Edistystä edistystä.
Viikolla avasin uudemman turbokoneen isotuottoisemman öljypumpun jonka meinasin laittaa tähän, mutta se oli niin naarmuilla ettei voi käyttää. Peräisin 10tkm porauksen jälkeen ajetusta alakerrasta ja lohkoa ei ole taidettu pestä kunnolla koneistuksen jälkeen, koska pumpun sisällä oli viisi metallipalaa. Siispä tarkastin peruspumpun laitoin sen. Turbon öljynpaluuta varten ostin mutkalla varustetun letkukaran ja hitsasin paikoilleen. Öljypohjasta putsailin pintaruosteet pois, maalasin ja laitoin paikalleen.
Eilen sain auton ensimmäistä kertaa sisätiloihin ja pääsi alkuillasta aloittamaan puuhailua. Tuloksena eilisen puolella
kone paikoillaan apulaitteita kaverinaan, jarrupääsylinteri vaihdettu isompaa tehostinta varten ja etutolppiin auton mukana tulleet etujarrukilvet ja -levyt. Samalla vaihdoin etupyöränlaakereille uusia rasvoja. Etusatulat jäi vielä laittamatta, koska ei ollut jarruputkia. Kolme joskus ostamaani putkea löysin, niihin vaan pitää vaihtaa letkun puoleinen mutteri naaraskierteelle. Vähän kaikkeen joutavaankin meni aikaa. Joutui hieman etsimään vauhtipyöränpultteja ja laturinjalkaa, mutta löytyivät sentään.
Tuumasin etten ala putsailemaan konehuonettakaan mitenkään ennen kuin kaikki on paikallaan ja autoa pystyy siirtämään omin voimin pesurin lähelle.
Tässä vaiheessa tyydyn voimansiirron osalta paikallaan olleeseen M45:een ja sen kaveriksi vanha 240 Turbon asetelma vaparin kytkinlevyn kanssa tai sitten M47. Kunhan vaan saa laitteen liikkeelle se on pääasia.
Ensimmäisen kerran oli auto ylhäällä ja pääsi ronkkimaan paremmin. Muuta hitsattavaa ei näyttäis olevan kuin jo aikaisemmin löytyneet varapyöräkoteloiden ympärykset sieltä täältä ja vasemman etulokasuojankaaren reikä. Sen puoleen kopalla on vielä elinkaarta jäljellä hyvin.