Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

v70 mk2 äänentoiston parannus

  • 699 Vastauksia
  • 291338 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #345 : 23.12.2013, 16:59:34 »
Itse lasken, että ovipahvit kuuluu etuoviin. Siinähän ne ovat kiinni, eikö totta? :)
Vaimentaa niiden elämistä/räminää. Omasta mielestäni ne elää suht helposti ja rämisee.

Mulla on ovipahvissa Bilteman paksua pehmeää äänenvaimennusmattoa, se toimii ihan hyvin. Lisänä saatoin laittaa jonku palan vaimennusmattoa. Seuraavassa elämässä laitan lasikuitua pahvin taakse, että se ois "yksi" osa, minkä pitäis vähentää räminöitä reilusti.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

donnari

  • Vieras
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #346 : 25.12.2013, 02:06:24 »
No ulkopeltiin pari kerrosta ja välipeltiin  kans pari. Miksi ovipahvikin pitää vaimentaa? En ole tekemässä mitään hifiautoa vaan semmosta pikku parannusta alkuperäiseen.  Tai tarviiko ulkopeltiin edes joka kohtaan kahta kerrosta laittaa kun aika jämäkkähän se o?  Elementin kohdalle jos laittaa pari kerrosta.

Motonet myi ainakin joku aika sitten silenttiä tarjouksessa tukkupakkaus makso muistaakseni pikkusen alle 70e
Kannattaa ostaa suosiolla tukkupakkaus ja laitat vaikka peräkonttiin loput jos se johonkin täytyy välttämättä saada kaikki menemään.Menis se kyllä etuoviinki jos teet kerralla kunnolla.Osta samalla "spleniä"ja laita kerros sitäkin ainakin ulkopeltiin.

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #347 : 30.12.2013, 23:39:29 »
Ittelle tuli tänään purkamolta paketissa PA-200. Sen sitten asentelin tohon omaan HU-650 varustettuun V70 -06:een johon myös tuli tuo vahvistimen virransyöttö valmiina apparin penkin alle. Asennus siis sujui ongelmitta, mutta itse vahvistin ei ollutkaan ehjä, vaan polttaa sulakkeen ja käryää.  :( Vahvistimen kun avaa, ei näy mitään palamisen jälkiä, mutta haisee palaneelle  >:( Sähköpostilla olin yhteydessä purkaamoon ja nyt vastausta odotellessa! Kaipa sieltä toisen saa tilalle kun näyttää ainakin olevan  ???

E: Lähettivät uuden ja nyt toimii! Kyllähän se äänentoisto tuolla jonkin verran parani, seuraavaksi sitten joko erillissarjaa tai huomaamatonta bassotoiston parannusta esim. vararengaskoteloon.. ::) Yatour palikka bluetoothilla varustettuna olis tarkotus myös tilailla lähipäivinä :) Jäi tuo rikkinäinen vahvistin myös itselle, joten saa nähdä jos sitä tutkis ja yrittäis korjata ???
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 13:46:49 kirjoittanut santtuuh »

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #348 : 21.02.2014, 21:42:43 »
Minkäs verran porukalla on kokemusta noista litteistä lähinnä penkin alle tarkoitetuista subbareista? Itellä ollut aikaisemmin vaan "kunnon" subeja koossa 10"-15", mutta tähän volvoon ajatellut hillitympää hifipuolta mitä aiemmissa. Kaverilla on kolmossarjan bmw hieman paremmalla orkkis äänentoistolla ja siihen pakettiin kuuluu alkuperäiset subit penkkien alle. Antavat omaan korvaan tarpeeksi sitä bassoakin ja kuulostavat hyvältä. :P

Autossa Hu-650 ja sen kaveriksi tuon alkuperäisen vahvarin ostin. Sanokaa mitä sanotte, mutta soitin on ja pysyy alkuperäisenä ulkonäön sekä auton muiden varusteiden takia. :) Olen kyllä kokenut alpinen soittimien harrastaja ja tiedän hyvin miten se soitin tuohon äänentoistoon vaikuttaa. Tarkoituksena olisi siis laittaa jonkinlainen aktiivisubbari, vaimentaa ovia/takaluukkua ja joskus päivittää kaiuttimia ainakin eteen erillissarjan muodossa. ::)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #349 : 21.02.2014, 21:56:04 »
Katoppa nettivaraosasta tai torista, siellä oli jollain eteläsuomessa purussa oikealta ohjattavia volvoja ja näkyi olevan orkkis subi ;)

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #350 : 21.02.2014, 21:59:14 »
Katoppa nettivaraosasta tai torista, siellä oli jollain eteläsuomessa purussa oikealta ohjattavia volvoja ja näkyi olevan orkkis subi ;)
Eikös nää pyöriny joskus ainakin aika kalleissa hinnoissa? ??? Voishan sitä vilkasta jos tärppäis, saishan sitä varmaan samalla hinnalla paremmankin mut olis ainakin orggis ja nätisti piilossa.. ::)

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #351 : 21.02.2014, 22:34:04 »
Jaa niin näyttääkin olevan, hinnasta ei mitään sanota. ::) Onkos tommosen asennus plug&play vai pitääkö virrat ja piuhat soittimelle vedellä erikseen? :idiot2: Lisäksi tuli mieleen, että eikös tuo mene soittimen din-liitäntään? Kumpikin nimittäin käytössä, koska pa-200 sekä yatour autossa.. :-\

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #352 : 21.02.2014, 23:20:09 »
Jaa niin näyttääkin olevan, hinnasta ei mitään sanota. ::) Onkos tommosen asennus plug&play vai pitääkö virrat ja piuhat soittimelle vedellä erikseen? :idiot2: Lisäksi tuli mieleen, että eikös tuo mene soittimen din-liitäntään? Kumpikin nimittäin käytössä, koska pa-200 sekä yatour autossa.. :-\

Kontissa on tietääkseni valmis liitin tuolle orkkis subille. Ainakin itsellä on, aukaiset lattialuukun jonka takaa mm vararengaslöytyy. Pitäisi näkyä ihan siinä polvien edessä.

