Löytyihän se tieto tuolta vähän aiempaa Valonviejän toimesta. Vuosimalli on ollut vain 2006 mistä löytyy tuo 185hv moottori:
"Viiden-kuuden koetetun kytkinsetin jälkeen pistin 2005 xc90 d5 185hv setin kokonaisuudessaan. Ainoastaan tunnistekehä vaatii 10min. muokkauksen toimiakseen, muuten P&P.
Vaikka autossa oli lukko, niin pito oli surkea vääntöhuipun kohdalla. Karala leikkasi tuolta kohtaa väännöt 535Nm tasolle ja auto oli paljon miellyttävämpi ajettava. Mitään ongelmia tuon kanssa ei ollut edes 600Nm väännöillä, mutta oli liki ettei hermot mennyt kaikkien noiden kokeilujen kanssa"
Sachs toimittaa myös Performance Clutch Kit, XTend. - 3000951813-S mikä lupaa +15% väännönkeston vs. originaali.
Tämä sopisi speksien mukaan juurikin tähän "harmaakoppaisen" D5 vauhtipyörään bolt on.
Paikoilleen kyllä passaa triggeri kehää muokkaamalla mutta väännön kestosta ei minulla sen kummempaa tietoa kun itsellä vakio tehoinen. Päälle päin näytti kyllä täysin samanlaiselta tuo harmaakoppaisen ja mustakoppaisen vauhtis.