osat kiinni ja sen jälkeen auto menee maalarille joka tekee autoon pohjatyöt ja maalaa.
toisin sanoen  alkas olemaan niin sanotusti loppu suoralla, kohta pääsee kiusaamaan matalia bemareita hidasteisiin tuolla, eli hidas neliveto ja 1 vaihteellaryömimään hidasteiden yli.:D jos ne tajuais sitte kuinka typerältä se näyttää kun autolla ei pääse hidasteiden yli ilman että ajaa poikittain siitä yli.
Otsikko: Vs: Volvo L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 14.07.2013, 20:36:40
nyt on taas saanu lapukka uutta tuulta, toki aikaa on enään kuukausi kun auton olisi tarkotus olla ns. tositoimissa eli pitäs saada ainakin viikoo ennen siien kuntoon että auto saadaan kilitettyä ja ajoon että näkee pelaako kaikki varmasti kun auto on kunnolla ajossa. laitan kuvaa taas nykyisestä kuosista kun saan kameran kannettua autosta sisälle.

mutta tämän viikonlopun tulos on se että kaikki ovate ja katto on valmiina maalarin hoitoon joka tekee pohjatyt ja maalaa ne harmaaksi. eli auton väriksi tulee harmaa.:) huomenna olisi tarkotus yrittää viedä auto työpaikalle ja siellä ratustela siihen kaikki uupuvat valot kiinni ja kaivella kaikki korin saumat harjakoneella auki ja muut ruoste kohdat harjata kirkkaale pellille ja hitsailla jos hitsattavaa löytyy. tok hitsaamista en suorita omalla työpaikalla vaan siirrän auton toiseen hallin muutaman sadan metrin päähän jossa saan vaikka koko auton ilmana siltanosturilla jos tarvevaatii. toivon mukaan seuraajia vielä löytyy.:)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: D5GT - 14.07.2013, 22:28:10
Kyllä meitä on... ;)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 15.07.2013, 05:22:14
Kyllä meitä on... ;)
rupes vaa epilyttään kun on nii pitkä aika kun viimeks tänne kirjotellu.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 15.07.2013, 17:35:58
nyt on sitten putsailtu korin saumat ruosteesta ja hitsaitukin koria sieltä täältä kun oli terveestä pellistä revenny muutamasta paikasta, eli ei siis ruoste reikiä. jarrutkin tuntuu pelaavan kun sillä tänään töihin ajelin ja muutenkin tutnus pelaavan mootoriltaan ja vaihteistoltaan paremin kun tuo oma 95 vuoden 960. toki onhan tuolla paljon vähemmän ajettukin kun tolla 960, tällähetkellä mittariin pyörähti juuri 2700km liekkö pitänee paikkansa autohan on muistaakseni 100000 mittarilla että saataa olla että sillä on ajettu 2700km tai 102700km, otat tuostakin nytte sit selvää. nyt päässy laittaan takavaloja vielä apikalleen kun unohu ottaa mukaan mutta yritän huomenna muistaa ne kaivaa mukaan ja katso jos olisi jotain muuta vielä mitä pitäs muistaa laitella siihen kiinni, vois kai nuo sähköt kattoo et tuleeko joka paikkaan virta mihkä pitäs tulla
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 16.07.2013, 20:36:21
nyt ei sitten laitetakkaan armeija mallin takavaloja autoon kun ovat muun muassa uudemman laplanderin takavalot, joten odotellaan vielä jos jostain löytys oikeen malliset takavalot nopsasti, maanantaina oltava auto siinä kunnossa että voi viedä maalarille pohjustettavaks ja maalattavaksi.
tän päivän saldo e nyt kummonen ollu kun tukailin takavalojen sähköjä ja en löytäny muita sähköjä kun parkki valotakaa, jarruvalot saattaa olla mykkänä etupäästä löytyneen erittäin hapettuneen liitoksen takia. huomenna vaihdan sinne yhden katkasiajan vielä koelautaan niin sadaan kaikki katkasijat pelaamaan, niin ja tietysti täytyy se kuskin puolen pyyhkijän mootorikin varmaan laittaa paikalleen niin näkee pelaako se sitten.