Kannattaa kysästä Kulmamieheltä jotta tarviiko mitään ihmeitä, hän muistaakseni asensi tuollaisen. Hintaa silla taisi olla jotain 250-300€ ruotsista toimitettuna.

Itse lähtisin kokeilemaan tuosta subista jotain 100€ tarjousta jos ei itse hintaa osaa sanoa :)

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #353 : 21.02.2014, 23:56:14 »
Kontissa on tietääkseni valmis liitin tuolle orkkis subille. Ainakin itsellä on, aukaiset lattialuukun jonka takaa mm vararengaslöytyy. Pitäisi näkyä ihan siinä polvien edessä.

Kannattaa kysästä Kulmamieheltä jotta tarviiko mitään ihmeitä, hän muistaakseni asensi tuollaisen. Hintaa silla taisi olla jotain 250-300€ ruotsista toimitettuna.

Itse lähtisin kokeilemaan tuosta subista jotain 100€ tarjousta jos ei itse hintaa osaa sanoa :)
Joo täytyypä tiedustella! :P Muistu mieleen että jonkin liittimen siellä olenkin huomannut :hello: Pitääkin tarjota siitä jotain, mites tommonen volvon subbari sitte mahtaa soida..? ???

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #354 : 22.02.2014, 00:03:19 »
miites tommonen volvon subbari sitte mahtaa soida..? ???

Ei se hifiä ole, mutta syventää jonkin verran äänimaailmaa.

Mulla olis yks melkein uusi aktiivi subi kans ylimääräisenä.

Mahtuu just apparin etupenkin alle.

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #355 : 22.02.2014, 00:11:48 »
Mulla olis yks melkein uusi aktiivi subi kans ylimääräisenä.

Mahtuu just apparin etupenkin alle.
Minkä merkkisestä vehkeestä kyse ja löytyykö säädöt kaukosäätimellä jne.? Ja tietysti kokemuksia olis mukava kuulla! :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #356 : 22.02.2014, 21:21:46 »
Minkä merkkisestä vehkeestä kyse ja löytyykö säädöt kaukosäätimellä jne.? Ja tietysti kokemuksia olis mukava kuulla! :D

Tuossa kuvatus ja sille on tasonsäätö potikka olemassa.



http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30681.msg675293#msg675293

donnari

  • Vieras
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #357 : 23.02.2014, 20:52:53 »
Katoppa nettivaraosasta tai torista, siellä oli jollain eteläsuomessa purussa oikealta ohjattavia volvoja ja näkyi olevan orkkis subi ;)

Jos kyseessä se purkaamo joka pääasiassa purkaa noita postiautoja,niin en kyllä oo koskaan onnistunu ostaan sieltä yhtään mitään.Aina tulee sama vastaus,että ikävä kyllä osat menneet jo...

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #358 : 28.02.2014, 18:24:53 »
Laitetaas nyt muutama kysymys tänne, vaikkakin olen aiheen lukenut niin silti ;)

Auto on -06 mallia ja soittimena hu-650 ilman vahvaria
-jaksaako toi orkkis soitin soittaa kunnolla esim autostudio reference sarjan erkkasatsia?
-jos ei, niin minkälainen homma on asentaa pa 200 vahvistin? Niitä näkyy saavan aika edullisesti käytettynä.
-onko olemassa adapteria millä saa rca lähdöt tohon vskiosoittimeen? Äkkii katottuna kaikissa paikoissa myydään semmosia din-rca liittimiä millä saa vakiovahvarin pelaamaan jälkiasennus soittimen kanssa.

Kiitoksia jo etukäteen.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 äänentoiston parannus
« Vastaus #359 : 28.02.2014, 18:52:44 »
Laitetaas nyt muutama kysymys tänne, vaikkakin olen aiheen lukenut niin silti ;)

Auto on -06 mallia ja soittimena hu-650 ilman vahvaria
-jaksaako toi orkkis soitin soittaa kunnolla esim autostudio reference sarjan erkkasatsia?
-jos ei, niin minkälainen homma on asentaa pa 200 vahvistin? Niitä näkyy saavan aika edullisesti käytettynä.
-onko olemassa adapteria millä saa rca lähdöt tohon vskiosoittimeen? Äkkii katottuna kaikissa paikoissa myydään semmosia din-rca liittimiä millä saa vakiovahvarin pelaamaan jälkiasennus soittimen kanssa.

Kiitoksia jo etukäteen.
yritin itekki ettiä semmoista muunninta ja sanoivat ettei suomesta löydy mut tuolta sais tilattua http://www.discountcarstereo.com/AiH-VOL.html.
mulla omassa vakio soittimessa erkkasarja ja jaksaa soittaa hyvin

 

RallyBaron  Samppasport