Futurez  Kulkukoira

V40 T4 1998 onglema

  • 4 Vastauksia
  • 1545 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kallekompura

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
V40 T4 1998 onglema
« : 14.07.2018, 14:26:38 »
pää on puhkimietitty ja ajattelin tulla kyselemään ammattilaisilta että mikähän voisi olla vikana. tyhjäkäynti on todella matala n. 500rpm ja pomppii välillä ihan hiuskarvanverran. välillä parkissa jos painaa kaasua niin rupeaa käymään kolmella pytyllä. ajaessa pintakasulla toimii normalisti ja jos painaa puolelle kaasulle tai yli niin rupee paukkumaan putkeen ja ahdot nousee kyllä n. 1bar mutta auto kiihtyy kuin 2 litran vaparidiisseli eli ei mihinkään.. välillä ahdot jää 0.7bar ja välillä 0.5 ja sit joskus saa sinne yhteen baariin ilman pätkimistä. pikkusen pintakaasua isommalla kaasulla voi kyllä kiihdyttää ja kiihtyykin aika hyvin, vikakoodeja ei ole ja alkaa hermostuttamaan kun ei hajua missä vika.. puolat ja tulpat uudet

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: V40 T4 1998 onglema
« Vastaus #1 : 14.07.2018, 22:46:24 »
Bensapumppu tai bensapaineensäädin hajonnut ?...bensapaineet kannattaa mitata. Pitäisi olla tyhjäkäynnillä muistaakseni 2.5 bar ja kierroksilla paikallaan 3 bar. Sylintereidenkin puristukset kannattaa mitata, ettei ole kansipahvi mennyt tai joku imu/pakoventtiili vuotaa.

Poissa kallekompura

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 1998 onglema
« Vastaus #2 : 19.07.2018, 14:25:52 »
pää on puhkimietitty ja ajattelin tulla kyselemään ammattilaisilta että mikähän voisi olla vikana. tyhjäkäynti on todella matala n. 500rpm ja pomppii välillä ihan hiuskarvanverran. välillä parkissa jos painaa kaasua niin rupeaa käymään kolmella pytyllä. ajaessa pintakasulla toimii normalisti ja jos painaa puolelle kaasulle tai yli niin rupee paukkumaan putkeen ja ahdot nousee kyllä n. 1bar mutta auto kiihtyy kuin 2 litran vaparidiisseli eli ei mihinkään.. välillä ahdot jää 0.7bar ja välillä 0.5 ja sit joskus saa sinne yhteen baariin ilman pätkimistä. pikkusen pintakaasua isommalla kaasulla voi kyllä kiihdyttää ja kiihtyykin aika hyvin, vikakoodeja ei ole ja alkaa hermostuttamaan kun ei hajua missä vika.. puolat ja tulpat uudet
lisäksi on välillä tehny sitä että moottorinhäiriövalo syttyy palamaan satunnaisesti ja sitten kun seuraavan kerran käynnistää niin ei enää pala :idiot2:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: V40 T4 1998 onglema
« Vastaus #3 : 19.07.2018, 23:13:50 »
Oliko se valo missä lambdan kuva vai service valo ?....mikäli kyseessä servicevalo, niin se on vain huollon ilmaisin eikä moottorinhäiriövalo. OBD-lukijalla kannattaa katsoa vikakoodit myös.

Poissa Backe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 1998 onglema
« Vastaus #4 : 28.11.2018, 14:48:41 »
Vuosimalli 99 ja 2.0. Pitempään on ollut jo tyhjäkäynti suht matala lämpimänä, noin 500 rpm. On myös sellainen ominaisuus että D:ltä P:lle vaihtaessa kierrokset ensin nousevat ja sitten laskevat todella alas, mutta moottori ei kuitenkaan sammu. Kierrokset palaavat kuitenkin hiljalleen 500 rpm. Sama tapahtuu, jos kaasulla nostaa kierroksia noin tonniin ja päästää kaasulta. Mistähän kannattaisi vikoja alkaa etsimään?

https://www.youtube.com/watch?v=9Rrv6cyHznA&feature=youtu.be

 

Elekma  Autoracing