mataneeko jollain olla tietoa vuoden 1967 laplanderin valoista tai että mitä valoja taaksepäin pitäisi olla.? ajattelin vain kun armeijan mallin takavaloissa ei ole mahdollisuutta peruutusvaloille, jonkun näköinen katkasija löytyy vaihdevivun läheisyydestä mootoritilasta ja kun kytkee akin päälle nin vaihdevipu tai tankko painaa katkasijan ala asentoon. en ole mitannut tuleeko sinne virta kun virrat on päällä ja lähteekö eteenpäin kun katkasija on painetuna alas.

en sitten vieläkään muistanu ottaa autosta kameraa että olisin saanu niitä uusia kuvia autosta laittaa.. yritän nyt parhaani mukaan muistaa huomenna ottaa kameran mukaan autosta ja laittaa niitä tänne nähtäville
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 17.07.2013, 15:13:56
kiirus tulee, ei pääse tekemäään kun tallissa ei ole tilaa ja pitäs nostaa vielä ennen maanantaita koria vähän matkaa pois rungon päältä kun pitäs pari korin jäykistettä hitsata ja toisessa on vielä kiinitys pultin reikä millä kori kiinitetään runkoon. onneks kori ei ole rungossa kun 8 pultilla ja niistä kiinni on 6 yks uupuu kokonaan edestä ja yks on ruostunu irti. e taitaa olla niin että perjantai iltana aletaan nostaa koria ja tehään niinkauan että ne kori vahvikkeet ontehty ja kori takasin rungon päällä ja kiinni. sen jälkee taidetaan vähä tutkia toita takajarrun säätöö.. no jahka tämä tästä, pikku hiljaa.


Edit: ai nii niitä kuvi piti laittaa..
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 17.07.2013, 15:54:03
(http://imageshack.us/scaled/thumb/33/q9t0.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/33/q9t0.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/560/65sx.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/560/65sx.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/829/uq00.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/829/uq00.jpg/)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 20.07.2013, 21:13:25
nyt on sitten saatu ruoste paikat korjailtua ja huomenna olis sitten korin kiinitys takasin paikalleen ja irrotella kaikki katkasijat koelaudasta niin pääsee maalari maalaamaan auton sisältäkin. otan huomenna kuvia paikoista ja tilane kuvat missä tilassa auto nytte retkottaa, tai kuvia kyllä on mutta en ole kerenny vielä käsittelemään kuvia että sais ne tänne jaettua, tuppaa oleen liian isoja noi kuvat niin ei pysty uppaamaan kuvia mihkää ennenku pienentää
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 01.08.2013, 21:42:05
lpalanderi on edenny siihen pisteeseen että alkuperäset kilvet on käyty tilaamassa konttorilta ja auto katsastetaan ens hätään ihan vaan normaalisti, nyt ei ole aikaa hieroa autoa siihen kuntoon että sen sais menee museokilpiin. mikäli huomenna ei sada vettä niin auton saa maalarin luota hakea pois, katto tulikin jo viime viikolla. otan uusia kuvia nyky kunnosta kunhan vain auto sadaan haettua maalarilta ja saadaan se johki katon alle suojaan vielä hetkeksi. enään olis siis kasaaminen edessä ja sähköt. alkaa loppusuora häämöttään.:) ja sitten eiku  :3/4 jättää sen:
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 08.08.2013, 11:15:07
katto olis auton päälle jo laitettuma ja pari listaa ruuvattu kiinni. vielä kun tulis loput osat maalarilta niin hyvä. vielä olis pikkusen tekemistä jäljellä ja pitäs ens viikolla käydä katsastamassa. ei vielä museokatsastusta kerkiä suorittaan mut hoidetaan se sitte paremmalla ajalla. piti käydä pari pientä katkasiaa ja merkkivalo hakemassa tänään särjettyjen tilalle. puskurit lähti toissapäivänä maalattavaksi ja niistä tulee punaset alkuperäsen mukaan ja loppu auto on harmaa puolihimmee.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: donidee - 08.08.2013, 17:34:36
Innolla odotellaa jo kuvaa kun auto kasassa ja maalattuna  8)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 08.08.2013, 18:01:33
Innolla odotellaa jo kuvaa kun auto kasassa ja maalattuna  8)
maalattunahan se on jo. tässä nyt ens alkuun hieman esimakua tulevasta, ovia ei vielä tänään saatu kun oli kaikissa ovissa maalit kiehunu ja meni kaikki uusiks, puskurit tuli tänään maalauksesta ja omasta mielestäni väri on mitä karmein tuohon autoon.:D mutta ei voi mitään väri on alkuperänen joten ei auta itkumarkkinoilla.


tässä sitte niitä kuvia
laatu on toki aika kurkaa kun puhelimen kameralla niitä räpsin
(http://imageshack.us/scaled/thumb/856/ohfa.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/ohfa.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/41/b6f0.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/41/b6f0.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/28/xvgs.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/28/xvgs.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/197/6ozl.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/197/6ozl.jpg/)


Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: donidee - 08.08.2013, 18:09:36
maalattunahan se on jo. tässä nyt ens alkuun hieman esimakua tulevasta, ovia ei vielä tänään saatu kun oli kaikissa ovissa maalit kiehunu ja meni kaikki uusiks, puskurit tuli tänään maalauksesta ja omasta mielestäni väri on mitä karmein tuohon autoon.:D mutta ei voi mitään väri on alkuperänen joten ei auta itkumarkkinoilla.


tässä sitte niitä kuvia
laatu on toki aika kurkaa kun puhelimen kameralla niitä räpsin
(http://imageshack.us/scaled/thumb/856/ohfa.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/ohfa.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/41/b6f0.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/41/b6f0.jpg/)

(http://imageshack.us/scaled/thumb/28/xvgs.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/28/xvgs.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/197/6ozl.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/197/6ozl.jpg/)


Tosiaan aika jännä toi punanen väri toho :) mutta alkuperäistä kunnioittaen  8)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 08.08.2013, 18:11:41
kaippa tuohonki silmätottuu ku aikansa katselee.:D viimenen lopputuloshan siinä sitte ratkasee kun auto on kauttaaltaan valmis.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 11.08.2013, 11:24:55
kaippa tuohonki silmätottuu ku aikansa katselee.:D viimenen lopputuloshan siinä sitte ratkasee kun auto on kauttaaltaan valmis.
nyt alkaa silmä jo tottumaan tuohon punaiseen väriin, noniin kaikkia varmaan kiinostaa tämä tieto että autolle on varattu katsastus keskiviiko iltapäivälle 15.30, menen kyllä itse paikan päälle mukaan pakko nähdä mitä paikallinen katsastus mies autosta sanoo, jarujahan tuosta ei pysty testaamaan  jarru dynossa kun auto on niin kapea että ei sovi rullille.:P ja pakokaasuja ei tarvi antaa, eise niistä kyllä läpimeniskään.:D käy sen verran rikkaalla seoksela, yritän ottaa vaikka videokuvaa katsstus tilanteesta välillä jos pystyn/saan luvan katsastus mieheltäelikkä siis takarajana on nyt sitten tuo keskiviikko klo 15.00 viimeistään täytyy auto olla valmis. nyt kun tässä vähä aikaa ensin heräilee ja saa olon paraneen niin lähden taas rakentaan lapukkaa. tuli käytyä eilen hieman viihteellä ja yhdessä lopettavassa bubissa kannatamassa toimintaa, ja sen lisäks meinaa joku kesä lenssu vaivata.. itseäni ainakin alkanu jännitää nin että ei meinaa saada nukutusk että mitä katsastuksessa käy, jos ei mene syystä tai toisesta läpitte niin sitte ajetaan punasilla kilvillä. auto on kuitenkin oltava liikenteessä ensilauantaina koitan tänää napailla taas muutaman kuvan niin saadaa tännekkin vähä tietoo missä vaiheessa mennään.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: D5GT - 11.08.2013, 12:58:10
Tostahan tulee hieno ja melkoista vauhtia olet rakentanut.

"Ei sovi rullille" ja kuka tottumaton uskaltaa jarrun polkea asfaltilla pohjaan? ;D Näyttää tottumattomalle siltä että tekisi kuperkeikan.. Kyllä toi läpi menee.

Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: kimisetä - 11.08.2013, 14:42:03
Aika hieno valppi tulossa O0.
Tuolla olisi hyvä osallistua Keski-suomen talwiajoihin...
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 11.08.2013, 19:55:40
Tostahan tulee hieno ja melkoista vauhtia olet rakentanut.

"Ei sovi rullille" ja kuka tottumaton uskaltaa jarrun polkea asfaltilla pohjaan? ;D Näyttää tottumattomalle siltä että tekisi kuperkeikan.. Kyllä toi läpi menee.
auton rakentaminenha alettiin itse asiassa 16 vuotta sitten jolloin siihen ei meinannu löytää etuperää mistään kun oli lautaspyörästä hampaat sileenä ja pohjat on tehty kahteen kertaan, tälläkertaa saatiin vaan pintavärikin päälle.:) eilen isäni mei ja osti 1 laplanderin lisää..:O nyt sillä on sitten 2 paperillista 1 paperiton ja uusi tulokas mistä teki eilen kaupat puhelimessa, luutavasti meinataan mennä tällä harmaalla yksilöllä hakemaan uusi laplanderi.:D nin ja uusi laplanderi on ostettu sellaselta henkilöltä millä oli 80 luvun puolessa välissä V8 magazinessä esittelyssä kiiltävämusta laplanderi missä oli hydraulinen kippi
Aika hieno valppi tulossa O0.
Tuolla olisi hyvä osallistua Keski-suomen talwiajoihin...
ajattelin kyllä että voisi tuota käydä näyttämässä jossain tapahtumissa välillä kun kuitenkin suht harvinainen näky liikenteessä.:) kunhan nyt saadaan keksintö eka leimattua, olis varmaan syytä kyllä ottaa iso auto ja traileri ettei tarvi ajella pitkää matkaa tuolla, ei varmasi ole mikään herku vehje ajaa pitkää matkaa varsinkaa noilla maastorenkailla:D

lopuksi pari kuvaa
(http://imageshack.us/scaled/thumb/11/4ir5.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/11/4ir5.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/69/kdzu.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/69/kdzu.jpg/)
ai niin tänää saatiin sitte tuulilasi takasi paikalleen ja etuovet ja takaoven yläosa tuli maalarilta vihdoin, huomenna tietääkseni pitäs tulla lisää ovia. muuten olis kaikki ovet valmiina jo mutta ei oikeen alkuperänen väri tykänny tuosta uudemmasta maalista, kiehu kaikki ovet ja meni uusiks pohjat. huomenn apitäs vielä kiristellä käsijarru että pitäs paremmin ja hakea uus vilkun rele. takavalot ovat suurin piirtein samalta vuosikymmeneltä olevasta volvon kuorma autosta kotosin ja ajovaloista toinen on alkuperänen laplanderin oma ja toinen jostain toisesta volvosta mutta väliäkös sillä kun umpiot on samankokoset ja samoilla merkinnöillä ja molemmat on alkuperäistä volvolaista.:)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 11.08.2013, 20:04:54
harmittaa vieläkin kun tietämättömyytäni menin menin kirjottamaan aiheeseen että C202 mallihn on todellisuudessa L3314-HT
Otsikko: Vs: Volvo L3314-HT
Kirjoitti: JoonasH - 11.08.2013, 21:35:01
harmittaa vieläkin kun tietämättömyytäni menin menin kirjottamaan aiheeseen että C202 mallihn on todellisuudessa L3314-HT
menet ja muokkaa ensimmäisen viestin otsikkoa ja homma on sillä selvä ;)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: D5GT - 11.08.2013, 22:22:28
ja uusi laplanderi on ostettu sellaselta henkilöltä millä oli 80 luvun puolessa välissä V8 magazinessä esittelyssä kiiltävämusta laplanderi missä oli hydraulinen kippi.

Mulla on hämärä muistikuva tosta laitoksesta... Tänään väittäisin että oli musta.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 11.08.2013, 22:24:53
Mulla on hämärä muistikuva tosta laitoksesta... Tänään väittäisin että oli musta.
olihan se kiiltävän musta.:)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: D5GT - 11.08.2013, 22:38:44
Silloin oli vielä nuori ja nokkela, nyt ei enää kumpaakaan. Ihme että tollasia on jäänyt päähän..
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 11.08.2013, 23:00:28
nonii. nyt on sitten aihe korjattu.:)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 12.08.2013, 10:35:21
nyt ei auta muuta kun toivoa että oloparanee iltapäivään mennessä että pääsee laplanderia vielä rakentelemaan, toistaseks on vielä oollu kuumetta lähes 40 astetta, ei oikeen olis aikaa sairastaa nytten
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: Aukki - 12.08.2013, 12:33:53
Mulla on hämärä muistikuva tosta laitoksesta... Tänään väittäisin että oli musta.

Aution Erkillä oli Kankaanpäässä aikanaan, joko sama, tai jopa vastaava.
Kuvia löytyy edelleen paikallisesta ST1:n kahviosta.

 :)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" C202
Kirjoitti: -JaniR- - 12.08.2013, 13:53:36
Aution Erkillä oli Kankaanpäässä aikanaan, joko sama, tai jopa vastaava.
Kuvia löytyy edelleen paikallisesta ST1:n kahviosta.

