Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 227331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #225 : 11.12.2014, 23:48:32 »

A-nokan sait paikoilleen ja pelas kuten pitikin?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #226 : 12.12.2014, 08:28:44 »
A-nokan sait paikoilleen ja pelas kuten pitikin?

Juu, välyksiä en oo vielä kahtonu, mutta se on kyllä tehtävä het melkein seuraavaksi.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #227 : 20.12.2014, 15:20:09 »
Tänään sain täräytettyä pakoputken auton alle. Käyttelin lämpimäksi ja liukastelin pihamaalla kesäkumeilla. Seuraavaksi laitettava etupuskuri kunnolla kiinni, talvikumit alle ja kokeilemaan.

Hankinta listalla seuraavaksi olis uudet tulpan johdot, puola  ja turbon vakaaja eteen, näistä sytkäosat tärkeimpänä.

Omaan silmään korkeus on aika hyvä, vaikka putki tärähtääkin kynnykseen tallista lähdettäessä :nohnoh

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #228 : 15.01.2015, 11:28:00 »
Pientä kokeilua tullut suoritettua, ahtimen öljynsyöttö vuotaa vähän hitsaus kohdasta. Lämppärin letku mäjähti irti, kun järjestelämssä oli ilmeisesti vähän enemmän virtausta jossain vaiheessa ja klemmarit oli paikoillaan, mutta vaan höpöllään. Garretin tb03 jaksaa tuolla kellolla pihistellä n. 0.72barja tässä vaiheessa vetoa tuntuu a-nokalla olevan enemmän kuin hyvin. Toimii edelleen hienosti, mitä nyt syylärin flektille menevät johdot siistin, nyt toimii taas kytkimellä, että anturilla.  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #229 : 25.01.2015, 16:27:58 »
Käyttikseen mennyt aikaa niinkuin harrasteautoon konsanaan, on se hyvä ettei näihin kukaan tajunnut edes vittuillessaan laittaa missään vaiheessa sähköistä kaasuläppää  :idiot2: Siinä käyttiksen kanssa touhutessa kuitenkin kerkeää suunnittelemaan ja ideoimaan parannuksia tähänkin, vaikka mieli haikailisi vähän hipostella myös seiskakymppistä. Tänään sain takavaimentaja kiinnikkeet ver. 3.7 hitsattua paikoilleen, ja nyt taisi tulla silmää miellyttävät ja tarpeeksi tukevat. Rakennusmateriaalina oli 25mm pyöreä huonekaluputki ja kaksi kappaletta 180mm:siä M8 pultteja. Tuntus pysyvän paikoillaan alkuperäisilläkin kannatin kumeilla.

Sitten tuli värkkäiltyä suhinasuoja tuolle vapaavirtausfilsulle. Kuten kuvasta huomaa, se on todellakin halvin ja varmasti huonoin mitä pohjoismaissa myydään.  :2funny:  Ostetaan sitten parempi kun eka IMM kyrvähtää tai turbo suolestaa itsensä, ehkä vähän aiemmin, kun asia alkaa oikeasti häiritä. Olokoot nyt

Materiaalina käytin 1,5millistä alupetiä ja reunasuojaa ruotsalaisten taivaasta; lopputulos melkohyvä -ja se ärsyttävä tuhina/kohina, jonka tuo tekee on lähes poissa/siedettävällä tasolla.


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #230 : 25.02.2015, 18:03:33 »
Tuli hommattua jen:iltä nuo 740 splitterit, jotka on muokattu 240 etulipan kanssa sopivaksi. En osannut vielä päättää, että maalaanko lipan ja splitterit valkoiseksi korin väriin, lipan korin väriin ja spitterit mustaksi, vai splitterit valkoiseksi ja lippa mustaksi, VAI siisti mattamusta pinta spittereille ja lipalle, tässä tapauksessa olisi vaihto ehtona kuiduttaa nuo yhteen, kuten valkoisessakin. Helmoista tulee kesväällä (taas ;D) valkoiset. Tästä syystä nuo on vielä eripari mustat ja ruuvin kannat maalaamatta. :D Istuvuus ok tällähetkellä ja taitaa nuo splitterit jäädä, kuhan vähän sipistelen ja saan värin päätettyä. Takapäähän ajattelin rakennella brossin korisarjan takaosista jotakin kivaa, nämäkin odottelee kevättä  ::)

Kesä vanteet tähänki vähän niinku hakusessa 16''---> että pyöräkaaret täyttyy mukavasti. Rota Grid- tyylinen vanne http://www.wheeldude.com/gallery2/d/89203-1/grid_1895_hb_5_02.jpg iskee omaan silmään  S*

Turhia loskan sekasia kuvia itse Vehkeestä

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #231 : 25.02.2015, 18:15:51 »
Tämä on kyllä todella hyvännäköinen. S*

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #232 : 27.02.2015, 15:04:06 »
Tämä on kyllä todella hyvännäköinen. S*

 :hello: Onhan tuossa vielä työtä, nyt kaikki vähän niinku ''koesovituskessa''  :)

Kiinnitin ja kytkin nuo päivävalot takasin käyttöön, kun sattui jopa ihan VRCF:stä toimiva kytkis löytymään  O0 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6441.0 ''Turbo 242'' oli saanut diodeilla kytkettyä h4:ien kanssa nuo niin, että myös takavalot palavat diodien avulla. Iteltä ei sattunut löytymään kun etuvastuksellisia valkoisia ledejä, jotka söivät heräte jännitteen ilmeisesti, kun rele ei enää vetänytkään  :idiot2: Kytkin ne nyt toimimaan virtojen ollessa II-asennossa ja valo kytkin on 0-asennossa. Ei siis jää palamaan vahingossakaan. Virtaa sai helposti sulake rasian 12. paikalta lattaliittimellä. Näprätessä huomasin, että vasen parkki pätkii. Auton johtosarjan puolelta +johto oli enää parilla karvalla kiinni liittimessä. Uusi liitin pelasti, mutta täytyy vielä siistiä, ja vaihtaa uusi muovi kuorinen kaksi paikkainen liitin.

