Ateho  Elekma

2016 D2 (2.0) ja automaatti

  • 4 Vastauksia
  • 5047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pertkei

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
2016 D2 (2.0) ja automaatti
« : 20.07.2018, 10:03:36 »
Hei,

Tuli käytyä koeajolla vm. 2016 D2 automaatilla. Passeli peli muuten, mutta pysäytettäessä, esim. liikennevaloihin, piti vaihteisto pientä jyrinää/tärinää aivan pysäytyksen loppuhetkellä. Tätä tapahtui lähes kaikissa risteyksissä, missä piti joko pysähtyä kokonaan tai lähes kokonaan. Osaakohan kukaan vastaavalla kombolla ajellut sanoa, onko tuo normaalia?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: 2016 D2 (2.0) ja automaatti
« Vastaus #1 : 20.07.2018, 10:53:21 »
Hei,

Tuli käytyä koeajolla vm. 2016 D2 automaatilla. Passeli peli muuten, mutta pysäytettäessä, esim. liikennevaloihin, piti vaihteisto pientä jyrinää/tärinää aivan pysäytyksen loppuhetkellä. Tätä tapahtui lähes kaikissa risteyksissä, missä piti joko pysähtyä kokonaan tai lähes kokonaan. Osaakohan kukaan vastaavalla kombolla ajellut sanoa, onko tuo normaalia?
Vähän vaikea kuvauksesi perusteella tietysti arvioida, mutta ei meillä ainakaan laatikon toiminnasta ole kukaan moitteen sanaa kertonut. Nätisti toimii ja moottori sammuu jo vähän ennen pysähdystä liikennevaloihin. Tämä ehkä tottumattomalle aiheuttaa pysähdyksen muutaman metrin liian aikaisin, kun moottorijarrutus lakkaa ja varsinainen jarrutus tehostuu. Mutta ei kuulu ääniä eikä täristä missään vaiheessa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Julle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 2016 D2 (2.0) ja automaatti
« Vastaus #2 : 21.07.2018, 11:18:30 »
Viime viikolla kävin koeajolla samanlaisella autolla ja siinä huomasin saman tärinän hieman ennen pysähdystä kun jarrulla hiljensi vauhtia tyhjäkäynnillä. Tärinä loppui kun pysähtyi esim. liikkennevaloihin. En osaa sanoa onko tuo tärinä normaalia, mutta samanlaista oli toiminta myös minun testaamassani autossa.
Muuten auto tuntui hyvältä ja vaihdot olivat tasaisia. 
S60 T4 Classic -17

Diaz

  • Vieras
Vs: 2016 D2 (2.0) ja automaatti
« Vastaus #3 : 14.08.2018, 22:24:15 »
70 tkm rullattu täsmälleen tämmösellä autolla ja ei kyllä jyristä jarrutuksissa mielestäni yhtään. Pitääpä koittaa katsoa ens kerralla ajellessa että jos jotain pientä huomaisin.

Diaz

  • Vieras
Vs: 2016 D2 (2.0) ja automaatti
« Vastaus #4 : 18.08.2018, 14:06:31 »
No testailinpa vähän ja nyt tiedän mistä puhut.

Se tärinä on ihan normaalia kun ajaa jarrua vasten momentinmuuntimella tai vaikka manuaalivaihteisellakin autolla, kun vaihde on kytketty. Momentinmuuntimessa tuo mahdollistaa todella tarkan ryömittämisen, kun auto ei kytke vaihdetta pois ennenkuin auto on lähes tai täysin pysähtynyt.

Se tärinä sitten lakkaa kun vaihde kytkeytyy pois päältä ja automaattinen mäkilähtöavustin nappaa samalla kiinni. Samasta syystä lähtö saattaa olla hieman nykivä jos siihen ei ole tottunut.

 

Autoracing  KL-varaosat