Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 konepellin avaus merkittömällä maskilla.

  • 5 Vastauksia
  • 3684 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Otsikossa kiteytettynä oleellisin.

Esimerkiksi tämä maski. Tuohon ei haluaisi ruveta silpomaan reikää sille salvalle millä luukku aukaistaan, eli onko fiksuinta siis poistaa se salpa, eli kun kuskin jalkatilasta napsauttaa pellin auki, sen saa laakista ylös?

Vai onko tähän jotain muuta systeemiä?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850 konepellin avaus merkittömällä maskilla.
« Vastaus #1 : 06.11.2015, 10:32:46 »
Otsikossa kiteytettynä oleellisin.

Esimerkiksi tämä maski. Tuohon ei haluaisi ruveta silpomaan reikää sille salvalle millä luukku aukaistaan, eli onko fiksuinta siis poistaa se salpa, eli kun kuskin jalkatilasta napsauttaa pellin auki, sen saa laakista ylös?

Vai onko tähän jotain muuta systeemiä?

Saman tyylinen omavalmiste on ollut joskus. Ei se isoa lovea tarvitse. :)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 konepellin avaus merkittömällä maskilla.
« Vastaus #2 : 06.11.2015, 10:44:46 »
Saman tyylinen omavalmiste on ollut joskus. Ei se isoa lovea tarvitse. :)

Mutta sen jälkeen ei läheskään niin kliinin näköinen, jos ja kun itse tuollaisen maskin hommaan niin siihen ei tule ensimmäistäkään reikää. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850 konepellin avaus merkittömällä maskilla.
« Vastaus #3 : 06.11.2015, 10:49:11 »
Mutta sen jälkeen ei läheskään niin kliinin näköinen, jos ja kun itse tuollaisen maskin hommaan niin siihen ei tule ensimmäistäkään reikää. :)

Siihen lienee "helppo" rakentaa jokin rautalanka/vaijeri mistä se vedetään auki esim. umpion ja pellin välistä. Muistelen että mekanismi toimisi juuri sopivaan suuntaan. Ellei sitten ala askarrella samanlaista kuin x70, eli maskin reunan alta avaus.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 850 konepellin avaus merkittömällä maskilla.
« Vastaus #4 : 06.11.2015, 11:45:49 »
Esimerkiksi tämä maski. Tuohon ei haluaisi ruveta silpomaan reikää sille salvalle millä luukku aukaistaan, eli onko fiksuinta siis poistaa se salpa, eli kun kuskin jalkatilasta napsauttaa pellin auki, sen saa laakista ylös?

Tuskin tarvii ainakaan leimasta haaveilla jos etureunasta nousevassa konepellissä ei ole tuulihakaa. "Fiksu" ei ole sana jota käyttäisin tuollaisesta patentista.

Tuossa tüninkimaskissahan on satoja reikiä jo valmiiksi  :D

Jos tuo ritilä on musta niin musta naru/kuminauhanpätkä maastoutuisi tuonne taakse aika hyvin. Joskus nähny kasipätkässä narunpätkän korvaamassa sitä avauskahvaa.

Tai sitten jos haluaa tüünata niin V70:n mekanismi. Tai racing-henkeä haettaessa sokkalukot konepellin päälle.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 konepellin avaus merkittömällä maskilla.
« Vastaus #5 : 06.11.2015, 15:59:26 »
Sanan "fiksu" sijoittaminen aloituskommenttiin ei ollut kovin fiksua.  :D Onhan se nyt jälkeenpäin ajateltuna aika tuhoon tuomittu ratkaisu ottaa se haka kokonaan pois..

Oma mieli on niin perverssi että ne sokkalukot olis varmaankin visuaalisesti hienoin ratkaisu tuon merkittömän maskin kanssa. ::) En vaan tiiä onko mun auto riittävän "race"  ;D

Voishan sitä harkita että siihen jotain vahvempaa narua / pätkän rautalankaa laittais, tai se 70-sarjan systeemi. Viimeksi mainittu omaan mieleen paras, kaikki pysyis piilossa ja kliininä. Vaatiikohan älyttömiä operointeja jos 70-sarjalaisen systeemin hankkisi..?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Samppasport  Futurez