 :)
voi hyvinki olla, en muista hepun nimee keltä isä meni ostamaan yhen varaosa landerin lisää mutta kysesellä hepulla tuo musta kipillä varustettu laplanderin on ilmeisesti vielä tänä päivänäkin tallessa, ja ilmeisesti se ei ole myynissä.:D
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 13.08.2013, 06:56:08
noniin, en eilen illalla jaksanu tulla enään kirjotteleen tapahtumista, no kuitenkin eilen saatiin loput ovet maalarilta ja muuten meni hyvin mutta repsikan kylkiovi jää raolleen yläreunasta jostain syystä, takaovi ei meinannu istua mitenkään päin paikalleen nyt alkaa oleen jo lähellä mutta kylki ovelle ei oo keretty tekeen vielä mitään, ovia ei ole hiekkapuhallettu joten eivät ole siinäkään voineet pahemmin vääntelehtiä. käsijarru avattiin kanssa eilen ja sieltähän tuli sitten jakolaatikon öljyt niskaan kun nyppäs käsijarrusummun irti, käsijarru palikat tyydyttiin vain pesemään tähän hätään kun ei ollu uusia tai parempia kenkiä sinne laittaa tähän hätään toivottavasti se nyt pitää sen verran etä saadaan katsastettua. vielä täytys ottaa kuskin puoleta etunurkan korin ja rungon kiinnitys auki kun kuskin kulma on huomattavasti muita kulmia alempana, tai viisainta ois varmaa käyttä kaikki kiinitys pisteet auki ja kristää ne hieman maltillisemmin ihan käsin eikä ampua niitä mopolla kiinni. no ehkä tämä tästä vielä huomiseen asti on aikaa tehdä vielä. vilkut pelaa molempii suuntii ja ajovalot pelaa melkein repsikan puolen lyhyt valo ei pelaa tällähetkellä mutta ei siellä taida olla sulakettakaan, täytyy siis tänään käydä hakemassa mittariston valoja ja yks katkasija vielä että saa ainakin reijän tukkoon koetaulusta. kiirus tulee vielä, mutta ei auta muuta kun tehä vaan niin paljo kun kerkiää. ai niin toisesta pyyhkiän mootorista oli vaihteisto menny särki jote vielä täytyy sellanenkin siihe mettästä, eikä toista pissapojan suutinta ole ensinkään. pieniä puutteita mutta tuikitärkeitä lopputulosta silmälläpitäen.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT (katsastus päivä)
Kirjoitti: -JaniR- - 14.08.2013, 08:25:42
tänään olis siten laplanderille tuominonäivä kun käydään näyttämässä konttorilla autoa, eilen saatiin verhoilut kiinni etuosaan ja tänään nyt varmaan tehdään vielä viimesiä hienosäätöjä, ovet on kaikki paikallaan ja niistäkin sopii paikalleen kunnolla vain etuovet, takasivuovet ei tahdo sopia paikalleen juuri mitenkään tiivisteiden laiton jälkeen, varikset melkee pääsee lenteleen ovien yläreunasta sisään ja ulos, tästä pääsinki sellaseen johtopäätökseen että ovet ovat tannut kysesiessä vehkeessä olla lähinnä autokohtaset eikä sellasia et ne sopii keskenään kaikkiin kyseisiin vehkeisiin.:( kokoomis vaiheessa on sinne tänne tullu naarmuja ja maalia lohkeillu paikottain, onneks maalin alla on kerros epoxsia niin ei ihan pellille ole menny, elikkö sinne tänne joutuu vetämään hieman paikkamaalia ohuella sudilla, otan tänään kameran mukaan ja otan autosta muutaman kuvan nii näette mikä on nyky kuosi, tai sitten otan videokuvaa koko auton ympäri niin ei tarvi alkaa niiden kuvien kanssa kikkaileen, tämä jää nähtäväksi mihkä tuloksee pääsen. jokoha pian voisi sanoa että projekti on ohi..? no ei, seuraavksi olis tarkotus saada auto museokatsastettua, mutta sehän on jo toinen juttu se. pää asia nyt o että auto saadaan katsastetua ja että auto o teknisesti siinä kunnossa että sillä voi lähteä tunne tien päälle aiheuttamaan pahennusta.:D koska sitä sillä saa aikaan kun harva ihminen on kuitenki nähnyt koskaan tämmöistä auto.:)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 14.08.2013, 09:42:11
(http://imageshack.us/scaled/thumb/29/kxjh.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/kxjh.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/443/a8zy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/443/a8zy.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/10/yor4.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/10/yor4.jpg/)
tässä muutama kuva mitä en ole vielä täällä julkassu.:) toisella koneella on lisää kuvia ruoste paikkauksista, koitan saada nekin illalla tänne linkitettyä.:)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: donidee - 14.08.2013, 12:54:26
Tuomion hetki lähestyy  :pomo: Laitappa heti tietoa sitten mitä mieltä katsuri oli, sen verran erikoinen vehje kuitenkin. Ei tuu joka päivä vastaa  :)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT (Katsastus 2 yritämällä hyväksytty)
Kirjoitti: -JaniR- - 14.08.2013, 17:54:16
Tuomion hetki lähestyy  :pomo: Laitappa heti tietoa sitten mitä mieltä katsuri oli, sen verran erikoinen vehje kuitenkin. Ei tuu joka päivä vastaa  :)
ekalla ei menny läpitte edestä raidetankojen päät löysällä ja takajarruissa oli sen verran että mettän puoleinen jarru oli liian tehokas, no ei siinä, pajalle takasin ja jarrut auki takaa, oli muuten sitten ihan tosissaan töitä että rummut irtos vaikka olivat auki käyny 3kk sisällä molemmin puolin takaa hiottiin vingulla ruosteet pois ja kirkkaiks, hihnat hinkattiin käsin 80 paperilla. veikee tässä oli se että se huonokuntosempi eli enemmän ruosteessa oelva piti paljon paremmin kun tuo tien puoleinen, tietysti nuo rt päät kiristettiin paikalleen ja sen jälkeen uudestaan näyttämään ja takajarrut olikin sitte jo paljon paremmat kun monessa jokapäiväsessä ajossa olevalla.:D kävi vielä niin hyvä tuuri että sama katsastus mies oli katsastanut auton viimeksi kun on konttorilla käyty näyttämässä, mutta aivan toisella paikkakunnalla, joskus voi käydä tälläsiäkin yllätyksiä.:) jos kunto antaa huomenna myöden niin taidan käydä vähä jalottelemassa laplanderilla. :3/4 jättää sen: <-- en toki ihan tohon mallii että jää mustaa raitaa tiehen.:O
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: D5GT - 14.08.2013, 19:53:03
Ruosteinen rumpu on kumma, se nappaa äkäsesti kiinni..  Unohditte jarrutella konttorille mennessä.

Metsäänhän toi pitäisi päästää jaloittelemaan - toivottavasti kuskin kunto kestää.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 14.08.2013, 21:11:40
Ruosteinen rumpu on kumma, se nappaa äkäsesti kiinni..  Unohditte jarrutella konttorille mennessä.

Metsäänhän toi pitäisi päästää jaloittelemaan - toivottavasti kuskin kunto kestää.
tuo auto ei taida paljo mettää enään nähdä kun pyritään mahdollisimman pian saamaan siihen kuntoon että saa museokatsastaa, harmillista sinänsä auto kun pääsee kunnolla elementiinsä maastossa vasta. tuolla autolla ei paljo jarruja tarvi kun haluaa hiljentää, renkaat laittaa jo ittessään niin paljon vastaan että riitää kun päästää kaasusta ja välitykset niin lyhyet että mootori jarrulla pärjää pelkästään. harmi kun en saanut video kuvaa uusinta näytölle mentäessä, tuon laplanderinn takapyörät kävi varmaan 20cm maasta irti kun oli vähä epätasanen tien osuus ja vauhtia varmaan 60km tunnissa :D parhaimillaan ajoin oman autoni mittarin mukaan 75km/h perässä ei sillä kuulemma viitti kauheesti sen lujempaa ajaa kun auto huutaa jo siinä vaiheessa leipää  niin paljon että kuskia alkaa hirvittään, ja minun pitäs sillä ajaa ensin 16 kirkon pihaan ja siitä n:20km kirkolta jatko bilepaikalle ja jossain vaiheessa auto pitää varmaan viedä pois sieltä bilepaikalta. mutta no ehkä sitä täytyy huomenna vähän hakee tuntumaa tuohon maantieajoon tuolla ja ettiä sopivat rengas paineet noille maastorenkaille kun tuo 0.4bar paine ei varmaankaan ole mikään kauheen hyvä maantie ajoon.:D

tässä ulkokuoresta parit kuvatukset ja autohan on tässä juuri hetkee ennen kun lähdettiin katsastukonttorille.
(http://imageshack.us/scaled/thumb/849/hgkx.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/849/hgkx.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/189/1yd7.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/1yd7.jpg/)
lisään videokuvaa myöhemmin missä kierretään koko auto ympäri ja kurkataan vähä ohjaamonkin puolelle

video linkki: https://www.youtube.com/watch?v=16872zLesTU
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 16.08.2013, 08:18:27
eilen tuli ruuvattua kilvet paikalleen ja lattia listat kiinni, yritän tämän päivän aikana saada kuvat tänne teidän katseltavaks tänään, ens viikolla haetaan toinen ja laplanderi ja siitä otetaan puutuvat eristeet takatilaan ja toivottavasti takitilan verhoilut, alkuperäset kun ovat aivan karmeassa kunnossa.

kaivelen loput kuvat tulta toiseltakin koneelta mitä en ole vieläkerinny julkaseen teidän iloksi tänne, kuvat on siltä ajalta kun auto oli pukkien päällä ja ruoste vaurioita korjailtiin, paikkojen kuvia en taida kehdata julkasta kun paikkoista ei tullu mikkään kaiken nätimmät.:D

http://www.youtube.com/watch?v=GmQvIWUo2RM&feature=youtu.be <-- häpeä tahra, olin kiinni lapukalla

nyt en enempää jaksanu uppia kuvia mutta eiköhä tuosta nuo pahimmat paikat selviä.:)

(http://imageshack.us/scaled/thumb/560/5esk.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/560/5esk.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/839/j4z5.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/839/j4z5.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/94/slvy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/slvy.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/9/6su8.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/6su8.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/543/1y2k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/543/1y2k.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/14/01ga.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/14/01ga.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/62/6q5j.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/62/6q5j.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/607/f75g.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/607/f75g.jpg/)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 20.08.2013, 06:55:49
nonii, nyt on häät takana ja selvisi yksi ongelmakin auton kanssa, vesisateella ajaminen aiheuttaa seuraavanlaisen ongelman auto lakkaa käymästä tyhjäkäyntiä kunnolla ja tukehtuu tyhjäkäyntikierroksilla jonka jälkee ei menaa saada käyntiin muuta kun kaasupohjassa muutaman minuutin seisomisen jälkeen, eli seuraava toimen pide mitä autolle tehdään on jakajan putsaminen ja tulppien vaihto, samoilla tulpilla ollaan menty pitkälti toistakymmentä vuotta voisi olla kohdallaan tulpanjohtojenkin vaihto. jakolaatikko ei pidä sisällään öljyä, vuotaa pohjan tiivistee välistä loivemat öljyt ulos. koitan saada vielä kunnon ajo videoo aikaseksi kunhan tässä on nyt ensin vähän aikaa viettänyt ns lomaa näiden vehkeiden rassaamisesta.:)
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: Justus - 20.08.2013, 08:03:44
http://www.youtube.com/watch?v=GmQvIWUo2RM&feature=youtu.be <-- häpeä tahra, olin kiinni lapukalla


