Carcom Oy  Ateho

s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio

  • 9 Vastauksia
  • 2765 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tonsku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« : 12.08.2018, 11:21:13 »
Minulla olisi tuollaisesti 99 vm 1.6 volvo s40 kaksi alipaineletkua hukassa. kaasuläpän kotelosta lähtee kaksi noin 5 cm pituista alipaine letkun palasta, paikkaa mihin ne kuuluisvat ei ole löytyny mistään.

Netistä olen yrittääny etsiä kaaviota letkuista, mutta ainut ohje on että kato nokkapellin alta. Ei ole kaaviota nokkapellin alla.

Jos jollain olisi kaavio, tai tietoa mihin kaikkialle noita letkuja kuuluisi mennä, olisin kiitollinen.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2018, 11:29:53 kirjoittanut tonsku »

Poissa nelikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #1 : 12.08.2018, 17:47:03 »

Poissa nelikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #2 : 12.08.2018, 21:40:48 »
mulla on -96 2.0 ja tänä kesänä kaikki tuli käytyä läpi tyhjäkäyntivian takia

onko sulla siinä nuita lähtöjä yhtä monta ku videolla, mitkä sulla ne puuttuvat on? pari ohutta , mm. keltanen, menee map-anturille päin, yks siihen imutorven juureen ihan lähelle ja pari paksua muoviputkea vielä omiin suuntiinsa

Poissa tonsku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #3 : 13.08.2018, 07:29:12 »


Kuvassa näkyy lähdöt, ja poikki olevat letkut.

Videon mukaan toinen letku on tulpattu, ja toinen menee ilmanputsarin letkuun, johonkin mötikkään joka mun koneessa ei edes ole.

Todennäköisesti tässä noi letkut kuuluu olla eritavalla kuin tuossa videolla olevassa moottorissa.

Molemmat letkut oli avoinna kun auton ostin, toinen tulpattiin, niin saatiin päästöt hyväks. Toista ei voi tulpata koska auto rupee käymää erittäin huonosti. Nytten auto käy kohtuullisesti, mutta kulutus on kova, tehot on hukassa, ja ilmastointi päällä tyhjäkäynti humppaa kovin.

Poissa nelikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #4 : 13.08.2018, 14:41:16 »
jos sulla on samanlaiset osat niin se punasella kulmalla tulpattu letku menee map- anturin luo rintapeltiin tuohon keltasen ympyrän liitokseen joka kuvassa

tuosta imutorven möykkyosasta lähtee huohotinletku, jos irrottaa pienen letkun ni kone alkaa huutaa



tulikohan nuo kuvat tarpeeks näkyviä
« Viimeksi muokattu: 13.08.2018, 14:44:19 kirjoittanut nelikymppi »

Paikalla Backe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #5 : 13.08.2018, 16:30:39 »
mulla on -96 2.0 ja tänä kesänä kaikki tuli käytyä läpi tyhjäkäyntivian takia
Saitko selville mikä aiheutti vian tyhjäkäyntiin

Poissa nelikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #6 : 13.08.2018, 17:13:27 »
Saitko selville mikä aiheutti vian tyhjäkäyntiin

tuossa edellisen viestin alemmassa kuvassa muoviputki joka lähtee 90- kumista tuonne alas, imusarjassa kiinnike ihan alavasemmalla, se menee niinki kauas ku vänkärin puolen lokarin sisälle, siellä on googlellekki tuntematon joku venttiili, sieltä se putki oli kohta irtipoikki sen pään kumisovitteesta, sinne pääsi käsiksi irrottamalla kulmavilkku ja umpio..
- lisäksi imusarjan tiiviste oli yhestä kohtaa murtunu.

 tyhjäkäynti oli lämpimänä 1200- 1500rpm, mitään muuta ei ollu, ajaessa täysin normaali.

mulla oli siitä täällä ketju mutta näköjään olin sen poistanu..

tämä putki oli jääny paremmin tutkimatta, kun alotin nuista muista pienistä lähempää., tyhjäkäyntimoottori tuli uusittua mutta se ei vaikuttanu mitään ku vika ei ollu siinä..
- sieltä lokarin sisältäpäin kuulu vaimea suhina ja putkea heiluttelemalla se ääni muuttu sen verran että tarkastin asian ja sieltä koko vika johtu.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2018, 17:17:46 kirjoittanut nelikymppi »

Poissa tonsku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #7 : 13.08.2018, 18:33:36 »
Valittettavasti noista kuvista ei ollut apua. MAPin luota ei löydy kuin mapin oma alipainepaikka ja siihen menee tuo keltainen letku. Mitään muuta alipaineella en tulipellistä löytäny.

Ja tuossa on yksi alipainelähtö vähemmän kuin minun autossani.

Poissa nelikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #8 : 13.08.2018, 19:53:11 »
eikös kummassaki oo ihan samat 5 letkua paikallaan ja yhessä lähössä pultti

pieniä eroja mm. imutorvessa ja mapilla vaikuttaa sitte olevan vaikka vain 3v. eroa mallissa .. ja eri kokonen kone ,, mutta näissä ympäri maailmaa kasatuissa autoissa tietty ilmenee vaik mitä )

Poissa tonsku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 99 1.6 Alipaineletku kaavio
« Vastaus #9 : 14.08.2018, 06:49:33 »
Juu, oli noissa samat 5 lähtöä. On käyny ajatusvirhe kun katoin.

Pitäis päästä saman vm 1.6 moottoria tutkimaan niin löytäis letkujen paikat. Todennäköisesti vaihtelee konemalleittain letkut hieman.

 

KL-varaosat  Race.fi