Autodiagnoosi  Carcom Oy

Missähän välystä?

  • 55 Vastauksia
  • 12646 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #30 : 06.11.2016, 19:03:41 »
Onko vänkärin puolella tukikumia.

Kyllä on. Otat pyörän pois niin siinähän se jo näkyykin. Itse tosin vaihdoin pyörää irroittamatta kun oli kunnon nosturi käytössä. En tosin tiedä piileekö sun nykimisen juurisyy siellä. Olen vaihtanut kaikki tuet koneen ja laatikon ympäriltä eikä huomaa ajossa sitten niin yhtään mitenkään
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #31 : 06.11.2016, 19:09:45 »
Muut vaihdettu mutta ei noita alipaine juttuja, tärisee tyhjäkäynnillä 700kierrosta, kun paina kaasua, vajaa 50kierrosta, niin tärinä katoaa. Nkiminen hiukan tyyntyi kun nuo muut vaihdoin, mutta ei kokonaan, pitää vissiin vaihtaa (n.160e) >:(. Etsin vaihto ohjeita(videoa), mutta ei ottanu silmiin. :'(
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #32 : 06.11.2016, 23:46:24 »
Muut vaihdettu mutta ei noita alipaine juttuja, tärisee tyhjäkäynnillä 700kierrosta, kun paina kaasua, vajaa 50kierrosta, niin tärinä katoaa. Nkiminen hiukan tyyntyi kun nuo muut vaihdoin, mutta ei kokonaan, pitää vissiin vaihtaa (n.160e) >:(. Etsin vaihto ohjeita(videoa), mutta ei ottanu silmiin. :'(

Alipaineet ok? Etummainen on helppo vaihtaa ja paljon juttua palstalla. Laatikon tuki irti ja tunkkaat moottoria ylös severta että tuen saa vaihdettua. Takimmainen ärsyttävän ahtaasti sijoitettu. Jos ei ole nosturia ni ärräpäitä kuuluu. Siellä oli yksi mutteri -muistaakseni tuen alempi kiinnitys- johon ei oikein päässy kiinni muuten kuin ohuella varrella kallistuksenvaimentimen(?) ja apurungon välistä tunkemalla. Ens alkuun näyttää että eihän tota saa millään.. Suosittelen käyttämään nosturilla
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #33 : 07.11.2016, 08:44:13 »
Kiitos, löysin jonkun video pätkän. Tilasin nuo Skruvatilta kuluineen 170e.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #34 : 07.11.2016, 08:49:27 »
SiRobb videoissaan alipainejärjestelmästä muistaakseni selitti että vakuumivuoto vaikka tyynyssä aiheuttaa myös moottorin "papatusta" ja eikös jarrutehostimet ja turbon ohjaus ole nekin alipainejärjestelmässä kiinni. Voi siis tulla joskus muitakin oireita kuin tärinää?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #35 : 11.11.2016, 10:47:08 »
Kuinkas kun noissa uusissa alipaine tukikumeissa on noi vaijerit, jätetäänkö ne kiinni kun asennetaan, empä ole yrittänyt tutkia vielä.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5133
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #36 : 11.11.2016, 17:43:35 »
Kuinkas kun noissa uusissa alipaine tukikumeissa on noi vaijerit, jätetäänkö ne kiinni kun asennetaan.

Jep..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #37 : 11.11.2016, 17:57:34 »
Ok, katoin jonkun videon, siinä ei näknyt vaijeria, oli varmaan menny poikki.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #38 : 12.11.2016, 04:46:00 »
Onhan vanhoissakin vaijerit paikoillaan. Älä missään nimessä poista niitä..!
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #39 : 12.11.2016, 09:10:20 »
Saiskohan sille takimmaiselle lisää työ tilaa, jos ottais turbon letkun irti. :-\
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #40 : 12.11.2016, 13:48:13 »
Enpä muista oliko mulla se paikoillaan. Nopeahan se on siitä edestä pois ottaa.

Onko muuten harmaakoppainen? Mulla on (rek. 6/2006)  ja kun tilasin oem takatuen (siis orggis tuki) niin se alumiinikannake oli myös uusittava. Ovat vissiin tukea muuttaneet siinämäärin että se myytiin vain uuden sen kanssa yhteensopivan kannakkeen kanssa. Tarviketuki kaiketi sopii vanhan kannakkeen kanssa käytettäväksi? Silmämääräisesti kannakkeet näyttivät samoilta. Ehkä materiaalia muutettu ja/tai jotain pientä säätöä mitoissa tai toleransseissa. Tai ehkäpä Volvo katsoo että se kannake vain on viisainta uusia kun tuki uusitaan. Josko ajatelleet että tuet kestävät niin kauan että jos ne menee ni vanha väsyny kannakekin aika uusia
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #41 : 12.11.2016, 14:14:23 »
Mustahan tuo on. Pitää vähän tyhjentää alkuviikosta tallia, että pääsee kunnolla alle, alkaa olla ikä haittana, mutta yritetään. Kiitos vuan.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #42 : 12.11.2016, 15:13:13 »
Ylemmän mutterin saa piitkällä jatkovarrella yläkautta auki. Muut hommat onkin sitten auton alla räpeltämistä. Alamutterin tosiaan saa auki kun työntää ohuen jatkovarren siitä (kapeahkosta) raosta ja sitten vasta kiinnittää sen päähän sen hylsyn. Normi jatkovartta et saa siitä raosta mahtumaan. Kantsii etukäteen kattoa että on semmonen ohut jatko ja mahdollusesti adapteri sen päähän riippuen sun hylsyistä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #43 : 12.11.2016, 17:59:33 »
Jep kaluja löytyy, esm yli puolenmetrin varsi, sitten ohuita varsia sekä adaptereita eri hylsyille, katotaan jos huomenna koittas.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Missähän välystä?
« Vastaus #44 : 14.11.2016, 14:59:34 »
Ylemmän mutterin saa piitkällä jatkovarrella yläkautta auki. Muut hommat onkin sitten auton alla räpeltämistä. Alamutterin tosiaan saa auki kun työntää ohuen jatkovarren siitä (kapeahkosta) raosta ja sitten vasta kiinnittää sen päähän sen hylsyn. Normi jatkovartta et saa siitä raosta mahtumaan. Kantsii etukäteen kattoa että on semmonen ohut jatko ja mahdollusesti adapteri sen päähän riippuen sun hylsyistä
Nyt on vaihdettu, etummainen helppo, eikä takimmainenkaan oikein hankala ollut. Kyllä sinne normaali 1/2" jatkovarsi rakoon meni(vasaralla), tosiaan puolimetrinen oli hyvä. Sellainen juttu, että tyhjäkäynnillä tuo tärinä loppui, etummainen alipaine moottorintuki oli tosi lopun oloinen, takimmainen päällepäinparempi. Nyt mukava ajella. :)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron