RallyBaron  Samppasport

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387131 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Sampo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Hyvän päiväkirjan oot saanu kasaan.

laitetaas seurantaan tämäkin  :)
Volvo 240 -88 Käyttis
Volvo 242 -84 T6 Projekti
Volvo 242 -78 16V
Carina ta 60 coupe 18rg turbo

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Hyvän päiväkirjan oot saanu kasaan.

laitetaas seurantaan tämäkin  :)

Tattista :P liveseuranta myös mahdollista ;) ja tarviinki sun insinöörin näkemyksiä ;) tuu joku ilta kattelee. Et oo tota koriakaan nähny, mulla on sun spacerit ja voit tuoda sen vauhtipyörän :D


Millaisia tehoja tähän kaavailtu?

500 villihevosta olis haave ja joka öinen märkä uni, mutta jos sais vaikka 450 hummaa sais printattua lapulle, niin joutaa hymy korvissa olemaan siitäkin :)

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
No perhana melkein samat ideat sullakin, paitsi että mää haluan semmosen +500whp tarran autoon   ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kyllä sitä itsekin havittelen ja pyrin siihen :pomo:, mutta aika näyttää!
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
No mutta.. Tässä kuvaa nykyisesta bensansyöttö kokoonpanosta. Turvatankkikin tuli hommattua, sekä 2kpl Bosch 0.44 kopioita, suodattimet, letkua, liittimet, y-blocki ja mittarikin tarttui matkaan! Suuret kiitokset vermeistä O-PP:lle jälleen! :)



E: Tuli myös vihdoinkin kaverilta lainaan se moottoripukki, niin pääsee kirurgin hommiin ja sitten Volvon sydän kuntoon :) Todennäkösesti viikonloppuna tulee myös otettua vanha kone ja laatikko irti.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2013, 00:12:32 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Hyvällä vauhdilla etenee! keep it up!  :pomo:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Hyvältähän tuo vaikuttaa. Sen verran itsekkin perehtynyt osaan sulle tulevista osista että uskoisin tollasella 40 Superilla tulevan se +500hv ihan kohtuu helpolla tolla alakerralla. Puristuksia vaan kannattaa olla sit siinä 8-9 välissä eikä missään nimessä alle 8 et saa tuottamaan tehoa. Myös pakoputki kannattaa tehdä riittävän kokoinen, ei nyt välttämättä 4" mut jos mahtuu ni se 3,5" kannattaa. Erittäin mielyttävä toi nokka on ainakin ajaa.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kiitoksia vinkeistä ! :) Aattelin kokeilla suomessa vielä suht tuntematonta ahdinta. Merkki on Kinugawa. Kyseessä japanilaisvalmisteinen ahdin vesi- ja öljyjäähdytyksellä. Yks kaveri pyörii isosti luisuttelupiireissä, niin se kokeilee omassa skylinessäkin sellaista. Ahdin on esiintynyt useesti japanin ja australian driftereissä, joten kestävä kapine vois olla kyseessä. Pitää perehtyä vielä tarkemmin kyseiseen hyrrään  8)

Aattelin itsekin jotain 3,5 tuumasta ränniä kuljettamaan pakokaasua ulkoilmaan.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2013, 11:29:23 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi


Tänään olin yhteydessä yhteen katsastuskonttorin sihteeriin yhteyksissä, jolta kyselin kylkiputkesta, mutta ei se ainakaan saa matkustamon puolella käydä kertaakaan..

Kysy joltain muulta virkailijalta. Muistaakseni laki on muuttunu tuon asian suhteen. Aikasemmin tosiaan sai olla vaan kuskin puolella putki.

Olihan joskus V8 lehdessä juttu kylkiputkilla varustetusta Corvetesta. Niin en oo lakiin perehtyny, että osaisin sanoo pitääkö olla alunperin saatavilla kylkiputket niinkun vetteen on saanu.

Jos nyt ajatellaan vaikka jotain Hot Rod vekottimia suorilla putkilla niin on se kumma jos ei yhteen volvoon saa laittaa sellasta.

Tämä menee kyllä seurantaan ehdottomasti  P>
V70 TDI

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Muistaakseni...
Aiemmin sai olla kylkiputket molemmilla puolilla, ja sitten kiellettiin oikealta puolelta.
Poistaa ei tarvinnut jo olemassa olevaa.
Kylkiputken ulostulon tuli olla tietyn määrän oven takareunan takana. Tuolloin piti takaakin tulevan putken pään olla korin takana (mikä olikin "todella järkevää" esim maastureissa). En tiedä miten asetukset ovat nykyisin, enkä muista koska nuo muutokset ovat astuneet voimaan.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Jotenkin noin se meni.

Aivan älyttömiä säädöksiä jos jonkun jenkin saa laittaa suorilla 3" putkilla kuitenkin. Muistan jonkun myynti-ilmotuksen hyrsleritä jossa oli aivan suorat putket ja ilmottaja vaan kirjotti että naapureitten kanssa saa taatusti riidan aikaan kun aamulla laittaa koneen käymään.
V70 TDI

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Niinjuu kylkiputkihan tulis olemaan tollanen Bamse tyyppinen, eli ovesta ulos, mutta tosiaan yks katsastusmies pyörii tossa Tuusulan tallilla ja tuli eilen juttua kun kävin siinä.. Tosiaan laki sanoo, että matkustamossa ei saa mennä pakoputki, mutta jos lattiaan tekee reijän ja kotelo päälle..? Sillonhan mä muokkaan auton pohjaa ja se osa ei enään ole matkustamoa. Ainoa kompastuskivi on se, että miten se lasketaan, kun se tulee ovesta ulos? Toisaalta, jos tulee ristiriitaa tämän kanssa, niin se putki tulee sitten takaata ulos, mutta toi Bamse tyyppinen putkisto on kyllä alun alkaen ollu mielessä.

Huhut kertovat, että Bamse otti leimalle ton kylkiputken pois ja pisti kulkemaan taakse asti. Melun saa kuriin vaimentimilla, kun ei katalysaattoriakaan tarvitse olla. Tossa on toki "muutama" muu asia ennen putkiston rakentelua, niin kerkeen selvittelemään asiaa ihan rauhassa ! :)

Josko sitä iltapuhteena menis irrottamaan imu- ja pakosarjan kannesta ja jos pojjaat tulee käväsee tässä, niin sais lohkon nostettua pukille niin lähtis homma rullaamaan !

E: Vinkkejä tarrojen irrotukseen? Niitäkin vois joku ilta nyppiä irti. Sparcon tarrat koitan säästää, mutta loput taitaa olla ihan roskiskamaa.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2013, 18:16:49 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Mikset vedä suoraan takapyörän eteen sitä putkee? Ja sopivalla kulmalla ettei hööki suoraa renkaaseen. Jos alkaa arveluttaan katsastus niin joustoliitos johonkin kohtaan ja lemalle toisen putken kans. Ei oo kovin suositeltavaa kyllä vaihdella osia leimaa varten.

Miks putken pitää tulla ovesta ulos? Lattiaa saa kyllä muokata kunhan ei rakenteelliset asiat heikkene, näin se varmaan menee.
V70 TDI

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Mitä etua saavutetaan sivuputkella?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Mitä etua saavutetaan sivuputkella?
Pervouskertoimet nousee, tottakai jakaa mielipiteitä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Kulkukoira  Proturbo