KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut Miksa89 09.05.2024, 21:23:50 »
Tänään taas kokeiltiin ja laiteltiin… porailin tyhjäkäynnit 65 kokoon ja tein metalli tuen kaasareiden väliin.
Imuvuotoja en enään läytänyt präkiksellä ruiskiessani, tähän varmaan vaikutti pakosarjan laippojen passaus imusarjojen korkoon sekä uusi tiiviste ja silikoonit.

Kuitenkin auto käyttäytyy nopesti kaasua painaessa samalla tavalla kun esim 60 suuttimella :idiot2: eli booaa. Mutta taas vähän kaasua painaessa kierrokset saa ylös helposti. Alhaalla video:
https://youtube.com/shorts/mQGIiWU5xMc?si=z5NOFryFG6BBRuuC

 Vieläkin näyttää olevan laihalla kaasua painaessa, koska eihän liian rikas tai paksu seos booaa vaan ja alkaa rötätä. Alkaa itseltä loppua ideat tuon kanssa… :-\

Mietin vielä tota bensan pinnan liiallista alhautta ja bensan loppumista. Itsellä ilman kohoja tuntuu olevan muutaman millin alempana kuin 27mm mutta taas kohot paikallaan suutinputken reiästä mitattuna vähän ylempänä kuin esimerkiksi sulla.

Btw Onkos täsä ihan orkkis virranjakaja ja alipaine-ennakko käytössä?

Tuo kaasun tinttaus tyhjäkäynniltä pohjaan on vähän semmonen että kyllä tuo omakin siinä vähän empii,tarvii olla joku 2000rpm että vastailee kunnolla siihen jos äkkiä polkasee kaasun pohjaan.

Eikä tuo omakaan ajossa tykkää siitä että pieniltä kierroksilta polkasee nopeesti kaasun pohjaan,kaipa siinä vaan tippuu virtausnopeus kun pienillä kierroksille läppä aukeaa nopeasti.

Itse suosin sitä metodia omassani että en polkase kaasua pohjaan alle 2500rpm.

Ooks jo koittanu sillain kun aiemmin laitoin että tukit noi imusarjasta lähtevät letkut?

Onnistuuko normaalisti ajaminen mitenkään?
Ihan pikkuhiljaa kaasua lisäämällä niin saapi eliminoitua kiihdytyspumpun vaikutuksen ja näkee selkeemmin missä kohtaa alkaa ongelmat.

Jos ei oo kierroslukumittaria niin kattoo vaikka nopeuden ja sit laskee kierrosnopeuslaskurilla kierrokset suunnilleen kun korvakuulolta hankala arvioida.

Kyllä pidän melko erikoisena jos 32mm kurkuilla ja 65 tyhjä,150pää/200ilma kompinaatiolla menee niin laihalle että ei ajaan pysty kun Alfa-romeon 2 litrasissakin on noita saastemalleja ja niisä pienemmät suuttimet mutta samat seosputket ja kurkut.

Voi niitä bensanpintoja viä koittaa nostaa josko se auttas,kun se on ainoa konsti oikeestaan saada pääpiiri tuleen mukaan aikasemmin kun noisa saastemalleisa on 8,10 tai 11 seosputket aina. Tosin noisahan on tyhjäkäynti ja pääpiiri ikäänkuin samassa mikäli oikein oon ymmärtäny niin en ihan varma oo miten se noissa toimii.

Niin ja tosiaan koita ajon jälkeen kuinka paljon kaasarit lämpiää,siis sillain että kun sammuttaa suoraan ajosta ja kokeilee saman tien kaasareita ilman että antaa yhtää seistä.

E:Laitappas Free technicsille sähköpostia ongelman tiimoilta niin saa jonkun muunkin näkemyksen kun täälä ny ei oikei kukaan muu tunnu kertovan visioitansa kun mää ja ne mun on kaukana ammattilaisen neuvoista.  :idiot2: >:(
Auttavat mielellään,itekkin sieltä sain jeesiä aikojen alussa.  :)







 










12
Hei

Pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja palat taakse. Ostin Bilteman Volvolle tarkoitetun testerin, mutta se ei toimi. Herjaa, ettei auto ole aktiivinen (tarkoittanee ettei virta ole päällä). Virta on kuitenkin päällä. Kokeilin testeriä -17 malliseen XC60 ja jarrujen huoltoasentoon ajo toimi. Onko kukaan tuskaillut tuon testerin ja V90 kanssa?

Onko jotain muuta keinoa ajaa takajarrut huoltoasentoon? Vanhemmissa voi käyttää 9v paristoa, mutta uskaltaako näissä uudemmissa kokeilla sitä?
Ei ole kokemusta Bilteman testeristä, mutta Vdash + dice yhdistelmällä homma hoitui saman vuosimallin V90:een.

Toimintaperiaate on sama kuin vanhemmissakin, joten en näe estettä käyttää ulkopuolista virtaa moottorien ajeluun.
13
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / V90 D5 AWD -18 Käsijarrun ajo huoltoasentoon
« Uusin viesti kirjoittanut Repa 09.05.2024, 20:56:13 »
Hei

Pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja palat taakse. Ostin Bilteman Volvolle tarkoitetun testerin, mutta se ei toimi. Herjaa, ettei auto ole aktiivinen (tarkoittanee ettei virta ole päällä). Virta on kuitenkin päällä. Kokeilin testeriä -17 malliseen XC60 ja jarrujen huoltoasentoon ajo toimi. Onko kukaan tuskaillut tuon testerin ja V90 kanssa?

