Autodiagnoosi  Carcom Oy

B18+dellorto dhla 40 säädöt.

  • 6 Vastauksia
  • 633 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« : 03.02.2024, 11:46:14 »
Morjesta tuli hommattua b18 kylkeen tuollaiset dellorton dhla 40 tuplat. Nyt pohdin suuttimien kokoa millä aloittaisi, kun ei huvita käydä koko skaalaa läpi. Ja tarkoitus laittaa peltipakosarja, jos vaikutusta suuttimien kokoon.

Tällähetkellä kiinni:
Kurkut-32mm
Pääsuutin-150
Ilma-210
Emulsio-11 loppune
Kiihdytys-35
Tyhjäkäynti-58

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #1 : 04.02.2024, 10:30:53 »
Morjesta tuli hommattua b18 kylkeen tuollaiset dellorton dhla 40 tuplat. Nyt pohdin suuttimien kokoa millä aloittaisi, kun ei huvita käydä koko skaalaa läpi. Ja tarkoitus laittaa peltipakosarja, jos vaikutusta suuttimien kokoon.

Tällähetkellä kiinni:
Kurkut-32mm
Pääsuutin-150
Ilma-210
Emulsio-11 loppune
Kiihdytys-35
Tyhjäkäynti-58

Onko kaasareissa mikä kirjain DHLA40 jälkeen rungossa?
"Saastemallien" tyhjäkäynti pitimet/tkseosputket on kiinteät kun taas esim DHLA40C mallissa on vaihdettavat ja niitä onkin kymmentä erilaista.

Saastemalleissa myös kuulemma hankalampi saada siirtymävaihe sellaiseksi ettei mene laihalle.

Itellä DHLA40C mallit ja tämmöset vermeet B20:ssa:

-36 kurkut
-5 seosputket
-Pää 150/ilma 150
-Tyhjäkäynti seosputket 2.
-Tyhjäkäynti suuttimet 55
-Kiihdytyspumpun suuttimet vaakaan ruuttaavat 38.

Jos en väärin muista niin noi 11 putket on saastemallin seosputket.

Aiemmin oli itellä 6 putket ja niillä sai olla 15-20numeroo pienemmät pääsuuttimet kun noilla 5. putkilla mutta ilmat tarvi olla pienemmät kuin pääsuuttimet.

Tuo 150 pää kuulostaa isolta 32 kurkulle,mutta en äkkiseltään muista minkä kokoset itellä oli kun kokeilin myös 11 putkia.

5. putket on alhaalta aktiiviset ja taas 6. tulee vasta myöhemmin peliin ja itellä ainakin käväs aina laihalla kutosen putkilla kun löi lapun lattiaan 3000rpm ja nykäs mut lähti sit vetään.

Kokeilin myös 13,11 ja 7 seosputkia niin nuo 5. ollu itellä parhaat.
Jotain hämärää omassakin on kun aina tarvinnu olla ilmat samaa kokoo tai pienemmät kuin pääsuuttimet.

Tosin bensanpinta vaikuttaa myös tuohon että koska pääpiiri tulee peliin.


Paljon tarinaa mutta informaatio arvo hipoo nollaa  :idiot2: :2funny:




Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #2 : 04.02.2024, 18:51:27 »
Onko kaasareissa mikä kirjain DHLA40 jälkeen rungossa?
"Saastemallien" tyhjäkäynti pitimet/tkseosputket on kiinteät kun taas esim DHLA40C mallissa on vaihdettavat ja niitä onkin kymmentä erilaista.

Saastemalleissa myös kuulemma hankalampi saada siirtymävaihe sellaiseksi ettei mene laihalle.

Itellä DHLA40C mallit ja tämmöset vermeet B20:ssa:

-36 kurkut
-5 seosputket
-Pää 150/ilma 150
-Tyhjäkäynti seosputket 2.
-Tyhjäkäynti suuttimet 55
-Kiihdytyspumpun suuttimet vaakaan ruuttaavat 38.

Jos en väärin muista niin noi 11 putket on saastemallin seosputket.

Aiemmin oli itellä 6 putket ja niillä sai olla 15-20numeroo pienemmät pääsuuttimet kun noilla 5. putkilla mutta ilmat tarvi olla pienemmät kuin pääsuuttimet.

Tuo 150 pää kuulostaa isolta 32 kurkulle,mutta en äkkiseltään muista minkä kokoset itellä oli kun kokeilin myös 11 putkia.

5. putket on alhaalta aktiiviset ja taas 6. tulee vasta myöhemmin peliin ja itellä ainakin käväs aina laihalla kutosen putkilla kun löi lapun lattiaan 3000rpm ja nykäs mut lähti sit vetään.

Kokeilin myös 13,11 ja 7 seosputkia niin nuo 5. ollu itellä parhaat.
Jotain hämärää omassakin on kun aina tarvinnu olla ilmat samaa kokoo tai pienemmät kuin pääsuuttimet.

Tosin bensanpinta vaikuttaa myös tuohon että koska pääpiiri tulee peliin.


Paljon tarinaa mutta informaatio arvo hipoo nollaa  :idiot2: :2funny:

Jooh, immeisesti H mallin kaasuttimet ja netti sanoi että ”vähäpäästöinen” malli. Mutta noilla varmaan uskaltaa lähtä koittamaan? Ainoana mietin tuota ilma suuttimen suuruutta, kun tuntuis olevan aikas suuri.
Mitenkäs noita kannattaa lähtee säätämään? Eniten kysymystä herättää vääränlaisten suutinputkien, ilmasuuttimien käytös autossa.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #3 : 04.02.2024, 19:33:18 »
Jooh, immeisesti H mallin kaasuttimet ja netti sanoi että ”vähäpäästöinen” malli. Mutta noilla varmaan uskaltaa lähtä koittamaan? Ainoana mietin tuota ilma suuttimen suuruutta, kun tuntuis olevan aikas suuri.
Mitenkäs noita kannattaa lähtee säätämään? Eniten kysymystä herättää vääränlaisten suutinputkien, ilmasuuttimien käytös autossa.

Okei!

Juu kyllä uskaltaa kokeilla noilla ainakin siten että ei vetele ihan tappiin asti jos käykin laihalla,ilmat kun on vähän isohkot omaankin korvaan,tai silmään.

Ensimmäisenä kannattaa purkaa ja putsailla kaasarit ja laittaa korjaus-sarjat.

Seosmittari on kyllä hintansa väärti tuossa säätö hommelissa. Ka sen minkä mittari maksaa niin säästää siinä että ei tarvi ostella ämpärillistä suuttimia kun tietää heti että tarviiko isompaa vai pienempää.  :)

Mutta ekana kun kaasarit kunnossa niin säätää kaasareiden synkan kuntoon eli että molemmat aukeaa yhtäaikaa.
Helpoiten tuo käy tarkoitukseen tehdyllä "etana" tyyppisellä mittarilla mutta onnistuu ihan letkun pätkälläkin kurkusta kuunnellen ja säätelee synkkavipua siten että samanlainen ääni lähtee jokasesta.

Ja karkeen alkusäädön synkkaan saa tehtyä ottamalla kaasareista progressioreikien tulpat pois ja näyttää taskulampulla valoa kurkkuun ja säätää siten että läpät on samassa kohti progressioreikiin nähden molemmissa kaasareissa.

Youtubestakin löytyy hyvin aiheesta,tosin lontooks.

E: Noinnniinkun karkeesti sanottuna tyhjäkäyntipiiri on pelissä n.3000rpm asti ja siitä tulee pääpiiri peliin ja 3000rpm eteenpäin vaikuttaa pääsuutin ja ylhäällä +4500-5000rpm ilmasuutin.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2024, 19:36:30 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #4 : 04.02.2024, 20:58:19 »
Okei!

Juu kyllä uskaltaa kokeilla noilla ainakin siten että ei vetele ihan tappiin asti jos käykin laihalla,ilmat kun on vähän isohkot omaankin korvaan,tai silmään.

Ensimmäisenä kannattaa purkaa ja putsailla kaasarit ja laittaa korjaus-sarjat.

Seosmittari on kyllä hintansa väärti tuossa säätö hommelissa. Ka sen minkä mittari maksaa niin säästää siinä että ei tarvi ostella ämpärillistä suuttimia kun tietää heti että tarviiko isompaa vai pienempää.  :)

Mutta ekana kun kaasarit kunnossa niin säätää kaasareiden synkan kuntoon eli että molemmat aukeaa yhtäaikaa.
Helpoiten tuo käy tarkoitukseen tehdyllä "etana" tyyppisellä mittarilla mutta onnistuu ihan letkun pätkälläkin kurkusta kuunnellen ja säätelee synkkavipua siten että samanlainen ääni lähtee jokasesta.

Ja karkeen alkusäädön synkkaan saa tehtyä ottamalla kaasareista progressioreikien tulpat pois ja näyttää taskulampulla valoa kurkkuun ja säätää siten että läpät on samassa kohti progressioreikiin nähden molemmissa kaasareissa.

Youtubestakin löytyy hyvin aiheesta,tosin lontooks.

E: Noinnniinkun karkeesti sanottuna tyhjäkäyntipiiri on pelissä n.3000rpm asti ja siitä tulee pääpiiri peliin ja 3000rpm eteenpäin vaikuttaa pääsuutin ja ylhäällä +4500-5000rpm ilmasuutin.
Joo  8) mietin että saako tuollaisella kapeakaista lamdalla mitään säätöjä oikeasti kateltua vai pitääkö hommailla tuollainen kallis laajakaista.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #5 : 07.02.2024, 23:39:16 »
Kokeile aluksi noin, katsoin omasta projektikirjasta, että suunnilleen sama oli 200 ilma, 140 pää.
Muistan että vakioonkin b18 tuli hyvin kiihtyvyyttä pelkillä tuplilla. Kierrokset tosin loppuu noin 5000rpm jos vakio nokka, mutta käytännön ajossa mukavan pirteä oli.

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #6 : 08.02.2024, 11:36:51 »
Kokeile aluksi noin, katsoin omasta projektikirjasta, että suunnilleen sama oli 200 ilma, 140 pää.
Muistan että vakioonkin b18 tuli hyvin kiihtyvyyttä pelkillä tuplilla. Kierrokset tosin loppuu noin 5000rpm jos vakio nokka, mutta käytännön ajossa mukavan pirteä oli.

Jees :)

 

Samppasport  Futurez