Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: 460GLE - 09.02.2011, 16:36:00
-
Volvo 240 GL -90 sisältää:
Tekniikka:
- b230f + Vx3 -> D-nokka -> A-nokka -> VX3 @ 430tkm ;D
- turbon putkisto + homemade ulostulo
- vaihteisto M47 + homemade vaihdevälinlyhennin
- sähköflekti
Alusta:
- homemade ylä-ja ala "gt-raudat"
- edessä -40mm Lesjöt, takana org jouset
- edessä Bilsteinit, takana jotku kaasut
Kori:
- kirkkaat etu- ja sivuvilkut
- muokattu musta ruutumaski
- mustat valo- ja puskurilistat
- etu umpioiden sisukset maalattu mustiks
- dsl-mallin äänieristehuopa konepellissä
Muutokset 2011(maalaus):
- antennit pois ja reiät hitsattu umpeen
- mädätyslistat pois
- takakaarista siivut pois
- mustat kylkilistat
- vesikourulistat pois
- tuulilasin ympärille musta kumilista ja takalasin kromilista pois
- ovien yläreunasta mustat teipit pois
- sivupeilien kuoret korinväriin
- takahelmalista maalattu korinväriseks
Sisusta:
- häly/kaukokeskuslukko
- tummat 850 Volvon puolinahkapenkit
- GLE oviverhoilut ja takapenkki
- valkoset mittaritaustat
- kiekkamittari, pikkukello
Auto ostettu 2008:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/autohommattu.jpg)
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/240osto.jpg)
Keväällä 2009:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/kevt2009.jpg)
Syksyllä 2009:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/tuningputkenp.jpg)
Keväällä 2010:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/240GLkevt.jpg)
Ja pari kuvaa nykytilanteesta:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/kevt2011.jpg)
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/syksy2011-3.jpg)
Sisusta:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/sisustasyksy2011.jpg)
-
hyvältä näyttää!
Istuiko 850:n penkit miten helposti paikoilleen?
Kattelitko samalla miten vastaava takapenkki vaihtuisi?
-
hyvältä näyttää!
Istuiko 850:n penkit miten helposti paikoilleen?
Kattelitko samalla miten vastaava takapenkki vaihtuisi?
Kiitoksia.
Ei ne ihan suoraan passaa, tein tuommoset kannakkeet (http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/850penkinkannakkeet.jpg). Ja väliin vähä sopivia muoviholkkeja niin sai sen etu-ja takapään korkeussäädön toimimaan kuten alkuperäsessä.
Takapää ois tarkotus joskus laittaa kans, kuhan löytäs sedan-mallisen takapenkin oikealla verhoilulla ja soppeliin hintaan. :)
Ei varmasti mee lähellekkään heittämällä...
-
Edelleen pirun siisti 240 ja kiitti ohjeista vielä kerran jakkaroiden suhteen! ;)
Mitä nyt oon tässä ite mittaillu 850:sen penkkejä taakse, niin joutuu silpomaan aika rajusti. Selkänoja on tehty kahesta pienestä palasta ja kahesta isosta, jotka tulee keskelle. Istuin osalle ei tarvii ''kun'' näyttää sahaa, liimaa ja tukikangasta+ ommella päällinen sopivaksi. Kiinnikkeet joutuu väsäilemään uusiks. :hello:
-
Eip mitään, hyvä jos oli hyötyä.
Oliko sulla sedan-mallinen takapenkki siis lähtökohtana?
Saattaapi käydä niin että värjään vaan tuon nykyisen penkin kankaan tummemmaks, jos noin iso homma on tiedos. ;D
Kun on tuo 242 enempi projektiautona.
-
Joo on, en oo vielä uskaltanu alkaa silpomaan, tekee subbari ja vanne hommat alta pois ja sitte keväällä alkaa katella penkkiä. Voishan sitä tietty laittaa vaan selkänojan, niin sais samaa kuosia olevat niskatuet ja käyttäs 850:sen verholiu kangasta, ja tekis siitä istuin osaan päällisen :D
-
Eilen tuli vaihettua d-nokka ja samalla mittailin välykset ja totesin että vaimenninkumit oli täyttä korppua. ;D
Ihan ku ois vähä parempiluonteinen nyt, pitäs vaihtaa tuo kevyt vauhtipyörä vielä. Mut se saa odottaa kesää kun taidan kaivaa koneen keulilta.
-
Tuli näprättyä ruutumaski tuonne keulille, kuva löytyy tuolta 200-sarjan kuvatopicista.
Vähä käyntihäikkää ollu kylmänä, rykii aika lahjakkaasti tyhjäkäynnillä. Bensapumppu vähä siristelee, että saattaa vedellä viimosiaan. 420tkm mittarissa. ;D
-
Tälläpä on melkeen vaan ajeltu viime aikoina.
Tein vakio nokkapyörästä "säädettävän" viilaamalla sitä sokan uraa molempiin suuntiin. Muutaman testin jälkeen jäi asentoon jossa nokka on aikasemmalla, ihan niinku vetäis vähä puhtaammin nyt. En tiiä, miten tuo D-nokka ois optimi laittaa tämmöseen.
Sisusta vaihtuu kans hiukan erilaiseks, tuon karkean harmaan tilalle tulee GLE-mallin tummanharmaa plyyssi. Etuoviin ajattelin laittaa sähköklasit kun semmoset kahvatkin tuli mukana, keskuslukko myös asentuu samalla.
Takavaloille tuli tehtyä vähä tepposia ja laitoin koko alarivin palamaan. :)
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/takavalot.jpg)
Muutama kesäinen kuva.
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/240summer2011_2.jpg)
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/240summer2011.jpg)
-
Hieno! Onko suunnitelmissa madaltaa lisää? Ois vielä hienompi..
Tuommoset vanteet (fondmetalit?) kun sais tuuman kaks isompana niin nam.
-
Tack tack! :)
Kyllä se kokoajan mielessä pyörii josko madaltais vähä lisää, toisaalta tämä pitäs olla se "talviauto" että sais vähä sitä joustoakin löytyä. Katotaan nyt innostuuko sitä madaltamaan, pitää sitte sorvata iskariin lisää jenkaa kyllä jo.
Vanteet sais olla tosiaan 16 tai 17-tuumaset, noitten nykyisten kans auto näyttää vähä turhan tanakalta.
Tuota Fondmetallin 4000 mallia löytyy myös 16" mut on vähä harvinaisempi, en oo tullu vielä syliin sopivia.
Oisko se joku tommonen sit tuunattuna. ;D
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/240summer2011_tuned.jpg)
-
Olis aika täydellinen tollaisena :pomo:
-
Lääh, kyllä houkuttais omasta farkusta napsasta mädätys & helmalistat pois S*
-
Lääh, kyllä houkuttais omasta farkusta napsasta mädätys & helmalistat pois S*
Warnink! Sieltä mädätyslistojen alta voi löytyä vaikka mitä ylläreitä. :pomo:
Tuli tuossa huvikseen soviteltua miten tuommonen "kulutuksen lisääjä" passais konehuoneeseen...
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/sovittelua.jpg)
...ja kyllähän se sinne sopis, tehostimen pumppu vaan pitäs siirtää alemmas. Pitäs tutkia jos sais jostain orkkistelineestä väsättyä pienellä vaivalla edes alapään kiinnityksen. Yläpään vois tukea jollain tankosysteemillä sopivaan kohtaan kantea.
-
Kyllä se kokoajan mielessä pyörii josko madaltais vähä lisää
Elä madalla!
Passeli just tuollasena.
-
Elä madalla!
Passeli just tuollasena.
Hyvä kun tulee vasta-argumenttiakin. :)
-
Hyvä kun tulee vasta-argumenttiakin. :)
Täältä myötäargumenttia, tonttiin vaan :P
-
Tästäki on tulossa pikkuhiljaa melkonen projekti...
Tuli tuossa asenneltua keskuslukko ja sähköikkunat. Samalla ovipahvit päivittyi hienompiin GLE-mallisiin ja kojelaudan sisälle vaihtui uus lämppärin hana- ja moottori.
Keskuslukko täydennetään myöhemmin kaukosäätöseks.
Viimesin niitti hommalle oli kuitenki kun tuli haettua lomareissulla Espoon kaimalta ft-alakerta. :D
-
Hetken mielijohteesta tuli tehtyä "usa"-vilkut, eli leikkelin risasta vilkunlasista sopivat palaset tuonne etuvilkkujen sisälle.
http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/usablinkers1.jpg
Tuliko siitä nyt yhtään paremman näkönen...no empä tiiä. :P
http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/usablinkers2.jpg
Hitto ku näyttää taas korkeelta, ehkäpä se turbokone hilppeineen painaa keulaa vähä alemmas tulevaisuudessa...
-
Tuliko siitä nyt yhtään paremman näkönen...no empä tiiä. :P
http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/usablinkers2.jpg
Ei toi tarvii enää ku usamallin vilkunlasit, niin on paremman näkönen.
usamallissa on heijastimen kohdalla "ikkuna"
-
Ei toi tarvii enää ku usamallin vilkunlasit, niin on paremman näkönen.
usamallissa on heijastimen kohdalla "ikkuna"
Mulla on olemas kirkkaat orkkis usa-vilkkujen lasit, mutta eivät jostain syystä passaa noihin. Kiinnitysreiät tais olla vähän eri kohin. :-\
En nyt äkkiseltään muista onko nuo mun vilkut volvo vai djauto.
-
Usalasissa on sivulla oleva kiinnitysruuvi ylempänä kuin porkkanavilkussa.
http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/Projekti%20244%20Turbo%20-85/DSC02638.jpg (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/Projekti%20244%20Turbo%20-85/DSC02638.jpg)
-
Usalasissa on sivulla oleva kiinnitysruuvi ylempänä kuin porkkanavilkussa.
http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/Projekti%20244%20Turbo%20-85/DSC02638.jpg (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/Projekti%20244%20Turbo%20-85/DSC02638.jpg)
Niinhän se olikin, kiitos tarkennuksesta. :)
Tuskin mistään saa "usa"-laseja, jotka sopii näihin normi porkkanavilkkuihin?
Tuo aito jenkkivilkku on vaan malliltaankin jo paljo paremman näkönen. Vilkun jakava ripa on ylempänä ja lasi yhtenäinen ilman tuota keski "saumaa".
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/usavilkku_vs_omatekele.jpg)
-
Ite tein samanlaiset omaan lankkuun keväällä. Koitin irtonaisella vanhalla vilkunlasilla että saisko tuon ''rihlauksen'' hiottua pois, mutta ei ollu sopivaa terää. Dremelillä vois onnistuakin :P
-
Ite tein samanlaiset omaan lankkuun keväällä. Koitin irtonaisella vanhalla vilkunlasilla että saisko tuon ''rihlauksen'' hiottua pois, mutta ei ollu sopivaa terää. Dremelillä vois onnistuakin :P
Voishan se onnistuakin, aikaan ja vaivaan nähden en tiiä jaksaako. :)
-
Kiitoksia.
Ei ne ihan suoraan passaa, tein tuommoset kannakkeet (http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/850penkinkannakkeet.jpg). Ja väliin vähä sopivia muoviholkkeja niin sai sen etu-ja takapään korkeussäädön toimimaan kuten alkuperäsessä.
Takapää ois tarkotus joskus laittaa kans, kuhan löytäs sedan-mallisen takapenkin oikealla verhoilulla ja soppeliin hintaan. :)
Ei varmasti mee lähellekkään heittämällä...
Pitikö autosta leikata peltiä tai tehdä uusia kiinnityspisteitä että sai hyvälle kohtaa? Joskus mallailtiin samanlaisia penkkejä mutta todettiin että olisi pitänyt rälläköidä siitä penkin kohdalta korista peltiä että olisi saanut istuin korkeuden samaksi kuin alkuperäisellä..
-
Pitikö autosta leikata peltiä tai tehdä uusia kiinnityspisteitä että sai hyvälle kohtaa? Joskus mallailtiin samanlaisia penkkejä mutta todettiin että olisi pitänyt rälläköidä siitä penkin kohdalta korista peltiä että olisi saanut istuin korkeuden samaksi kuin alkuperäisellä..
Ei tartte leikata peltiä eikä tehä uusia reikiä mihinkään, ainut että leikkaa penkkien sisäsivusta sen törmäyspalkin lyhemmäks. Osuu muuten keskikonsoliin.
Mulla on 240n kiskot, joissa nuo kannakkeet ja penkit sit niissä kiinni. Istumakorkeus alimmassa asennossa on muistaakseni sama tai vähä matalempi ku 240n orkkispenkeissä. Kummiski ihan takuulla tarpeeks matala. :D
Vois huomenna vihdoin kytkeä nuo penkinlämppärit toimimaan...
-
Ei tartte leikata peltiä eikä tehä uusia reikiä mihinkään, ainut että leikkaa penkkien sisäsivusta sen törmäyspalkin lyhemmäks. Osuu muuten keskikonsoliin.
Mulla on 240n kiskot, joissa nuo kannakkeet ja penkit sit niissä kiinni. Istumakorkeus alimmassa asennossa on muistaakseni sama tai vähä matalempi ku 240n orkkispenkeissä. Kummiski ihan takuulla tarpeeks matala. :D
Vois huomenna vihdoin kytkeä nuo penkinlämppärit toimimaan...
Laitahan sitten vähän kuvitusta niin saan minäkin joskus kytkettyä omani :hello: tai pakkohan ei ole tietenkään ::)
-
Laitahan sitten vähän kuvitusta niin saan minäkin joskus kytkettyä omani :hello: tai pakkohan ei ole tietenkään ::)
Ei tullu räpsittyä kuvia, mutta voinhan mä tuonne könytä vielä huomenna. :)
Pistin ylimääräsen 10A sulakkeen vielä sinne penkin alle kun noista 850:n penkinlämppäreistä on syttyny paloja ennenkin...