 :D

Tulee tästä mieleen, kun kotopuolessa naapurilla paloi kuivuri 60 luvulla, no itte en silloin ollut vielä edes syntynytkään, mutta naapurin setä kertoi, että paikallinen palopäällikkö tuli palomaastoautolla rehvakkaana ja meinas, että tosta pellon poikki äkkiä mennään palopaikalle. Siinä oli sitten jonkun kokoinen sarkaoja, no ihan samalla tavalla molemmat etupyörät ojaan... ;D
No ei siinä mitään sattuuhan näitä kokomettomille. Sit oli haettua traktori vetämään se ylös sieltä. Sattui vaan olemaan sontatalikko traktorin perässä ja kun se auto sieltä ojasta nousi, niin keula suoraan sontatalikkoon ja syyleristä läpi... vetet pellolle ja motti keitti... siinä se ehti sitten kuivurikin palaa jo maan tasalle...

Mutta ei herneitä, jatka vaan hienoa projektia.
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 20.08.2013, 17:35:36

 :D

Tulee tästä mieleen, kun kotopuolessa naapurilla paloi kuivuri 60 luvulla, no itte en silloin ollut vielä edes syntynytkään, mutta naapurin setä kertoi, että paikallinen palopäällikkö tuli palomaastoautolla rehvakkaana ja meinas, että tosta pellon poikki äkkiä mennään palopaikalle. Siinä oli sitten jonkun kokoinen sarkaoja, no ihan samalla tavalla molemmat etupyörät ojaan... ;D
No ei siinä mitään sattuuhan näitä kokomettomille. Sit oli haettua traktori vetämään se ylös sieltä. Sattui vaan olemaan sontatalikko traktorin perässä ja kun se auto sieltä ojasta nousi, niin keula suoraan sontatalikkoon ja syyleristä läpi... vetet pellolle ja motti keitti... siinä se ehti sitten kuivurikin palaa jo maan tasalle...

Mutta ei herneitä, jatka vaan hienoa projektia.
juu, harjotuksen puutetta.:) no eipä tarvi enään ajellä mihkään ojiin pystyyn tuolla autolla ainakaan, ettei vaan tule mitään vaurioita ulkopuolelle.:) jahka sitte rakennetaan tuolle kaveriks toinen samalainen millä voi sittä käydä pönkimässä mettässä mielin määrin.:P
Otsikko: Vs: Volvo "laplander" L3314-HT
Kirjoitti: -JaniR- - 04.02.2014, 16:56:06
täytyykin tässä nyt kun taas muistaa niin ottaa kuva täysin valmiista kulkineesta, tulipa tuossa mieleen kun autolla ajettiin vesisateella niin lakkas käymästä tyhjäkäyntiä kokonaan eikä muutenkaan pysynyt käynissä oikeen kun kaasupohjassa, oli mukava ajella stoppi risteyksiin.:) vesisateen loputtua pelas taas normaalisti. voin kertoo että äänimailma ei ole mikään pieni enään kun vauhtia on mittarin mukaan n.100km/h sen enempää se ei sitten kelaamittariin ja ei olis kyllä lukemiakaan kun 105km/h asti, ja ihan kaksin käsin saa jo pitää ratista kiinni ja harkiten kääntää mutkaan. tai no eihän se valmis vielä ole mutta jos sitä sitten kesäntullessa jatketas ja saatas se ihan oikeaan museorekisteriin.