Carcom Oy  Ateho

SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus

  • 12 Vastauksia
  • 1483 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dayton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« : 13.11.2015, 20:39:14 »
Volvo S60 vm -03, tulee tuollainen ilmoitus, ei häiritse toimintaa, ei ole kolaroitu tms. Vikakoodin lukijalla määrittää sen ao. lamppuviaksi ?.. Kojetaulua on jouduttu tinaamaan erilaisista syistä mutta nyt vielä tuo hämminki. Palaa vihreä varoituskolmio ajaessa. Pitääkö vielä viedä juotettavaksi vai selvääkö muuten ?

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #1 : 14.11.2015, 18:37:28 »
Mittaristo vika ja vaatii korjauksen.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #2 : 26.03.2024, 16:45:25 »
Mittaristo vika ja vaatii korjauksen.

Vastaava vika V70:ssä. Mikä siellä on rikki tai miten vika korjataan?
Voisiko mittariston totaali pimeneminen liittyä täähän samaan aiheeseen?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2890
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #3 : 26.03.2024, 16:51:12 »
Kyllä voi liittyä tuohon mittariston totaaliseen pimentymiseen.

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #4 : 26.03.2024, 17:04:30 »
Millä tavalla mittaristo on rikki? Juotosvika vai jokin komponentti vai jokin muu? Sit jos viä saa tarkemman "kordinaatin" vikakohtaan niin auttaa korjaustoimenpiteessä oleellisesti  ;)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2890
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #5 : 26.03.2024, 17:10:38 »
Yleisesti näiden mittaristojen kanssa aina puhutaan, että olisi nimenomaan juotosvikoja. Todettakoon, että yhtäkään en ole siis itse korjannut, joten olen vahvasti kuulopuheiden varassa.

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #6 : 26.03.2024, 17:49:57 »
Kiitokset tästä. Meinaan luin suurimman osan haulla löytämäni threidit täähän vikaan liittyen ja vika ilmeisesti voi olla muuallakin ja että nollaus täytyy tehdä tietyllä tavalla et oikeasti saa herjan pois. Mutta jos mittaristo pimenee niinkuin se nyt tekee tuossa V70:ssä mistä kauppa on tehty niin tiedän hiukan haastaa jos ihan mahdottomia ehdotellaan. Akkuun liittyviä ehdoteltiin jo ja vaikka en tiennytkään mitään tarkempaa viasta vielä tuossa kohtaa niin heitin epäilyni että noinkohan akku olisi syyllinen.

 Ja joo Maininta on kauppakirjassakin et mittaristossa on vika joten siinä mielessä homma varmaankin jokatapauksessa korjaantuu.

Ainiiin A1 katsastuksessa ei ole hylsyn arvoinen kunhan vaan varoitusvalo pelaa kuten kuuluu. Ajotietokoneen herjat SRS:stä eivät siis ole leiman este. Kysyin katsurilta ihan erikseen että kattos tuota herjaa. Sano et ei haittaa kunhan varoitusvalo pelaa kuten kuuluu

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2228
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #7 : 26.03.2024, 22:05:10 »
Turusta löytyy mittariston korjaaja ja mittariston testaus onnistuu myös. Suurin osa mitä itse teen näitä niin srs herjan syy löytyy kyllä muualta kuin mittaristosta.

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #8 : 27.03.2024, 07:00:54 »
Turusta löytyy mittariston korjaaja ja mittariston testaus onnistuu myös. Suurin osa mitä itse teen näitä niin srs herjan syy löytyy kyllä muualta kuin mittaristosta.

Mainiota sillä auto on Turussa.

En täysin tunne foorumin sääntöjä mutta tässä tilanteessa ei kait ketän tulkitsisi annettua korjausfirman nimeä sekä osoitetta mainoksena.
Auttaisi kovasti minua tässä tilanteessa jos saisin yhteystiedot tuosta jorjaajasta

Poissa Markku Salminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #9 : 27.03.2024, 07:03:09 »
Kyllä kaikki volvot jotka on omalle kohdalle osunut niin mittariston kylmä juotoksia on ollut. Mittari vaan korjaamolle niin alkaa toimimaan. Ja jos itse luulee osaavansa kolvilla kyhästä kuntoon niin Yuo Tuunistahan löytyy ohjeita mistä on tinaukset löysällä.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2228
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #10 : 27.03.2024, 07:24:54 »
Kyllä kaikki volvot jotka on omalle kohdalle osunut niin mittariston kylmä juotoksia on ollut. Mittari vaan korjaamolle niin alkaa toimimaan. Ja jos itse luulee osaavansa kolvilla kyhästä kuntoon niin Yuo Tuunistahan löytyy ohjeita mistä on tinaukset löysällä.
Harvemmin srs herja mittaristo vika on. Tietty tuo pimeneminen taas on, yleensä oireilee kellon takaperin juoksemisella ym kivoilla oireilla. Yv:llä saa korjaajan tiedot ja itse teen lukuja ja nollauksia ym.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2024, 07:27:55 kirjoittanut jak900 »

Poissa Markku Salminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #11 : 27.03.2024, 07:41:44 »


Siinä on kuva kyseisestä aiheesta elehuollon sivuilta missä minä olen käyttänyt kymmeniä volvoja tosta viasta korjauksessa en sitten tiedä mitenkä se SRS vika poistuu kun mittari korjataan.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2228
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS turvatyyny huolla heti ilmoitus
« Vastaus #12 : 27.03.2024, 09:28:53 »
On tiedossa tuo paikka ja hinta tuolla ihan kiitettävä, onnistuu kyllä huomattavasti edullisemminkin tuo korjaus. Poistuuhan se herja tietenkin siinä tapauksessa jos se vika on mittariston puolella.

 

Kulkukoira  Proturbo