Pikaisella testillä kuskinpenkistä lämpes perse ja selkä, vänkärinpenkistä ainaki persaus. Oli vieläki vähä turhan lämmin testailla.
-
Ei tartte leikata peltiä eikä tehä uusia reikiä mihinkään, ainut että leikkaa penkkien sisäsivusta sen törmäyspalkin lyhemmäks. Osuu muuten keskikonsoliin.
Mulla on 240n kiskot, joissa nuo kannakkeet ja penkit sit niissä kiinni. Istumakorkeus alimmassa asennossa on muistaakseni sama tai vähä matalempi ku 240n orkkispenkeissä. Kummiski ihan takuulla tarpeeks matala. :D
Vois huomenna vihdoin kytkeä nuo penkinlämppärit toimimaan...
Hmmm, tulitko mitanneeksi tuota korkeutta 240 penkin istuinosan pinnasta johonkin vertailupisteeseen? Ite oon suunnitellu jääautoon penkinvaihtoa jo aika kauan, ja ehdottomasti tarttis saada alaspäin tuota kun vakiona sen saa melko ylös, tosi korkeelle tai kattoon... Ja kun istuinosan kannatinromppeetkin on korjattu niin se ei retkotakaan niin ei tahdo kypärä päässä mahtua ajamaan. ::)
-
Hmmm, tulitko mitanneeksi tuota korkeutta 240 penkin istuinosan pinnasta johonkin vertailupisteeseen? Ite oon suunnitellu jääautoon penkinvaihtoa jo aika kauan, ja ehdottomasti tarttis saada alaspäin tuota kun vakiona sen saa melko ylös, tosi korkeelle tai kattoon... Ja kun istuinosan kannatinromppeetkin on korjattu niin se ei retkotakaan niin ei tahdo kypärä päässä mahtua ajamaan. ::)
Pitää kattoa oonko laittanu mitään mittoja talteen. Mittailin ihan siitä penkin etureunasta vaan lattiaan.
Edit:
Olin näemmä ottanu kuvan penkkejä asentaessani, tuo on siis penkin säätö alimmassa asennossa:
http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/850penkinkorkeus.jpg
Muistaakseni 242:n tein kannakkeet vähä erilaiset ja korkeus on niillä vielä 5-10mm matalempi.
En löytäny kuvaa vakiopenkin korkeudesta, käykää joku mittaamassa jos jaksatte. :)
-
Tämän yksilön evoluutio/degeneraatio 2008-2011. ;D
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/240_evoluutio.jpg)
Sitten vakavempiin juttuihin... kytkin on loppu. :P
Komeesti lähtee luistamaan maantiellä kun kolmosella tai nelosella lyö lämää.
Se on kyllä ollu jo kauan vähä pehmosen tuntunenki, ettei tuo yllätyksenä tullu. Tympeä vaan näin talven alla ku ois muutakin hommaa...
Täytynee kaivaa se auki, samalla vois vaihtaa tuon kevennetyn lh:n vauhtipyörän. Siihen pitäs vaan saada asetelman keskitystapit jostain. Pitäsköhän mokomaan tehä särötarkastuskin ettei kosahda kintuille. ;D
-
Tuli tuossa vähä ajankuluks tuunattua mittaristoa...
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/sinisetmittarit.jpg)
Tietokoneen näytöllä idea tuntu hyvältä, mut kyllä siitä vähä turhan räikeä tuli. Kattoo nyt vähä aikaa miten silmä tottuu, mut taitaa tulla ihan valkoset tai mustat tiheämmällä asteikolla tilalle.
-
Kattoo nyt vähä aikaa miten silmä tottuu, mut taitaa tulla ihan valkoset tai mustat tiheämmällä asteikolla tilalle.
Jos ei nimenomaan tuo R-sport oo se taikasana, niin mites ois uudempien ärrien tyyliin tummemmat siniset? Melko oossömit nuo nykyset kieltämättä 8)
-
Jos ei nimenomaan tuo R-sport oo se taikasana, niin mites ois uudempien ärrien tyyliin tummemmat siniset? Melko oossömit nuo nykyset kieltämättä 8)
:)
Täytyypä testata säveltää semmoset "R"-mittarit, jos niistä sais minkäänlaisia.
Pimeällä nuo nykyiset oli itteasias ihan kohtuu siistin näköset, mut valosalla vähä turhan kirkas ja vaalea tuo sinisen sävy.
Toki tummilla pohjilla on aina valaistus vähä huonompi...
-
Kyllä sitä pitää olla sekasin ku jaksaa jotain mittaritaustoja vääntää tuntitolkulla koneella.
No tuossa ois muutama malli, saa huudella mikä on paras. :tickedoff:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/mittaristontaustaidiksi.jpg)
-
Orkkikset. ;D
Tai jos jotkut nyt pitää valita niin nuo mustat valkoisilla numeroilla.
Muistan kanssa joskus aikanaan kun siihen ekaan autoon piti vääntää taustoja. Ensin liian suuret. Sitten liian pienet.
Ja kun viimein sai sitten oikeen kokoset taustat niin mittaristosta katkesi pensamittain neulan akseli irrottaessa neulaa! :tickedoff: *tumppuun->
-
Kommentti rekisteröity. :juhau:
Orkkis on aina orkkis, ohan se turvallinen valinta.
Alkuperäsessä on nuo viivat tosi harvakseltaan, siitä en oikeen tykkää. Ja tuo uudempi sähkömittaristo on vielä vaijeriversiota vähän pelkistetympi.
Emäntä kans tuumas että tuo musta valkosilla viivoilla ois paras. Peli on nyt tasan kun ite ja poika äänesti valkosta. ;)
-
Jos saisit sovitettua nuo valkoiset paikalleen, niin osais sanoa paremmin..
Jos ne ei hypi liikaa silmille, niin varmasti sopii parhaiten! O0 ;)
[ot] Millä sä teet noita mittarintaustoja? Jos kiinnostais enemmän suunnitella niin mua kyllä kiinnostais.. ::) [/ot]
-
Ite oon aatellu kokeilla tehä tollasen mustalla pohjalla valkosilla merkinnöillä, mutta 7/940 Volvojen mittaristo fontilla, tai uudempien Volvojen fontilla. Pitäs vaan olla 240 ja 940 mittaristo pohjat koneella :-\
-
Jos saisit sovitettua nuo valkoiset paikalleen, niin osais sanoa paremmin..
Jos ne ei hypi liikaa silmille, niin varmasti sopii parhaiten! O0 ;)
[ot] Millä sä teet noita mittarintaustoja? Jos kiinnostais enemmän suunnitella niin mua kyllä kiinnostais.. ::) [/ot]
Joutuu kävästä porukoilla tulostamassa ku tuo oma laseri on yksvärinen ja mustesuihku päätti taivaleensa. ;D
Mut taidan ottaa useamman eri vaihtoehdon, niin saa fiilistellä sitte oikeen mittaristoon mikä passaa parhaiten.
Paintshopilla mä noita väänsin vaan...
-
Mustat R-sport logoilla vois olla ihan nätit?
-
No tuommoset niistä nyt tuli...
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/valkonenmittaristo2.jpg)
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/valkonenmittaristo.jpg)
Printtasin siniset ja mustat kans, mutta niistä tuli vähä suttuset niimpä valinta oli helppo.
Tarkkasilmänen huomaa mittariston alaosassa muutakin plastiikkakirurgiaa... :)
-
Okei, saat anteeksi.
Siistithän noista tuli! :D
-
Okei, saat anteeksi.
Siistithän noista tuli! :D
Huh, hirvitti kieltämättä vähä että miten täs käy kun laitoinki nuo valkoset ;)
Käväsin testaan nopeusmittarin nopeustaulusta eilen niin saman n.5km/h heitti ku ennenki.
Mut pirun paljo paremmin näkyy kyllä pimeällä...
-
Jotain taisin valkosista mainita. :juhau: V:>
-
Tänään oli tekemisen puutetta, niin vaihdoin kokeeks A-nokan paikoilleen.
Tulos huomattavasti parempi tyhjäkäynti ku d-nokalla, yhen 0-80km/h rykäsyn perusteella mitään eroa kiihtyvyydessä ei ole.
Harmi kun ei tuolla Vx3:lla tullu testattua kans kiihytellä, ois ollu vähä vertailupohjaa... voishan sen tietysti vielä vaihtaa takas. :idiot2:
edit: viikon ajelujen jälkeenki sanoisin että paras nokka mikä on tuossa koneessa käyny.
