KL-varaosat  Race.fi

240 Turbo -84

  • 89 Vastauksia
  • 41103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #60 : 02.03.2013, 20:41:26 »
Tänään tuli vihdosta viimein käytyä laittamassa uusi kaasuläppä paikoilleen. Pitää vielä säätää se kun saan kaverilta läppärin lainaan.
Koitin kuitenkin piruuttaan, että lähteekö auto vielä käyntiin. Lähtihän se. Sitten rupeskin bensa haiseen ja lattia kastuun.  :(
Jostain bensapumpun tai suodattimen liittimistä sitä tuli. Ei auttais jättää näitä vehkeitä käyttämättä liian kauaks aikaa: autohan tykkää
kun sillä ajetaan. "sanoi ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainenkin aikoinaan"  :D
Täytyy tarkistella liitokset kun seuraavan kerran meen tallille. Konehuoneessakin oli yks bensaletkun klemmari löystynyt.
Pitäis varmaan laittaa kunnon An-liittimet noille teräspunosletkuille...  ???
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #61 : 24.04.2013, 19:51:13 »
Paljoa ei tullut tehtyä autolle talven aikana kun raha ja motivaatio oli yhtä lailla vähissä.
Ehkä se tästä alkaa taas, kun aurinko paistaa ja mieli paranee.  :)
Tänään tuli pestyä auton päältä pölykerros pois ja huomenna olis tarkoitus mennä koittaan josko sitä sais tuoreen leiman otteeseen.

Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #62 : 25.04.2013, 21:20:25 »
huomenna olis tarkoitus mennä koittaan josko sitä sais tuoreen leiman otteeseen.
*pitkä huokaus* ... Eihän siihen leimaa tullut.  :'(
Toinen raidetangon pää väljä ja takana jarruero liian suuri.
Raidetangon pään vaihdoin ja sit herkistelin jarruja.
Oikean puolen jarrusatulassa toinen mäntä oli jumissa ja sen sain liikkeelle, sit jarrujen ilmaus ja konttorille.
Eikä vieläkään tarpeeks tasaiset jarrut. Ensin lukemat oli 1,2/0,5 ja uudella yrittämällä 1,6/1,0.

Voiko näissä mennä jarrupaineensäädin hajalle vai löytyykö vika ilmauksesta tai mäntien jumituksesta?
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #63 : 25.04.2013, 21:25:12 »
eiköhän se sieltä mäntien tahmaisuudesta johdu?miksi jarruja on ilmattu,eihän sinne itsestään ilmaa mene,vai onko joku ollut nyt sitten auki ja sinne jäänyt ilmaa.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #64 : 25.04.2013, 22:16:58 »
eiköhän se sieltä mäntien tahmaisuudesta johdu?miksi jarruja on ilmattu,eihän sinne itsestään ilmaa mene,vai onko joku ollut nyt sitten auki ja sinne jäänyt ilmaa.
Jouduin irrottaan satulan kokonaan, että oli helpompi saada mäntä liikkeelle.
Sen jälkeen poljintuntuma oli pehmeä, joten ilmattiin jarrut.
Ilmauksessa jarrunesteen mukana tuli vähän jotain muutakin(ehkä vettä) ulos.
Täytyy vielä kertaalleen herkistellä se mäntä ja samalla ajaa uudet jarrunesteet sisään.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #65 : 26.04.2013, 00:16:50 »
On tullut vastaan rikkinäinen jarrupaineen rajoitinmokkula sielä vasemman takalattian alla. Silti veikkaan vahvasti tuota jumittelua, männät kunnolla liikkeelle ja sitten huolellinen ilmaus, etusatulat kakkosnelosessa tuppaa oleen välillä haluttomia ilmaantumaan. Ja takapiiristä voi tulla yllättävän pitkään pelkkää nestettä ja sitten vielä kupla, joskus ihmeteltiin pitkään kumipallomaista jarrutuntumaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #66 : 26.04.2013, 00:38:12 »
Komppaan TVS kommenttia. Kun on kakspiiri jarrut niin saa kikkailla aikalailla väliin et saa toimiin. Mut alota niistä satuloista ihan ekana. Kyllähän noissa hommissa hermo menee heikkoon kuntoon mut jotain se on pakko keksii. Tietenkin yks konsti on ilmata järjestelmä yläkautta, joissain jenkkiautoissa se on ollu ihan vakio käytäntö.
V70 TDI

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #67 : 18.05.2013, 02:21:24 »
Torstaina tuli vaihdettua uudet satulat taakse kun en saanut oikein vanhoihin tehoa enkä jaksanu enää niiden kanssa leikkiä.
Tänään perjantaina kävin leimalla ja arvot oli 2,4/1,9 ja läpi meni.  :)
Ahvenistolle olis tarkoitus päivällä lähteä, mutta radalle en taida viitsiä mennä, kun säädöt ei tunnu olevan vieläkään ihan kohdillaan.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #68 : 25.05.2013, 19:26:11 »
Tänään tuli säädeltyä kaverin kanssa autoa ja sehän rupes jo tuntuun ihan mukavalta.  :)
Säätäminen loppui sitten siihen, kun pakosarjan tiiviste rupes vuotaan.    :(
Onneksi näin, koska nokkapellin avattuani huomasin syylärin kaatuneen viskoflektiä vasten(kiinnikkeet petti) ja
flekti oli kaivanut paisuntasäiliön vesiletkuun reiän ja syylärissäkin oli vähän flektin jälkiä(ei kuitenkaan reikää).  :-[

Aikaisemmin auto röpötteli 3000rpm ylöspäin, mutta bensamäärien reilulla tiputtamisella rupes koneesta vetoa löytyyn.
Sytkäkarttaa täytyy vielä hioa ja varsinkin yläkierroksilla meno rupeaa hyytymään.
Kuinkakohan paljon sitä ennakkoa kannattaa oikein laittaa..?

Ahtopaineet on säädetty 0,8bar. Turbo herää vähän ennen 2500rpm, mutta jo ennen 5000rpm paineet tippuu johonkin 0,6bar tienoille.
Luulis paineiden pysyvän paremmin vaikka eihän toi To3 mikään viriahdin olekkaan...  :D
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #69 : 09.06.2013, 21:29:32 »
Palasin työreissusta perjantaina ja eilen hain siniseltä pakosarjan tiivisteet (30€  :o).
Tänään ne sitten vaihtelin paikoilleen. 4. pytyn tiiviste oli alareunastaan hajonnut tiivistekerrosten välistä.
Lämmittelykierroksen heitin ja jälkikiristin mutterit. Toivottavasti noi originelli tiivisteet kestää nyt vähän pidempään kuin motonetin vastaavat.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #70 : 20.06.2013, 11:18:20 »
Äsken tuli käytyä ohjauskulmien säädössä. On se vaan mukavaa ajaa, kun on ratti taas suorassa.  :)

Vaikuttaako noi coiloverit niin paljon vai onko jotain muuta pielessä,
kun oikean puolen camberia ei saatu säädettyä ihan ohjearvoihin kun säätö loppui kesken?  ???

Säädettiin vasen puoli sit samaan. Olisko ollu jotain -0,04 kun ohjearvo oli +0,15-0,40.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #71 : 01.08.2013, 02:50:51 »
Tänään tuli vaihdettua nokka-akselin etupään tiiviste, kun vanha rupes vuotaan.
Vanha oli elringin tekele, uusi Volvon valmiste.
Samalla ostin uuden jakohihnan Käyttöautosta, kun vanha ehti saada öljyä itteensä.

Siinä kun syyläriin nojailin niin huomasin, että letkuliitoksista vähän vuotaa nestettä.
Täytyy ottaa se huomenna työn alle. Kova on yritys että sais auton siihen malliin, että
uskaltais Botniaringille tällä lauantaina lähteä.

Pientä lämpö-ongelmaa on koko ajan ollut. Liikennevaloissa lähtee lämmöt nousemaan,
mutta yli 40 vauhdissa taas jäähtyy normitasolle.
Autossa on vielä viskoflekti ilman tuulitunnelia, kun en sitä saanut paikalleen mahtumaan.

En tiedä sitten kuinka paljon toi kampuran alumiininen (normaali pienempi) hihnapyörä vaikuttaa jäähdytykseen, kun vesipumppu pyörii normaalia hitaammin..?

Syylärillekään en sisäpesua muistanut tehdä, kun se irrallaan oli...  :-[
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #72 : 01.08.2013, 10:44:18 »
En huomannut että olisi ollenkaan mainintaa öljynlauhduttimesta.
Ellei sellaista ole, niin suosittelisin asentamista.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #73 : 01.08.2013, 14:38:32 »
En huomannut että olisi ollenkaan mainintaa öljynlauhduttimesta.
Ellei sellaista ole, niin suosittelisin asentamista.

Kyllä tässä vakio r-sport- lauhdutin on. Olettaisin että se myös vielä toimii vaikka taitaa sieltä 80-luvulta olla...  ::)
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #74 : 01.08.2013, 23:02:38 »
Tänään irroitin syylärin joka oli ylävesiletkun juuresta pikkusen haljennut.
Kaverilta sain tilalle toisen syylärin. Ilmeisesti turbon syyläri, kun on flektin anturille paikka.
(Vai oliko niitä automaattivaihteisissakin?)
Uuden termostaatin vaihdoin myös.
Käynnistys jäi huomiselle, kun mulla ei ollutkaan tarpeeksi jäähdytinnestettä.
Olin kattonut vaan, että iso pöntöllinen sitä on tallin nurkassa. Olihan siellä, mutta ne olikin käytettyjä nesteitä mitä olin sinne keräilly kaatsille vietäväks...  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 01.08.2013, 23:07:16 kirjoittanut JAMH »
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

 

Elekma  Autoracing