Proturbo  Autodiagnoosi

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 374 Vastauksia
  • 164489 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Joo hyvä juttu, siitä on paljon apua.
Mie postailen tähän kun penkki muuten toimii ja riittää kansien testailuun.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Tässä on turbokäyttöön tehty 530 kansi joka virtailee sen 220hv virtauspenkin mukaan.
Muutama foto, erityisesti palotilaan kannattaa keskittyä, se on turbokoneisen kannen tärkein kohta.
Venttiilit on vaihdettu 46/38 kokoon.

Nokaksi tulee milliasteina mitattuna 280 asteinen noin 12.5 nostoinen keppi, jonka käyttöalue on jotain 3500-7500, kone on tasapainotettu ja kasattu uusilla hilppeillä joten se kyllä kestää. Kyseinen keppiprofiili on kiihdytyskäyttöön tehdystä nelipyttyisestä turbo bmw:stä, josta irtosi muist. noin 1500hp

Ajattelin ajella aluksi maltillisilla barin paineilla, joilla voisi irrota se noin 300hp konetehoa.

Pakosarjaksi tulee lvr-racing enginesin tekemä rosterisarja ja imusarjaksi saman puljun imusatsi, alumiininen sheet metal tyyppinen, 80mm kaasuläpällä.

Kipinä lähtee Vag:n hukkakipinäpuolalta jota ohjaa ms1 v 2.2 ja suuttimet tulee maltillisen kokoiset noin 800cc/min, jotka riittää haluamiini tehoihin.

Ideana on että mahdollisimman paljon tehosta tulee korkeiden kierrosten hyvästä huuhtelusta, pienistä pakopaineista ja maltillisilla paineilla.






« Viimeksi muokattu: 04.03.2020, 22:02:21 kirjoittanut Jopas_Jotakin »

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Tässä on turbokäyttöön tehty 530 kansi joka virtailee sen 220hv virtauspenkin mukaan.
Muutama foto, erityisesti palotilaan kannattaa keskittyä, se on turbokoneisen kannen tärkein kohta.
Venttiilit on vaihdettu 46/38 kokoon.

Nokaksi tulee milliasteina mitattuna 280 asteinen noin 12.5 nostoinen keppi


Aika onnettoman näköiset kanavat miun silmissä. Halkaisia noilla? Nostot oli jnt ku virtasi 220, oliko lappua näkee mitä pako ja imu virtaa?
Mitä tehty sisämutkalle/ohjurin ympärykselle, kuvia siitä?
Seetit oli jtn?

Aika perus nokka tulossa, vaikkakin joka paikassa painotat ja annat ymmärtää että reippaasti järeä nokka kerralla.
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
NOsto oli max virtauksella jotain 12.5-13.
On mulla jossakin ne virtauspenkin tulosteetkin, mutta oon kahdesti muuttanut projektin aikana niin hukassahan ne on.

EN nyt tiedä onko 324 asteinen .1mm ja 280astetta 1mm kohdalla kovinkaan löysä nenä turboon, en ole saanut nokkaa vielä kanteen kiinni, mutta piakkoin kansi lähtee lvr:lle nokan kiinni laittoon, kun on kiinteät kupit, niin ei voi ite oikein välyksiä säätää. ELK

Ai niin, en viitti venoja irrotella vaan sen takia että saisin kuvia, uskon kyllä tekijän lähettämään virtauspenkin tulokseen.


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Aika onnettoman näköiset kanavat miun silmissä.
Eipä vinokoneen hatun kanavista kyllä kovin kummoisia ilman jyrsintä ja tiggiä saa, tai vala koko kantta uusiks.  :D

Tai sit tee reilusti isompaa=ei toimi, ja puhkase öljytilaan.



Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Terve.

Olin kovastikin ostamassa tuohon mun b200e eli k-jetin mekaanisella ruiskulla kulkevaan lankkuuni portattua 530 kantta.

Tajusin sitten, että kannessa, jota olin ostamassa ei ole suuttimien reikiä eli kaasarikansi. Onnistuuko koneistamolla suutinreikien poraaminen. Onko kenelläkään kokemusta vai kannattaako vaan itse kohdistella kanavat nyt paikallaan olevaan kanteen?

Tuosta kanavien muotoilusta sen verran, että onko tuossa ruiskussa imukanavien kohdistamisella niin suurta merkitystä kun suuttimet on niin lähellä venttiileitä?

Vx3 nokka jo hommattu. Laitanko vakiokanteen vaan?

Ps. Kyselyiässä

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Maksaa oletettavasti aika paljon niiden suutinreikien poraus koneistamolla.
Ite tekisin olemassa olevaan kanteen muutokset ennemmin kuin suutinreikiä alkaisin poraamaan.. ellei kiire, tai muita kansia ei saatavilla ja laitettava joku kansi paikoilleen kuitenkin.

Mut joku jolla on jotain parempaa tietoa, voisi kyllä informoida asiasta.
Tuo nyt on vaa miun oma mielipide, kun ei tietoa ole tarjota.

Toki miulla on yks ilmeisesti B200E peräisin oleva 530 kansi, mitä aloitellut (3-kulma seetit tehty ja kanavien muokkaus vaiheessa).
Ei vaan tällä hetkellä jouda valmiiksi asti tekemään ihan heti kun nyt kaikenlaista muuta hommaa mitkä pitäis saada valmiiks.. sitä oli tarkoitus käyttää diy virtauspenkin kanssa vertailuna koskemattoman 530 kanssa, mut ei oikein yhden imurin teho riitä et saa pidettyä riittävän suuren paine-eron isommalla nostolla - joten antaa olla tauolla se rojekti toistaseks.

Kanavien kohdistamisella aika vähäinen merkitys muutenkin vinokoneen kannen kanssa (varsinkin).
Tuossa ylempänä on miun viestissä kuva tehdyn kannen imukanavan muotista.
 Käytät sitä vaikka karkeena mallina (selviää idea, millaisia muutoksia siihen kanavaan tehdään), ja älä paljoo muuta kanavan kokoa muuten kuin että saat sisäkurvin jouhevan muotoiseksi ja muuten siistittyä epämääräisemmät muodot niin hyvä tulee.

Yks esimerkki ennen/jälkeen

Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja

Pystyy itekkin tekee pylväskoneen kanssa reijät. Tai koneistamolla käyttää, 50e/reikä

Venttiilinvarret kannattaa kavennuttaa, eikä maksa montaa euroa, samontein kui seetitki

Netti on täynnä hyviä ohjeita porttaamisesta O0

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia neuvoista. Täytyy nyt mietiskellä ja punnita vaihtoehtoja.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Joo ei oo kansityötkään tosiaa mitää rakettitiedettä, että rohkeesti vaan vinku käteen.

Suosittelen 6mm karalla olevaa pitkää suorahiomakonetta (paineilmakäyttöinen, mikäli kompura riittää), ja siihen pari erilaista kovametalliterää ja hiomakivet ja rullat.
(Hyvällä) kovametalliterällä lähtee aika hätäseen materiaalia pois.
Hiomakivien jättämä jälki on jo ihan hyvä, ennemmin jättää karkeaksi pinnan.

Homman jälkee kanavat putsaa jollai pulloharjalla jarrukliinerin tms. kanssa. Aika kivasti takertuu se alumiinipöly kun öljyn (vaikka wd40, ei mee terät tukkoon) kanssa hio hiomakivillä.. ei meinaa välillä edes osienpesukoneessa irrota kunnolla.

Tarkempaan työhön 3mm karalla oleva pikkuvinku.

Sitten kun pitää saada oikeasti voimaa koneesta, eikä vaan kivoja virtauslukemia, niin sit pitää mennä pintaa syvemmälle, perehtyä teoriaan ja tehdä paljon käytännön testausta.
Että tietää mitä sille kannelle esimerkiksi sit oikeasti pitää tehdä että päästään asetettuun tavoitteeseen, ja tarpeen vaatiessa (tai oikeastaan lähes aina) pystyä tulkitsemaan tehokäppyröistä mistä jarruttaa tai miksi tuli ei toivottu muutos johonkin alueeseen.. ja miten päästään eteenpäin.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Oon porannut yhden 530 kannen K-Jetin suuttimille, ihan tehtävissä oleva homma mutta ekaa kertaa tehtynä tunteja palaa.

Oikealla koneistamolla laskulla teetettynä varmaan haluavat palkan lähes päivän työstä. Ammattikoululle sopivaa hommaa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jihp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Tässä on turbokäyttöön tehty 530 kansi joka virtailee sen 220hv virtauspenkin mukaan.
Muutama foto, erityisesti palotilaan kannattaa keskittyä, se on turbokoneisen kannen tärkein kohta.
Venttiilit on vaihdettu 46/38 kokoon.



Tässä myös muutama kuva palotiloista jotka on toimineet ihan hyvin vaparikoneissa.
Turboihin sovellettuna pitäisi tietysti saada mäntiin reilummin palotilaa.





Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Hienoa työtä!
530 kannesta tehty?

Olisiko tulpan siirrosta ollut hyötyä, ettei uppoa noin paljo palotilaan?
Tai ainakin kuvassa näyttää ettei kierre jatku loppuun asti > tulppa jää "poteroon"

Onko millaista mitattavaa hyötyä ollut palotila muutoksesta? Miten paljon vähemmän ennakkoa vaatinut tuon palotilan kanssa?
Puristukset saa ainakin helpommin ylemmäs, kanavat virtaamaan paremmin ja palotapahtumakin oletettavasti nopeutuu.. huomattavasti.

Seuraavaksi haasteeksi voit ottaa kanavien uudelleen rakennuksen. ::)
Ite epäonnistuin siinä, kun en saanu tiggiä pelaamaa pitkien kupujen kanssa.  :facepalm:
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa jihp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Hienoa työtä!
530 kannesta tehty?



Nämä on 531 kansista.Nuo kuvat saattaa vähän hämätä ,tulpan paikkoja on laskettu noin 3 mm syvemmälle.Tulevat siis hyvin esiin palotilassa.
Max.ennakot tippui tosiaankin alemmas, en nyt muista paljonko mutta vaikutusta oli.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Joo, kuva vaan hämää siis.  O0
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Ateho  Elekma