-
Tuli tuossa ruuvattua ÖKYvarusteita kiinni. :hg:
Eli nyt on lankussa kauko-keskulukko ja hälytin, suuri kiitos Huikkosterille avuista. :hello:
...ja sit tuli vielä tehtyä tuommonen:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/stiletti.jpg)
Täytyy antaa hyvää palautetta tuosta Rimen kakesta, kerranki ohjain jonka saa purettua ja kasattua helposti. Ei oo mitään rikkimeneviä klipsuja, vaan oikeen ruuveilla. O0
-
Tuli tuossa ruuvattua ÖKYvarusteita kiinni. :hg:
Eli nyt on lankussa kauko-keskulukko ja hälytin, suuri kiitos Huikkosterille avuista. :hello:
...ja sit tuli vielä tehtyä tuommonen:
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/stiletti.jpg)
Täytyy antaa hyvää palautetta tuosta Rimen kakesta, kerranki ohjain jonka saa purettua ja kasattua helposti. Ei oo mitään rikkimeneviä klipsuja, vaan oikeen ruuveilla. O0
Haluaa tuommoiset bertoneen S*
-
Huh, hirvitti kieltämättä vähä että miten täs käy kun laitoinki nuo valkoset ;)
Käväsin testaan nopeusmittarin nopeustaulusta eilen niin saman n.5km/h heitti ku ennenki.
Mut pirun paljo paremmin näkyy kyllä pimeällä...
Mitäs toi teksti tossa bensa- ja lämpömittarin välissä meinaa? Maalaa noi viisarit vielä saman punaisiksi kuin tuo tyhjän tankin väri.
-
Mitäs toi teksti tossa bensa- ja lämpömittarin välissä meinaa?
Otin vähä ennakkoa ku oli tiedossa että turbokone on tuloillaan...
Maalaa noi viisarit vielä saman punaisiksi kuin tuo tyhjän tankin väri.
Tuossa on kyllä perää, kyllä ne mielummin vois olla punasemmat.
Pohjienkin väreistä sininen ois voinu olla vähä sporttisemman sininen ja punanen vähä räikeempi, mut ne saa olla tommoset. Tekee vaikka 242 sitten toiset jos innostuu.
Haluaa tuommoiset bertoneen S*
Ei muutaku laittamaan, ei mikään mahoton rasti. :)
-
tuo kake on kyllä aika näppärän olonen kun tuohon sarjaan saa vilkutkin välähtämään yms. kaikkee muuta kivaa :D pitää kyllä omaan seitensatkuun jossain välissä kyhätä tommonen kans :D
-
tuo kake on kyllä aika näppärän olonen kun tuohon sarjaan saa vilkutkin välähtämään yms. kaikkee muuta kivaa :D pitää kyllä omaan seitensatkuun jossain välissä kyhätä tommonen kans :D
Joo, kyllä se on käytöltään ihan ku tuo v70n hälytin. Vilkut välkkyy kerran lukittaessa ja kahdesti avattaessa. Sit siinä on hassu toiminto että vilkuttelee valoja aina ovet sulkiessa, vissiin joku muistutus laittaa hälytin lähtiessä päälle... täytyy kattoa saisko sen pois päältä, en hirveesti fanita. :)
-
Mulla ollut myös tuo Rimen setti 3-satkussa 1,5v. Hyvin pelannu, mutta alkaa patterit loppua avaimista, eikä kaupasta ostettu samankokoluokan patteri pelaa nuissa :o Rimen sivulla sitten luki että pitäs tilata ihan oma.
Näppärästi laitoit tuon avaimen!
-
Onpas tutunnäköistä ;D
Viilalla vai dremelillä vai millä muotoilit avaimen?
-
Mulla ollut myös tuo Rimen setti 3-satkussa 1,5v. Hyvin pelannu, mutta alkaa patterit loppua avaimista, eikä kaupasta ostettu samankokoluokan patteri pelaa nuissa :o Rimen sivulla sitten luki että pitäs tilata ihan oma.
Näppärästi laitoit tuon avaimen!
Tuohan oli hyvä tietää, pitääköhän hommata noita Rimen pattereita sit varastoon valmiiks jos joskus ei saiskaan enää...
Avaimen sovitus oli yllättävänki helppo homma, Huikkosterille tänksit ohjeistuksesta kun oli tuon homman tehny ennen mua. :)
Onpas tutunnäköistä ;D
Viilalla vai dremelillä vai millä muotoilit avaimen?
Rautasahalla ja viiloilla vaan, onneks oli pieni ruuvipenkki sentäs täs kotona. :)
-
Tuo on kyllä ihme että ne ei pelaa jos haet vaikka samanmallisen laatumerkkisen pariston tilalle. Jos taas sujauttaa sen jälkeen alkuperäsen pariston takasin niin pelaa (merkkivalo avaimessa syttyy painaessa) :idiot2:
-
Olisikohan ne sit jotain spesiaali pattereita joissa enemmän jännitettä? :o
Ite oon kerran vaihtanu patterin mutta sekin tuli toisesta kaukosäätimestä joten ei ole kokemusta uusien ostamisesta ::)
-
3v noissa pattereissa lukee, ei kyllä tullu mitattua tarkkaa... ainoa ero speksien mukaan tulee kapasiteetis, kun nämä oli 75mAh ja noita muunmerkkisiä "kake-pattereita" löytyy kovin erilaisilla arvoilla.
Mut on se kumma jos esim tommonen Sonyn (sama CR2016) ei toimi. :idiot2:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/28980/vmkg
Sivuikkunoiden alareunan tiivisteet tuli tuossa vaihdettua kun vanhat oli korppua ja päästi vettä oven sisälle. :nohnoh
Nuo metallilistat oli aika elähtäneen näköset, maalia lohkeillu ym. joten päätin ottaa maalit kokonaan pois. Ovien (rosteri)listoista lähti nätisti Nitromorsella, mutta nuo kolmioikkunoiden listat on alumiinia ja maali on ihan pirun tiukassa. Kolme kertaa laitoin tuota myrkkyä niihin, mutta ei lähteny. Niimpä hion ne sit kylmästi pois ja kiillotin.
Ompahan vähä erinäkönen, voihan nuo sit maalata takas mustiks jos kyllästyy.
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/kiiltvtlistat.jpg)
-
Oikeen komiat listat :pomo:
Itse kokeilin muistaakseni Duracellin tai Phillipsin ulkoisesti samankokoista ja saman volttista paristoa, mutta ei.
-
Oliko mimmonen prokkis ottaa teipit pois ovien yläreunasta?
-
Oliko mimmonen prokkis ottaa teipit pois ovien yläreunasta?
Aikaa siihen menee, oli ainaki tuossa yksilössä tosi tiukassa liimat. Muuten ihan iisi homma...
Kuumailmapuhaltimella lämmittelee ja sopivalla lastalla lykkäilee pikkuhiljaa pois, sit tinnerillä jämät pois.
-
Tälle ei oo tapahtunu pitkään aikaan oikeen mitään, ollu kovassa ajossa vaan.
Eilen ruuvailin vihdoin nuo uudet takavalot kiinni.
Parhaan näköset 240 takavalot mitä oon noita muitten autoissa katellu, mut tuntuu että tohon omaan pitää ehkä maalata keskirantu mustaks. Vois sopia paremmin kun suurin osa listoistakin on mustia. :)
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/240talvi12.jpg)
-
Minkälainen homma on laittaa tuo kaukoohjaus keskuslukitus?
-
On se nätti S*
-
Jaaha. Mä oon taas nukkunu ku on näteistä Volvoista laitettu kuvia..
Ihana S*
-
Kiitoksia vain.
Täytyy tunnustaa että on vähä pyöriny mielessä jos laittas 960 turbon ja faceliftais sen, mut en tiiä raaskisko tästä luopua. Kun siihen ois turbohilppeetki tallin perällä odottamas.
Tuskimpa sitä malttaa ruveta mallisarjaa vaihtamaan, tämä sopii niin hyvin käteen.
Kauko-keskuslukon/hälyn asennus ei oo mahoton rasti. Eihän tuo mullakaan tosin heti toiminu niinku piti, onneks foorumilta löytyy avuliaita ihmisiä. :)
-
Tääkin päivä tuli sit eteen että 240 on menossa myyntiin (jos en tuu järkiin ennen sitä). Tilalle ois tuloillaan toinen Volvo-merkkinen auto ja vetotapa säilyy tottakai. ;)
Jos jotakuta tosissaan kiinnostaa tämmönen siisti vanha lankku, niin ilmotelkaa. Etusivulta löytyy varustelistaa.
-
Ei tullu varteenotettavia tarjouksia, joten auto säilyy itsellä. Ois jo kova polte ruveta kasaileen tuota ft-konetta kun osatkin löytyy. Mut kaikki aika menee nyt talon kans. :P
242 pitää kyllä saada kesäks liikkeelle, vaikka sit kaverit lykkäämään että saa vähä ajaa.
-
Tämä on kyllä siisti peli S*
Tullut nähtyä pari kertaa livenäkin..
-
Tämä on kyllä siisti peli S*
Tullut nähtyä pari kertaa livenäkin..
Tänks. -H-
Kyllähän se täällä Klassa pyörii ahkerasti.
-
Tulipas testattua meneekö b230f päästöistä läpi tyhjätyllä katilla ja eipä mennyt! :2funny:
Häkäarvot oli vähän yli sallitun, ei mitenkään dramaattisesti mut silti selvästi. Nenään tuon katin poiston huomaa ensimmäisenä, auto nimittäin haisee vanhalle kaasariautolle.
