Autodiagnoosi  Carcom Oy

D5 viritysvinkkejä

  • 342 Vastauksia
  • 139658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #120 : 24.03.2014, 20:49:53 »
Täytyy nostaa hattua! Tästähän taitaa tulla t5 kuskin painajainen :2funny:

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #121 : 25.03.2014, 09:39:50 »
Piikittely saatiin jo kuriin.

Ahdot 1.8bar, syötöt 110mm3
Eka testiveto 238hp renkailta kierrosalueella 2000-4500rpm, eli konetehoa pitäisi olla ~285hp.

Uutta softaversiota odotellaan huomiseksi jolla parannellaan ahtimen heräämistä alle 2000rpm alueella.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2014, 10:51:49 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #122 : 25.03.2014, 11:15:45 »
Ei huonosti "kylmiltään" ::) Mites vääntö politiikka? Joutuu varmaan rajailemaan....

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #123 : 25.03.2014, 11:25:40 »
Vääntöä ei ole lisätty ohjelmassa aiemmin olleesta 550Nm rajasta.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #124 : 25.03.2014, 12:51:04 »
Vääntöä ei ole lisätty ohjelmassa aiemmin olleesta 550Nm rajasta.

Meinaatko, että hepat nousee, mutta vääntö ei  ::)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #125 : 25.03.2014, 13:04:27 »
En. Todellisen tilanteen väännön suhteen näkee sitten penkissä.

Jos haluat, voin ilmoittaa milloin olen menossa, niin pääset mukaan pyörittelemään silmiä.  :pomo:
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #126 : 25.03.2014, 13:33:08 »
En. Todellisen tilanteen väännön suhteen näkee sitten penkissä.

Jos haluat, voin ilmoittaa milloin olen menossa, niin pääset mukaan pyörittelemään silmiä.  :pomo:

Ei huono idea, kuten aiemmin tuossa todettiin, alkaa T5:set jättäytymään  8) luulen, että ainakin 50Nm on väännöt tullut ylöspäin jos kierroslukua ei ole nostettu.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #127 : 25.03.2014, 14:27:11 »
Vääntöä on selvästi tullut lisää, kun maksimisyöttö alkaa 3000rpm jälkeen ja jatkuu 4200rpm asti. Vauhtipyörä pohjaa 3000-4000rpm välillä, eli seuraavaksi vauhtipyörä ja kytkin hankintaan.

Kumma tuo vakio voimansiirto, kun ei kestä reilumpaa väännön nostoa.  ;D
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #128 : 26.03.2014, 09:02:08 »
182kW on pyöräteho Racelogicin mukaan. Pikkusen talvirengas jo lipsui vedon aikana 3-4krpm välissä, eli vetoja on.

Softaan muutettiin savukarttaa välille 1000-2000rpm, joka auttoi ahtimen heräämiseen erittäin positiivisesti. Ahtopaine nostettu 1,9bar ja ahtopyynti jatkuu 4200rpm asti.

Mainittakoon yhdeksi meriitiksi vielä, että auto ei savuta.

Polttoaineen saanti tuntuu ajoittain hieman pätkivän yläkierroksilla kovissa vedoissa, joten ensin uusi suodatin ja jos se ei auta, niin pitää rakentaa siirtopumppu tuohon linjastoon.

Tavoitteet alkaa pikkuhiljaa olla saavutettu, eli seuraavalle virittelijälle osalistaa, josta lähteä liikkeelle:

Ahdin GT2260V ja tuohon saa vielä isompaa siipeäkin kohtuulliseen hintaan
Välilaippa ahtimelle, tai uusi pakosarja
7-reikäiset suuttimet
3bar MAP-anturi
KL-racing cooleri
Uusi vakiokytkin ja kaksoismassa tai parempi
Ahtoputkisto vakio tai parempi
Uusi softa

Seuraavaksi koitetaan postailla penkkituloksia ja noita 80-120 aikoja yms. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #129 : 26.03.2014, 12:31:23 »

Softaan muutettiin savukarttaa välille 1000-2000rpm, joka auttoi ahtimen heräämiseen erittäin positiivisesti. Ahtopaine nostettu 1,9bar ja ahtopyynti jatkuu 4200rpm asti.

Mainittakoon yhdeksi meriitiksi vielä, että auto ei savuta.

Polttoaineen saanti tuntuu ajoittain hieman pätkivän yläkierroksilla kovissa vedoissa, joten ensin uusi suodatin ja jos se ei auta, niin pitää rakentaa siirtopumppu tuohon linjastoon.



Taidan tuplata vääntöarvioni  ;D Melkoisesti liikkuu jo ilmaa noilla ahdoilla ja tuolla turbolla tuohon moottoriin. Paljonko suuttimet jaksaa työntää tavaraa? Meinaan, että jos pätkii yläpää niin onko railpaine nostettu kuinka korkealle?

Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #130 : 26.03.2014, 13:04:39 »
Railpaine on vielä vakio 1600bar. Viimeksi, kun alkoi tuolla tavalla pätkimään, oli tukkoinen polttoainesuodatin. Tosin onhan tuolla suodattimella vasta vuosi ajettu.

Syötöt on 110mm3 tällä hetkellä.

Vielä olisi varaa kirittää 1800bar ja saada 15mm3 lisää syöttöä ilman ruiskutusajan pidennystä, eli noin 10% lisää tehoa ja vääntöä. Vaatii tosin ahtimen muokkauksen isommille siiville. Ja lumipalloefektinä pitäisi hommata uudemman mallin vauhtipyörä, kireämpi asetelma ja kytkinlevy.

Siinäpä seuraavat puuhastelun aiheet tuotekehityksen tiellä.  :D
« Viimeksi muokattu: 26.03.2014, 13:06:41 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #131 : 26.03.2014, 16:00:07 »
Railpaine on vielä vakio 1600bar. Viimeksi, kun alkoi tuolla tavalla pätkimään, oli tukkoinen polttoainesuodatin. Tosin onhan tuolla suodattimella vasta vuosi ajettu.

Syötöt on 110mm3 tällä hetkellä.

Vielä olisi varaa kirittää 1800bar ja saada 15mm3 lisää syöttöä ilman ruiskutusajan pidennystä, eli noin 10% lisää tehoa ja vääntöä. Vaatii tosin ahtimen muokkauksen isommille siiville. Ja lumipalloefektinä pitäisi hommata uudemman mallin vauhtipyörä, kireämpi asetelma ja kytkinlevy.

Siinäpä seuraavat puuhastelun aiheet tuotekehityksen tiellä.  :D

Heh, loputon suo ja kaikkeen tottuu  :D

Jos Volvon suodattimet on yhtä hyviä kuin Mersun niin en ihmettelisi jos olisi jo uutena ollut tukkeessa. Eikai vielä turboon tarvii koskea kun ei savua tule, sitten kun alkaa porukka huomaamaan, että tuohan on diesel niin sitten puukkoa siiville  ;) Tosin vakio vauhtipyörä on jojona tätä ennen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volles60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #132 : 27.03.2014, 07:24:59 »
182kW on pyöräteho Racelogicin mukaan. Pikkusen talvirengas jo lipsui vedon aikana 3-4krpm välissä, eli vetoja on.

Softaan muutettiin savukarttaa välille 1000-2000rpm, joka auttoi ahtimen heräämiseen erittäin positiivisesti. Ahtopaine nostettu 1,9bar ja ahtopyynti jatkuu 4200rpm asti.

Mainittakoon yhdeksi meriitiksi vielä, että auto ei savuta.

Polttoaineen saanti tuntuu ajoittain hieman pätkivän yläkierroksilla kovissa vedoissa, joten ensin uusi suodatin ja jos se ei auta, niin pitää rakentaa siirtopumppu tuohon linjastoon.

Tavoitteet alkaa pikkuhiljaa olla saavutettu, eli seuraavalle virittelijälle osalistaa, josta lähteä liikkeelle:

Ahdin GT2260V ja tuohon saa vielä isompaa siipeäkin kohtuulliseen hintaan
Välilaippa ahtimelle, tai uusi pakosarja
7-reikäiset suuttimet
3bar MAP-anturi
KL-racing cooleri
Uusi vakiokytkin ja kaksoismassa tai parempi
Ahtoputkisto vakio tai parempi
Uusi softa

Seuraavaksi koitetaan postailla penkkituloksia ja noita 80-120 aikoja yms. :)

Mielenkiinnolla odotetaan kiihtyvyys aikoja, 100-150km/h olis kans kiinnostava väli..  ;) 
S60 T8 Polestar -2021

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #133 : 27.03.2014, 12:19:48 »
80-120 4,4sek
100-150 6,9sek
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #134 : 31.03.2014, 13:03:14 »
Jos nyt jotain raporttia yli tuhannen kilometrin ajon jälkeen, niin välillä meinaa soppapuoli alkaa ahdistaa uudellakin suodattimella lähempänä 4000rpm aluetta. "Niiaminen" tapahtuu tosin alakierroksilta kestävällä täyskaasuvedolla.

Eli ilmeisesti pitää siirtopumppua alkaa harkitsemaan...

Milloin Volvoon on tullut sähköinen siirtopumppu ja voisiko sen saada sopimaan vanhempaan (2002) malliin? Tai olisiko tarjota valmiiksi jotain aftermarket siirtopumppua?

Kytkin ja vp ovat seuraavana tulilinjalla, joten katsotaan mitä tuleman pitää...
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

 

Kulkukoira  Proturbo