Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 06.02.2019, 18:55:35
-
Onko tuossa moottorissa niitä vaggimaisia öljynhäviämisiä tms. juttuja ?
-
Onko tuossa moottorissa niitä vaggimaisia öljynhäviämisiä tms. juttuja ?
Ei niin pahasti, mutta suuttimet on huonoja laadullisesti eivätkä pysy typerän suunnittelun takia moottorissa kiinni (muistaakseni m5 pultti mikä poikkeaa ajansaatossa), ketjuja muutamia vaihdeltu, imusarjan läpät tippuu koneeseen, DPF pönttöjä diagnosoitu täysiksi, softalle menneet kun hinta ollut lähemmäs 3000€ pöntöllä, antureita viallisiä (perus volkkaria)... Äh lista jatkuu...
Aika perus Volkkaria, itse kiertäisin kaukaa.
-
eli 270tkm ajettu pitäisi paalata eikä ostaa ? Onko tuossa moottosissa jotain mitä pitäisi tarkistella koeajossa
-
Jakopää kun ei kovin ääntele käynnistyksessä, niin uskaltaisin ostaa, jos hinta on kohdallaan. Nuo muut yllä luetellut ongelmathan koskee lähes kaikkia saman ikäluokan dieseleitä. Egr/dpf ongelmista ja imusarjan läpistä pääsee eroon läpät poistamalla ja softaamalla. Näissäkin kannatta enemmän katsoa, millaisella pidolla ollut, kuin lukemaa mittarissa. Eli katso ettei jakopää rämise käynnistyksen jälkeen. Moottori käy nätisti ja vetää hyvin ilman vikatiloja/vikavaloja, niin eiköhön tollasen voi ostaa. Automaatti jos on, niin vaihteiston toimintaan kannattaa kiinnittää huomiota.
Itseni jos pitäs valita vaikka Volvon ja Audin väliltä, niin kyllä valinta Audiin kallistuisi. Ei varmastikkaan sen huonompi moottori ku Volvon D5.
-
Jakopää kun ei kovin ääntele käynnistyksessä, niin uskaltaisin ostaa, jos hinta on kohdallaan. Nuo muut yllä luetellut ongelmathan koskee lähes kaikkia saman ikäluokan dieseleitä. Egr/dpf ongelmista ja imusarjan läpistä pääsee eroon läpät poistamalla ja softaamalla. Näissäkin kannatta enemmän katsoa, millaisella pidolla ollut, kuin lukemaa mittarissa. Eli katso ettei jakopää rämise käynnistyksen jälkeen. Moottori käy nätisti ja vetää hyvin ilman vikatiloja/vikavaloja, niin eiköhön tollasen voi ostaa. Automaatti jos on, niin vaihteiston toimintaan kannattaa kiinnittää huomiota.
Itseni jos pitäs valita vaikka Volvon ja Audin väliltä, niin kyllä valinta Audiin kallistuisi. Ei varmastikkaan sen huonompi moottori ku Volvon D5.
Katsastukset on menneet tähän asti huomautuksitta (tilasin kaikki tiedot rekkarista)
-
Allekirjoitan peten kommentit. Samoja esim. Audiclubilla puhellaan.
Itsellä ollut kaksi 3.0 TDI:tä vaikkakin tuoreempia eikä niissä mitään ihmeempiä ole ollut.
-
No ihan miten vaan. Jo suuttimien vaihtosuhde vaikka Volvoon on 200-1.
Suuttimista alkaa monesti kärjet vuotamaan, jos yskäsee takasin kun starttaa niin lopun alkua.
Jos tykkää korjauttamisesta, niin osta pois.
En ole vielä yhtäkään Audi kuskia kuullut manaavaan laitettansa vaikka siihen olisi laitettu 10 000€. Aivopesu toimii kun väittävät, että hajoavat ne muutkin? :D
-
No ihan miten vaan. Jo suuttimien vaihtosuhde vaikka Volvoon on 200-1.
Suuttimista alkaa monesti kärjet vuotamaan, jos yskäsee takasin kun starttaa niin lopun alkua.
Jos tykkää korjauttamisesta, niin osta pois.
En ole vielä yhtäkään Audi kuskia kuullut manaavaan laitettansa vaikka siihen olisi laitettu 10 000€. Aivopesu toimii kun väittävät, että hajoavat ne muutkin? :D
Hajoaa ehken... mutta riippuu kuinka pitkä aikaväli tarvitaan :D
-
Hajoaa ehken... mutta riippuu kuinka pitkä aikaväli tarvitaan :D
Tottahan tuokin. Tietenkin joillekkin normaalia käydä aina korjaamolla ennen leimaa, tai käydä hinurilla välillä piipahtamassa sekä lisää 30 litraa öljyä huoltovälillä.
Saati ketju ei ole ikuinen, saati vaihdelaatikot ei ole tehty kestäviksi.
4v vanhassa Audissa ei ole edes mittariston piirilevyä lakattu, komponentit hapettuu kirjaimellisesti irti. Säästöä eikä vaikuta takuu aikana, näppärää. :D
-
Tämähän (https://www.nettiauto.com/audi/q7/10249125) se kiikarissa oli, mutta emäntä ei lämmennyt yksityiseltä ostevaa, tai oikeastaan lämpeni, mutta väärällä tavalla. Plussaa tuossa oli paku + 5 paikkaa