Tämä näin suuntaa-antavana vinkkinä jos joku suunnittelee katin poistoa vähäpäästöiseen 240:n. Ajattelin laittaa jonku yleismallisen sport-katin sinne nyt, 2.5" liitännöillä vähintään ettei ahdista jos tuon turbokoneen saa rykästyä keulille joskus. Pitäs vaan keksiä mistä saa laipat hommattua.
Vanha 430tkm ajettu oli melko repaleinen mutta suodatti näköjään vielä hyvin. Ja by the way alkuperäsessä ja tarvimallisessa katissa on sitten iso ero. Tarvikehärvelissä oli sitä kennoa ehkä 1/3 siitä mitä alkuperäsessä.
Mitä tehoon tulee, niin eipä tuossa ny paljon eroa huomannu. Kierroksilla vaan ei mee "tukkoon" niinku ennen.
-
Pikku hienosäätöä tuli tehtyä. Kyllästyin noihin kiiltäviin sivuikkunalistoihin, niin fiksasin ne mustiks. Syksyllä tuntu hyvältä idealta ottaa niistä kulunut maali pois ja kiillottaa, mut jotenki tuo musta toimii vaan paremmin kokonaisuutena. Sipistelyä... ;D
Ovilistat meni teippaamalla...
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/mustatlistat.jpg)
Ja kolmioikkunan lista maalaamalla.
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/mustatlistat2.jpg)
Ja takavalot kans teipillä. Pitäs näköjään tuo vetokoukku kans tehä nätiks lähiaikoina, ikävästi hyppää silmille.
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/mustatlistat3.jpg)
-
Ihan siisti siitä tuli. O0
-
Ihan siisti siitä tuli. O0
Tänks, kyl se kaukaa katottuna ainaki näyttää paremmalta. ;)
Se on vähä että joko kaikki kromilistat tai kaikki mustana, muuten tulee vähä sekametelisoppa.
-
Lankku tuulettumassa kesäisessä maisemassa... :D
(http://www1.garaget.org/archive/142/141784/205964/205964-2794709.jpg)
Tässä vähä kutitellu mielessä jos nappais kylmästi etujousista sen kiekan pois, joutus vaan todennäkösesti tekeen kierrettä lisää iskareihin. :P
Turbomallin etuvakaaja pitäs kans putsata ja maalata, uudet puslat tuli jo tilattua niin pääsee asenteleen.
Koneeseen, laatikkoon ja perään pitäs kans vaihtaa öljyt.
Takapäähän pitäs kans tehä vähä uudelleenpuslitusta ja vaihtaa madallusjouset sinnekin.
-
Mitään ylläolevista ei oo tullu tehtyä, MUTTA...
Uus katti tuli laitettua, 2.5" Magnaflow. Laipat joutu hitsaileen ja lambdan reikää katissa ei ollut, niin siirsin sen suosiolla putkeen ennen kattia. Hyvin toimii!
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/cat1.jpg)
Tänään tuli laitettua etuovien kajarit parempaan kuosiin. Laitoin tuossa muinoin tuon Caliberin erkkasarjan eteen ja mukana tulleet kaiuttimen ritilät ei sopinu yhtään auton lookkiin joten kötöstelin orkkisritilät jotenki siihen päälle. Niitä ei kuitenkaan saanu siihen kunnolla ja irtoilivatkin monta kertaa kunnes tänään ostin yleismalliset ritilät (5e/pari) ja tein levystä soviterinkulat väliin. Nyt on tukevasti kiinni ja ehkä tuo ulkonäkökin vähä parani. :)
Pari kuvaa...
(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/kajarit_1.jpg)(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/kajarit_2.jpg)(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/kajarit_3.jpg)(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/kajarit_4.jpg)(http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/kajarit_5.jpg)
242 turboa on tullu vähä laiteltua kans mitä on ehtiny. Mega on johdotettu siihen malliin että kaikki piuhat tulee sisälle asti. Seuraavaks teen jonkulaisen telineen boksille ja sulakkeille, sitte piuhojen tinailut ja pääsee ihmetteleen mikä kärähti.
-
Volvo vaihtoi tänään omistajaa ja matka jatkuu itä-Suomessa.
Uusi omistajakin toivottavasti availee tänne jotain projekti-topiccia mitä saa seurailla. ;)
Kieltämättä vähä haikein mielin tuli kateltua kun perävalot hävis horisonttiin, mutta onhan mulla vielä tuo 242.
Laitetaan nyt vähä ilmotusluontosta asiaakin, eli jos jollakulla löytyy 960 turbo jouten? Saa tarjota... :hello:
-
siinä sai joku varmasti hyvän auton. :3/4 jättää sen: