Futurez  Kulkukoira

Tehoboxi 2.4D

  • 37 Vastauksia
  • 19028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tefoboxi 2.4D
« Vastaus #15 : 15.09.2012, 23:30:18 »
Kaikki ovat ilmeisen vahvasti sitä mieltä, että ohjelmointi on paras ratkaisu. No samaa mieltä ollaan!

Mitäs ongelmia tuo ohjelmointi tuo huolloissa, kun ne tuppaa/tarjoaa niitä Volvo 2.0 mukaisia kaikenlaisia päivityksiä joka kerta. Päivitykset on varmasti tarpeen, mutta mites tuon ohjelman kanssa käy, pitääkö kieltäytyä kohteliaasti hiuollon päivityksistä? Vaikeuttaako moottorin optimoitu softa myös muiden ohjainboxien (peilit, peräkoukku...) tarpeellisia päivityksiä?

Niinpä niin...

Itse menettilisin niin, että nyt huollossa pyytäisin kaikki mahdolliset päivitykset ja sitten virisofta kiinni, koska ei sieltä jokaisen huollon yhteydessä tämän jälkeen uutta päivitystä ole tullut! Jos kuitenkin huono tuuri käy niin meillä 100€ saa voimat takaisin. Valmistajan takuun loputtua kieltäytyisin päivityksistä kokonaan! Ja tietenkin käyttäisin muutenkin jotain muuta huoltopaikkaa kuin Käyttöautoa esim paikkaa joka jo aiemmin mainittiin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Tefoboxi 2.4D
« Vastaus #16 : 16.09.2012, 00:06:31 »
jos autosi on sellaisessa kunnossa, että saa ton 6 heppaa / 12 nm ohjelmoinnilla, niin ei siihen kannata sitten sitä purkkiakaan investoida..  :)
 

KRC:n purkki on kiinni joka maksoi alle 100€  eli kannattava investointi...   :D
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Tefoboxi 2.4D
« Vastaus #17 : 16.09.2012, 10:37:34 »
 

KRC:n purkki on kiinni joka maksoi alle 100€  eli kannattava investointi...   :D
Niin ja no. Sillä varmaan saa tuon mainitsemasi tehon ja väännön nousun.. Kunnon ohjelmalla saisit aika paljon enemmän irti autostasi.  ;)

Poissa KiPu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • No ku mä luulin et mä osaisin...
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #18 : 16.09.2012, 10:39:47 »
Kiitos (Miksu) tiedoista. Nämä päivitysjutut on ollut se ongelma, jonka takia mietin TehoBoxeja. Eli kuten kirjoittelit, voi yksittäisten ohjaimien päivityksen hoitaa myös softattuun autoon, kunhan unohtaa/kieltää tuon moottoriohjauksen päivityksen.

Kysymystä VolvoTdi:lle: Löytyykö sinulta tähän 175hv/420Nm 2.4D:hen ohjelmaa, nettisivuilta ei tälläistä vaihtoehtoa ollut?

Ajelen seuraavaan huoltoon (120tkm) asti ja hoidan tuon Volvo2.0 systeemin ajantasalle ja sitten ohjelmaa koneeseen!

Jos jollain on vielä kokemuksia ohjelmoinneista/tehoboxeista, kiitollisena otan kokemuksia vastaan.
Entiset Volvot: V70 2.4T AT -00, V70 2.5T AT -04, V50 1.6D Drive -09, V70 2.4D Geartronic -10 ja S60 D5 Geartronic -12.

Hei! Se oli jo rikki, kun mä tulin tänne!

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #19 : 16.09.2012, 10:54:53 »
Kiitos (Miksu) tiedoista. Nämä päivitysjutut on ollut se ongelma, jonka takia mietin TehoBoxeja. Eli kuten kirjoittelit, voi yksittäisten ohjaimien päivityksen hoitaa myös softattuun autoon, kunhan unohtaa/kieltää tuon moottoriohjauksen päivityksen.

Kysymystä VolvoTdi:lle: Löytyykö sinulta tähän 175hv/420Nm 2.4D:hen ohjelmaa, nettisivuilta ei tälläistä vaihtoehtoa ollut?

Ajelen seuraavaan huoltoon (120tkm) asti ja hoidan tuon Volvo2.0 systeemin ajantasalle ja sitten ohjelmaa koneeseen!

Jos jollain on vielä kokemuksia ohjelmoinneista/tehoboxeista, kiitollisena otan kokemuksia vastaan.
Juurikin noin on viisasta tehdä, eli hoitaa ekana uusimmat päivitykset autoon ja sitten softalle. Tosiaan service 2.0 on ohjelmistopaketti, josta ei voi jotain (esim. ECM:ää) jättää pois. Tuosta Volvotdi:n kommentista että takuuajan jälkeen kannattaa kieltäytyä päivityksistä olen hieman eri mieltä. Aika paljon liikkuu teillämme autoja, joista on ongelmia / häiriöitä korjaantunut pelkillä päivityksillä. Päivityksethän ovat autonvalmistajan kehitettyjä ohjelmamuutoksia ja jos on havaittu esim. jonkin parametrin olevan liian pienillä toleransseilla ja tämä aiheuttaa häiriövaloja ym. voidaan sellainen "vika" korjata muokkaamalla ohjelmistoa. Eli itse en ainakaan nää noissa päivityksissä mitään pahaa, päinvastoin.
Parin kympin ohjelmisto vs. monen sadan osanvaihto, ainakin itse lähden päivityksellä liikkeelle, jos näyttää että siitä olisi mahdollisesti apua.
Ohjausyksiköiden päivittäminenhän onnistuu yksitellen, mutta silloin toki softat maksavat, yleensä n. parikymppiä kappale.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #20 : 16.09.2012, 11:52:36 »

Kysymystä VolvoTdi:lle: Löytyykö sinulta tähän 175hv/420Nm 2.4D:hen ohjelmaa, nettisivuilta ei tälläistä vaihtoehtoa ollut?


Ohjelmaa löytyy 175hv malliin, nettisivut vaan tuntuu laahaavan aina perässä  :( 175hv malliin saa sen 215hv ja 480Nm.

Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Tefoboxi 2.4D
« Vastaus #21 : 16.09.2012, 12:50:26 »
Niin ja no. Sillä varmaan saa tuon mainitsemasi tehon ja väännön nousun.. Kunnon ohjelmalla saisit aika paljon enemmän irti autostasi.  ;)

No, jankataan vielä jotta nyt varmasti ymmärrät. 32hv ja 50nm on "kunnon" parannus pienellä investoinnilla. :) ;) :D ;D ::) :-*
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tefoboxi 2.4D
« Vastaus #22 : 16.09.2012, 13:04:02 »
No, jankataan vielä jotta nyt varmasti ymmärrät. 32hv ja 50nm on "kunnon" parannus pienellä investoinnilla. :) ;) :D ;D ::) :-*

ja säästöä oikeassa paikassa kun kajahtaa...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #23 : 16.09.2012, 16:22:59 »
Kajahtaa ;) ... Ennemmin noi "Simo Säätäjät" rikkoo koneensa, kun tuollainen tehoboxi ...
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #24 : 16.09.2012, 17:52:03 »
Kajahtaa ;) ... Ennemmin noi "Simo Säätäjät" rikkoo koneensa, kun tuollainen tehoboxi ...

Heh, ne tosiaan erikseen  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Tefoboxi 2.4D
« Vastaus #25 : 16.09.2012, 20:26:50 »
Ja säästöä oikeassa paikassa kun kajahtaa...

Noin voisi ajatella joku työnsä ylihinnoitellut...    Yli 200.000km menty ilman KRC:stä johtuvaa ongelmaa.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #26 : 16.09.2012, 20:35:09 »
Minulle aivan se ja sama, mutta on vähintäänkin arvelutavaa, että firmat käyvät agressiivista mainoskampanjaa mollaamalla toisia tuotteita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #27 : 16.09.2012, 20:42:20 »
Minulle aivan se ja sama, mutta on vähintäänkin arvelutavaa, että firmat käyvät agressiivista mainoskampanjaa mollaamalla toisia tuotteita.

Toden totta on kyllä arveluttavaa, mutta tänäpäivänä harmillisen yleistä.


Sovitaanko, että koska otsikossa lukee "Tehoboksi 2,4D", niin myös keskustellaan niistä tehobokseista? Ohjelmointi-topikki on jo olemassa, niin keskustellaan siellä "oikeista" ohjelmista.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2059.0
« Viimeksi muokattu: 16.09.2012, 20:45:51 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #28 : 16.09.2012, 20:54:20 »
Minulle aivan se ja sama, mutta on vähintäänkin arvelutavaa, että firmat käyvät agressiivista mainoskampanjaa mollaamalla toisia tuotteita.

En nyt sanoisi mollata vaan jakaa tietoutta, minkä kaikkien pitäisi tietää ja jos ei tiedä niin kysymällä selviää, kuten topicin aloittaja teki! Kyllä noilla varmaan ajelee sen 200tkm jos purkkista ei oteta kaikkia irti (mitä yleensä tehdään), mutta ongelmia tulee jos purkin laittaa dpf autoon, se on varma ja todettu monta kertaa.

Kaikki maksaa paljon, mutta kun suhteuttaa -10 Volvoon niin 500-600€ ei pitäisi tuntua mahdottomalta ja varsinkin kun vaihtoehtoja ei ole (dpf auto). Halvempaan autoon suhteessa kallis, mutta sinne taas en enää uskaltaisi purkkeja nakata varsinkaan talvidieselin aikana! Onko missään mitään järkeä, kaiken pitäisi saada ilmaiseksi...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Tehoboxi 2.4D
« Vastaus #29 : 16.09.2012, 21:00:28 »
Keskustelua tehobokseista juuri käydäänkin ja verrataan sitä ohjelmointiin, yksi näkökulma boksin käyttöön liittyen!

Toimivia bokseja on mielestäni Jj machineryn boksit. Ainakin Toyotassa toimivat kohtuu hyvin ja ei nyt kalliimpia ole, mutta ei ehkä halvimpiakaan.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Elekma  Autoracing