Ateho  Elekma

Masan 740 T5

  • 154 Vastauksia
  • 46659 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 519
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #45 : 06.04.2020, 22:25:23 »
tämä äänenmittaus juttu on aika hankala, turbomoottori avaralla putkistolla saattaa pitää paikallaan 4500rpm metri viistoon tai sinne tänne mittarin mukaan kovaakin ääntä vs. joku vaparipeli. sit kun ajetaan rataa niin mittauksessa pienemmät lukemat saanut vapari pitää aivan sietämätöntä meteliä!! mutta screampipe kannattaa johtaa putkistoon.

esim. ahvenistolla muistaakseni on 110db meluraja, meillä viime syksynä 109db yhdellä isohkolla vaimentajalla. sitten kun ajetaan niin hyvä että äänen erottaa. eräskin vaparilaite menee meluista heittämällä läpi mutta ajossa meteli ja äänen taajuus sietämätön. kun joutuu useamman viikonlopun kunntelemaan sitä niin pää räjähtää :(putkenpään alaspäin suuntaaminen yleensä helpottaa tilannetta mittauksessa, mutta luulisi että tässä tapauksessa kahdella pöntöllä saa äänet riittävän alas.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #46 : 06.04.2020, 22:35:01 »
Putken pää tietysti suunnataan alaspäin. Koko vaimennin jää puskurin alle piiloon, samoin pakoputken pää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #47 : 06.04.2020, 22:54:01 »
Tarkkoja lukemia en muista, mutta Motoparkissa englantilaisella ohiajomelu pääsuoralla taisi olla tuon omatekoisen takapöntön kanssa 1,8bar paineella 92-94 desibelin paikkeilla. Ei ois tarvinnut edes kokeilla 500 pitkän Simonssin kanssa melurajoitettuna päivänä. 3" 500 pitkän takapöntön kanssa oli ihan eri juttu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #48 : 10.04.2020, 20:58:29 »
Pelko kovasta melusta oli täysin turhaa.

Äänet on paljon vaimeammat kuin edellisellä putkistolla. Suorastaan hiljainen.

Auton voi bongata ajossa Oulun alueella.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #49 : 19.04.2020, 07:33:30 »
*Ecu päivitetty V1 --> Race
*Toyot pyöräytetty alle ja suunnattu
*Jakopään huolto ja öljypumpun stefa vaihdettu

Panhardin unibalit näkyy olevan väljät, ne joutuu vaihdella.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #50 : 19.04.2020, 08:56:05 »
Toyot alla ja uusi pakoputki. Pää vaihtuu tiukkaan ysikymppiin.


Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #51 : 22.04.2020, 04:54:43 »
Dp yritti kolistella runkopalkkiin ääriliikkeissä joten sitä täytyi muotoilla. On muuten helppo asentaa tuollainen 4" dp seiskan konetilaan - mahtuu tasan yhdessä asennossa.




Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #52 : 26.04.2020, 16:56:43 »
Dbw asioiden sovittelu alkoi. Seuraavaksi 3D kuvien piirtäminen ja tulostimella osat.




Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #53 : 26.04.2020, 16:57:33 »
Kabiinin fiilistely kuva.




Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #54 : 01.05.2020, 08:17:12 »
Vaihteisto swappiin tarvittavia osia pyöritelty ja mallailtu. On vielä aikalailla oheis hommaa tiedossa.







Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #55 : 02.05.2020, 20:48:11 »
Ensimmäiset testit ajettu 7 asteen tihkusateessa.

0-100km/h 5.37s (kahdella vaihdolla)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #56 : 02.05.2020, 20:58:28 »
Miten 80-120 kolmosella?  8)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #57 : 02.05.2020, 21:34:19 »
Useimmiten 2.6s molemmin puolin, kerran sattui paremmin pitämään ja 2.1s

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #58 : 10.05.2020, 15:31:46 »
Autoon tuli ensimmäinen vika, laturista meni laakeri. Uusi paikalle ja kovaa ajoa.

Paras 80-120 aika on 1.77s.  Liukasta oli tuossakin vedossa. 100-150 on mennyt 3.20s.

Sais lämmetä niin alkais rengas pitämään.
Laskin ominaisvääntökäyrän ja sitä kautta ahtopyynnin jolla pitäisi tulla tasainen vääntökäyrä.  Testit seuraavassa jaksossa.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #59 : 03.07.2020, 18:16:07 »
Kaasuläppä meni mutkalle ja sopivaa ei löytynyt kohtuudella niin dbw swappi sai vauhtia.




Aloin myös sovittelemaan leukoja.



 

Futurez  Kulkukoira