Uuden puolan laitan tulemaan USperformancepartsilta, tulpan johdot pitää vielä etsiä, taikka kasata itse. Mites kun on R-tulpat, (Densot) niin onko väliä millaiset johdot ostaa?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #233 : 16.04.2015, 20:30:01 »
Tuli väkästeltyä tänään tuommoinen poikkituki, josta tosin puuttuu vielä päät. Aihioina 30mm huonekaluputki, ja U-palkki, josta leikkelin etumaisten kiinnitysmuttereiden alle kiinnityspisteet. Vahvuutta kiinnityspisteillä taitaa olla 3mm. Jonkun säädönkin tuolle voisi tehdä, tai sitten vaan säädettävät päät. Ihan noin läpipultattunakin vakautti menoa kummasti taas. Vielä pitäis takapäähän keksiä jotakin korivahviketta, sillä joskus kauan sitten jo huomasin kun revin koukun pois, että se vaikutti negatiivisesti perän jäykkyyteen  :( Kellään kokemusta 200-sarjalaisen peräpään jäykistämisestä tukien avulla?  :o



Tuli myös vaihdeltua sytkäkivi (?), kun sattui sellanen olemaan. Tyhjäkäynti nousi taas ~100rpm, ja vähäksi aikaa auttoi pätkimiseenkin. Tulpat uudet, pyörijä ja kansi uusi, johdot mitattu ja kaikki maattopisteet uusia ja pellille hiottuja. Päästötestissä näkee sitten pätkiikö liikaa vai ei ollenkaan.

Loppuun vielä fiilistely kuva  8)

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #234 : 17.04.2015, 16:26:36 »
Asenna vetokoukku?

Tai koukkupalkki ilman koukkua?

Varmaan jäykin olisi X-kehikko runkopalkkien välille koukkupalkin tilalle.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #235 : 17.04.2015, 17:20:25 »
Vetokoukku lähti, kun päätin että tolla ei enää vedetä. Se palkki ois varmasti jäykkä, oli nimittäin 2,5" paksusta putkesta tehty. Jotakin putkea/ kehikkoa oon miettiny, mutta kuvaa en muista nähneeni missään. Periaatteessa se sais tulla vaikka kontinkin puolelle "show henkisesti" mutta parhaan jäykkyyden saa auton alla palkkien välissä. Tupla vakaajatkin ajatten tässä taakse nakerrella, kuhan lattaa saan taas hommattua.  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #236 : 18.04.2015, 16:24:08 »
Rupesinpas sitten itse kokeilemaan, saako tollasella pelkällä putkella mitään aikaseksi.

Materiaalina siis sama 30mm huonekalu putki, josta keulaankin alottelin tekemään poikkitukea. Kiinnityskohdaksi ajattelin sopivaksi tuota vetokoukun kiinnitys kohtaa josta menee 12mm pultit runkopalkista läpi ja vahvisteena holkki. Putki mittaansa reiät päähän ja ihmettelemään. En ajatellut tänään alkaa hitsailemaan, joten päät tuli vaan litistettyä (ja samalla särettyä halpa venäläinen ruuvipenkki).  :D  Kun putken sain kiinni, ja vedätettyä vanhoilla vinokoneen pulteilla putkea enemmän lyttyyn, tupsahti mieleen ajatus tehdä vähän lisää reikiä! Ei kun kiva jako ja turaamaan. Ajattelin tehdä 20mm reiät jotka sitten hienosti vedätän jollakin kasaan päin, ajatuksissani meinasin sen vahvistavan putkea. 5. reiän jälkeen Bilteman reikäsaha kuitenkin tuumasi että hälle riitti ja päästi hampaat mäelle, saattoihan siinä AEG:ssä ollan vähän reilusti kierroksiakin, mutta ei siinä kauan nokka tuhissut kun reikää syntyi.  V:> Nälissäni koitin rytätä reikien reunoja pitkää 8mm pulttia ja erinäistä lajitelmaa hylsyjä, prikkoja ja mutteita apuna käyttäen. Lopputulos lähempänä siedettävää, kuin sitä miltä se sieluni silmissä näytti.

Sijoitus paikka on tällä hetkellä kontissa, sillä putkea en alkanut tuolla vielä maalailemaan tai siistimään, vaan kävin testaamassa tuliko tulosta vai muuten vaan rikkinäisiä kaluja  :D Ehkä se vähän auttoi, mutta uskoisin lopullisessa paikassaan eli auton alla, tulee toimimaan vähän paremmin.

Kuvia sielun tuotteesta:


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #237 : 19.04.2015, 01:00:45 »
Mikä toi reikäjuttu oikein on? Paraneeko putken jäykkyys/paino-suhde reijittämällä? Vähän niinkuin se yksi sankari joka porasi kankiin reikiä.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #238 : 19.04.2015, 03:37:19 »
 :D
Ihan suoraan sanottuna mitä meinasit tuolla tukea ja miksi reiät auttaisi asiaa?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #239 : 19.04.2015, 09:25:54 »
Mikä toi reikäjuttu oikein on? Paraneeko putken jäykkyys/paino-suhde reijittämällä? Vähän niinkuin se yksi sankari joka porasi kankiin reikiä.
Missä tämmönen on nähty? :2funny:

Oikein tehtynä (prässättynä) esim. peltilätyskään reijät jäykistävät peltiä.

Tai näin ainakin isot pojat sannoo... :2funny:

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron