Futurez  Kulkukoira

b200e:n vapari viritys?

  • 12 Vastauksia
  • 7232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ozku88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
b200e:n vapari viritys?
« : 12.02.2015, 01:04:53 »
Hei.
Nyt ois tällainen projekti pyörinyt mielessä jonkun aikaa.
Tarkoitus olis ottaa b200e-koneesta vaparina irti semmoset 200+ heposet ja iskeä se sitten tuohon nykyisen käyttiksen pellin alle. :sundaydriver:
Onko joku tehnyt tällaisen ja jos on, niin mitä palikkaa käytetty?
Tarkoitus hankkia osia, kun kukkaro sen sallii ja kun kaikki osat nurkissa niin sitten aloittaa projekti.
Kaikki neuvot tervetulleita ja ei ehdotella eri koneita rakennuspohjaks. :nohnoh
-240 stw -87 B200E+M47
-850 stw -96 B5252s

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #1 : 12.02.2015, 01:12:35 »
Tiivistetään:
200+hp + B200E + joku tolkku budjettiin = turbo
200+hp + B200E + vapari = parikytä kertaa auton arvo = monta valmista 200+hp turbokonetta
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 240masentaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #2 : 12.02.2015, 06:58:32 »
Eipä taida olla oikein järkeä, b200 virittämisessä jos tavotteet on noin korkealla. Isolohkot on aika halpoja. Tee pitkäisku mosa, sitte jos ei tule toivottua lopputulosta niin myy turbopojille.  ;)
« Viimeksi muokattu: 12.02.2015, 07:00:55 kirjoittanut 240masentaa »
Volvo 240 -92

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #3 : 12.02.2015, 07:16:00 »
Kuten 240masentaa mainitsi, en rupeaisi pikkulohkosta tekemään yhtikäs mitään. B230 tilalle ja siitä sitten vääntämään

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #4 : 12.02.2015, 07:26:36 »
Taitaa tosiaan olla tuo b200 kone huonoimpia vapari aihioita. Kuutiotalavuuden kasvattaminen pienellä budjetilla rajoittuu poraamiseen, joka taitaa tässä olla 92mm aika maksimi.

Toki sen 200 heppaa voi saada mutta vaatii:
-Erittäin hyvä kansi ja nokka
-K-jet pois ja isot kaasarit tai säädettävä ruisku läppärungoilla
-Kunnon pakosarja ja putkisto
-todennäköisesti tuo poraus ja alakerran tasapainoitus
   
Kustannuksia jo yläkertaan ja polttoainelaitteisiin ym helposti yli 2K€
Kokonais kustannukset varmaan ainakin 3-4k€
« Viimeksi muokattu: 12.02.2015, 07:28:51 kirjoittanut kätilö »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #5 : 17.03.2015, 17:42:10 »
jos et lohkoa halua vaihtaa niin varmaa tosi raju nokka enem.se:ltä ja sit kanteen sille tarvittavat muutokset, porttaus, kunnon pakosarja ja putkisto, ja sit läppärungot ja sähköruisku. varmaan vakioventtiileilläkin irtois tuolla 200hv/200nm? tosin ennemmin hommaisin 230 lohkon ja spm pitkäisku sisukset. sieltä löytyy ihan 3100cc asti stroker kittiä.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2015, 17:45:31 kirjoittanut lakeshead »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #6 : 18.03.2015, 11:29:58 »
juu jos tehotavoite on tuo +200hp niin kannattaa jo tossa kohtaa miettiä 2.3 alakertaa.
hyviä kansia saa suht edullisesti kun tuntee alan porukkaa...ei se automaattisesti ole 1K€.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Weebi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • volvo
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #7 : 28.11.2019, 19:26:18 »
saako k jetistä hyvän vaparii mitenkää esim parempi imusarja

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #8 : 01.12.2019, 22:25:15 »
saako k jetistä hyvän vaparii mitenkää esim parempi imusarja

vapari-koojetin imusarja virtaa niin hyvin ettei siitä 2-litraisesta saa edes niitä tehoja ulos mitä imusarja antaa myötä.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #9 : 22.03.2020, 00:58:48 »
Näin saat hyvän b200 koneen.
Ruttua rutosti, 12.5 ehkä
Vaihdatat venat kokoon 46/38.
Porttaat muuten itte kannen, tee se hyvin, pikkukansikin virtaa helposti 220hp.
Jyrkkä nokkakeppi, huom saattaa vaatia 37mm kiinteät kupit, koneistamohommia.
Tupla 48fajsit.
sopiva pakosarja.
Vetoalue lienee siellä 4000-7500

1500€ vois saada. tiedän pätevän miehen joka tekee sulle kunnon kannen 600€ hintaan, pikkukansi riittää, saattaa olla b200sessa jopa parempi.

Hyviä puolia:
littupyörä ja vakiokytkin riittänee.

huonoja puolia:
kolmosella loppuu veto... :2funny:

Poissa Weebi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • volvo
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #10 : 13.04.2020, 22:03:02 »
pitäskö se porttaus tehä itte... *taavih->

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #11 : 19.04.2020, 11:01:38 »
Mulla on tommonen b200e, josta olen viemässä kantta koneistamolle. Nokkana vx3 eli nostoa 11.37 netistä löytyvän nokkataulukon mukaan.
Haluan nostaa puristuksia eli saada lisää voimaa. Paljonko kantta uskaltaa laskea ilman nakutusriskiä? Olen kuullut, että 3,5mm on laskettu, sitä en halua. Kannattaako esim. 2mm tai jopa enemmän? 122-hampainen hihna on jo tilattu.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e:n vapari viritys?
« Vastaus #12 : 19.04.2020, 11:33:33 »
Kireä vapari ja volvon vakiolaatikon välityssuhteet on aivan tajuttoman tyhmä yhdistelmä.

Kierrokset tapissa, seuraava pykälä. Odotellaan vetoaluetta. Kierrokset tapissa. Jne.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

KL-varaosat  Race.fi