Kulkukoira  Proturbo

v60 d4 AWD

  • 5 Vastauksia
  • 862 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rasba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
v60 d4 AWD
« : 05.02.2025, 21:08:34 »
Terve!

uusi näillä dieselmoottoreilla ja muutenkin näin uudella alustalla (v60 2015 d4 AWD) niin ajattelin kysästä vähän vinkkejä että mistä kannattaa lähteä lisätehoa hakemaan. BSR- optiflow tötteröineen ja putkineen on tilattu, joten, onko järkevää siirtyä pakoputken puolelle, imupuolelle(välijäähy) vai ohjelmointiin. Josta tullaankin tähän pääasiaan, mistä, mitä ja miksi ? On bsr ja polestar ja muita ? 

Ja pahoittelut jos tästä löytyy jo keskusteluja, saa laittaa linkkiä jos on jotain.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6579
  • Global alligator
Vs: v60 d4 AWD
« Vastaus #1 : 05.02.2025, 21:48:13 »
En ota kantaa kenen tekele on paras, se kyllä täällä kohta selviää. ;)
Polestar on aika vaisu.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=97424.0

Ps Kirotusvihre korjatu. :)
« Viimeksi muokattu: 06.02.2025, 08:56:55 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2234
  • Tampere - Pori
Vs: v60 d4 AWD
« Vastaus #2 : 06.02.2025, 22:35:14 »
Terve!

uusi näillä dieselmoottoreilla ja muutenkin näin uudella alustalla (v60 2015 d4 AWD) niin ajattelin kysästä vähän vinkkejä että mistä kannattaa lähteä lisätehoa hakemaan. BSR- optiflow tötteröineen ja putkineen on tilattu, joten, onko järkevää siirtyä pakoputken puolelle, imupuolelle(välijäähy) vai ohjelmointiin. Josta tullaankin tähän pääasiaan, mistä, mitä ja miksi ? On bsr ja polestar ja muita ? 

Ja pahoittelut jos tästä löytyy jo keskusteluja, saa laittaa linkkiä jos on jotain.

Ohjelmointi riittää kun sillä saa jo niin paljon, että seuraavaksi pitää laatikko vahvistaa. 280hv ja 580Nm tuosta lähtee ja kaikki saastelaitteet paikoillaan. Vaihteisto on tärkeä, että sieltä muokataan siihen liittyvät kartat tai muuten lipsuu ja hajoaa.

BSR Rica osastolla kovasti kehutaan 280hv saavan, mutta ainuttakaan yli 240hv mittausta en ole todistanut eli kriittisesti kannattaa noihin ulkomaan lupauksiin suhtautua.

Täältä kaikenkattava versio: www.lisaatehoa.fi/jalleenmyyjat
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2987
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 d4 AWD
« Vastaus #3 : 06.02.2025, 23:30:48 »
Onhan noita muitakin ja hienosti toimivat, polestar nyt hinnoiteltu metsään niin kuin moni muukin saadun hyödyn suhteen.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 988
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 d4 AWD
« Vastaus #4 : 07.02.2025, 18:42:06 »
ajattelin kysästä vähän vinkkejä että mistä kannattaa lähteä lisätehoa hakemaan. BSR- optiflow tötteröineen ja putkineen on tilattu, joten, onko järkevää…
Ei ehkä ollut kovinkaan järkevää hankkia ”vapaavirtaussuodatinta” tänne suolapölyihin. Lyhyt huoltoväli, eikä mielestäni ole ollenkaan kivaa lutrattavaa tuo pesu ja öljyäminen. Pienkonemoottoreissa sitä joutuu tekemään. Teho ei lisäänny, mutta melu lisääntyy, eli teiniviritys on valmis :).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6579
  • Global alligator
Vs: v60 d4 AWD
« Vastaus #5 : 07.02.2025, 19:26:14 »
Eipä sillä vv-suodattimella näissä teholukemissa oikeen mitään saavuta. Volvon alkuperäissuodatin riittää melko pitkälle.
Saahan sillä itselleen työmaata ja pihalle kohinaa.
Monasti myös moottorin kulumista ja maf anturin sotkeentumista.
Pakopuolen muutokset melkeinpä parempia, tosin hintavampaa.

Itsellä tosin bensakone mutta avarampi putkisto ja siinä eron jopa persdynossa huomaa. Eikä tehoa oo edes kolmeasataa. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Elekma  Autoracing