Onko jotain muuta keinoa ajaa takajarrut huoltoasentoon? Vanhemmissa voi käyttää 9v paristoa, mutta uskaltaako näissä uudemmissa kokeilla sitä?
14
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Jerkkub 09.05.2024, 20:50:00 »
Kiitos vastauksista! Mites tuo adblue onko tuottanut porukalle talvisin kuinka ongelmia? Itsellä työautossa kyseinen järjestelmä transiitissa eikä ole ollut ainakaan mitään vikaa tai takkuillut..

Oon tässä ollut kahden vaiheilla että volvo tulisi talouteen seuraavaksi tai sitten 17-18vm A4 allroadi mutta alan enemmän kallistumaan volvoon nytten.
15
Projektipäiväkirjat / Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 09.05.2024, 20:43:38 »
Kaverin V70:seen tankkausputken kulmayhteen ja huohottimen letkun vaihto niin hävis bensan käry ja ei tippase enää tankatessa.
(Onnex ei ollut nelikko..)

Näköjään alkaa hapantua nämä osat kun muutama kysellyt jos vaihtaisin uudet osat.
16
Mitä se ISC puoli sanoo vidalla ja eikö se tarkenna tuota esimerkiksi haku toiminnolla?
17
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 D3 2016 , stop / start akku
« Uusin viesti kirjoittanut Joukor 09.05.2024, 19:31:16 »
Joo. Hessu oli oikeassa. Iso akku on jo sökö. Naapuri  tsekkas akun kunnon sellaisella mittarilla, jossa lienee joku vastus. Akun jännite laski nopeasti. 

Tuonne V60 koteloon mahtuu kai isopmpikin / pidempi Akku, jossa on enemmän kapasiteettia ?
Silmällä arvioiden akun kotelo on n 5 cm pidempi, kuin nykyinen akku. Kotelon pohjassa on kyllä pieni koroke, joka voi olla akun pituutta rajoittava tekijä ?

Eri kokoisten akkujen mitat : / Exide

80 Ah

Fäste   B13
Längd   315 mm
Bredd   175 mm
Höjd   190 mm
Vikt   24 kg

70 Ah

Fäste   B13
Längd   278 mm
Bredd   175 mm
Höjd   190 mm
Vikt   21 kg

100 Ah

Fäste   B13
Längd   354 mm
Bredd   175 mm
Höjd   190 mm
Vikt   27 kg


Kysymys : Mahtuuko 80 Ah akku nykyisen 72 Ah n tilalle ?

18
Turbo- ja remmiahtaminen / Vs: Volvo 740 -89 GLT, B230FK muutoskatsastus
« Uusin viesti kirjoittanut kanttivolvo74 09.05.2024, 19:05:48 »
Laiton konttorille sähköpostia ja kuulemma tehomittaustodistusta ei tarvita, mutta alustaeroselvitys tarvitaan.

Mites meni, saitko muutokset katastettua? Jos sait ja tosiaa alustaeroselvitys vain tarvitaa ni pittääköhä sen olla mitenki viralline dokumentti? Et riittääkö joku vtcf mutuilu vai tositteet setä sinisen allekirjotuksella
19
Ostetaan varaosat / 700/900 grafiitinharmaa oikea etuovi tai ikkunan kromilistat
« Uusin viesti kirjoittanut Tomi426 09.05.2024, 18:55:20 »
Ostetaan 1985 760iin terveempi oikea etuovi värikoodilla 177 ja kromisilla ikkunan reunalistoilla tai pelkästään ehjät ja suorat ikkunalistat. Tämä siksi kun itsellä on toinen ovi jossa on mustat listat enkä osaa irroittaa kromisia nykyisestä ovesta ehjänä.

Tarve Tampereella. Tarjoa osia YVllä tai 0449731986
20
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Uusin viesti kirjoittanut tomaattifarmari 09.05.2024, 18:48:44 »
Kiitoksia vastauksista.
Autoa pitää nyt tarkkailla tosiaan jonkin aikaa, ennen kuin mihinkään pitemmälle sillä uskaltaa lähteä. siellä on nyt suurimmaksi osaksi vettä vain sisällä, mutta ei se näin plussakeleillä varmaan haittaa tee, täytyy vaihtaa sinne oikeat aineet kunhan varmistuu ettei ole rikki mennyt.
Uskomatonta kyllä että kestäisi tuollaisen, mutta ilmeisesti muillakin on sitten kestänyt tuurilla.
kantta/pahvia itsekin ajattelin että ensin pettää kuumuudesta, mutta voisiko esim vesipumpun stefa tuhoutua ilman vettä?
ihan hyvä huomio että öljykin vähän jäähdyttää ja tasaa kuumuuseroja tuolla kannessakin.
tarttee varmaan tarkastaa muutkin klemmarit varmuuden vuoksi samalla kun uudet nesteet laittaa sisään jossain vaiheesa.

Mitäs jäähdytinnestettä olette noissa bensa vitoskoneissa käyttäneet? muistaakseni olen jakopään ja vesipumpun yhteydessä laittanut ihan halvinta motonetistä eli classic etyleeniglykolia vihreen väristä. joskaan se väri ei mitään merkkaa.. kuuluisko noihin oikeasti jotain hienompaa ainetta laittaa vai onko paljoakaan väliä?
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Race.fi  Puotilan autokorjaamo