Proturbo  Autodiagnoosi

V70 HB3 kaukovalopoltin?

  • 28 Vastauksia
  • 22724 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Mikko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Vitosen saundi = musiikkia korville ;)
V70 HB3 kaukovalopoltin?
« : 09.01.2011, 09:29:02 »
Moikka kaikille. Elikkä vaihdoin tässä ton entisen kuuskymppisen -04 mallia olevaan V70 Volvoon ja nyt olen hieman valoja päivitellyt siitä paremmaksi. Lähivaloihin laitoin Philips Extreme Vision +100% polttimot ja ne näyttää ihan kirkkailta.

Mutta nyt kysyisin että mitkä olisi pitkiin valoihin hyvät HB3 polttimot joilla saisi vähän lisää valotehoa varsinkin syksypimeälle..?

Yksi olis vissiin Osram Cool blue joka tuottaisi vaaleaa valoa ja valmistajan mukaan olisi 20% tehokkaampi tavan polttimoa. Jollain foorumilla jopa tuota kehuttiin, mutta en sitten tiedä.

Joten kertokaa te mitä kokemuksia teillä on eri valmistajien HB3 polttimoiden suhteen.

Kiitos jo etukäteen.  :)
Siviili ajokki: Volvo V70 2.5T Grtr. Titanium -04
Työauto: Hitachi EH3500, neljällä turbolla terästetty Cummins 50l V16

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #1 : 09.01.2011, 09:57:53 »
Itse laittelin omaani V70 -03:seen yli kaksivuotta sitten kaikki polttimot eli ajo/pitkät Philips Long-Life ja hyvin on toimineet eikä ole tarvinnut vaihdella.

Poissa -Mikko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Vitosen saundi = musiikkia korville ;)
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #2 : 09.01.2011, 11:12:16 »
Juu tottahan se on että perus polttimot ovat kyllä pidempi ikäisiä kuin nuo "extra valoa tuottavat". Ja V70/S60 halogeeni valot on mielestäni jo ihan hyvää tasoa vakiona, kun ei mennä vertaamaan xenoneihin.

Minusta sekin olisi jo hyvä jos lähivalopolttimot kestäisi edes sen vuoden keulalla, niin sitten aina syksyn tullen vaihtaisi uudet polttimot. Koska kuitenkin polttimot menettää valotehoa ikääntyessään, vaikka palaisivatkin pitkään.

Eli jos hyvistä HB3:sta on jollain antaa vinkkiä niin olisin kiitollinen.
Siviili ajokki: Volvo V70 2.5T Grtr. Titanium -04
Työauto: Hitachi EH3500, neljällä turbolla terästetty Cummins 50l V16

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #3 : 09.01.2011, 12:04:05 »
Eli jos hyvistä HB3:sta on jollain antaa vinkkiä niin olisin kiitollinen.

Ei ole antaa vinkkiä, mutta samasta asiasta olen kiinnostunut itsekin. Varsinkin kun noita HB3 -polttimoita ei nyt ihan joka putiikissakaan ole.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa -Mikko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Vitosen saundi = musiikkia korville ;)
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #4 : 09.01.2011, 22:23:55 »
Juu ei niitä HB3 polttimoita tosiaan joka kioskista löydy. Ja erikoismalleina vielä vähemmän...
Siviili ajokki: Volvo V70 2.5T Grtr. Titanium -04
Työauto: Hitachi EH3500, neljällä turbolla terästetty Cummins 50l V16

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #5 : 10.01.2011, 09:04:51 »
Tuollasiin törmäsin:
http://www.bulbs.com/eSpec.aspx?ID=13534

Liekkö noista apua?
Volvoton

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #6 : 10.01.2011, 09:15:38 »
Tuollasiin törmäsin:
http://www.bulbs.com/eSpec.aspx?ID=13534

Liekkö noista apua?

Ei vaikuta ollenkaan hullummalta. Tosin:

"The order minimum for orders outside the 50 United States is $100.00 (U.S. Dollars). Bulbs.com will ship via DHL, UPS, FedEx or through a U.S.-based "Freight Forwarder" of the customer's choosing. Additional shipping charges will apply. "

Eli pitää tilata hieman isompi nippu tai sitten jotain kimppatilausta. Mutta itse ainakin pistän korvan taakse tämän asian.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa -Mikko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Vitosen saundi = musiikkia korville ;)
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #7 : 10.01.2011, 10:51:44 »
Onkohan noi JiiV70 löytämät polttimot samat kuin nämä jotka löysin Fixus-liikkeen sivuilta..?

http://www.fixusnet.fi/~4Fxsx0000001/?Y999=PIF&Y104=19407&Y216=36580&Y219=&Y223=

Minkälaiset nuo sitten olis verrattuna esim. siihen Osramin Cool Blue polttimoon?

http://www.adita.fi/?file=277

Tuolla näkyisi olevan jotain USA-polttimoita jopa 100W mallina. Mikähän ero USA malleilla on sit normaaleihin? Tuo 100W saattaa ollaa liikaa noin pieniin umpioihin, vai mitä arvelette? Vaikka pitkiä harvemmin käytetään kesähelteellä vaan useimmiten syksyllä/talvella maantienopeuksissa jolloin ne saa paremmin jäähdytystä. Mutta ehkä silti parempi pysyä suurinpiirtein normaali watti määrissä..?
Siviili ajokki: Volvo V70 2.5T Grtr. Titanium -04
Työauto: Hitachi EH3500, neljällä turbolla terästetty Cummins 50l V16

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #8 : 10.01.2011, 12:19:11 »
Lähivaloihin laitoin Philips Extreme Vision +100% polttimot ja ne näyttää ihan kirkkailta.

Saako näitä mistään H4:sena?

Juu ei niitä HB3 polttimoita tosiaan joka kioskista löydy. Ja erikoismalleina vielä vähemmän...

Tämä on totta, HB3:sia ei kovinkaan helposti löydä tehokkaampina versioina, siksipä minä laitoin noihin pitkiin Cobran Xenonsarjan ja olen ollut erittäin tyytyväinen niiden valotehoon...eihän noi niin lailliset ole mutta ei ne 100W tavallisetkaan sitä ole.

Poissa -Mikko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Vitosen saundi = musiikkia korville ;)
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #9 : 10.01.2011, 12:27:07 »
Saako näitä mistään H4:sena?


Kyllä noita Philipsin +100% polttimoita on olemassa H4 mallisinakin. Pitäis löytyä vähänkin paremmin varustetusta autotarvikeliikkeestä ja olikohan esim. Motonetissäkin.

Xenonit olisi toki hyvät mutta en kehtaa ruveta pelautumaan niiden kanssa joka katsastuksen aikaan. Mitähän muuten maksaisi jos vaihtaisi keulaan kokonaan Volvon orkkis xenonumpiot korkeussäätöineen? Voi olla aika tyyristä!  :D
Siviili ajokki: Volvo V70 2.5T Grtr. Titanium -04
Työauto: Hitachi EH3500, neljällä turbolla terästetty Cummins 50l V16

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #10 : 10.01.2011, 12:37:22 »
Tämä on totta, HB3:sia ei kovinkaan helposti löydä tehokkaampina versioina, siksipä minä laitoin noihin pitkiin Cobran Xenonsarjan ja olen ollut erittäin tyytyväinen niiden valotehoon...eihän noi niin lailliset ole mutta ei ne 100W tavallisetkaan sitä ole.

Tämä on ollut itsellänikin mielessä vaihtoehtona tuon S60:n suhteen. Mutta toisaalta tuo on kauppakassi ja pitkiä tarvitaan aika vähän, en tiedä viitsiikö alkaa siihen vaihtorumbaan aina katsastukseen.

vai onko siinä kova homma?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #11 : 11.01.2011, 13:54:08 »
Tämä on ollut itsellänikin mielessä vaihtoehtona tuon S60:n suhteen. Mutta toisaalta tuo on kauppakassi ja pitkiä tarvitaan aika vähän, en tiedä viitsiikö alkaa siihen vaihtorumbaan aina katsastukseen.

vai onko siinä kova homma?

Ajallisesti noin 10 minuutin homma. Jos sekuntikellon kanssa tosissaan yrittää niin ei varmaan sitäkään.
Tosi hyvin on ainakin V70:issä tilaa räklätä noita lyhysien/pitkien/parkkien polttimoita. Sama lienee tilanne S60:issä.
Volvoton

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #12 : 24.01.2011, 10:02:29 »
Tämä on ollut itsellänikin mielessä vaihtoehtona tuon S60:n suhteen. Mutta toisaalta tuo on kauppakassi ja pitkiä tarvitaan aika vähän, en tiedä viitsiikö alkaa siihen vaihtorumbaan aina katsastukseen.

vai onko siinä kova homma?

Ei ole ollenkaan iso homma noita irroitella katsastukseen, ehkä 10 min juttu. Kun asentaa noi ballastit erillisen levyn päälle ihan ruuveilla kiinni, niin on todella helppo homma irroittaa vain se koko levy ja johto liittimet irti ja polttimot umpioista, niin homma on siinä. Itse laitoin tuon metallilevyn siihen edessä vaakatasossa olevan pellin alle, tilaa ei siina kovin paljon ole, mutta miniballastit levyn kanssa mahtuu sinne hyvin ja levyn kiinnitys 2 ruuvilla/pultilla autoon. Näin ballastit jäävät kokonaan piiloon, eli xenoneista ei juorua kuin erilaiset johdot, tosin niitäkään ei paljon näy kun olen nekin tunkenut sen samaisen vaakapellin alle. En tiedä millä nimellä tuota auton keulassa olevaa peltiä kutsutaan, mutta siinä on esim. konepellin lukitus.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #13 : 24.01.2011, 14:20:08 »
Ei ole ollenkaan iso homma noita irroitella katsastukseen, ehkä 10 min juttu. Kun asentaa noi ballastit erillisen levyn päälle ihan ruuveilla kiinni, niin on todella helppo homma irroittaa vain se koko levy ja johto liittimet irti ja polttimot umpioista, niin homma on siinä. Itse laitoin tuon metallilevyn siihen edessä vaakatasossa olevan pellin alle, tilaa ei siina kovin paljon ole, mutta miniballastit levyn kanssa mahtuu sinne hyvin ja levyn kiinnitys 2 ruuvilla/pultilla autoon. Näin ballastit jäävät kokonaan piiloon, eli xenoneista ei juorua kuin erilaiset johdot, tosin niitäkään ei paljon näy kun olen nekin tunkenut sen samaisen vaakapellin alle. En tiedä millä nimellä tuota auton keulassa olevaa peltiä kutsutaan, mutta siinä on esim. konepellin lukitus.

Laitappas kuvaa tästä toteutuksesta!
Volvoton

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8988
  • Teiden tukko
Vs: V70 HB3 kaukovalopoltin?
« Vastaus #14 : 07.02.2011, 19:58:26 »
Saako näitä mistään H4:sena?

Saa, itsellä on paikallisesta autosähköliikkestä ostettu. Ehkä vähän paremmat kuin keskiverto halogeenit mutta ei niillä kuuhun mennä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Elekma  Autoracing